Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Започнаха морските изпитания на първата южнокорейска подводница клас KSS-III · Бивш анализатор на ЦРУ разкрива подробности за ядрената подводница "Казан" · Казахстан ще сглобява военните хеликоптери H-145M · Индия ще закупи от САЩ системата за ПВО NASAMS-II · Фолксваген се отказва от България, отива в Измир · Путин: Ако САЩ използват сила срещу Иран, това ще се доведе до катастрофа ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Fri 21 Jun 2019, 01:23
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
JAS-39 Gripen
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 36 [535 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 34, 35, 36 Next
Author Message
mg42


Joined: 01 Mar 2004
Posts: 417
Location: Burgas

PostPosted: Mon 13 Sep 2004, 14:42    Post subject:  JAS-39 Gripen  

eto go krasaweca:))

Click to see if image is larger


________________________
Разделянето е мое. Крайно време беше да има отделна тема за този самолет. Това определено не е всичко писано във Форума за този самолет, но пак е добре.
Fox
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
mg42


Joined: 01 Mar 2004
Posts: 417
Location: Burgas

PostPosted: Mon 13 Sep 2004, 14:45    Post subject:  

i displeq mu

Click to see if image is larger


a powe4e snimki в сайта на СААБ бгSmile
http://saab-club.com/gallery/categories.php?cat_id=48
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7697
Location: София

PostPosted: Wed 15 Sep 2004, 21:26    Post subject:  

бе тая втората снимка... малко са я подоукрасили май, такъв плътен цвят на ИЧС-то, а и радарът включен на земята преди излитане, че и метки си има... нещо май не е в ред...
Back to top
View user's profile Send private message 
eagle1


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 1696
Location: Габрово

PostPosted: Wed 15 Sep 2004, 21:38    Post subject:  

Тая снимка се появи преди много години на сайта на един швед. Той я бил правил на технологичния демонстратор на машината за новата кабина. Или серия две ли какво ли беше вече не помня... Щото първите шведски грипени били с аналогови прибори. Даже бяха дадени две снимки под мото от сорта на сега и после. Освен това доста снимки близък план на различни елементи вътре в кабината. Той там си казва че са подсилени показанията за нагледност. Тогава много се чудех и дивях как тъй ще го пуснат да снима в прототипна машина (говоря за средата на 90-те някъде)?! Имам ги и двете снимки, ама в камарата от дискове освен случайно, няма как друго яче да ги намеря Embarassed
_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Wed 15 Sep 2004, 23:29    Post subject:  

Леле Gripen е голяма играчка. Загледайте се в първата снимка.
А втората ми прилича на рисунка.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
noes'


Joined: 16 Jun 2004
Posts: 19
Location: София

PostPosted: Fri 17 Sep 2004, 10:28    Post subject:  

Евалата на шведите за дизайна, но Gripen-a ми е малко като играчка, не изглежда сериозно ...
Някой правил ли е учебни боеве м/у МиГ-29 и таз' птичка? Мове би унгарците ще си кажат като му дойде времето ...

p.s.: http://krile.net/viewtopic.php?t=59&start=690 -
калло-Пуснато на: Пет Сеп 17, 2004 10:15 am
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
MAVERICK_BURNER


Joined: 01 Sep 2004
Posts: 34

PostPosted: Thu 30 Sep 2004, 22:01    Post subject:  

az opredeleno sum za JAS-39 Gripen
Very Happy

_________________
В небето няма богове и ангели,там сме само ние!!!!
Back to top
View user's profile Send private message 
teleman
[Moderator]


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 228
Location: София

PostPosted: Thu 07 Oct 2004, 13:04    Post subject: Какъв самолет да....  

Би ли могъл някой от колегите във форума с по конкретни разчети да обоснове предимствата на многократно посочвания за най подходащ самолет за ношите ВВС -Грипен. В края на краищата самолета ще се използува за водене на въздушни боеве с евентуални противници на България. Например Грипен превъзхожда Ф-16 по това и това, Миг 29 по това и това и така нататък. Вярвам, че има аеродинамици, които биха направили такива разчет.
telemdn
Back to top
View user's profile Send private message 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7697
Location: София

PostPosted: Sat 09 Oct 2004, 08:14    Post subject:  

Грипен е добър самолет за Бъгария, защото на не особено висока цена получаваме сравнително евтина за поддръжка машина, построена с модерни технологии, отговаряща на старндартите за РЕО, изисквани от НАТО с възможности за модернизация. Като летателни х-ки е на нивото на почги всички самолети от 4-то поколение (трудно е да се каже дали отстъпва на МиГ-29 или Ф-16 в БВБ). Със сигурност е значително по-добър от 29-ката в ДВБ заради значително по-модерния радар и АИМ-120. За разлика от повечето западни самолети Грипенът се доближава до ниските експоатационни изисквания, характерни за съветската/руската техника (необорудвани летища и т.н.)

Ако не пречеше политиката, аз съм обаче за двойката МиГ-29М/М2.
Back to top
View user's profile Send private message 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Sat 09 Oct 2004, 09:13    Post subject:  

Пак тук битуват няколко "мита", които са митове.
Това за евтината експлотация е най-големият от тях - не може самолет тиражиран в 200 броя, да има евтини части и експлоатация, поне на този ранен етап, при западните стандарти за цени на части и труд /тук бордния може отново да сподели опита от експлоатацията на цивилна западна авиотехника/. Дори и сега данните за надеждност и цена на експлотаацията на Грипен се оспорват от конкуретните.
А дори и да има - какво от това, че ти е малко по-евтин за ползване, след като си го взел /пример -Чехите/ на лизинг за 10 години - със сътветния комплект самолетообслужаващо оборудване - на цена примерно 52 млн. на машина, без тук да влиза оръжието, което хи-и-и-и-ч нямада е евтино. Обща цена на чешката сделка - 790 млн. долара.
Къде е Киро на кирия - въпросът е чисто политико-икономически - BAE Systems има такива мега-връзки в бизнеса и политиката в Чехия /а и в Словакия, където изгражда националната система "свой-чужд"/, че пробута без трудност подобна скъпа стока.
Бойни възможности - както се казва, това е един съвършен МиГ-21 - самолет от същия клас, с нова авионика и модерни технологии, с чудесна управляемост и възможности за ползване като перфектен "точков изтребител", нагласен за шведските условия, с многобройните магистрални летища.
Но ако говорим за истински многоцелеви изтребител, от който ще има /не че го искаме, ама е реалност/ 20 многоцелеви изтребители в експлоатация след 2010 г. - не дотягва.
Като бомбер не носи кой знае какво /просто ги няма тия възможности - като точки на окачване и размери на планера/, няма все още нито вградена /няма къде/, нито контейнерна система за РЕБ, лазернете бомби са още на етап внедряване, GPS-бомби не се знае кога ще има, няма противорадарани ракети, AIM-120С - интеграция е под въпрос /особено за С-7 варианта, дето след време ще е разрешен за експорт в НАТО/.
Като прехващач - тяговъоръжеността не е впечатляваща /данните тук са секретни, но има някои приблизителни оценки/, аеродинамичните характеристики също не са впечатляващи, и самолета губи едва ли не по всички параметри при сравнение с Ф-16 и Мираж 2000-5 - скороподемност, хоризонтална и вертикална маневреност, макс. скорост, ускоряемост и др./. За малки страни с малко самолети, като България и Румъния например е важно да може да баражира възможно най-дълго време в зона за дежурство на застрашено направление защото след 2010 г. ЗРВ няма много-много да стават за ПВО и самолетът ще е основно средство най-вероятно. Там Грипенът не е в силата си. Отново Мираж-ът и Ф-16 го минават.
Специалнво за Кало и маневренността на МиГ-29 и Грипен от предния постинг - водещият унгарски пилот по програмата Грипен, подп. Килиян каза по време на интервю миналата година в Бурже, че Грипен наистина отстъпва отвсякъде по маневреност на МиГ-29, но авиониката му е от "друга планета".

Last edited by Сашо on Sat 09 Oct 2004, 09:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Sat 09 Oct 2004, 16:44    Post subject:  

Сашо wrote:
...............За боен товар - 3000 кг е добре, но нищо не говори. Вече го казахме - перфектният заместник на МиГ-21, много добър самолет, никкой не спори, но по реални възможности "диша прахта" на другите самолети, при това на не по-ниска цена, колко и да се опитват да го рекламират че е по-евтин.

Дай данни де, защото другите цитирани самолети са по стари като концепция, и са модернизирани, докато Грипена е нова разработка, освен това сайта на грипен дават това:
Click to see if image is larger
Аз бих се радвал много на нови Ф-16 блок52+ или 60 с възможностите им да носят всякакво оръжие щатско производство, обаче европейците също почват да правят интересни разработки като Meteor , Alarm и ми е интересно как ще се интегрират те на щатски самолет

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Sat 09 Oct 2004, 16:51    Post subject:  

Meteor - голяма ракета (ама на книга). Проблема и е, че ще е готова за приемане на въоръжение 2008-2010 г.

А за концепцията на самолета... Абе Gripen (май) си е един самолет от "шведи_за_шведи" после се мъчат да го правят годен за експорт. Хубав самолет, безспорно.
Обаче никоя сериозна натовска армия не се е заинтересувала от него. Поляците не го взеха. Датчани, холандци, белгийци и норвежци ще търсят замесник на F-16, но за миг май не са се замислили за Gripen.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Sat 09 Oct 2004, 17:12    Post subject:  

Fox Mulder wrote:
.......А за концепцията на самолета... Абе Gripen (май) си е един самолет от "шведи_за_шведи" после се мъчат да го правят годен за експорт. Хубав самолет, безспорно.
Обаче никоя сериозна натовска армия не се е заинтересувала от него. Поляците не го взеха. Датчани, холандци, белгийци и норвежци ще търсят замесник на F-16, но за миг май не са се замислили за Gripen.

Поляците не го взеха по друга причина и тя се видя в Ирак Wink , другите дето ги цитираш са оператори на Ф-16 от много време и имат изградени традиции и на пилотите и на наземното обслужване и докато излизат нови блокове те ще са с Пепелянки, а за следващ самолет за тях, да видим каво ще излезе от F-35, щото щатите са ги заклещили яко с тяхна продукция, и а са се отказали от щатска продукция и ще стане като с нашите МиГ-29 добри но неремонтирани и немодернизирани - и ще си седят на земята, поне Щатите и Русия /СССР показаха че са много добри в извиването на ръце що се касае до продажбите на тяхна военна продукция... някои му викат лобиране аз му викам изнудване

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 15 Oct 2004, 21:56    Post subject:  

За първи път научих, че съществува самолет Грипен през 1993 г., когато в един от първите броеве на "Вестник ВВС" излезе статия за него с автор Сашо Драгичевски. Тогава се впечатлих, почнах с интерес да чета наличните материали по темата, а самолета ми стана симпатичен.
И така 10 години, до миналата по това време, когато го видях за пръв път на живо. Единственото впечатление, което може да придобие човек е: абсолютно безлично самолетче. Полетите му привличат повече внимание в сравнение с тези на L-39 единствено защото е шведски, и е нов. Вярно, за експлоатация (сигурно) е достатъчно проста машина. Това обаче не е толкова важно. За страна, експлоатирала МиГ-23 и МиГ-25 няма да представлява проблем да усвои всеки тип изтребител.
Доколко е евтин незнам. Щом BAE SYSTEMS са в кюпа - едва ли.
А във въздуха - като на земята. В редките една-две "срещи" с наши МиГ-29, естествено истинската авиация скъса дупетата на бебе-шведче.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Fri 15 Oct 2004, 22:05    Post subject:  

борден wrote:
За първи път научих, че съществува самолет Грипен през 1993 г., .......................................
................................Доколко е евтин незнам. Щом BAE SYSTEMS са в кюпа - едва ли.
А във въздуха - като на земята. В редките една-две "срещи" с наши МиГ-29, естествено истинската авиация скъса дупетата на бебе-шведче.
А впечатление от шведите като пилоти имаш ли? защото все пак си мисля че има дребна разлика в темперамента между шведите и българите а нашите винаги ми правят впечатление на нахъсани пилоти които винаги се стремят да постигнат максимума от самолетите си , защото според мен полета дали е впечатляващ и резултатен зависи основно от задщурвалното устройство
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 36 [535 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 34, 35, 36 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0809s ][ Queries: 13 (0.0074s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker