Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 30 Ное 2020, 01:19
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Технически въпроси!
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 11 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13, ..., 30, 31, 32 Следваща
Автор Съобщение
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 00:06    Заглавие:  

Ами сигурно го разтоварва.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 01:51    Заглавие:  

Не служат ли тези Vortex-генератори дето стърчат странично от двигателите, да се исправи усукването и да мине над крилете по този начин.
http://www.airliners.net/open.file/975613/L/

Тези "бъбуни" удължават ламинарния слой над крилете
http://www.airliners.net/open.file/984988/M/
Върнете се в началото
abelchev

Регистриран на: 24 Ное 2004
Мнения: 29
Местожителство: USA

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 03:09    Заглавие:  

Това тук се превърна в волни сачинения. Като не знаете нещо защо просто не си кажете, че и идея си нямата защо това е така ами всеки почва да се прави на голям разбирач и да пише каквото му падне. Все пак това не е час по литература кадето да разсъждаваме какво точно искал да каже автораа. Това си е точно обусловено техническо решение на инжинерите поради някаква причина, а без да знам да се мъчем да гадаем и само да пишем, колкото да има нещо по темата си е чисто и просто губене на време.
_________________
If God had meant man to fly he would have given him more money.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
TsonPen


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 202
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 10:27    Заглавие:  

abelchev,
не виждам какво лошо има в популярното търсене на отговор. С какво пречи то? Щом толкова хора пишат тук, явно има защо! Аз не съм авио-инженер и няма да се заровя в тясно-специализираната литература (ако въобще съществува такава, която да отговори на тази гатанка), но отговорът на поставения въпрос ме вълнува. Както са казвали някои от уважаваните и знаещи членове на форума - знанието често се придобива с клъвване тук и там с годините. Разбира се, че е налице "обусловено техническо решение на инжЕнерите поради някаква причина", но въпросът е: каква е причината?!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
BGH711
Гост


МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 13:04    Заглавие:  

Цитат:
Това тук се превърна в волни сачинения. Като не знаете нещо защо просто не си кажете, че и идея си нямата защо това е така ами всеки почва да се прави на голям разбирач и да пише каквото му падне. Все пак това не е час по литература кадето да разсъждаваме какво точно искал да каже автораа. Това си е точно обусловено техническо решение на инжинерите поради някаква причина, а без да знам да се мъчем да гадаем и само да пишем, колкото да има нещо по темата си е чисто и просто губене на време.


Отнася се и за Looney Flyer,който си мисли че знае много.

Добре че кадърните хора които се занимават и са се занимавали с наука не мислят и не са мислели като вас,защото именно на това се крепи човешкият прогрес - на желанието да бъде разбран даден процес,явление и т.н. Добрите идеи се раждат с дискусии и отворено мислене а не с мълчание и разсъждения от типа: "аз тва не го знам и смятам че никога няма да го разбера тогава защо да се напъвам да търся".Или "тия пък кви глупости говорят като изобщо незнаят какво става".Ако всеки човек се научи да мисли по-нестандартно и се измъкне от обществено наложените граници светът ще стане по-добро място за живеене.Затова евала пичове че разсъждавате това е най-важното,няма значение дали си прав или крив,мисълта е важна. [/quote]
Върнете се в началото
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 13:39    Заглавие:  

Ако някой мисли че някой говори глупости, правилно е да го поправиш и да му кажеш къде греши. Никъв смисъл няма да кажеш на някой, че говори глупости и после да не му кажеш защо, правейки се на всезнайко от типа "абе Вие тия работи не ги разбирате".

Ами повечето от нас тук не са професионалисти - или са бъдещи авиатори или авиациаята им е ХОБИ. Логично е нещо кат ти ехоби да не можеш да говориш професионално по темата, но в същото време да искаш да покажеш на околните (които също са любители като теб), че знаеш нещо повече.

Ако някой професионалист иска да покаже колко много знае е редно да го показва на професионалистите, а не да обяснява на любителите колкко са тъпи и ограничени.... напротив - те се опитват да научат повече, което е похвално!

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 17:32    Заглавие:  

@abelchev
ми айде обясни ни!

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
pilot013


Регистриран на: 01 Фев 2005
Мнения: 1079
Местожителство: Aarhus, Denmark

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 17:48    Заглавие:  

Дано повече да няма спорове! Confused Грозно е.Всеки пише каквото знае...и всеки научава по много работи!Просот не е красиво да кажеш на човек-"Абе ти нищо не разбираш,защото....."Ами по-добре да му кажеш колко много разбира и колко още трябва да чете!
И аз преди така се държах и реши,че е уникално грешно! Smile

_________________
Flying soul!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
FULCRUM


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 150
Местожителство: Панагюрище

МнениеПуснато на: Чет 12 Яну 2006, 18:17    Заглавие:  

Малко гузно се чувствам че започнах тази тема с онзи MD с двигателите отзад.. Embarassed Обаче къде да питам?! Или да си споделя идеите?!
Ако искате разделете форума на секций - дилетанти и профешънъли та да не се дразним едни други.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
abelchev

Регистриран на: 24 Ное 2004
Мнения: 29
Местожителство: USA

МнениеПуснато на: Пет 13 Яну 2006, 03:29    Заглавие:  

Като го чета тоя форум все повече се убеждавам, че на някои хора им е забавно да се заяждат. Е аз нямам намерение да се заяждам. Просто написах това което мисля. Когато незнам нещо си го признавам. Все пак човек не може да знае всичко, но да се отдаваме на волни сачинение без да имаме неонходимата информация или знания на който да базираме "теориите си" е глупаво и по никакъв начин не води до отговор на зададения въпрос.
Още веднъж казвам, че не искам да се заяждам с никой, просто изказах мнение.

_________________
If God had meant man to fly he would have given him more money.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
toni75

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 434
Местожителство: Щутгарт, Германия

МнениеПуснато на: Пет 13 Яну 2006, 10:42    Заглавие:  

Да, всеки има право да изказва мнение.
Но някак си не върви някои да казва, "правите волни съчинения", а след това, въпреки поканата, да не излага своята гледна точка по въпроса. Така въпросното "мнение" просто увисва във въздуха... Т.е. то няма как да се приема като нeщо друго, освен като заяждане. Idea

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Пет 13 Яну 2006, 14:01    Заглавие:  

Двигателите обикновено имат монтажен ъгъл 1-4 градуса, та част от тягата да тласка надолу. При това заборниците може да имат един наклон, а соплата -- напълно различен наклон. Зависи от конкретния самолет. Във всеки случай, проблемите се усложняват значително при задно монтиране на двигателите.

Картинката при Ту-154 е (по памет), че заборниците са наклонени с 4 градуса спрямо хоризонталната ос на самолета и допълнително 2 градуса спрямо надлъжната му ос; соплото пък е наклонено с 2 градуса спрямо хоризонтала и със 7 градуса спрямо вертикала. То в повечето случаи соплата са насочени навън спрямо оста на самолета. Навръх което, оста на двигателите е под ъгъл 3 градуса спрямо тая на самолета. О, и навръх което оста на втори двигател (средният) е пък с 5 градуса спрямо оста на самолета, заборникът му няма наклон, а соплото е насочено нагоре с 2 градуса!

Огторе на което в заборниците (средния на Боинг 727 например) може да сложат вихрогенератори, за да енергизират и хомогенизират входящия поток.

Всичко това е с оглед:

1. да не се засмукват боклуци и вода;

2. да не се засмуква смутния, замрял и муден "пограничен слой" на въздуха, лепнещ по крилото и стените на тялото;

3. двигателите да работят без да "хълцат" (да изпадат в двигателен срив, напечен "помпаж") при възможно най-широк диапазон ъгли на атака -- да се забави момента, в който крилото окончателно "засенчва" двигателите и ги "задавя".

Точка 3 по-торе е критична -- самолетите със задни двигатели имат силно изместен назад фокус и тенденция към засилен риск от изпадане в срив (тежки са им задниците, лесно "клякат" -- заемат големи ъгли на атака). При това, сривът при тях може да стане "дълбок" (срив както на крилото, така и на "засенчените" от него оперение и двигатели).

Дълбокият срив е необратим -- летците са лишени от управление тъй като и оперението, и двигателите "се изпаряват" -- самолетът замира в неуправляемо положение и пада (дали в срив или "като листо" е все едно -- изход няма).

Примерът с МД-80 е особено добър, защото тоя самолет почва живота си като ДЦ-9 с едни двигатели, дълбоко е преработен с много по-големи двигатели в МД-80 и накрая е пак дълбоко преработен в МД-90 с още по-големите V2500. Внимателният оглед показва ред аеродинамични повърхности (под кабината, под крилото, на мотогондолите), които енергицират и насочват потока, за да направят оперението по-работоспособно в "гранични" (на ръба на пиемливото) обстоятелства.

Впрочем, повечето реактивни двигатели, а и доста витлови такива, са под известен ъгъл (1-5 градуса) спрямо хоризонталната ос на самолета, напълно независимо от мястото им на монтиране.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Пет 13 Яну 2006, 14:42    Заглавие:  

BGH711 написа:

Отнася се и за Looney Flyer,който си мисли че знае много.


Ти пък кой си да ми даваш оценка колко знам и колко незнам!?

Мине не мине и се появи по някой "анонимен" дето да почне с личните нападки. И много ти се моля не ми обяснявай за научния прогрес, аз за това ходия на училище.

Със здраве на останалите!

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 13 Яну 2006, 15:36    Заглавие:  

/Не е анонимен!/ Laughing Wink
_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
TsonPen


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 202
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 13 Яну 2006, 15:42    Заглавие:  

скипаджията написа:
Впрочем, повечето реактивни двигатели, а и доста витлови такива, са под известен ъгъл (1-5 градуса) спрямо хоризонталната ос на самолета, напълно независимо от мястото им на монтиране.


Каква е причината за съществуването на този ъгъл - устойчивост, избягване на колебания(люлеене)?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 11 от 32 [480 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13, ..., 30, 31, 32 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0782s ][ Queries: 14 (0.0141s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker