Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Русия не планирала разполагане на нови ракети, стига САЩ да не го правят · "Ислямска държава" пое отговорността за извършения в Кабул атентат · Дронове на йеменските хути запалиха саудитски газов завод · Откриха втори труп край Негован · 65 г. от създаването на 8-и дивизион подводни лодки и възстановяването на подводното плаване в България - тъжен помен (ГОЛЯМА ВОЕННОМОРСКА ГАЛЕРИЯ) · Масово убийство потресе Румъния ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Авг 2019, 15:05
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Летище София
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 55 [820 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 53, 54, 55 Следваща
Автор Съобщение
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 23 Юли 2004, 21:15    Заглавие:  Летище София  

от сайта на вестник Дневник:
Петък, 23 юли, 2004

Новата настилка на летището поддаде
СВЕТЛАНА НЕНОВА, ХРИСТО ХРИСТОВ22/7 - 20:32 ч.

Дефекти в чисто новата настилка на пътеките за рулиране на самолетите вероятно ще забавят разширението на летище София, научи "Дневник" от два независими източника. В края на юни служители на летището са констатирали разкъсвания на повърхностния слой, пукнатини и вдлъбвания, които са описани във вътрешни доклади на службата за безопасност. Деформациите са върху площи за паркиране и рулиране на самолетите, които са част от проекта за реконструкция и разширяване на летището, но вече се използват поради липса на свободен капацитет.

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
MaKoM


Регистриран на: 05 Яну 2004
Мнения: 553
Местожителство: R.Macedonia

МнениеПуснато на: Сря 11 Авг 2004, 12:46    Заглавие:  

Лажна закана за бомба на софискиот аеродром
МИА
11.08.2004 Патниците од зградата на софискиот аеродром претпладнево беа евакуирани поради телефонска закана за поставена бомба на аеродромот, јави бугарската агенција БТА.

По проверките на полицијата установено е дека заканата била лажна. Сите полети и летнувања од аеродромот се изведуваат без задоцнување, соопшти аеродромската прес служба.

_________________
www.avijacija.com.mk/forum
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
103_
Гост


МнениеПуснато на: Чет 12 Авг 2004, 08:57    Заглавие:  

Idea
Тая заплаха за бомба без съмнение е отмъщение на злите спотъри-терористи.
Върнете се в началото
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Чет 12 Авг 2004, 10:23    Заглавие:  

Да, а освен това и за поддалата настилка сме виновни Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 12 Авг 2004, 10:28    Заглавие:  

harrier написа:
Да, а освен това и за поддалата настилка сме виновни Wink

Всичко ще си кажете Smile Laughing

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
piko1


Регистриран на: 01 Фев 2004
Мнения: 710
Местожителство: sofia(червеното село)

МнениеПуснато на: Чет 12 Авг 2004, 10:29    Заглавие:  

и за какво ли още не Laughing
_________________
Click to see if image is larger
Луд Съм Бате Бегаи със ЖЪлто книжко у пощенску банку съм язе
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 28 Авг 2004, 20:56    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Спира строежът на новото летище София. Това става ясно от писмо на холдинг "Трейс груп", един от основните изпълнители на проекта. Строителите алармират премиера Симеон Сакскобургготски, вицето Николай Василев и шефа на парламентарната комисия по транспорт Йордан Мирчев, че от понеделник, 30 август, спират изграждането на летището.
Причина за оттеглянето на "Трейс груп" са огромните пропуски в проекта. Те оскъпяват и бавят реконструкцията на летището. Това означава, че до пролетта на 2005 г. България няма да има модерно летище. Пусковият срок вече беше удължен с 255 дни в края на миналата година. Отговорен за проекта е вицето Ники Василев, който тези дни се разхождаше из Атина.
"Трейс груп" е един от основните изпълнители на най-големия инфраструктурен обект у нас. Още на 23 август холдингът предупреди с писмо премиера и вицето Василев, че строежът може да спре. Пропуските в проекта надхвърлят многократно обичайно предвидимите, пише изпълнителният директор на холдинга Манол Денев. Тези пропуски водят до значително забавяне на строителството, огромно оскъпяване на работите и в крайна сметка до неоправдано високи разходи за българските фирми, поясни той.
При изпълнени строителни работи, за които в проекта са предвидени 4,4 млн. евро, "Трейс груп" е направил собствени разходи за 5,5 млн. евро, оплаква се Денев. Той проведе вчера спешна среща с представители на главния изпълнител на проекта - австрийската компания "Щрабаг интернешънъл". За съжаление не намерихме решение, заяви Денев пред "Стандарт". Реконструкцията на летище София е обект с национално значение. Поради това шефът на "Трейс груп" отдавна предлага да се проведе среща между всички заинтересовани страни за бързо решаване на проблемите. Но това не става, тъй като е по-важно вицето Василев да е на аванта в Атина, вместо да си върши работата. Транспортното министерство ще оповести становището си на пресконференция във вторник след завръщането на вицето Василев от екскурзията в Атина. Ясно е обаче, че провалянето на летище София може да съсипе НДСВ на изборите догодина.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 30 Авг 2004, 20:22    Заглавие:  

Българска фирма, която участва в строежа на новото летище в София, спря работа

30 Август 2004

Причината е финансови разногласия с главния изпълнител на проекта.

Една от българските фирми, които строят новото летище, спря днес строителните работи.

Причината е финансови разногласия с главния изпълнител на проекта.

Днес строителната площадка на новото летище изглеждаше по странен начин - от едната страна строяха, от другата - площадката пустееше.
"В момента ние сме спрели строителните работи на обекта във връзка с нашите изпратени писма и желанието ни за провеждане на разговори със съответните инстанции, които биха могли да откликнат на проблемите, които съществуват на обекта по реконструкцията на летище "София", поясни инж. Трифон Трифонов.

Фирма "Трейс груп" трябва да направи всички насипи в новото летище. Част от летището се строи върху блатата във "Враждебна", така че без тези насипи не могат да бъдат построени сградите на летището.

"Първоначално бяха договорени 120-130 хиляди кубика, а в момента насипите възлизат над 300 хиляди кубически метра. Това от страна води до много по-големи разходи, които ние не сме предвидили в нашата работа", каза инж. Трифонов.

Фирмата се е договорила с австрийците за 4,4 милиона евро. Заради извършените повече насипи от договореното и заради поскъпването на материалите и горивата, разходите на българския подизпълнител към момента възлизат на 5,5 милиона евро. Това е пътеката за рулиране на самолетите, която по договорка трябва да бъде готова на 15 октомври.

"Водени от нашето принципно разбиране по отношение на важността на обекта от стратегическо и национално значение, ние имаме възможности и ресурси да построим в определените графици тази част от връзката на пътеката за рулиране, но разбира се, при положение, че се откликне на нашите проблеми и се намери тяхното принципно решение", заяви инж. Трифон Трифонов.

Освен от фирма "Трейс груп", новото летище на София се строи от още две български фирми, които са подизпълнители на австрийската компания "Щрабаг". Новото летище трябва да е готово през август догодина.

Izto4nik www.btv.bg

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 31 Авг 2004, 21:27    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Българският холдинг “Трейс груп” се оттегли от проекта
Главният изпълнител на проекта за реконструкция и разширение на летище София - Щрабаг - обяви, че ще спази сроковете за приключването на строежа - до 31 август 2005 година въпреки оттеглянето на някои от българските фирми. Това заявиха от ръководството на “Щрабаг”.

Според компанията “Щрабаг”, едва 10% от строителните работи на летище София са спрели, след като българският строителен холдинг “Трейс груп” се оттегли от обекта. В писмо до премиера и вицепремиера, от “Трейс груп” сигнализираха през миналата седмица за пропуски в проекта, които го оскъпяват и водят до загуби, както и за по-високи разходи на българската фирма, които не са покрити от “Щрабаг”.
“Трейс груп” полагат настилката на новата писта, но според “Щрабаг” те са само доставчик, а не подизпълнител и оттеглянето им не е проблем.

Процедурите по проекта, финансиран от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) по програма ИСПА и от българския бюджет се изпълняват стриктно и прозрачно, смята зам.-министърът София Касидова. Тя каза, че “Щрабаг” са поискали увеличение на цената на обекта заради поскъпването на стоманата, но това искане още не е допуснато от НАКО, компанията-инженер на проекта за реконструкция и модернизацията на софийското летище.

Министерството на транспорта и съобщенията организира пресконференцията с представители на главния изпълнител на проекта за изграждане на нов пътнически терминал на летище “София” и прилежаща инфраструктура “Щрабаг”, както и с консултанта-инженер по изпълнение на строителството “НАКО”.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 31 Авг 2004, 21:47    Заглавие:  

Cool Cool Cool
И още:

Вицето Ники Василев е на път окончателно да провали строежа на най-големия национален обект у нас - летище София. Той отказа да отпусне на строителите сумата от около 3 млн. евро, която е необходима за довършване на новия пърнически терминал.
Заради липсата на парите днес окончателно спира работата по проекта за реконструкция на аеропорта. От тази сутрин и последната българска строителна фирма - "Монолит 3", изтегля техниката и хората си. Вчера работа спря "Балканстрой", а в понеделник пръв се изтегли холдингът "Трейс груп".
Вицето дори не посмя да се появи пред журналисти вчера, за да обясни защо проваля проекта. На пресконференция той прати заместничката си София Касидова.
Днес окончателно спря работата реконструкцията на летище София. От тази сутрин и последната българска строителна фирма - "Монолит 3", изтегля техниката и хората си. Вчера работа спря "Балканстрой", а в понеделник пръв се изтегли "Трейс груп". Причината за изтеглянето на трите големи български строителни фирми са преразходите, направени заради поскъпването на основни материали и горивата. Главният изпълнител на проекта - австрийската "Щрабаг", им дължи над 3 млн. евро.
"Щрабаг" има основания да иска увеличение на цената поради поскъпване на материалите, призна Хус Брокмаер, инженер на проекта. Тъй като в договора на "Щрабаг" не е заложено увеличение на цената, може да стигне до арбитраж в Париж, обясни Брокмаер. Новият пътнически терминал ще бъде готов в договорения срок - 31.08.2005 г., обеща Нематолах Фарокниа, член на борда на "Щрабаг".
Белчо Цанев

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 31 Авг 2004, 21:56    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Христо Николов

Дори да бъде построено и пуснато в експлоатация навреме - до 31 август догодина, новото столично летище ще трябва да започне да преправя всичките си системи за сигурност, за да могат да отговарят на европейските изисквания. Това стана ясно вчера от изявление на Хус Брокмаер от холандската фирма НАКО, която осъществява надзора над строителството. Причината е в проточилите се над 7 години процедури по избор на изпълнител.

Доставчиците на системите за сигурност на новото летище "София" - рентгени за багаж и пътници, багажни ленти, системи за чекиране, системи за поддържане на пистата и т.н., са избрани още през 2001 г. и няма възможност офертите им да бъдат променени, каза Брокмаер. Това е заради строгите правила за избор на главен изпълнител, наложени от финансиращата банка ЕИБ (Европейска инвестиционна банка). Кандидатът за главен изпълнител е трябвало да посочи още тогава кой ще достави тези системи за софийския аеропорт, а самите доставчици да представят сертификати, че техниката им отговаря на европейските изисквания за безопасност на полетите. Едва тогава ЕИБ е утвърдила главния изпълнител - немската строителна фирма "Щрабаг".
Междувременно, заради терористичния акт на 11 септември 2001 г. в САЩ, цялата гражданска авиация затегна изискванията. А през 2003 г. Евросъюзът прие нова директива, с далеч по-строги изисквания, задължителна от 2006 г. за всички страни-членки. За България тя влиза в сила от 2009 г.
"Ние все още не сме проучили достатъчно задълбочено какво трябва да направят западноевропейските летища във връзка с директивата и колко ще им струва това. Вероятно трябва да се направят някакви ъпгрейди, не може иначе. Но през 2001 година всичките ви специални служби прегледаха офертите и дадоха положително становище", оправда се Брокмаер.
"Е, вие какво искате сега - да спрем цялата процедура и строежа заради това и да плащаме неустойки?", реагира пък зам.-транспортният министър София Касидова. Според нея твърде възможно било да става въпрос не за цялостна смяна на техниката, а само за допълването й с нова.
Междувременно самият пусков срок за летището вече изглежда невъзможен, след като преди няколко дни работата там е спряла напълно, а споровете вероятно ще стигнат до арбитражния съд в Париж.
"Щрабаг" води преговори с българските си подизпълнители и доставчици, които искат увеличение на цената. Заради поскъпване на цените на стоманата една от фирмите - "Трейси", е направила преразход с около 1,5 млн. евро. Тъй като няма друга възможност да плати, "Щрабаг" е подготвила оферти за повишаване на цената на строителството, които е представила на транспортното министерство. Според клауза в договора за това са предвидени още 5.6 млн. евро.
"Ако спорът не се разреши, това ще стане чрез арбитражен съд. Все пак това е крайна мярка", заяви вчера управляващият директор на "Щрабаг" Нематолах Фарокня. Засега с протестиращите български фирми все още се водят преговори. Вчера нито една от тях обаче не потвърди, че се е намерил някакъв компромис.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 01 Сеп 2004, 20:15    Заглавие:  

Чух по Инфо радио твърдения че всичко щяло да бъде наред и летището завършено в срок.... звучи ми като замазване на нечии много голям гаф.... Изказването беше на ресорния , Хари Потър , де на който не вярвам , ама хич
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пон 13 Сеп 2004, 02:11    Заглавие:  

Njakoj mozhe li da postne njakoj update/novi snimki otnostno progesa s gordostta na nashite letishta, che ne vsichki zhiveem v sofia. Posledno chetoh v dnevnik che avstriijcite se opitvali da rekitirat m-r Vassilev za oshte pari shtoto BG podispylnitelite im otkazvat da rabotjat ako ne im platjat izvynrednite razhodi...kakvo se sluchi sled tova?

VS11
Върнете се в началото
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 13 Сеп 2004, 18:18    Заглавие:  

Cool Cool Cool
По инициатива на народните представители от НДСВ Христо Механдов и Петя Божикова, от 5 ч. този следобед ще се проведе среща между министъра на транспорта Николай Василев и президента на Трейс Груп инж. Николай Михайлов. Четиримата ще обсъдят за пореден път възможностите за разрешаване на конфликта, възникнал около финансирането на проекта за модернизация на летище София.

“Трейс Груп” е подизпълнител и доставчик на материали за основния изпълнител на проекта –австрийската “Щрабаг”. Фирмата прекрати работа по пистата за рулиране на летище София в началото на септември. От Трейс твърдят,че са извършили тройно по-голям обем дейности от договореното и загубите им възлизат на повече от 1 млн.евро.
Старозагорската фирма е готова да продължи дейността си, след като австрийският изпълнител “Щрабаг” осребри извършената досега работа. Според Петя Божикова, проблемът е възникнал заради липса на предварителна договореност между австрийската фирма и нейния български партньор.

Проблемът трябва да се разреши, за да се спази пусковият срок за летище София и за да се преодолее възникналото социално напрежение, смята Божикова.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 15 Сеп 2004, 10:50    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Главният изпълнител на проекта за изграждане на нов пътнически терминал на летище София "Щрабаг" ще задържи банковата гаранция на своя подизпълнител - строителния холдинг "Трейс груп". "Щрабаг" е поискала от Райфайзенбанк деблокиране на гаранцията на "Трейс груп" от 2 млн. евро. Задържането на гаранцията означава избор на нов подизпълнител, дълги съдебни спорове и в крайна сметка забавяне на пусковия срок на летището поне до края на 2006 г. В същото време "Щрабаг" дължи на "Трейс груп" над 1,1 млн. евро за направени извънредни разходи от увеличен обем строителни работи и повишени цени на материалите. "Трейс груп" уведоми кабинета за проблема. Вицепремиерът Николай Василев се ангажира да бъде арбитър в спора между двете компании, но до момента резултат от преговорите няма. Ако до края на септември Василев не се съгласи "Щрабаг" да компенсира драстичното поскъпване на армировъчната стомана, от летище София ще се оттегли и "Балканстрой". Писмо с подобно съдържание е получено вчера в транспортното министерство. "Балканстрой" спря работа на 1 септември, но отговорно се върна на обекта, за да не бави строителството, докато текат преговорите. "Балканстрой" иска 1 млн. евро компенсация за направени извънредни разходи за стомана, чиято цена скочи от 260 на 445 евро/тон. Ако "Балканстрой" не получи парите, "ще се окаже в невъзможност да завърши изпълнението на работите по проекта", се казва в писмото, изпратено до Василев.
Белчо Цанев

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 55 [820 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 53, 54, 55 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1017s ][ Queries: 13 (0.0138s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker