Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
107 г. български ВВС - ген.-майор Цанко Стойков и о.з. ген. Константин Попов оптимисти за бъдещето на родните ВВС · 107 години български ВВС венци и цветя пред Паметника на летеца в София (ГОЛЯМА ПРАЗНИЧНА ГАЛЕРИЯ) · С интерес сред подрастващите премина кaмпанията Бъди войник в Гоце Делчев · 107 години от първия боен полет: Командването на ВВС отдаде почит на загиналите авиатори · ВА Георги С. Раковски набира средства за изграждане на храм паметник Свети Георги Победоносец (ВИДЕО) · Почетен знак: Министърът на отбраната награди Игнат Канев ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 16 Окт 2019, 14:28
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
За тези, дето тепърва почват...RC авиация
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 18, 19, 20 Следваща
Автор Съобщение
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Нед 27 Фев 2005, 13:46    Заглавие:  За тези, дето тепърва почват...RC авиация  

Най-лесничко е да започнете с простички форми и ...по възможност нетрошливи../Прочетох доста питанки по темите в архива/. Не си мислете, че простите форми не са красиви.. Very Happy
Преди да започнете да строите квото и да било е нужно да знаете каква е апаратурата, която ще ползвате.. Very Happy /Формата се определя от съдържанието/. В смисъл размери, брой машинки, тегло...Изрежете си картончета с рамерите и напишете приблизителното тегло на чаркалаците. Нарисувайте 1:1 самолета /поглед отстрани и с носа наляво/, който ще правите и разположете картончетата по тялото /мотора, батериите най-отпред, после приемника и накрая рулевите машинки-това е принципа...който може и да се нарушава/. ..[url]=http://delta.wtr.ru/files/sxema1.JPG[/url] След това теглете една вертикална черта точно на 1/4 от началото на крилото и започвайте да умножавате теглото на частите по растоянието им до тази линия. Когато свършите със сметките, резултата от лявата страна на линията трябва да е с 20% по-висок от стойностите в дясната-това е за да се компенсира теглото на тялото и опашните плоскости...те са в дясно /примерно/. Така ще имате приблизително балансиран модел още преди да сте почнали изграждането. Оставете около батерията достатъчно място за да може да се премества напред-назад за да се балансира модела след построяването /никой не може да предположи колко ще тежат наистина готовите части на планера..та е хубаво да може да се балансира с апаратурата, а не с прибавяне на допълнителни тежести/.
Здравината и ...нечупливостта...Дори да не лети много добре, учебния "кукурузник" трябва да понася доста грубите срещи със земята при първите опити за преодоляване на гравитацията... Very Happy Моят съвет е: ЗАБРАВЕТЕ ЗА ДЪРВОТО! ДЕПРОН, СТИРОДУР, в крайна сметка и стиропор...
Самолета се чупи при удара в земята право пропорционално на теглото си...каквото и да ви разправят. При използване на депрон...освен лек самолет, ще получите и много еластичен, а ако нещо се счупи....се оправя лесно с малко лепило или направо със скоч.../дори и на полето/.
Така...За първия модел си изберете планер. Изберете го така, че да можете да го доразвиете след време /например до електричка/. Както казах избирайте прости модели с лека за изработка форма.
Пример: да предположим, че планирате да си купите 2 канална апаратура от рода на http://www.bahnbilder.de/kauf/conrad/produkt/2-K-RC-ANL.+40+MHZ+FM+%7Equot%3BTECHNICPUR%7Equot%3B+STICK/product_id/227713.html
Аз летя от години с нещо подобно на Техниплус. В момента струва около 100 лева. Теглото на двете серви, приемника и батерията е около 200 грама /в най-лошия случай/.За тялото на самолета оставете още 100 /също в най-лошия случай/. При тегло 300 грама, проща на крилото дет ни трябва е около 14-15 кв.дм. Това прави натоварване от 20 гр.на кв.дециметър, което е супер за подобно изделие. Хем ще държи на вятър /щото съм сигурен, че няма да имате търпение да изчакате тих и спокоен ден/, хем ще позволява ниска скорост на летене /което се стремим да постигнем при учебните/. Пробвайте например с дължина на крилото 100 см и ширина /хорда/ от 15-18 см.
Например нещо такова:
http://delta.wtr.ru/files/P1010012.JPG
или такова:
http://delta.wtr.ru/files/P1010016.JPG
/не забравяйте за баланса на тежестта около онази вертикална линия през центъра на тежестта/
Ще продължа в следваща тема, а за сега вижте резултатите от творението:
http://delta.wtr.ru/files/P1010028.JPG
http://delta.wtr.ru/files/P1010013.JPG
Красиво нали!? Но, не забравяйте, че за сега правим планер. Мотора ще прибавим по-късно! Smile
Нарочно съм оставил снимките по-големички /имайте търпение при отварянето/...за да се виждат подробностите. Ще се опитам да си направя някъде из фрии сървърите /пробвах в ДАТА.БГ ама нещо не става/ местенце и там ще го направя като странички с текс, картинки...да си е като ръководство

Последната промяна е направена от dedal4o на Пон 28 Фев 2005, 09:52; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
RC FishBone

Регистриран на: 09 Фев 2005
Мнения: 216
Местожителство: Хасково

МнениеПуснато на: Нед 27 Фев 2005, 21:56    Заглавие:  

Very Happy Иии браво бе човек интересна тема продалжаваи да я развиваш а ние да се учим Laughing добре го обясняваш Wink Mr. Green
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2005, 11:28    Заглавие: Тяло и крило  

И така...начертали сме си изгледа на тялото, разположили сме чаркалаците /или картончетата имитиращи чаркалаците/, направили сме нужните корекции на височината, ширината и дължината на тялото така, че хем да може да се събере апаратурата, хем да изглежда прилично, хем да получим предварително балансирано птиче...
Click to see if image is larger
Сега е ред да изрежем няколко части от депрон /или стиродур/. Тичаме до магазина за строителни материали и си взимаме един лист Депрон 3 мм.125х80см.-4 лева и един 6 мм.125х80см.-6 лева. Ако не можете да намерите ще трябва да изрязвате с „нагрята жичка” листове от стиродур /синия или розовия/ подобни пластинки но нито ще е толкова здраво, нито толкова гладко. Затова по-добре се запасете с Депрон. Лепилото най-добре е да е смола. За по-малките детайли може да ползвате 5 минутна бързосъхнеща, но моя съвет е да си ползвате съвсем нормалната епоксидна от 1.80 лв. Не за друго, а защото така или иначе след като сте залепили детайлите /тезе, които са с големи повърхности на залепване/ трябва да ги оставите притиснати поне 1 ден за да се уталожат вътрешните напрежения от огъването. А и с бавно желираща се смола ще имате време за корекции ако сте разместили нещо при поставянето на тежестите. Смолата е тежичка, но затова пък здрава. Слоя лепило трябва да е тъничък. Друго лепило е UXU-безцветно и здраво. Ако и такова не ви е под ръка може да залепите с най-обикновенно Ц200 /вярно, че то не е като онова Ц200 от преди време дето като засъхнеше и ставаше прозрачно като найлон и здраво като дъб Wink) /. Но и за двете лепила е хубаво малко да надраскате с финна шкурка местата на шевовете. При работа с Ц200 внимавайте за течовете извън шевовете, защото много трудно се шкурят /материяла наоколо се смалява, а капката еластично Ц200 си седи непокътната/-та избърсвайте овреме всички излишни подтичания от лепилото. Тя проблем с UXU, го няма.
И така...изрязваме си от депрона с ножче за линореум /”фигурно ножче”/ двете странични полвинки на тялото, като за рязане използуваме дълга линия по която допираме ножчето, за да получим прави срезове. Дръжте ножчето вертикално, да се получат 90 градусов срез /за да не пилите после/ и наклонено силно назад /все едно си режете хляб, но с едно движение/ Ако трябва поизрежете пробно няколко ивици ей така да свикнете с движението.../. Имайте предвид, че те трябва да са по-малки по ширина с 2 пъти дебелината на материала. Както казах търсиме прости форми, сиреч: поне една права страна –за да може модела да се поставя на нея или да се закърфичва за стапела /дъска от дебел 3 см. стиродур или по-дебел стиропор/ и да служи за основа на повечето работи. Т.е. първо правим страниците Click to see if image is larger, слепваме ги с ребрата и ги затискаме /плоската страна на модела от към стапела или просто на масата/Click to see if image is larger
, изчакваме 1 ден и трябва да получим снежно бяло тяло отворено отгоре и отдолу като това:
Click to see if image is larger
Докато чакаме шевовете на тялото да изсъхнат, изрязваме от 6мм. Депрон по цялата дължина 1,25м парче с ширина 18см. /не забравяйте, че инженерните мерки се дават в мм., но нали уж сте начинаещи.../. И още едно парче 1,25м с ширина 1,5 см. Същото правим и с 3мм. Депрон, но с ширина 17 см.
Click to see if image is larger
Залепваме тъничкото парче /1,5мм./ на 1/3 от някой от краищата на 6 мм. Депрон /т.е. на 6 см. от края/ както тук: Click to see if image is larger и го оставяме да поизсъхне на равна повърхност...поне 2-3 часа /като го фиксираме през 20 см. с карфички и внимателно го притискаме със списания/.
После изпиляваме двата края на 3 мм. Депрон както е показано на снимката: Click to see if image is larger така, че да се получи клиновиден завършек на краищата, от едната страна с ширина 5-6 мм./това ще е от към челото на крилото/, а от другия с ширина 20 мм. /това ще е към изходящия ръб/.
Намазваме с епоксидната смола клиновидната част /челният ръб дет клиновидната част е широка 5-6 мм/ на 3мм Депрон тъничко /не забравяйте малко да понадраскате повърхността на залепване с шкурка /говорим за краищата на 6 мм. Депрон/ и на слагаме 3 мм. Върху 6 мм. Така, че началата им да съвпаднат. Трябва да се образува клин, който в началото си е залепен на остро, а на 6 см. от началото, горната плоскост /3 мм./ да се обляга на малкото парченце /дето предварително сме го залепили за 6 мм. плоскост/ Става нещо като знага за обозначаване на ъгъл в геометрията.... Закарфичваме внимателно с карфички началото на двете плоскости така, че карфичките да влязат под наклон в материала и да не стърчат. След това вадиме цялата си сбирка от списания „Моделист Конструктор, „Моделар”, „Направи си сам”, или каквито и да е гъвкави списания или хартия за принтер и изчакваме 2-3 часа, смолата да желира и позаздрави. Намазваме отгоре онази 1,5 см „пръчка” /в случая играе роля на лонжерон/, като лекичко повдигаме 3мм. плоскост за да не я намърляме много докато клепаме с четката /клечката/. Внимателно поставяме равномерно навсякъде по 2 пръста списания върху крилото така, че да притиснем 3.мм плоскост върху долната 6мм.като списанията се полагат надлъжно /за да се огъват по профила/ и получаваме един огънат крилен профил, за който и и разработчиците в NASA ще ни завидят. Натрупваме отгоре по същия начин още списания та дебелината на тежестта да стане около 4-5 пръста. Оставяме така крилото поне 1 ден. Не бързайте да лепите още задния кряй...но ако твърде настоявате, може и да го направите още сега. По добре е да се прави постепенно за да се разнасят както казах натрупаните напрежения в материала от огъванията....Ако го залепим, тези напрежения няма къде да се отведат, тъй като ще получим един затворен профил...
ХИТРИНКА: За да се получи по-здрав челен и изходящ ръб, може в мястото на залепванията да поставим по няколко нишки обикновен шивашки конец. Той ще осигури якост на опън при огъване на крилото в полет, и съответно еластично ще помага при удар в царевичака или рядко растящите електрически стълбове в последствие...Wink))
Както казах...не бързайте. В следващия пост ще извадя снимки на това, което трябва да получим като краен резултат...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
RC FishBone

Регистриран на: 09 Фев 2005
Мнения: 216
Местожителство: Хасково

МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2005, 14:37    Заглавие:  

Mr. Green Mr. Green Mr. Green Супер даваи в същия дух!!!
_________________
Да продължим съществуването на моделизма Mr. GreenДа се запалиш е лесно, а да се откажеш е невъзможноMr. Green
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Пон 28 Фев 2005, 19:53    Заглавие:  

Bravo,prodaljavai v sa6tia dux!!! Razz Razz Razz
Върнете се в началото
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 00:51    Заглавие: Продължаваме с мъките...  

Такаааа...начакахме се.Е това му е проблема при този вид дейности...ама то затва моделистите са с дебели нерви като на корабен такелаж...Wink))
Депронът за сведение може да се лепи с моментно лепило „Каноконлит”, „Момент” и т.н цианкрилатни...Само трябва да се внимава слоят да е тъничък, за да може да се втвърди бързо без да разяде повърхностите. Става да си лепите да речем ребрата, или някоя по-малка част...когато искате бърз резултат. Само имайте в предвид, че след като засъхне става като стъкло-т.е. никаква еластичност, с което се променя гъвкавостта на изделието като цяло /не употребявайте цианкрилатни лепила за лепене на стиродур или стиропор!!!-така просто ще си направите самолет от „швейцарско сирене” или ще прилича на прогризано от мишки../.
Продължаваме с тялото. Както сме си подготвили страниците с ребратаClick to see if image is larger
Налагаме върху 3 мм. депрон и очертаваме с около 0,5-1 см по-широки парчета /или квото ни е останало от преди/ от очертанията на „рибешкия” профил, за да си изрежем капаците за дъното /едно цяло парче/ и горната част на тялото /две парчета-едното от носа до началото на крилата и второто от края на крилата до опашката на самолета/. Намазваме обилно местата за залепване и прилепваме първо парчетата от дългата плоска страна /в случая горната част на нашия самолет с двете парчета/. Обръщаме тялото и го поставяме на равна повърхност или го закарфичваме към стапела, като внимаваме да не разместим или осучем страниците...Намазваме и ръбовете на които ще лепиме дъното. Внимателно поставяме цялото парче на дъното на някоя от дългите плоски страни и го закарфичваме моментално за да не се мести. Притискаме последователно и останалите места така, че пластинката да се огъне по профила на тялото. Натискаме с плътен слой от списания /4-5 пръста дебелина/. Там, където тялото не опира в масата/стапела-например от предния край, където има един кос срез за да придаде форма, подпираме с нещо, за да не се огъва тялото от тежестта на списанията /нали целта е да получим едно правилно и красиво тяло опънато като струна Wink/. Оставяме нещата така за още един ден :-/
Дойде ред да залепим и задния край на крилото /ако не сме го направили вече в бързината/. Нищо особено. Повдигаме лекичко горната плоскост /която се надяваме да е придобила леко изгледа на горната част на крилния профил и намазваме шева. Притискаме отново отгоре със списанията, като внимаваме плоскостта да е равномерно прилепнала за основата без дупки и „саламообразни” изкривявания. Ако трябва се подлага летва, която да притисне точно края на горната обшивка. Оставяме нещата така за още един ден и отиваме да обърнеме най-накрая малко внимание на жената и децата.../за неженените- може да си запълните времето с изрязването на хоризонталния и вертикалния стабилизатор/.
Като изтече и този безкраен ден, трябва да извадим нещо от сорта: Click to see if image is larger
-право, гладко и без разлепвания по шевовете!
Леко отклонение /Теория- ще ви трябва за в бъдеще/! По-опитните моделисти ще се учудят на получения профил Smile –леко триъгълен и нямащ нищо общо с изчисленията на класическите профили с плавна извивка...Такааа: това крило ще лети при ниски Re числа../малки скорости и къса хорда/, т.е. в подкритичната област на Рейнолдсовите числа. Там обикновено обтичането е турболентно. Съответно при “откъсване” на потока крилото просто изпада в амок и започва вместо да се плъзга- да парашутира. По-лошото е, че това не се случва на цялото крило, а в отделни участъци /особено когато се прави завой и вътрешната част на крилото се движи с по-ниска относителна скорост от външната- следва сваляне на крило от бързото нарастване на съпротивлението и свредел! А от свредел разправят пилотите най-лесно се излизало...с кирка и лопата..Wink /. Това е и целта на тази чупка на около 30% от хордата...за да запази слоя силно турболизиран и “залепен” за крилото /на някои от свободно летящите планери с ниска скорост и силно изкорубен профил дори се опъваше рибарска корда от горната страна за да върши същата работа/ и да не му даде да се “откъсне” по цялата дължина на хордата...Като излезе зад изходящия ръб...нека прави квот си иска...Wink Естествено това води до повишаване на крилното съпротивление от обтичане, но до НАМАЛЯВАНЕ на крилното съпротивление от откъсване на потока, което ще се случва доста често в ръцете на начинаещия водач на НЛО променяйки ъгъла на атака на крилото в безбожни граници с малка скорост...Подобни профили могат да се срещнат като профили ”Йеделски”-естествено там има добре изчислени скорости на потоците, кривините и наляганията /има и профили “Индоор”, които може да срещнете по сайтовете за ултралеки летящи Хапарати дет се джиткат из залите и покритите стадиони- плоска пластина огъната на 2-3 места на ръба на масата и ако има къде 10% изкорубеност- значи сичко е ОК!/. Сега обаче правим профил “Дедал-ски” Wink
Т.е. целта на крилото е да се държи стабилно и при максимални и минимални ъгли на атака /когато се опитвате да наберете височина или да пикирате над приятелите дет ви гледат/. Естествено с това крило не можете да правите някви постижения и супер маневри, затова в бъдеще ще трябва да забравите за този начин на изграждане или малко да го модифицирате. За целта трябва малко подготовка. Трябва предварително да се изреже сърцевина като тази Click to see if image is larger, намалена на височина с размера на горната и долната обшивка /примерно 3мм./, която трябва да нарежета на ребра с ширина 5-8 мм. и да налепите на долната пластина през15-20 см, така че по тези ребра да се огъва горната обшивка при залепването и съответно пластина за да се натиска пакета при сглобяването като товаClick to see if image is larger за да се получи нещо такова Click to see if image is larger като краен резултат.
Време е да измъкнем из под “художествената литература” и тялото. Click to see if image is larger
Изрязваме внимателно излишъците, като използваме страните на самолета да подпираме ножчето за да не кривне и запиляваме със ситна шкурка ръбовете /по ваше желание могат да се окръглят за по-добра форма/. Трябва да се получи товаClick to see if image is larger
Click to see if image is larger.

Отчет: Крило с разпереност 1,25 м, хорда 0,18 м., площ 22,5 кв. дециметра, тегло 76 грама
Тяло-15 грама
С тази площ по предварителните ни разчети за натоварване от 20 грама/кв. дециметър, спокойно можем да се разполагаме в тегло от 450 грама 
Ако намалите крилото с 30% до предварителните разчети /около метър/ ще получите крилце от 50 грама...Ваш избор! По-голямото крило лети по-добре, по дълго, но и лесно се “сгъва” при висок старт с леер или ластик /бънджи/. По малкото пък лесно се превозва и по-трудно се чупи..
Айде лека за сега, че се изморих да седя наведен над клавишите.
П.П. Бреййй...тия юнаци от Дата.БГ непрекъснато имат проблеми със сървърите...Ако някой ме светне къде да има друг фрии, който да няма тези "екстри" ще го черпя шкембе чорба на обед в ресторант "Градина" в Ст.град... Very Happy

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 03:28    Заглавие:  

браво много добро обяснение,особено ме изкефи използването на сп."Мод-конструктор" и "Направи си сам" които при мене се пазят все едно са картини на Пикасо,или наи-ценните предмети в къщата))).И сега чак ме зъсърбяха ръцете да взема да почна и аз едно такова моделче Smile и ако не беше толкоз студено -тоест гаража да ми беше използваем вече щех да съм го почнал,но жената и сега получава тикове като ме види как се качвам ухилен и оставям крилото на Яка да съхне на масата в всекидневната за да е на топло,и хихи не ми се мисли какво ли ще направи ако взема оште едно крило да размотавам из къщи,и да омирисвам с приятната миризма на втвърдителя от смолата)))
Но това със нискоскоростен модел които може да се кара на улицата е доста добра идея и тъи като нямам такъв напролет ще си направя нещо подобно.
Ако искаш за свободен сървър пробваи в хит.бг аз имам и там една регистрация и само веднъж не беше както трябва за около 2 месеца ,но рядко я ползвам-ако ти хареса в хит.бг требва да се уточним за шкембе чорбата))))

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 11:50    Заглавие:  

Ще се повторя - Браво дедалчо, изключително добре, пространно и със снимков материал...
Само имам един въпрос, докато още не съм нарязал депрона - По моите планове, долната и горната части от фюзелажа трябва да са по-малки, а страните да ги покриват, тук ти даваш обратното (и 3 мм, което май е много добра идея поне за горната част... за долната там където са батериите и приемника не знам дали ще издържи... )
Та въпроса ми е има ли значение дали страните покриват горните и долните части или обратното и ако има значение - в какво се изразява то ?

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 12:36    Заглавие: Отговарям...  

Както казах, при строежа на тялото се търси леснотията. Т.е. поне една дълга и права страна. При това тяло, това е горната /има само едно късо скосяване в носа/. При това положение, целия строеж на тялото се базира облягайки се на тази основа. Много лесно е да се изрежат двете странични половинки, да се слепят с ребрата /подпрени на тази дълга плоска страна/ и да се коригират ако се налага с плоско парче дърво със залепена ситна щкурка отгоре. При това положение получаваме плоски повърхности за залепване, които можем и да притиснем като хората, когато залепваме капаците. Ако правим модел за 3Д /примерно акробатичен, копие на някой от спортните модели../, тогава тялото прилича на двойноизпъкнал крилен профил в поглед отстрани. Но в поглед отгоре си е с 2 прави /страници/ под формата на правоъгълник или трапец стесняващ се назад. Тогава логиката се обръща...По лесно е да сглобяваме тялото легнало на някоя от страничните плоскости, и тогава страниците ги лепиме последни.
От гледна точка на напасването, това е съвършенният вариант- имаш излишен материал, който отнемаш до постигане на нужния размер.
Представи си, че направил двете страници /или двете горна и долна част/ и си оставил ребрата по-къси със съответната дебелина на затварящата плоскост. За да я изрежеш точно /по реалното тяло, което се различава макар и с малко от начертаното на чертежа/ трябва да очертаеш контура отвън и после да очертаеш втори път изваждайки дебелината на вече залепените страници /или ако може да се бръкне-да се очертае от вътрешната страна/. До тук добре...но като го изрежеш се оказва , че на места е по-широко, а на други по-тясно. И следва едно пилене на десетки от милиметъра, за да можеш да паснеш капака да легне плътно в мястото си без да притиска стените и без да има дупки между тях. А при схемата, която обяснявам това става съвсем автоматично с няколко движения на шкурката Smile.
Иначе при пасването на капаците може да се стигне до момента „А бе мамка му! 7 пъти го режа и все късо ми идва?!” Wink.
За здравината на шевовете /ще разгледам текущия случай/ Ако лепим 3мм капак върху ребрата и страниците, ще получим шевове с ширина 6мм /толкова е дебелината на страниците и на ребрата/. Ако го пъхаме между страниците, ще получим шевове с дебелина 3мм-колкото е дебелината на размера на капака...Smile Е, кое е по здравото? Шев на пълната допирна плоскост с ширина 6мм или такъв с 3мм? Wink.
Всички теории за това обаче отпадат автоматически, след налепването на тялото със скоч. Дори боядисано с някви бои, отгоре е добре да се сложи безцветна широка лепенка. Тялото става изключително здраво, гладко и приятно за окото.
Един Соц. Виц по темата!
В кабинета на директора на строителна фирма влетява облечен с ватенка работник.
-ШЕФЕ! Блока ПАДА!
Директора се изправя подпрян на бюрото в буквата „Ф” и с гръмовен глас извиква:
-А бе келеши с келеши! Аз колко пъти ви казвам първо да лепите тапетите и чак след това да махате скелето!!! Wink
Да не говорим, че няма да се размазмат боите от пипане с потни длани или капки вода..А ако се правят широки цветни пояси, директно се използва цветен скоч. Цветовете стават равномерни, с ясни граници и може да се сменя облика през седмица, отлепяйки примерно прозорците, маркировката и други цветнотийки по тялото на втория /външен слой/ над основния цвят на модела.
Забравих-батериите! Първо 3мм, на 5 см ширина носят доста голяма тежест /виж на 15 сантима...ще трябва да сменим материяла Smile. Облечени със скоч става още по-здраво. И трето, батериите трябва да се поставят така в тялото, че да имат път за излизане навън при удар /т.е. слабо място/, а не да помитат всичко по пътя пред себе си. Обикновенно този път е нагоре. Затова гледам да ти разполагам под челния ръб на крилото /там където то е по дифолт най-здраво/ и късайки закрепващите го ластици батериите да излязат безпрепиятствено.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...

Последната промяна е направена от dedal4o на Сря 02 Мар 2005, 12:50; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 12:49    Заглавие:  

Мдааа.... отново си прав ... е трябва да преразгледам плановете си ... Very Happy Мерси за навременната помощ!
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
eE
Гост


МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 16:25    Заглавие:  

iskam da te pitam dupkite na rebrata,koito sa za olekotiavane triabva li da sa razpolojeni na to4no opredeleno miasto.?
Върнете се в началото
Niki

Регистриран на: 02 Мар 2005
Мнения: 58
Местожителство: Plovdiv

МнениеПуснато на: Сря 02 Мар 2005, 23:05    Заглавие:  

Very Happy Very Happy Very Happy Дедалчо, благодаря ти за готината тема.Отдавна си мечтая за такова евтино Фърчило.Още утре тръгвам за Депрон.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 03 Мар 2005, 03:14    Заглавие: Напъни по крилото...  

Стигнахме до една много отговорна и прецизна работа. Трябва да зададем напречното V на крилото. То прави самолета напречно стабилен, връща го в хоризонтално положение след накланяне на крилото и общо взето прави възможно завиването с хоризонталния стабилизатор.
Внимателно измерваме дължината на крилото и начертаваме линията минаваща през центъра. В най-високата точка /там където е лонжерона/ правиме две точки /от ляво и от дясно/ на 1 мм от тази линия. След това от тези точки начертаваме две линии назад до края на горната пластина и две линии напред до началото на горната пластина.
Нещо като това в поглед от горе:
Click to see if image is larger
Много внимателно изрязваме по тези четири линии САМО ГОРНАТА ОБШИВКА!
Като махнем излишната ивица, излязваме на триъгълник и лонжерона. Като погледнем отпред трябва да виждаме цяла долната пластина и горната пластина с лонжерона с триъгърен разрез с остър връх на въображаемата линия на центъра на крилото и в горния край празно пространство от 2 мм. Все едно сте си отрязали парче от питата кашкавал...
Не се вижда много ясно с тая светкавица и бялото бляскаво крило, но трябва да се получи ето това:
Click to see if image is larger
Намазваме прореза добре със смола /този път спокойно може да употребите 5-минутна/ и закрепваме едната половинка на стапела /или на пода/ като я затискаме почти до шева със списания и други тежки предмети ето така

Click to see if image is larger

Повдигаме свободния край на крилото, като го огъваме близо до среза. Подпираме го някъде по средата или по-близо до шева с нещо, което е строго успоредно на пода /може с дървена летва, плоска кутия от нещо, дебели книги или квото Ви попадне под ръка/. Внимавайте при това шевът да се затвори напълно! Ако има малки дупчици, дозапълнете със смолата. Премерете двата ръба на свободния край на крилото дали се намират на равна височина от пода, и ако не- коригирайте. Височината трябва да е в рамките на 15-18 см от пода. За учебния-18, за следващите крила може по-малко. Бягайте да си лягате, защото утре ще трябва да довършим и след няколко манипулации да държите в ръцете си първото собствено крило! Very Happy
Ако изрежем и долната пластина, триъгълния скос на крилото може да го направим по отделно на двете крила и точно да го запилим с шкурка залепена върху дървено трупче. Ще ви се налага в бъдеще. Но при лепенето трябва да се паснат много добре двете долни страни за да се получат двете полукрила успоредни и без усукване. Затова, за сега ползвайте този метод- без срязване на долната пластина. Така автоматично ще получите успоредни плоскости /стига да сте проверили височината на ръбовете на свободния край на крилото от пода дали е еднаква!/

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 03 Мар 2005, 16:18    Заглавие: И така...  

Дойде денят, в който ще може да видим какво ще представлява нашата птица.
Първата работа е да изрежем вертикалния и хоризонталния стабилизатор и да ги лепнем за тялото. От 6мм. депрон изрязваме пластина 40 см дълга и 10 см широка. Закръгляваме предния и край. Изрязваме трапецовидна пластинка за вертикалния стабилизатор / тук оставям на вашето въображение как ще изглежда бъдещия Ви модел в профил Smile /
Може да ползвате следната схема за помагало:
Click to see if image is larger
В средата на хоризонталния стабилизатор се прави разрез от задната му страна с ширина 6мм. Същия разрез се прави и на вертикалния стабилизатор, на височината на сглобяването с хоризонталния, само че от предната страна. При сглобяване един към друг, краищата на вертикалния и хоризонталния стабилизатор трябва да съвпаднат. Долния край на вертикалния стабилизатор е изпълнен по-дълъг от тялото, така, че сглобявайки възела към тялото после, той да се подава на 1,5-2 сантиметра под тялото. Този издатък ще ни служи като бекил и ще предпазва при кацане опашните плоскости и тялото от протъркване. Намазваме шева с лепило, поставяме триъгълник с правия ъгъл между вертикалния и хоризонталния стабилизатор и така държейки закарфичваме двете плоскости. Целта е при сглобяването да получим вертикалния и хоризонталния стабилизатор да са точно под прав ъгъл /90 градуса/. След като изсъхне добре лепилото, прорязваме в опашката на корпуса 6мм жлеб от горната и от долната страна. Внимаваме за дължината на този жлеб да е точно колкото да влезе вертикалния стабилизатор /може да го наложим отстрани на тялото и да очертаем леко до къде трябва да режем/. Трябва да се получи следното:
Click to see if image is larger
Тук ползвам тялото за което приготвям крилото та ще има разлики в снимките...Например бекила на снимката е лепнат допълнително от друго триъгълно парче. Като спретна онова бялото телце ще пусна и негова снимка.
Като изсъхне оперението намазваме с лепило тялото от горе /там където ще лежи хоризонталния стабилизатор/ и жлебовете. Нанизваме оперението и закърфичваме.

Крилото. Заравняваме леко сглобките на горната с долната обшивка и закръгляваме леко челният ръб:
Click to see if image is larger
Трябва да запушим краищата на крилото за да не зеят дупки и за да го усилим. Изрязваме парченца малко по-големи от профила на крилото /или подкастряме някой останал изрязък/ и ги лепим към краищата /които сме подравнили с шкурка/.
Click to see if image is larger
Ако го правим с Ц200 има една малка хитринка. Намазваме края на крилото с лепилото, притискаме затварящата пластинка, отлепяме я и я оставяме 15-ина минути на въздух. Така лепилото позасъхва върху двете сглобки и като ги притиснем в последствие те се залепват почти моментално. Естествено закърфичваме за да не мърдат и оставяме крилото за няколко часа.
След като изсъхне лепилото, изрязваме излишъците и ги дошкурваме за да се изравнят с крилото.
Време е да видим резултата от творението си. Сглобяваме крилото към тялото със ластиче и оглеждаме за изкривявания, съостност, симетричвост и т.н. /или просто се радваме на работата си! Smile
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Като свършим с радостите, разцепваме по дължина пластмасова сламка за коктейли /най-добре е да сме изпили коктейлите преди това с някое готино младо гадже, далеч от очите на жената- това е магия за успешен завършек на работата... / и изрязваме две парчета по 10-ина сантиметра. Целта е да са с по 2-4 сантиметра по-дълги от ширината на тялото, та като връзваме крилото с ластик да не смачкаме челния и изходящия ръб и съответно при удар, усилието да се разпределя на по-голяма площ. Нахлузваме ги на челния и изходящия ръб като ги залепваме и увиваме с ластици или с хартиена лепенка. Като позасъхнат, махаме ластиците или лепенката и намотаваме в 2-3 слоя с подходящ по цвят скоч. Гледаме скоча да ляга равномерно по плоскостите и го опъваме така, че да няма грапавини и шупли с въздух. Ако го правим с безцветен, накрая може да направим един повърхностен цветен с ширината на тялото например, за да придобие изделието завършен вид.
Отрязваме от цветен скоч парчета с дължината на полукрилата и съответно ги залепваме равномерно така, че да покрият челния и изходящия ръб /и онзи грозен шев между двете плоскости/. Може да облечете и цялото крило /което горещо Ви препоръчвам за този учебен модел/. Така то макар и по-тежко ще стане изключително здраво а и цветно.При това положение крилото се облича от зад-напред. Всяка следваща лепенка застъпва предишната с около милиметър и накрая лепенката за челния ръб затваря пакета.Може да нашарите с още цветни лепенки разни ивици или надписи по ваше усмотрение.
Click to see if image is larger
За да довършим тялото, трябва да изрежем от дебел стиропор /или ако намерим от опаковки стиродур или нещо еластично...има един опаковъчен стиропор дето е много гъвкав/ носа на тялото. Оформяме го и го лепваме към челото на тялото. След това обличаме цялото тяло с лепенки по дължина, като първо лепим тези отгоре и отдолу и накрая затваряме със страниците като застъпваме лепенките поне с 1 милиметър. Ако има шевове отстрани, те най-вероятно ще се зацапат или отлепят като почнем да експлоатираме самолета. Там, където има кривини, правиме срезове на лепенката извън тялото и при залепването застъпваме срезовете. Да не забравите да облечете и челните ръбове на хоризонталния и вертикалния стабилизатор! Тях не е нужно да опаковаме изцяло, но ако бялото не се връзва с цветовата ви схема- направете го.
Честито!.Държите в ръцете си първия красив и изцяло Ваш самолет!
В следващата лекция ще говорим за монтажа на апаратурата.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 03 Мар 2005, 18:19    Заглавие: Малко хитринки  

Преди да облепите тялото със скоч, може да направите следния номер за да получите един здрав и нечуплив нос /особено ако там ще се разполага електродвигател/.
Отрязвате върха на пластмасова бутилка и ЗАВИВАТЕ КАПАЧКАТА!!!
нахлузвате я на носа на самолета и я лепвате с две лепенки за тялото.
Click to see if image is larger
Кипвате в едно канче вода /дълбочината на канчето трябва да е достатъчна за да потопите носа/ и топвате носа на самолета вътре. Канчето гледайте да не е точно това, в което топлите млякото на бебето Laughing /щото все пак ще се топи пластмаса и де да знаем кви отрови могат да се наслоят/. Стените на бутилката ще се свият от топлото и ще заемат формата на носа на самолета Ви. Изваждате получения детайл, изрязвате излишъците и запилвате краищата. Получавате силов елемент с минимална тежина като този:
Click to see if image is larger
Вече спокойно може да облепвате тялото със скоча. Същото може да се направи и на готов и облепен модел, но ще остане това ситно ръбче между пластмасата и корпуса.
В моя случай съм изрязал пластмасата до мястото на двигателчето, а ако е планер- оставяте по-дълго напред.
И не забравяйте- ТОПИТЕ ОТРЯЗЪКА С НАВИТА КАПАЧКА! Иначе ще влезе вода и ще стопи и стиропора на носа. Също внимавайте водата да не прелее през ръба на пластмасата.
Забравих да добавя, че по този начин можете спокойно да правите фонарите /кабините/ на самолета, или разни други такива прозрачни елементи със сложна форма. Просто пъхате детайла в срязаната бутилка и нагрявате на водата... Very Happy Може да си избирате и цвета на пластмасата...добре, че всеки производител иска да е индивидуалист, та изработват всякакви цветове бутилки.

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 20 [297 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 18, 19, 20 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1098s ][ Queries: 13 (0.0067s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker