Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 29 Ное 2020, 12:54
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Технически въпроси!
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 10 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11, 12, ..., 30, 31, 32 Следваща
Автор Съобщение
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 11:29    Заглавие:  

Значи при всяко положение двигателят е достатъно далеч та да не смущава въздушния поток. Изобщо във полет "засмукването" напред от него е ограничено. В системата двигател-крило единствената интерференция може да е създадените смущения от крилото, но и това не мисля, че е причина, защото най малкото от крилото нататък потокът не продължава в съшата равнина, а се отклонява надолу (скос на потока)
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 13:31    Заглавие:  

Не е ли точно това едно от предимствата да се сложат двигателите отзад ?Чистото аеродинамично крило?
Има си и предимства да се сложат под крилете. Крилата са носещата част на самолета ,а двигателите най-тежката. От тази гледна точка е по-добре да се слагат под крилете. Конструкцията ще е по-лесна,а и керосина е наблизо, така че могат и по-мощни и големи двигатели да се монтират там. Някакси не мога да си представя един 777 с задни двигатели. Laughing Още едно предимство е че е по-тихо в кабината.
Затова пък при отказ на двигател е Yaw момента много по-голям от този с двигателите на тялото. Малко избих от темата понеже ще ми е интересно да чуя за други предимства и недостатъци, при избора, къде да се сложат двигателите.
Върнете се в началото
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 13:41    Заглавие:  

Едно от основните предимства е, че когато са под крилото, го разтоварват от огъващия момент, създаден от подемната сила. Пилоните им обаче създават допълнително челно съпротивляние и взаимодействат кофт с крилото.
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Papagal

Регистриран на: 21 Май 2005
Мнения: 264
Местожителство: Stara Zagora

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 14:35    Заглавие:  

Според мен имат едно съществено предимство главно при дългофюзелажните самолети - измествайки центъра на тежестта доста по назад , се налага издърпване и на крилото , а с това и на намиращия се под него колесник -също доста по-назад върху тялото на самолета (в сравнение с един самолет с разположени под крилата двигатели) , така че да попаднат в центъра на тежестта(така се и решава прословутия "проблем" с изместения назад център на тежест) В резултат- рамото , което се образува между колесника и опашката е по-късо и самолета при излитане и кацане ще си удря опашката в пистата при много-по голям ъгъл на up pitch , отколкото един дългофюзелажен самолет с разположени по-напред двигатели ,крила и колесник.
_________________
Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 14:46    Заглавие:  

Цитат:
В резултат- рамото , което се образува между колесника и опашката е по-късо и самолета при излитане и кацане ще си удря опашката в пистата при много-по голям ъгъл на up pitch , отколкото един дългофюзелажен самолет с разположени по-напред двигатели ,крила и колесник.



да, но и подемната сила на хоризонталната плоскост трябва да е по-голяма за създаване на необходимия надлъжен момент за излитане

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 16:26    Заглавие:  

Друго предимство което ми идва на ум е, че двигателите на опашката не събират толкова боклук от пистата и при малко по разклатено кацане няма опасност да се ударят в земята. Недостатък е че ти трябва стълба за да погледнеш в двигателя. Май md-11 има всички предимстна и недостатъци едновремено Laughing . Прави ми впечатление, че от определена големина на самолета не се строят в днешно време вече моторите в задната част. Например едно време големи ИЛ,tu,boeing 727, модерните днеска не по-голями от canadair,embraer.

А затова дето говорите; Не е ли от самолет към самолет все различно.
Върнете се в началото
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 17:08    Заглавие:  

NorthWest написа:
Друго предимство което ми идва на ум е, че двигателите на опашката не събират толкова боклук от пистата и при малко по разклатено кацане няма опасност да се ударят в земята.

А затова дето говорите; Не е ли от самолет към самолет все различно.


Да, това с боклука по полосите беше основен мотив в руската школа.

Това с разклащането - не знам... Ту5 има доста ниско крило и при това с отрицателна V-образност (тва май беше заради управляемостта на самолета над 0,85М).. та краищата му са доста ниско до земята...

НО... във връзка с горната дискусия....има случай на катастрофа на Ту-134 някъде в Русия заради непочистен сняг и лед от крилото. При излитане, в момента на увеличаване на ъгъла на атака при отделянето на предната опора, ледената кора се откъсва и бива засмукана от ДВАТА двигателя, които отказват през няколко секунди в най-критичния момент между V1 и V2.

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
FULCRUM


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: Панагюрище

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 17:50    Заглавие:  

slice написа:
Цитат:
В резултат- рамото , което се образува между колесника и опашката е по-късо и самолета при излитане и кацане ще си удря опашката в пистата при много-по голям ъгъл на up pitch , отколкото един дългофюзелажен самолет с разположени по-напред двигатели ,крила и колесник.



да, но и подемната сила на хоризонталната плоскост трябва да е по-голяма за създаване на необходимия надлъжен момент за излитане


Да, наистина. Обаче с изместването центъра на тежестта назад и хоризонталните плоскости освен че трябва да растат трябва и те да се изнасят назад заради скъсяване на рамото до опорната точка - крилото. Може би затова при тези самолети хоризонталния стабилизатор винаги е изнесен на върха на силно стреловидния вертикален стабилизатор. Поне аз не се сещам за такъв самолет с долен хоризонтален стабилизатор. Или има?... Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 18:16    Заглавие:  

Първо, от къде решихте че центъра на тежеста ще се премести назад! Второ цялата тема заприлича на моето любимо занимание по литература за 3ти клас, свободно съчинение по картинка.

Със здраве!

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 18:31    Заглавие:  

slice написа:
Едно от основните предимства е, че когато са под крилото, го разтоварват от огъващия момент, създаден от подемната сила. Пилоните им обаче създават допълнително челно съпротивляние и взаимодействат кофт с крилото.


Разтоварва го от усукващия момент. Затова двигателите са изнесени с пилони напред.
Положението на двигателите е въпрос на компановка. И в двата случая има предимства и недостатъци.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Papagal

Регистриран на: 21 Май 2005
Мнения: 264
Местожителство: Stara Zagora

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 18:47    Заглавие:  

LooneyFlyer написа:
Първо, от къде решихте че центъра на тежеста ще се премести назад! Второ цялата тема заприлича на моето любимо занимание по литература за 3ти клас, свободно съчинение по картинка.

Със здраве!


Smile забравяш думичките "с елементи на разсъждение" - Съчинение с елементи на разсъждение Smile . Мисленето е условнорефлекторен процес на мозъка , при който се изгражда поведенческа реакция (говорна или моторна) към предмети от околната среда с които човек никога не се е срещал преди и които не са със същите свойства , но наподобяващи свойствата на предмета , с който индивида се е срещал и изградил вече такава реакция. Казано с други думи - на мен не ми трябва да седна на един стол , за да знам ,че става за сядане , аз го знам , без никога да съм сядал на конкретния стол. Ако някой каже , че не е доказано математически , че на този конкретен стол може да се седне -ще е вярно , но ще е доста неефективно да доказвам математически за всеки стол ,който е с различна форма , боя , и материал, че той става за сядане преди да седна на него. Вместо това ползвам дедуктивно мислене.
Смятам , че тук е точно свободна дискусия между приятели със сходни интереси и всеки е свободен да разсъждава и изразява мнение , дори когато греши или ми доказва , че греша.

_________________
Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
TsonPen


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 202
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 20:05    Заглавие:  

Аз като го гледам този самолет и ми се струва, че задницата му е вирната. Ако застане хоризонтално, а още повече като си дигне носа на някой друг градус двигателите съвсем ще вперят взор в небесата. Разсъждавайки лаишки си мисля следното нещо:
Може ли векторът на тягата на двигателите пак да лежи в хоризонталната равнина, въпреки, че оста на двигателя не лежи? Напр. - по някакво съображение е желателно монтирането на двигателя под ъгъл, но със соплата или с други завършваще елементи се докарва тласкане в правилната посока. Може би просто двигателят е "извит", което не се вижда външно. Защото ако не тласка по посока на полета има загуби! slice каза:
Цитат:
двигателите почти никога не седят на ос минаваща пре ц.т. => винаги създават момент

Да, така са управлявали онзи DC-10, който е останал без хидравлика. Но все пак тук не само, че двигателите не седят на ос минаваща през ц.т., но те и не са успоредни на предполагаемата посока на движение.
Ако погледнем средния двигател на Ту154 - и при него има подобно решение - основните елементи не са наредени на една ос. Може би при MD просто им и трябвал за двигателя незавихрен от крилата въздух. Нищо чудно и това решение да е последица от решаване на възникнали при изпитания проблеми.
Извинете ме, ако съм сгазил лука терминологично!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 23:24    Заглавие:  

King_Rat написа:
slice написа:
Едно от основните предимства е, че когато са под крилото, го разтоварват от огъващия момент, създаден от подемната сила. Пилоните им обаче създават допълнително челно съпротивляние и взаимодействат кофт с крилото.


Разтоварва го от усукващия момент. Затова двигателите са изнесени с пилони напред.
Положението на двигателите е въпрос на компановка. И в двата случая има предимства и недостатъци.


усукващ? а двигателите са изнесени напред, за да създават възможно най-малко изменение на скороста на потока около крилото... това поне е моята информация...

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 23:37    Заглавие:  

Фокусът не съвпада с центъра на коравина и се появява усукващ момент. Затова гондолата на двигателя се изнася напред за да създаде противоположен момент, като с това разтовари конструкцията.
Нямам схемичка, но ще потърся.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Яну 2006, 23:39    Заглавие:  

представям си го Smile

хубаво а не разтоварва ли и от огъващ момент...

например при крила с двойна стреловиндост по предния ръб, двигателите се закачат почти винаги на мястото на "чупката" където е и най-голямото натоварване от подемна сила...

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 10 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 8, 9, 10, 11, 12, ..., 30, 31, 32 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0849s ][ Queries: 14 (0.0112s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker