Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Русия не планирала разполагане на нови ракети, стига САЩ да не го правят · "Ислямска държава" пое отговорността за извършения в Кабул атентат · Дронове на йеменските хути запалиха саудитски газов завод · Откриха втори труп край Негован · 65 г. от създаването на 8-и дивизион подводни лодки и възстановяването на подводното плаване в България - тъжен помен (ГОЛЯМА ВОЕННОМОРСКА ГАЛЕРИЯ) · Масово убийство потресе Румъния ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Авг 2019, 15:05
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
JAS-39 Gripen
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 36 [535 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 34, 35, 36 Следваща
Автор Съобщение
mg42


Регистриран на: 01 Мар 2004
Мнения: 417
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Пон 13 Сеп 2004, 14:42    Заглавие:  JAS-39 Gripen  

eto go krasaweca:))

Click to see if image is larger


________________________
Разделянето е мое. Крайно време беше да има отделна тема за този самолет. Това определено не е всичко писано във Форума за този самолет, но пак е добре.
Fox
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
mg42


Регистриран на: 01 Мар 2004
Мнения: 417
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Пон 13 Сеп 2004, 14:45    Заглавие:  

i displeq mu

Click to see if image is larger


a powe4e snimki в сайта на СААБ бгSmile
http://saab-club.com/gallery/categories.php?cat_id=48
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7708
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 15 Сеп 2004, 21:26    Заглавие:  

бе тая втората снимка... малко са я подоукрасили май, такъв плътен цвят на ИЧС-то, а и радарът включен на земята преди излитане, че и метки си има... нещо май не е в ред...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
eagle1


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1696
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Сря 15 Сеп 2004, 21:38    Заглавие:  

Тая снимка се появи преди много години на сайта на един швед. Той я бил правил на технологичния демонстратор на машината за новата кабина. Или серия две ли какво ли беше вече не помня... Щото първите шведски грипени били с аналогови прибори. Даже бяха дадени две снимки под мото от сорта на сега и после. Освен това доста снимки близък план на различни елементи вътре в кабината. Той там си казва че са подсилени показанията за нагледност. Тогава много се чудех и дивях как тъй ще го пуснат да снима в прототипна машина (говоря за средата на 90-те някъде)?! Имам ги и двете снимки, ама в камарата от дискове освен случайно, няма как друго яче да ги намеря Embarassed
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Сря 15 Сеп 2004, 23:29    Заглавие:  

Леле Gripen е голяма играчка. Загледайте се в първата снимка.
А втората ми прилича на рисунка.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
noes'


Регистриран на: 16 Юни 2004
Мнения: 19
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 17 Сеп 2004, 10:28    Заглавие:  

Евалата на шведите за дизайна, но Gripen-a ми е малко като играчка, не изглежда сериозно ...
Някой правил ли е учебни боеве м/у МиГ-29 и таз' птичка? Мове би унгарците ще си кажат като му дойде времето ...

p.s.: http://krile.net/viewtopic.php?t=59&start=690 -
калло-Пуснато на: Пет Сеп 17, 2004 10:15 am
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
MAVERICK_BURNER


Регистриран на: 01 Сеп 2004
Мнения: 34

МнениеПуснато на: Чет 30 Сеп 2004, 22:01    Заглавие:  

az opredeleno sum za JAS-39 Gripen
Very Happy

_________________
В небето няма богове и ангели,там сме само ние!!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 07 Окт 2004, 13:04    Заглавие: Какъв самолет да....  

Би ли могъл някой от колегите във форума с по конкретни разчети да обоснове предимствата на многократно посочвания за най подходащ самолет за ношите ВВС -Грипен. В края на краищата самолета ще се използува за водене на въздушни боеве с евентуални противници на България. Например Грипен превъзхожда Ф-16 по това и това, Миг 29 по това и това и така нататък. Вярвам, че има аеродинамици, които биха направили такива разчет.
telemdn
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7708
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 09 Окт 2004, 08:14    Заглавие:  

Грипен е добър самолет за Бъгария, защото на не особено висока цена получаваме сравнително евтина за поддръжка машина, построена с модерни технологии, отговаряща на старндартите за РЕО, изисквани от НАТО с възможности за модернизация. Като летателни х-ки е на нивото на почги всички самолети от 4-то поколение (трудно е да се каже дали отстъпва на МиГ-29 или Ф-16 в БВБ). Със сигурност е значително по-добър от 29-ката в ДВБ заради значително по-модерния радар и АИМ-120. За разлика от повечето западни самолети Грипенът се доближава до ниските експоатационни изисквания, характерни за съветската/руската техника (необорудвани летища и т.н.)

Ако не пречеше политиката, аз съм обаче за двойката МиГ-29М/М2.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 09 Окт 2004, 09:13    Заглавие:  

Пак тук битуват няколко "мита", които са митове.
Това за евтината експлотация е най-големият от тях - не може самолет тиражиран в 200 броя, да има евтини части и експлоатация, поне на този ранен етап, при западните стандарти за цени на части и труд /тук бордния може отново да сподели опита от експлоатацията на цивилна западна авиотехника/. Дори и сега данните за надеждност и цена на експлотаацията на Грипен се оспорват от конкуретните.
А дори и да има - какво от това, че ти е малко по-евтин за ползване, след като си го взел /пример -Чехите/ на лизинг за 10 години - със сътветния комплект самолетообслужаващо оборудване - на цена примерно 52 млн. на машина, без тук да влиза оръжието, което хи-и-и-и-ч нямада е евтино. Обща цена на чешката сделка - 790 млн. долара.
Къде е Киро на кирия - въпросът е чисто политико-икономически - BAE Systems има такива мега-връзки в бизнеса и политиката в Чехия /а и в Словакия, където изгражда националната система "свой-чужд"/, че пробута без трудност подобна скъпа стока.
Бойни възможности - както се казва, това е един съвършен МиГ-21 - самолет от същия клас, с нова авионика и модерни технологии, с чудесна управляемост и възможности за ползване като перфектен "точков изтребител", нагласен за шведските условия, с многобройните магистрални летища.
Но ако говорим за истински многоцелеви изтребител, от който ще има /не че го искаме, ама е реалност/ 20 многоцелеви изтребители в експлоатация след 2010 г. - не дотягва.
Като бомбер не носи кой знае какво /просто ги няма тия възможности - като точки на окачване и размери на планера/, няма все още нито вградена /няма къде/, нито контейнерна система за РЕБ, лазернете бомби са още на етап внедряване, GPS-бомби не се знае кога ще има, няма противорадарани ракети, AIM-120С - интеграция е под въпрос /особено за С-7 варианта, дето след време ще е разрешен за експорт в НАТО/.
Като прехващач - тяговъоръжеността не е впечатляваща /данните тук са секретни, но има някои приблизителни оценки/, аеродинамичните характеристики също не са впечатляващи, и самолета губи едва ли не по всички параметри при сравнение с Ф-16 и Мираж 2000-5 - скороподемност, хоризонтална и вертикална маневреност, макс. скорост, ускоряемост и др./. За малки страни с малко самолети, като България и Румъния например е важно да може да баражира възможно най-дълго време в зона за дежурство на застрашено направление защото след 2010 г. ЗРВ няма много-много да стават за ПВО и самолетът ще е основно средство най-вероятно. Там Грипенът не е в силата си. Отново Мираж-ът и Ф-16 го минават.
Специалнво за Кало и маневренността на МиГ-29 и Грипен от предния постинг - водещият унгарски пилот по програмата Грипен, подп. Килиян каза по време на интервю миналата година в Бурже, че Грипен наистина отстъпва отвсякъде по маневреност на МиГ-29, но авиониката му е от "друга планета".

Последната промяна е направена от Сашо на Съб 09 Окт 2004, 09:22; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 09 Окт 2004, 16:44    Заглавие:  

Сашо написа:
...............За боен товар - 3000 кг е добре, но нищо не говори. Вече го казахме - перфектният заместник на МиГ-21, много добър самолет, никкой не спори, но по реални възможности "диша прахта" на другите самолети, при това на не по-ниска цена, колко и да се опитват да го рекламират че е по-евтин.

Дай данни де, защото другите цитирани самолети са по стари като концепция, и са модернизирани, докато Грипена е нова разработка, освен това сайта на грипен дават това:
Click to see if image is larger
Аз бих се радвал много на нови Ф-16 блок52+ или 60 с възможностите им да носят всякакво оръжие щатско производство, обаче европейците също почват да правят интересни разработки като Meteor , Alarm и ми е интересно как ще се интегрират те на щатски самолет

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 09 Окт 2004, 16:51    Заглавие:  

Meteor - голяма ракета (ама на книга). Проблема и е, че ще е готова за приемане на въоръжение 2008-2010 г.

А за концепцията на самолета... Абе Gripen (май) си е един самолет от "шведи_за_шведи" после се мъчат да го правят годен за експорт. Хубав самолет, безспорно.
Обаче никоя сериозна натовска армия не се е заинтересувала от него. Поляците не го взеха. Датчани, холандци, белгийци и норвежци ще търсят замесник на F-16, но за миг май не са се замислили за Gripen.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 09 Окт 2004, 17:12    Заглавие:  

Fox Mulder написа:
.......А за концепцията на самолета... Абе Gripen (май) си е един самолет от "шведи_за_шведи" после се мъчат да го правят годен за експорт. Хубав самолет, безспорно.
Обаче никоя сериозна натовска армия не се е заинтересувала от него. Поляците не го взеха. Датчани, холандци, белгийци и норвежци ще търсят замесник на F-16, но за миг май не са се замислили за Gripen.

Поляците не го взеха по друга причина и тя се видя в Ирак Wink , другите дето ги цитираш са оператори на Ф-16 от много време и имат изградени традиции и на пилотите и на наземното обслужване и докато излизат нови блокове те ще са с Пепелянки, а за следващ самолет за тях, да видим каво ще излезе от F-35, щото щатите са ги заклещили яко с тяхна продукция, и а са се отказали от щатска продукция и ще стане като с нашите МиГ-29 добри но неремонтирани и немодернизирани - и ще си седят на земята, поне Щатите и Русия /СССР показаха че са много добри в извиването на ръце що се касае до продажбите на тяхна военна продукция... някои му викат лобиране аз му викам изнудване

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 15 Окт 2004, 21:56    Заглавие:  

За първи път научих, че съществува самолет Грипен през 1993 г., когато в един от първите броеве на "Вестник ВВС" излезе статия за него с автор Сашо Драгичевски. Тогава се впечатлих, почнах с интерес да чета наличните материали по темата, а самолета ми стана симпатичен.
И така 10 години, до миналата по това време, когато го видях за пръв път на живо. Единственото впечатление, което може да придобие човек е: абсолютно безлично самолетче. Полетите му привличат повече внимание в сравнение с тези на L-39 единствено защото е шведски, и е нов. Вярно, за експлоатация (сигурно) е достатъчно проста машина. Това обаче не е толкова важно. За страна, експлоатирала МиГ-23 и МиГ-25 няма да представлява проблем да усвои всеки тип изтребител.
Доколко е евтин незнам. Щом BAE SYSTEMS са в кюпа - едва ли.
А във въздуха - като на земята. В редките една-две "срещи" с наши МиГ-29, естествено истинската авиация скъса дупетата на бебе-шведче.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 15 Окт 2004, 22:05    Заглавие:  

борден написа:
За първи път научих, че съществува самолет Грипен през 1993 г., .......................................
................................Доколко е евтин незнам. Щом BAE SYSTEMS са в кюпа - едва ли.
А във въздуха - като на земята. В редките една-две "срещи" с наши МиГ-29, естествено истинската авиация скъса дупетата на бебе-шведче.
А впечатление от шведите като пилоти имаш ли? защото все пак си мисля че има дребна разлика в темперамента между шведите и българите а нашите винаги ми правят впечатление на нахъсани пилоти които винаги се стремят да постигнат максимума от самолетите си , защото според мен полета дали е впечатляващ и резултатен зависи основно от задщурвалното устройство
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 36 [535 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 34, 35, 36 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0809s ][ Queries: 13 (0.0100s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker