Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Fr 21 Feb 2020, 01:39
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Технически въпроси!
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 32 [480 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32 Weiter
Autor Nachricht
FoulBay

Anmeldedatum: 20.02.2004
Beitrдge: 618
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 25 Jun 2004, 19:47    Titel:  Технически въпроси!  

борден hat Folgendes geschrieben:
Абе тука трябва да се направи малко уточнение.

Имаме две величини (в общия случай те не са равни!):
- ъгъл на атака (отбелязва се с алфа) - това дето го обясни Кинг_Рат - ъгълът между надлъжната ос на самолета ОX и проекцията на скоростта му върху плоскостта OXY от свързаната координатна система;
- ъгъл на тангажа (отбелязва се с тита) - ъгълът между надлъжната ос на самолета и хоризонталната плоскост OXgYg на нормалната координатна система.

Винаги съм се чудел как се дефинира надлъжна ос при "гърбави" самолети като Су27 и производните му.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 25 Jun 2004, 19:50    Titel:  

Ами не се дефинира. Това е първата линия, която се слага на чертожната дъска (компютъра). Пък каквото "стърчи" е последствие. Wink
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
FoulBay

Anmeldedatum: 20.02.2004
Beitrдge: 618
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 25 Jun 2004, 20:01    Titel:  

борден hat Folgendes geschrieben:
Ами не се дефинира. Това е първата линия, която се слага на чертожната дъска (компютъра). Пък каквото "стърчи" е последствие. Wink

Добре де, ако нямащ работните чертежи на самолета, а снимка/обикновен чертеж "в профил", как ще я определиш? За негърбав самолет, предполагам, е линията, свързваща екстремните точки, носа и опашката. Когато обаче носът е закривен надолу като при Су27, има разминаване между тази линия и "естествената" надлъжна ос, която човек би си представил.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Han Solo
[Moderator]

Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 3207
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 25 Jun 2004, 20:06    Titel:  

FoulBay hat Folgendes geschrieben:
Винаги съм се чудел как се дефинира надлъжна ос при
"гърбави" самолети като Су27 и производните му.
ами теглиш една линия между носа и геометричния център на соплото Very Happy ако не е например първия Ту22 на който двигателите му се намират в основата на вертикалния стабилизатор Laughing
_________________
May the Force be with You
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 25 Jun 2004, 20:09    Titel:  

Въобще няма нужда да се определя на око. Принципно в редовната експлоатация не се налага да се занимаваш по никакъв начин с осовата линия на самолета.
Иначе към всеки отделен самолет вървят албуми с нивелировъчни схеми, от които посредством измерване координатите на определен брой нивелировъчни точки може да се определи моментното съответствие на самолета с първоначалното му такова (когато е излезнал от завода). Пример - кацане като последното на Пилатуса. Замерва се самолета по нивелировъчната схема и се определя има ли деформации на корпуса му.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
FoulBay

Anmeldedatum: 20.02.2004
Beitrдge: 618
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 25 Jun 2004, 20:20    Titel:  

борден hat Folgendes geschrieben:
Въобще няма нужда да се определя на око. Принципно в редовната експлоатация не се налага да се занимаваш по никакъв начин с осовата линия на самолета.
Иначе към всеки отделен самолет вървят албуми с нивелировъчни схеми, от които посредством измерване координатите на определен брой нивелировъчни точки може да се определи моментното съответствие на самолета с първоначалното му такова (когато е излезнал от завода). Пример - кацане като последното на Пилатуса. Замерва се самолета по нивелировъчната схема и се определя има ли деформации на корпуса му.

Ясно. Нещата винаги са по-сложни, отколкото лаикът би предположил. Благодаря.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 25 Jun 2004, 20:37    Titel:  

Моля! Very Happy
По тези въпроси и аз съм в голяма степен лаик - просто съм слушал как се прави и съм виждал един-два пъти такива схеми. Wink
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
slice


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 1801
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Sa 26 Jun 2004, 14:17    Titel:  

аз обаче имам следните два въпроса:

1) що е то static port? прилагам и снимка от въпросното нещо на 737NG

Click to see if image is larger


2) какъв е нашенския термин за windshear

_________________
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
Gast
Gast


BeitragVerfasst am: Sa 26 Jun 2004, 15:07    Titel:  

static port е мястото от където се снема статичното налягане и се свързва примерно с вариометъра, висотомера, скоростомера или друго оборудване на което е нужна информация за статичното налягане.

"wind share" си се превежда буквално "срез на вятъра"
Nach oben
Han Solo
[Moderator]

Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 3207
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Sa 26 Jun 2004, 17:25    Titel:  

Stoyan hat Folgendes geschrieben:
Абе хора вие колко пъти по колко висши математики сте завършили? :o
Има да си почакам докат разбера за какво си говорихте! Crying or Very sad

Прав си Laughing добре че съм чел упътванията към различни достаръчно реалистични симулатори на самолети та ми е ясно що е туй АоА - ange of attack, и там е обяснено достатъчно ясно Wink там най просто беше казано: крилото е поставено под някакъв ъгъл и заради специфичния си профил създава подемна сила, колкото е по-голям ъгъла толкова е по-голяма подемната сила до момента в който не се образуват завихряния над крилото и подемната сила пада рязко, и най лаишки казано ъгъла между въздушния поток и ъгъла под който се намира крилото в даден момент е ъгъла на атака. подемната сила е по-малка при по ниски скорости и затова се налага да се увеличи ъгъла на атака за да се запази необходимата подемна сила Иначе туй дето го пише Слайса е много вярно ама е трудно да се разбере Embarassed

_________________
May the Force be with You
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
Gast
Gast


BeitragVerfasst am: Sa 26 Jun 2004, 17:52    Titel:  

За любознателните (на английски е обаче)

http://travel.howstuffworks.com/airplane.htm

VS11
Nach oben
slice


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 1801
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: So 27 Jun 2004, 08:39    Titel:  

още едно питане....

в стария форум уточнихме, че източниците на напрежение в самолетите са синусуидални с честота от порядъка на 400 Hz.... а знае ли някой в какъв поредък е ефективното напрежение?

_________________
Click to see if image is larger
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
ICQ-Nummer 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: So 27 Jun 2004, 11:21    Titel:  

Обикновено основната променливотокова електросистема е трифазна, с напрежение 115/200 V (линейно/междуфазно).
За задвижване на жироскопическите прибори се използва трифазен ток с напрежение 36V (отново с честота 400 Hz).
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Han Solo
[Moderator]

Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 3207
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: So 27 Jun 2004, 18:01    Titel:  

борден hat Folgendes geschrieben:
Обикновено основната променливотокова електросистема е трифазна, с напрежение 115/200 V (линейно/междуфазно).
За задвижване на жироскопическите прибори се използва трифазен ток с напрежение 36V (отново с честота 400 Hz).

Това дето го пишеш ме подсеща за един въпрос - има ли някаква стандартизация при ел. захранването на самолетите или всеки производител го кара на собствен стандарт

_________________
May the Force be with You
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden 
борден


Anmeldedatum: 01.01.2004
Beitrдge: 2881
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: So 27 Jun 2004, 21:48    Titel:  

Има разбира се. Незнам по какъв точно начин е организирано, но тези параметри на електроенергията са общоприети навсякъде. Което означава, че български МиГ-21 може да използва наземен източник на електроенергия, с който обикновено се запуска американски Boeing 777. Еднакви са даже розетките на щепселните съединения.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 32 [480 Beitrдge]   Gehe zu Seite: 1, 2, 3, ..., 30, 31, 32 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0913s ][ Queries: 13 (0.0109s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker