Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
В групировката на американските ВМС близо до Иран има най-малко 300 крилати ракети Tomahawk · Зеленски няма да преговаря с Русия! Готви реформа в армията · Пациенти събират пари за линейка · Каракачанов: Възможен е Костинброд-2 · Индийският опозиционен лидер Рахул Ганди губи депутатското си място в бастиона на фамилията · Ford пусна специален и бърз полицейски джип за преследвания (ВИДЕО) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 23 Май 2019, 23:06
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ВВС на България - инфо и новини
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 96 [1439 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 94, 95, 96 Следваща
Автор Съобщение
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Чет 29 Дек 2005, 11:43    Заглавие:  ВВС на България - инфо и новини  

Годината завърши оптимистично за модернизацията на ВВС

През 2006 г. изключително отговорна задача пред нас е участието ни в мисията на НАТО по управление и осигуряване на летището в афганистанската столица Кабул, казва генерал-майор Симеон Симеонов, началник на Главния щаб на Военновъздушните сили


- Господин генерал-майор, изтича 2005 г., каква беше тя за Военновъздушните сили?

- 2005 г. беше напрегната за личния състав от Военновъздушните сили. Тя беше наситена с важни задачи, от чието изпълнение до голяма степен зависи бъдещото развитие и състояние на войските.

2005 г. беше първата година от изпълнението на Плана за организационно изграждане и модернизация на Въоръжените сили до 2015г. Тя се явяваше подготвителна за предстоящите организационни и структурни промени и за осъществяването на приоритетните проекти за модернизация и превъоръжаване на ВВС. Смятам, че направеното през годината е добра основа за успешното изпълнение на първия етап от План 2015.

През изтеклата година ВВС за трети път станаха домакин на най-голямото военновъздушно учение на НАТО "Кооператив Кий 2005". На практика това е не само голямо признание за възможностите на нашата страна и на ВВС да осигурят необходимите предпоставки за пълноценното провеждане на учението, но и ярък израз на успешните интеграционни процеси в системата на международната сигурност.

Военновъздушните сили успешно участваха и в други учения от международен и национален мащаб. Особено полезно за нас като обмяна на опит и придобиване на нови умения беше двустранното учение с ВВС на САЩ в Европа Viper javelin.

Пак през 2005 година българските Военновъздушни сили бяха домакини на две големи международни конференции - тази на началниците на обединени центрове за въздушни операции и началниците на ВВС на НАТО в Европа, и на конференцията на началниците на ASOC.

- Наред с това изпълнявахте и ежедневните си задачи?

- Така е, наред с всичко това през годината ВВС изпълняваха неотклонно и ежедневните си задачи. С особено внимание и постоянство изпълнявахме главната си мисия - гарантирането на въздушния суверенитет, сигурността и независимостта на страната и защитата на териториалната й цялост, съвместно с останалите видове въоръжени сили. Тази мисия ВВС осъществяват в контекста на колективната система за сигурност и отбрана.

В тази връзка през месец март, след проверка от Южното командване на ВВС на НАТО, ни беше дадена положителна оценка за изпълнението на задачата Аir policing.

Освен чисто военните задачи, през 2005 година личният състав от ВВС има свой принос и в изпълнението на операция "Феникс" по ликвидиране последствията от природните бедствия, сполетели страната ни.

Да не забравяме, че всичко това се извърши на фона на текущите задачи, съпътстващи нелекия воински делник.

Считам, че направеното през 2005 г. ни дава основание да бъдем удовлетворени от постигнатите резултати.

- През годината във ВВС бяха извършени някои организационно-щатни промени. Каква е равносметката?

- Целта на организационно-щатните промени бе по-пълноценното и ефективно окомплектоване на войските и щабовете от ВВС с подготвени, компетентни и мотивирани офицери, сержанти, войници и граждански лица.

Продължи професионализацията на ВВС чрез замяната на наборния войнишки състав с кадрови. Като резултат от това в края на годината войските и щабовете са окомплектовани на 95%, което позволява изпълнението на поставените задачи. Водещ критерий в работата по окомплектоването беше професионализмът на кадрите, който и в бъдеще ще е основен фактор, определящ състоянието на войските.

- Основната тема за ВВС през годината, намерила място в публичното пространство чрез медиите, беше темата за модернизацията на войските. Какви са резултатите дотук и какво да очакваме?

- Този факт не е случаен, защото повече от основните проекти за модернизацията съгласно План 2015 касаят Военновъздушните сили. За нас тези проекти са от огромно значение, защото реализацията им ще окаже влияние за развитието на войските години напред. Изминалата 2005 година приключи оптимистично в това отношение, тъй като по някои от проектите в самия й край се направи съществена крачка към реализирането им.

По проекта за придобиването на нови вертолети съвсем наскоро беше подписано допълнително споразумение с френската фирма EUROCOPTER, което ни дава надежди, че към средата на 2006 г. във ВВС ще постъпят на въоръжение първите нови хеликоптери от типа "Кугар".

Що се отнася до възстановяването и модернизацията на вертолетите Ми-17 и Ми-24, на 2 декември 2005г. се подписа договор за реализация на проекта с избраната фирма ЕLbit Systems Ltd - Израел.

Очаква се подписването на договор и за придобиване на нови транспортни самолети, а така също и за възстановяване на летателната годност на самолетите МиГ-29.


По отношение проекта за придобиване на нови многоцелеви изтребители работна група от ВВС изготви методика за определяне на многоцелевия изтребител, с която се поставя началото на един сложен процес по реализацията на този проект.

Не по-маловажни сфери на модернизация през 2005 г. бяха КИНС и усъвършенстването на АSOC.

- ВВС имат богат опит в международното сътрудничество, особено в провеждането на учения с многонационално участие. Така беше и през 2005 г. Каква е ползата за войските?

- Споменах вече за ученията Cooperative Key 2005, Viper javelin, за домакинството ни на важни международни конференции и в тази връзка мога да заявя, че личният състав придоби не само богат опит и нови знания, но и повече самочувствие. Така например, при третото ни домакинство на Cooperative Key 2005, вече като държава -член на НАТО, в много отношения се явявахме обучаващи другите, а недвусмислената оценка, която получихме от генералния секретар на НАТО при посещението му на учението, говори красноречиво за нивото и възможностите ни.

Ще откроя още един аспект - тези контакти са полезни не само във военнотехнически план. Те са полезни в чисто човешка светлина, за сближаването на хората от различни националности, за изграждането на доверие при изпълнението на съвместните задачи, за взаимното ни опознаване не само като армии, но и като нации и култури.

- Има ли вероятност да ни се предложи домакинството и на следващото учение Cooperative Key?

- Има такива индикации.

- 2006 година е на дневен ред. Какво предстои за ВВС?

- Трансформациите на ВВС в съответствие с Плана за организационното изграждане и модернизация на Въоръжените сили до 2015г. и настъпилите промени в сферата на сигурност са от първостепенно значение за изпълнението на задачите, произтичащи от националната политика за сигурност и отбрана и съюзническите задължения.

За ВВС 2006 година ще бъде белязана с участието в нови учения - международни и от национален мащаб.

Изключително отговорно е участието ни в мисията на НАТО по управление и осигуряване на летището в афганистанската столица Кабул. За целта се проведе предварителен подбор на личния състав за окомплектоване на контингента, като от октомври до декември се проведе обучение с по-голямата част от състава на английски език, а ръководителите на полети се запознаха непосредствено със ситуацията на летището в Кабул.

Убеден съм, че натрупаният до момента опит и придобитите нови знания и умения ще спомогнат за успешната реализация на тези задачи.

- Какви са пожеланията ви за новата година?

- Използвам случая да пожелая на личния състав от Военновъздушните сили, на тези, които са на мисии, на хората, осигуряващи националния суверенитет, на техните семейства крепко здраве, спорна и плодотворна 2006 година. Нека резултатите от положените усилия ни донесат удовлетворение и гордост от постигнатото.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 29 Дек 2005, 11:45    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Абосолютни глупости!!! И това е ако оптимистично завършила за ВВС година то явно ВВС са на изчезване Evil or Very Mad !!!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Чет 29 Дек 2005, 12:49    Заглавие:  

Имайки се предвид колко по-зле можеше да стане, то по скромното ми мнение годината наистина е оптимистична. Или ако не е носи оптимизъм, то поне не се наблюдава съществено влощаване на ситуацията.
_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
magi


Регистриран на: 26 Юли 2004
Мнения: 799

МнениеПуснато на: Пет 30 Дек 2005, 10:03    Заглавие: Re: ВВС на България през 2005 г.  

King_Rat написа:

По отношение проекта за придобиване на нови многоцелеви изтребители работна група от ВВС изготви методика за определяне на многоцелевия изтребител...


Какво ще рече това-вече има официално определени критерии и изисквания към новия самолет?

_________________
Лети,нападай,бий!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пет 30 Дек 2005, 10:23    Заглавие:  

Явно има, и тези критерии са систематизирани в методика.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
RED OR DEAD


Регистриран на: 18 Май 2004
Мнения: 363
Местожителство: гр.Бургас

МнениеПуснато на: Вто 03 Яну 2006, 18:33    Заглавие:  

King_Rat написа:
Явно има, и тези критерии са систематизирани в методика.


Критерии и изисквания колкото щеш, само дето пари нема Wink .

_________________
Click to see if image is larger

www.skynomad.com/bourgas
www.skynomad.com/bourgas/maks-2005
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Yahoo Messenger 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 03 Яну 2006, 18:44    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Бе и пари има ама нали водещ аргумент са комисионните! То и затова нашите ВВС са най-пъстри в Европа. Май няма друга европейска държава която да има толкова интернационална военна техника. Въобще за унификация не може да се говори!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 07 Яну 2006, 00:43    Заглавие:  

Професионализацията на ВВС завършва през тази година

През 2006 г. завършва професионализацията на Военновъздушните сили. Това е едно от важните направления в нашата работа, подчерта началникът на Главния щаб на ВВС генерал-майор Симеон Симеонов в своя анализ за състоянието и резултатите от подготовката на командирите, щабовете и войските на силите през учебната 2005 г. Като други основни задачи през годината той определи трансформацията на ВВС според План 2015, създаването на оптимална организация на годишните размествания на кадровите военнослужещи, повишаването на летателната подготовка и създаването на условия за носене на ефективно бойно дежурство. Сключените в края на миналата година договори за модернизация вдъхват оптимизъм, посочи още генерал-майор Симеонов. Той очаква в скоро време да се реши въпросът с придобиването на нови транспортни самолети и възстановяването на изтребителите МиГ-29.

С ВВС на САЩ, Великобритания и Гърция ще развиваме натрупания вече опит от двустранни учения. Предстои актуализиране на документите за авиацията, зенитно-ракетните и радио-техническите войски на основата на натовските процедури. През годината ще има доста тежки и отговорни решения, но важното е да се запазят професионалистите, които да продължат да работят за Военновъздушните сили, смята началникът на Главния щаб.

Състоянието на войсковия ред и дисциплината позволява изпълнението на поставените пред ВВС задачи, стана ясно от доклада на заместник-началника на Главния щаб генерал-майор Младен Казаков. Той подчерта, като едно от важните направления в работата на командирите, опазването на живота и здравето на военнослужещите и гражданските лица. В същото време изрази тревога във връзка с процеса на нарастване на пътните инциденти особено с лични моторни превозни средства в извънслужебно време. Прави впечатление, че значително са намалели кражбите на войсково имущество, а всички смъртни случаи са по лични мотиви в извънслужебно време и извън казармите. Като важна задача за командирите бе определено 24-часовото управление на личния състав. Вижда се необходимостта от повишаване на критериите при подбора на сержанти и кадрови войници.

Със заповеди на министъра на отбраната Веселин Близнаков, началника на ГЩ на БА генерал Никола Колев и началника на Главния щаб на ВВС генерал-майор Симеон Симеонов бяха наградени 82 военнослужещи и граждански лица за съществен принос и заслуги към отбраната на страната, за проявен професионализъм и висока отговорност при подготовката и провеждането на многонационалното натовско авиационно учение "Кооператив кий 2005" на българска територия. Сред удостоените имаше представители не само на ВВС, но и на Сухопътни войски, на ВМА, на Служба "Сигурност - Военна полиция и ВКР" - МО, на министерствата на вътрешните работи, на транспорта и съобщенията. Още 20 военнослужещи и граждански лица бяха наградени от генерал-майор Симеонов за високи резултати при изпълнение на функционалните им задължения през учебната 2005 г. Полковник Стефан Бозов, заместник-командир на Командването на ПВО бе поздравен пред всички участници в съвещанието във връзка с 50-годишния му юбилей.

Приветствани бяха и капитаните Митев и Стойнев, като командири на поделения, които в резултат на организационните промени в Българската армия вече са в строя на Военновъздушните сили.

Полковник Спирдон Спирдонов


http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=62386

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 07 Яну 2006, 00:48    Заглавие:  

Елемаг написа:
БТо и затова нашите ВВС са най-пъстри в Европа. Май няма друга европейска държава която да има толкова интернационална военна техника. Въобще за унификация не може да се говори!


Глупости.
1. Въобще не сме най-цветните ВВС в Европа.
2. Кога е имало някаква унификация в България (в смисъл да експлоатираме общо най-много пет-шест типа ЛА)? Винаги сме имали бая интересен букет от типове и модификации.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 07 Яну 2006, 01:01    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Нищо подобно. В последните 30 години огромната част от агрегатите, ремонтната база и материалите за ремонта са от 30 до 100% взаимно заменяеми. Всъшност всичко е съветско. И коя друга държава в Европа ВВС експлоатират машини произведени в 5 различни държави и които нямат дори и един взаимна заменяем агрегат и единна ремонтна база?

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 07 Яну 2006, 01:22    Заглавие:  

Абе я кажи колко агрегата можеш да свалиш от МиГ-21бис и да ги сложиш на МиГ-23МЛД, или от Ми-2 на Ми-24, или от L-410 на Ан-30...
И има огромна разлика от това дали множеството ЛА помежду си са били с 30% или 100% взаимно заменяеми агрегати.

Колкото по второто.
Ами загледай се в Португалия:
Alpha Jet, F-16 C-130H/H-30, SA.316 Alouette III, P-3P Orion
Casa C.212A, SA.330 Puma, EH101... До скоро и А-7 имаха. По скромните ми сметки са ЛА правени в пет различни държави.
Всъшност направо гледай тук: http://www.aeroflight.co.uk/waf/aftop.htm
Има хубаво описание на ВВС на всички страни от НАТО. Както казах, не сме най-пъстрите.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 07 Яну 2006, 08:37    Заглавие:  

Цитат:
Абе я кажи колко агрегата можеш да свалиш от МиГ-21бис и да ги сложиш на МиГ-23МЛД, или от Ми-2 на Ми-24, или от L-410 на Ан-30...


Бая Laughing

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 07 Яну 2006, 19:46    Заглавие:  

Fox Mulder написа:
Абе я кажи колко агрегата можеш да свалиш от МиГ-21бис и да ги сложиш на МиГ-23МЛД, или от Ми-2 на Ми-24, или от L-410 на Ан-30...
И има огромна разлика от това дали множеството ЛА помежду си са били с 30% или 100% взаимно заменяеми агрегати.

Колкото по второто.
Ами загледай се в Португалия:
Alpha Jet, F-16 C-130H/H-30, SA.316 Alouette III, P-3P Orion
Casa C.212A, SA.330 Puma, EH101... До скоро и А-7 имаха. По скромните ми сметки са ЛА правени в пет различни държави.
Всъшност направо гледай тук: http://www.aeroflight.co.uk/waf/aftop.htm
Има хубаво описание на ВВС на всички страни от НАТО. Както казах, не сме най-пъстрите.

Виждам че на първия ти въпрос Книг Рат вече ти е отговорил. А на втория- Alpha Jet е в по голямта си част с американски агрегата, Casa C.212A е с американски и френски части. Тоест не повече от две държави. Пък и имаха и Fiat GR91 но го свалиха от въоръжение. Въобще в момента българските ВВС приличат на Финладските от Втората световна война. С тази разлика че тогава финландците нямаха друг избор а в България това е направено поради високата степен на корупция в МО и управляващите!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Нед 08 Яну 2006, 02:32    Заглавие:  

Не искам да споре с теб най-малкото поради това, че на всички в този форум е ясно, че винаги си "прав" и второ ще се отклоним от хубавата тема.
И все пак ми отговори кои са тия преобладаващи американски агрегати в Alpha Jet, че мисля не само на мен не ми стана ясно.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 08 Яну 2006, 12:17    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ми при положение че завода е напрактика преизграден от американци сам прецени. Всъщност първия чисто европейски боен самолет с преобладаващо оргинално създанени в Европа агрегати и материали е Торнадо. Е тук разбира се изключвам Франция.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 96 [1439 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 94, 95, 96 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0932s ][ Queries: 13 (0.0158s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker