Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
БОЙКО БОРИСОВ СЪС СКАНДАЛНАТА ИСТИНА: ИЗРИТАХА ЕДИН БЪЛГАРСКИ ГЕНЕРАЛ ОТ ПРЕЗИДЕНТСТВОТО, ЗАРАДИ ОГРОМНИТЕ СКАНДАЛИ ТАМ!!! · Арктическият Тор застъпи бойно дежурство в Заполярието · Израел е заподозрян в нанасянето на удар по военна база в Ирак · Обявиха конкурс за 198 вакантни длъжности в Сухопътните войски · Турция се зарече да не напуска Северозападна Сирия · ДАМИ КАНЯТ : Ели има нови плочки в банята, а Ана те чака с кафе ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 24 Aug 2019, 04:17
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Сбогом Boeing 757
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [5 Posts]  
Author Message
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Sun 31 Oct 2004, 15:17    Post subject:  Сбогом Boeing 757  

Ще си позволя да копирам едно мнение на Св. Скромни от dir.bg:

Quote:
Тема Сбогом на Б-757
Автор Cв. Ckpoмни (старо куче)
Публикувано 29.10.04 19:56



Днес изтъркаляли от производство последния Б-757. Повече няма да бъдат произвеждани.

Както помня, Б-757 беше нещо като Б-707 с два двигателя; едно време имаше пазар за такива самолети. Дъглас не поискаха да произведат подобен ДЦ-8 с два двигателя - и после се разкайваха.

Уж идеята зад Б-757 беше да е най-вече евтин за производство (тясно тяло), с капацитет между Б-737 и Б-767, и да става за лесно обръщане в товарен вариант (където тясно тяло не е проблем, за типична употреба). Не знам колко от тези идеи се осъществиха.

Но пазарът за Б-757 завърши. Всяко нещо за времето си.


Снимки от събитието:
http://www.airliners.net/open.file/702358/L
http://www.airliners.net/open.file/702239/L
http://www.airliners.net/open.file/702161/L

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
frodo
Guest


PostPosted: Tue 09 Nov 2004, 15:27    Post subject:  

Mnogo jalko.........................
Back to top
Guest
Guest


PostPosted: Thu 11 Nov 2004, 16:10    Post subject:  

Аа-а... 757! Запознах се с тази машина, когато през септември 1984 г. летях от Гатуик до Ираклио в Крит. Конкретният самолет беше G-MONA -- същият, който пиаровете на авиокомпания Монарк бяха държали да бъде доставен с кацане в Лутън в 07:57 ч. на 07.05.84 г. Наскоро бях пътувал с Ту-154 на Балкан и по време на дългичкия полет можех да правя сравнения между двата недотам различни по предназначение самолета, всяко от които излизаше изцяло и подчертано в полза на американската машина. Удобство, шум, дизайн, устойчивост на полета, скороподемност... Колко далеч извън възможното за периода бе да си представиш седем петица в цветовете на Балкан!

Впоследствие пътувах доста със седем-петици -- на Монарк, на Еър Юръп, сумата пъти на Бритиш Еъруейс. Можах да го сравня и с А310, който през първата половина на 1980-те бе представян като аналог на 757. Европейският тип откровено бе гола вода -- по-малко удобен, грозноват, дебел. Пазарът си каза думата, де.

За Боинг седем петицата бе много знаменателен самолет и предвестник на бъдещото развитие. Идеята за него се появи през втората половина на 1970-те г. под названието 7Е7, като разклонение на разработката 7Х7. Така и стана -- 757 бе разработен в блок със 767.

В Сиатъл неофициално наричаха малкият брат The Lean Machine -- тънката, жилава машина. Разправяха колко милиарда долара налели в разработката, колко хиляди часа работили дизайнерите върху интериора, че да придадат на старата тръба, наследена от Боинг 707 един нов и изцяло модерен вид. Седалките във фабричния мокет на салона бяха интересни -- средното и външните кресла на всеки блок се разминаваха с 5см -- почти незабележимо, но достатъчно да се избегне съперничеството за подлакътника. Това не го видях внедрено в нито една истинска седем петица, за съжаление.

На времето в Сиатъл бездруго бе ясно, че в най-скоро време ще видим 737, който ще има нов нос тип 757/767, че всички бъдещи Боинги ще имат този нос, че генетичната линия, зачената с Боинг 707 ще си отиде...

Но...

Стана така, че предвид заплахата от идващият А320, 737-300 изскочи в един недоопечен вид (все едно от лабораторията на Д-р Франкенщайн), вместо да е смалено и доосмислено копие на 757. Чакахме за подобрен и доработен 737 чак до 1997-8 г., но... пак с носа, облетян през 1954 г. на Боинг 367-80 (прототипът на седем нулата).

И в Макдонел Дъглас имаха разработка в стил 757. Викаха й ASMR и/или ATMR -- инициали на Авангарден късо- и средномагистрален самолет или Авангарден двудвигателен средномагистрален самолет. Доникъде не я докараха -- на времето ръководството им страдаше от силен запек и смяташе с ДЦ-10 и ДЦ-9 (впосл. МД-80) да покорява света. Назландисваха се, дириха разни партньори за разни полу-разработки (Ериталиа, Фокер, разни гладни за каквото и да било японски фирми, разни китайски партийни фирми) и накрая скръстиха ръце. Покориха ги от Боинг.

И -- както е за очакване когато си в близост с боледуващи -- и в Боинг лепнаха същата болест. Току да оправят стареещата седем четворка и някой отгоре все ще се завайка, че тая работа ще излезе много пари и отде да се вземат, по дърветата ли растат? С години се маяха, верно пуснаха 777, пооправиха седем тройката, ама последното си е амелиоративна мярка. На връх всичкото взеха, че смаяха света с тая монументална антирекламна глупост -- Соник Крузър (не "Круизър", както Криле упорито го наричаше...)

Ербюс междувременно ги задмина по всички показатели. Смелост, най-вече.
Back to top
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Thu 11 Nov 2004, 22:08    Post subject:  

Много интересно, както винаги! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Almasy

Joined: 17 Oct 2011
Posts: 794
Location: Бургас

PostPosted: Thu 03 Nov 2011, 11:57    Post subject:  

Eдин единствен път съм летял с 757 (превозвач BA, MADLHR) но трябва да призная, че ми направи чудесно впечатление. Може и да е тяснофюзелажен, но чувството за пространство е несравнимо с 737 във всичките му безкрайни издания. А каква мощ.....
Все се надявах да ми се случи още веднъж да литна на него, но така и досега не се случи - аз ползвам основно редовни полети, а като изключим US, машината се оперира основно от чартърни компании.
Жалко за самолетчето....Че е и красив на всичко отгоре.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [5 Posts]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0612s ][ Queries: 13 (0.0037s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker