Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 29 Ное 2020, 12:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Катастрофите на "Балкан"
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 5 от 6 [89 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
Papagal

Регистриран на: 21 Май 2005
Мнения: 264
Местожителство: Stara Zagora

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 13:21    Заглавие:  

dimovlz написа:
Хората в самолета са били доказано живи след удара в земята, тъй като тялото остава здраво, но обърнато по гръб. Оказва се, че аварийните изходи на Ил-18 не се отварят в обърнато положение на самолета. Хората най-напред се задушават, а после изгарят.

Моите уважения , но докато се афектираш заради спекулациите на другите , изпадаш в много по-сериозни спекулации за причината на смъртта на жертвите.

_________________
Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 15:02    Заглавие:  

Не те разбрах ... аз не спекулирам, защото не казвам нищо от себе си.

Това което съм написал за смъртта на жертвите съм го прочел в книгата на Цв. Цаков, която излезе преди десетина години, базирано на докладите от аутопсията в Швейцария. С много малки изключения по хората не е имало механични наранявания, а в кръвта им е установена висока концентрация на въглероден окис, което означава, че са ДИШАЛИ когато самолета вече е горял.
Това , което написах на края - ще ми се да споделяме неща които са били НАПИСАНИ някъде.

Ако имаш други данни относно смъртта на жертвите, те моля да ги споделиш, ще ми бъде много интересно (ако разбира се може да се използва тази дума в случая) Crying or Very sad .

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Papagal

Регистриран на: 21 Май 2005
Мнения: 264
Местожителство: Stara Zagora

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 16:09    Заглавие:  

dimovlz написа:
Хората в самолета са били доказано живи след удара в земята, тъй като тялото остава здраво, но обърнато по гръб. Оказва се, че аварийните изходи на Ил-18 не се отварят в обърнато положение на самолета.

_________________
Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 16:14    Заглавие:  

?!?!?!
_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Papagal

Регистриран на: 21 Май 2005
Мнения: 264
Местожителство: Stara Zagora

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 17:30    Заглавие:  

dimovlz написа:
Ако имаш други данни относно смъртта на жертвите, те моля да ги споделиш, ще ми бъде много интересно (ако разбира се може да се използва тази дума в случая) Crying or Very sad .

АА ,не , на тази въдица не се хващам да изнасям доклади от съдебно-медицински експертизи и снимки от тях. Няма нужда никой да повръща във форума ,а и не е етично .
Не знам какво е написал Цаков и как го интерпретираш , но от изказването ти хората остават с впечатлението , че едва ли не пътниците след падането на самолета са търчали извътре и са тропали по заключената врата , горейки и дишайки въглероден окис и задушавайки се

dimovlz написа:
Хората в самолета са били доказано живи след удара в земята, тъй като тялото остава здраво, но обърнато по гръб. Оказва се, че аварийните изходи на Ил-18 не се отварят в обърнато положение на самолета.

Че са били живи , били са , ама кой му е нужно чак пък да доказва такова нещо , като то си е ясно отсамосебе си - внезапна смърт настъпва само след взрив. Но жив не значи в съзнание и дееспособен . Че са дишали въглеокис-дишали са ,но не значи , че са починали от задушаване . Дишали са също така и феноли , и формалдехиди и всякакви полимерни деривати от горенето на седалките.

dimovlz написа:
С много малки изключения по хората не е имало механични наранявания, а в кръвта им е установена висока концентрация на въглероден окис,.

Да бе , интересно как се установяват прободни ,порезни и разкъсно-контузни рани по изгаряне -степен карбонизация.
Въглеродния окис не може да се изолира самостоятелно - търси се карбоксихемоглобин . При жертви на пожари много рядко се намира кръв въобще , открива се в некропсии от дълбоката мускулна тъкан.
Жертвите са нямали вътрешни наранявания толкова , колкото и тези от катастрофа на влак . Причините за смъртта при катастрофи на самолети в близост до земята са едни от най -комплесните и са десетки - гравитачни травми на мозъка , руптури на паренхимни органи , отравяния с деривати на горенето , асфиксии , перфорации и аневризми на големи кръвоносни съдове , ендотоксичен циркулационен шок от кръш -синдром и т.н. гадости ........

Съдебно-медицинската експертиза звучи много далеч от -"хората умрели от задушаване " и е нещо от рода на
n - на брой -неидентифицирани
n -на брой - идентифицирани по лични карти , остатъци от дрехи описани от близките , лични вещи , оперативни белези , зъбни отпечатъци и др , но с неустановена причина за смъртта.
n-на брой от еди какъв си фактор
n -от друг фактор и т.н , за всеки идентифициран - персонално първична и вторични причини и др.
Затова и казвам , че всичко , различно от такъв формат доклад е спекулация.
Ако до такава степен някой проявява интерес към съдебно-медицинска експертиза на самолетни катастрофи , може да ползва специализираните учебници на проф. Симпсън и на проф. Яклински с приложенията към тях , които са сборник доклади от огромен брой конкретни катастрофи
или на български -учебника по съдебна медицина на проф. Раданов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 23:30    Заглавие:  

вече е ясно Папагал с какво се занимава Smile Wink Smile
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 08:58    Заглавие:  

Шапки долу за долада от горе.

Аз не съм лекар, още по-малко разбирам от съдбна медицина. С базовите ми познания от прочетеното тук таме, не виждам това което казваш да противоречи на написаното от Цаков, въпрек, че твоето доста по-подробно.

"но от изказването ти хората остават с впечатлението , че едва ли не пътниците след падането на самолета са търчали извътре и са тропали по заключената врата , горейки и дишайки въглероден окис и задушавайки се'... не съм искал да кажа това, само цитирах прочетеното от мен, изтъквайки факта, че АВАРИЕН изход не се отваря в обърнато положение на самолета, което пак според Цаков е довело до смъртта на значителен брой отпътниците, може би не на всички. Много от тях макар и живи (т.е. дишащи), може да не са били в състояние да стигнат до аварийните изходи така или иначе (според казаното от теб).

Съжалявам ако съм предизвикал неприятни чувства у някой с написването на факта че жертвите са се задушили и изгоряли - ще внимавам да не вкарвам емоции в написаното. Така или иначе, моето изказване тръгна от факта ще ЛЗ-БЕД е катастрофирал в Цюрих, а не в Дамаск и командир е бил Владов, а не Белчов и че в катастрофата в Дамаск не е имало никакви бебета на борда, тъй като полетът е бил товарен.

П.С.

"внезапна смърт настъпва само след взрив" - ами не знам от медицинска гледна точка какво означава внезапна смърт... но при катастрофата в Тубрук/Бенгази не е имало никакви взривове, дори пожар не е имало, щот на борда не е имало никакво гориво, но въпреки това има доста загинали пътници на мястото на разкъсването на корпуса на самолета в момента на удара в земята.

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
N.K.
Гост


МнениеПуснато на: Чет 02 Фев 2006, 12:12    Заглавие: Re: Катастродите, мъртвите, виновните  

King_Rat написа:
Ли-2 22.11.1952 08:20 връх Вежен 30 загинали


Ne e li 06.12.1952 ???
Върнете се в началото
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Чет 23 Фев 2006, 16:29    Заглавие:  

По повод на катастрофата на ЛЗ-БЕД в Цюрих (дискутирана малко по-горе), вчера прочетох много интересна версия - обледеняване на витлата на поне два от двигателите.

Както писах в една от клонките на форума, аеродинамиката на турбовитловия самолет е такава, че при РУД=0гр. двигателите на практика създават отрицателна тяга (не мога да цитирам числа за ИЛ-18 ), но при Ан-24 това са по 800кг отрицателна тяга, което има силен спирачен ефект.

При обледеняване на витлата (т.е. промяна в стъпката на витлото от натрупания лед), тази отрицателна тяга може да се появи още при РУД=25-20гр.

Знаем, че самописеца на борда не е работил (което на практика довежда единствено до възможни спекулации относно действията и бездействията на екипажа в минутите преди удара). Но от комисията е установено (по следите оставени от самолета), че ударът в земята е станал на скорост около 15км/ч под планираната за това тегло и ВАЖНО самолетът е бил в неестествено положение (това е потвърдено и от няколкото свидетели) - с вирнат нос (голям ъгъл на атака!?) и наклонен на дясно.... това много прилича на начална фаза на срив, но не се наемам да спекулирам по въпроса.

МТО обстановката е била класическа за обледеняване (подобна на тази при катастрофата на ЛЗ-БЕМ в Москва) - висока влажност и ниска температура на приземните слоеве.

До този момент версията, която ми бе известна на мен, е че в един момент и двамата пилоти са започнали да търсят полосата и са изпуснали управлението на самолета по глисадата... Свидетели са потвърдили (според книгата на Цаков), че в момента преди удара и четирите двигателя са изревали.. явно е, че в този момент екипажът се е усетил какво става ... не е ясно обаче дали те са изпуснали управлението по глисада (по-ранната версия) или просто не са забелязали така коварното обледеняване на витлата, което е довело до по-малка от разчетната тяга (или дори отрицателна) с последваща загуба на скорост и "гмуркане" на самолета под глисадата...

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Alexxx


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 778

МнениеПуснато на: Пон 19 Юни 2006, 21:28    Заглавие:  

http://aviation-safety.net/database/operator/airline.php?var=6376

Конкретно това Arrow

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19770618-1


One hijacker. Hijacker surrendered. Duration of the hijacking: less than 1 day.

Сега като се загледах има и други отвличания.

Не съм чувал досега за отвличания в историята на Балкан,някой има ли по-подробна информация?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Вто 20 Юни 2006, 12:41    Заглавие:  

Ами не знам колко е подробна, щот едно време тия работи не се раздуваха много...
В официалното издание по случай 35 годишнината на БГА (т.е. от 1982г., но писано малко преди това) си спомням, че пишеш за отвлечен Ю-52 летящ по линията София - Бургас (мисля че през 1949 или 1950 г.) с искане за кацане в Истанбул. Похитителят е бил български гражданин с "подривни и империалистически елемнти". До колкото си спомням при този инцидент е имало убити - дали не беше и капитана на самолета... просто не мога в момента да си спомня, а тази книга ми изчезна някъде, а беше много ценна.

В по-нови времена има отвлечен един Ту-134 от Бургас за Варшава, принудили са ги да кацнат в Берлин.

За конкретния Ан-24 не се сещам да съм чел някъде, ако някой знае да пише... Скип?

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Вто 20 Юни 2006, 19:47    Заглавие:  

Оо, това с Ju-52/3m (фактически май става дума за AAC Toucan -- френски Ju-52/3m) беше много известна история. Класира се сред класните класици на класовата борба!

В отвличането загива тогавашният началник на Дирекция "Въздушни съобщения" към МТС (предшественик на ТАБСО) -- българин-пилот, израстнал в СССР и върнал се в България (а дали не се бе родил в СССР?) след 9 септември 1944 г. Убит е от разжалван царски офицер. Офицерът бяга в Турция, осиротелият екипаж някак си връща самолета с трупа на загиналия, посрещнат от масови митинги на масирани трудещи се маси, развяващи бесилки и настояващи за смърт на класовия враг.

В едно от сините "Криле"-та отпреди времето на переструвката имаше трогателен разказ за станалото, илюстрован с една от ония сурови черни линотипни гравюри (костелива отрепка с надянати грамадни вериги си хапе пръстите, клекнала под решетка, примерно), които изобилстваха из печата на времето и незнайно защо изчезнаха безследно в тъмната нощ между 10 и 11 ноември 1989 г. Забягналият в Турция класов враг, иска ли питане, бил останал дълбоко разочарован и линеел с мисли за Родината, която никога нямало да види вече. Още по-зле, турците го държали в "зандан", със загатнати (но свенливо неспоменати в разказа -- това да не ти е буржоазна порнография! А!?) чести внимания спрямо задните му части. Това било "разказано" на "органите на МВР" от някой, избягал в турско, но "осъзнал грешката си" и "поискал прошка".

Сега нямам подробности с имената и т. н., но помня от училищните си години, че историята бе на завидно място в инак еднообразничкия, но богат жанр "диверсии срещу НРБ и бдителност срещу диверсантите", наред с подвига на граничаря Вергил Ваклинов и други. Имаше си и музей на революционната бдителност (първо на Царя зад ТАБСО и после зад Съдебната палата, дет върти петицата), в който станалото бе показано на разумен план (хем, така, да упражнява възпитателно въздействие върху масите, хем, така, да не им дава много идеи, че кой знае отде мож изскочи някой друг разжалван царски офицер...)

Даже като избирахме патрон на пионерския си отряд, името на загиналия летец се конкурираше с това на Вергил Ваклинов -- граничар, убит от проникващи в НРБ диверсанти. За жалост, летецът загуби (на класната "другарят" и бе офицер в граничната охрана; неудобно би било инак, съгласете се...)

Макар всичко това да е било преди 40 и кусур години, помня, че на доста другарчета им се стори странно, че в НРБ имало наплив да проникват незаконно. Виж, бягащи от НРБ... То имаше на времето един виц за някакъв на 4-ти километър, дето бил бягал в Съветския съюз...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Сря 21 Юни 2006, 00:16    Заглавие:  

Пак за случая с Юнкерса, той май беше през 1946 г.

Спомням си и друго. Пред 1988 г. в Англия се запознах с един симпатяга, Р., който избягва от България през 1986 г. и става мой колега по преводаческа линия. До бягството си бил стюард, но тъй като бил много млад и без връзки, само на вътрешни линии. Та той ми разправи интересна история за плановете на Балкан за справяне с отвличания по вътрешните линии.

Всички граждански летци на времето са запасни офицери с поети особени ангажименти към ДС. Командирите имат лично оръжие, което носят в полет, в готовност да го ползват. Това е първата степен на противодействие. При провал (доста летци отказват да носят оръжието под разни предлози, други не са го чистили и ползвали с години и т. н.) влиза в сила втората степен. Летците се съгласяват с искането на пирата за отклоняване (в посока Атина, Истанбул или Виена -- то докъде другаде с Ан-24!) и... го изпълняват. Но вместо да тръгват към Атина и т. н., тръгват към Варна или Бургас.

Междувременно, във Варна или Бургас кипи труд. Сменят табелите с такива, на които пише Istanbul или Aфнna, махат ЗАЗ-овете и Москвичите от перона, сменят плакатите "1 300 000 пътници за ХІІІ Конгрес!" с по някоя реклама на турската или гръцка авиокомпании и чакат самолетът да кацне, пиратите да слезат и да попаднат в клопката на настанила се наоколо специална команда на МВР.

Стори ми се, че в казаното от Р. има доста пресилен романтизъм тип Студена война. Та години по-късно приветствах случая по време на събиране на стари съученици да проверя казаното с бившия колега М., станал граждански летец-пилот и до днес работещ в системата. Потвърди го точка по точка...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Сря 21 Юни 2006, 08:50    Заглавие:  

Скип, благодаря за допълнителната информация по отвлечения Ю-52 (действително най-вероятно е бил френско производство - само първите два са били екс Въздушните на НВ войски, останалите са произвеждани във Франция и внесени след 46 година).

Само малка поправка по втория ти пост - лично огнестрелно оръжие носеше ВТОРИЯ ПИЛОТ, не само на Ан-24, а на всички машини до 89 година със сигурност, после не знам. По всички съветски РЛЕ при особени случаи (без значение от естеството - техническо, отвличане и т.н.) пилотира КВС (русизъм от Командир воздушного судна - т.е. КАПИТАНА). Той естествено има право да предаде управлението след оценка на ситуацията на втория пилот... но оръжието се носеше от втория пилот и негова бе задачата да се справя с евентуални похитители.

След 91-2 година си спомням, че на борда на някои от самолетите на Балкан, летящи по линиите Тел Авив, Дамаск, Бейрут, Триполи, Кайро, Тунис, Алжир, Казабланка/Рабат и май някои от еропейските маршрути винаги имаше човек от сигурността - просто си се возеше на някой от предните редове, без униформа, незабележим ( е поне така трябваше да бъде, иначе според мен си личаха от далеч) и въоръжен.

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Сря 21 Юни 2006, 10:14    Заглавие:  

dimovlz, благодаря! Интересно.

Действително въоръжената охрана си личеше и продължава да личи. Тъй като рядко пътувам в цивилизованата предна част на салона, по принципа "като ще е гарга, да е черна" все искам да ми дадат място най-отзад, та да имам изглед без крилото да пречи. И сред комшиите ми там, се сещаш кои са...

Преди години водеха големи спорове за (против) въоръжената охрана. Ами ако някой чапкънин им отнеме патлака или принудително ги включи в заговора на своя страна? Или пък (както бе ставало в Нигерия) пистолетът гръмне неволно и направи бели от херметизационно естество? Англичаните да не чуеха за отрана. Хубаво, ама след 9/11, такова, барабар и те... Патроните им май са особени -- евентуално гумени или инжекции със сънотворни вещества.

---

Това с Юнкерсите си е за другаде, ама... Силно ме интересува съдбата им. Знам, че през 1946 г. купуват шест броя, но какво става с тях -- един Господ знае. Май изобщо не влизат в строя с ТАБСО през 1947 г. Обаче май не влизат в строя и с Въздушни войски. Май не ги и продават или връщат... Излиза, хвърлят на боклука чистак нови машини с доста под 1000 часа нальот, което е нелепо, та не се трае. Нишката им се губи; губят се и регистрациите им.

Едновременно с това, историята с Ли-2 също е неясна. Колкото да ровя из публикувани извори за миналото на ДВС (БВС)/ТАБСО, не мога и не мога да открия кога пристигат първите -- дали още по времето на БВС, или вече след учредяватето на ТАБСО. Едни твърдят едното, други другото, трети (като в нелошата история на БГА, излязла през 1990 или 1991 г.) твърдят и двете (на различни места). Регистрациите им също се губят. (Лично намирам всякакви регистрации за дълбоко скучни, но ето, че си имали и добри страни -- стига да ги знаеш... Всъщност, знам, че поне някои от Ли-тата са регистрирани в серията LZ-TU*, която е рециклирана за Ту-134 от есента на 1968 г. Дори не е изключено едновременно да са летели и Ли-та и Ту-та с еднакви или сходни знаци, тъй като достата на брой Ли-та тогава ги снемаха от строя и още се валяха по летищата.)

Прощавайте за отклоненията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 5 от 6 [89 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0680s ][ Queries: 13 (0.0038s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker