Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Полицаи пребиват паднал участник в протестите в Барселона /ВИДЕО/ · Това е най-красивата СНИМКА на дивата природа за 2019 г. · Йотова изрази недоволство, че в мониторинговия доклад постоянно има нови забележки · Георги Първанов: Отстъпили сме прекалено много на Македония · Руски самолет кацна заради телефонно обаждане · Страшен екшън със сина на Ел Чапо! Мафията надви полицията в сражение /ВИДЕО/ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 20 Окт 2019, 08:05
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Акробатичен авиомодел "Акробат 71"
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Автор Съобщение
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Нед 03 Дек 2006, 16:16    Заглавие:  Акробатичен авиомодел "Акробат 71"  

Акробатичен модел на м.с. Ангел Миланов ,достатъчно опростена и изпитана от времето конструкция с минимално използване на балса.

http://marko7.dir.bg

Последната промяна е направена от Марко Марков на Чет 31 Яну 2008, 22:27; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Lazo


Регистриран на: 21 Сеп 2005
Мнения: 71

МнениеПуснато на: Нед 03 Дек 2006, 21:23    Заглавие:  

Аз ли не мога да се оправя Confused но Акробатичен авиомодел "Акробат 71" не ми отваря картинка. Много ми се иска да го видя за това те моля да ми помогнеш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Нед 03 Дек 2006, 21:37    Заглавие:  

Има някакъв проблем.Днес някой чертежи ги качвах по 2-3 пъти.Изпрати ми e-mail .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
LinuX


Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 210
Местожителство: Враца

МнениеПуснато на: Нед 03 Дек 2006, 21:47    Заглавие:  

И при мен се не отваря за разлика от другите снимки.
_________________
www.mixxed.info
en.mixxed.info
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Aragorn


Регистриран на: 08 Окт 2004
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 04 Дек 2006, 09:56    Заглавие:  

Е, ако можеш пробвай пак да го качиш.
_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 04 Дек 2006, 23:28    Заглавие:  

Най вероятно си достигнал лимита на страницата или файла е по-голям от останалото ти свободно пространство.
Провери и ако е така...не се мъчи, а си направи глог №2. Wink

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Вто 05 Дек 2006, 21:57    Заглавие:  

Временно пробвайте с този линк

http://mail.dir.bg/~marko07/MYSCAN_20060518_0001.rar

и ми пишете ,има ли проблем?

Последната промяна е направена от Марко Марков на Чет 31 Яну 2008, 22:28; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
iavi22


Регистриран на: 21 Окт 2006
Мнения: 14

МнениеПуснато на: Сря 06 Дек 2006, 08:40    Заглавие:  

Линка работи и е 6. Хубав чертеж или по точно модел. Не мога да го дигна във въздуха с ел.двигател ми се струва ако греша поправете ме. С този размах 2700мм, или ще стане кажете си мнението.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря 06 Дек 2006, 13:39    Заглавие:  

Ъъъъъ... тука работата дебела бе!!!
Преди да се е почнало дрънкането на глупости ще уточня:

Това е КОРДОВ модел АКРОБАТ. Като клас е F2B. С електродвигател такива модели НЕ СЕ карат поради специфичните изисквания на класа. Двигателят е с вътрешно горене и БЕЗ управляем карбуратор! Промяната на оборотите се извършва САМО и ЕДИНСТВЕНО благодарение на системата за хранене - резервоар, тръбички, дифузор, жигльор. Посочени са точно и възможните двигатели - Супер Тигър Стунд 5,5 или Комета 5. Размахът ПО ЧЕРТЕЖ е 1350 мм или метър и 35 санта. Моля, ако не можете да работите с чертеж, НЕ ИМПРОВИЗИРАЙТЕ!!! Получават се грешки... Кордовите акробати са най-техничния клас кордови модели и прецизността на изработка и на управление на модела са на изключително високо ниво. Така че ако някой се е увлякъл по простотата на модела, нека има предвид това. Кордовите акробати НЕ МОГАТ да се адаптират за радиоуправляеми. Конструкцията им е толкова особена, че моделът не би летял по никой друг начин. Не знам дали някой обърна внимание на теглото в предстартов вид - 1350 ГРАМА. Това е с мотор, управление и зареден с гориво.

_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 07 Дек 2006, 00:38    Заглавие:  

ajcinema написа:
Ъъъъъ... тука работата дебела бе!!!
Преди да се е почнало дрънкането на глупости ще уточня:

Това е КОРДОВ модел АКРОБАТ. Като клас е F2B.

Добре де...разкажи им повече... Rolling Eyes
Иначе ще почна аз... Laughing "Направете си го от Депрон и с редуктор от количка..." Laughing
Razz

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет 07 Дек 2006, 09:31    Заглавие:  

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Повече от това като за начало няма смисъл. Който желае, разбира се, може да пробва и от депрон. Но естеството на кордовите акробатики е такова, че не могат да летят по друг начин, освен вързани. При почти всички дори крилете са с различна дължина. Тялото е проектирано изключително за летене "на нож", тъй като повечето фигури са с минаване през зенит - над глава. При това положение най-голямата заблуда е, че центробежни сили държат модела... Всъщност един добре направен F2B е в конфликт с почти всички закони на летенето. Състезатлният ми F2B, например лети с около 35-40 км/ч. С тази скорост прави и фигурите. Няма друг самолет, който с такава ниска скорост да може да изпълнява фигури, при това започвайки ги и завършвайки на 1.20 метра над земята. Може би повечето не знаят, че над половината фигури се изпълняват от хоризонтален полет на височина само метър и двадесет, с толеранс 10 сантиметра на посока. Промяна на посоката на 90 градуса (нагоре) става за десети от секундата. Обратното също е така - повечето фигури завършват с полет вертикано НАДОЛУ и моделът се хоризонтира пак на съшата височина. Нужни са стоманени нерви и жестоки рефлекси, за да се управлява такъв модел според състезателните правила.

При кордовите модели за всички важи правилото за дължина на кордата 15,92 метра. Акробатите единствени правят изключение с възможности за по-дълги корди - 17, 19, 21 метра. Аз съм може би единственият за момента, като карам с максималната дължина - поради размерите на модела ми и поради възможностите да носи такива корди. Е, ако има още някой на 21, нека ме поправи, но последните 5 години по състезания май никой не видях.

Двигателите за F2B са изключително особени и често излизат от общоприетите рамки за моделни двигатели. Специфичното при тях е огромния въртящ момент на ниски обороти, както и способността да работят в режими, в които повечето мотори гаснат или нямат никаква мощност. Обороти от порядъка на 6 000 до 8 000 са нормални за хоризонталния полет на добър модел. Особено характерни са Super Tigre, Webra, HP... Повечето са едноканални и при работа използват т.нар вътршнокартерен резонанс. При определени обороти вътре в картера се поражда ударна вълна, която дублира пълненето и се получава ефет, подобен на резонансните двигатели. За разлика от всички останали двигатели, тези са с възможно по-голям обем на картера именно заради по-горната особеност. Супер Тигър първи въвеждат система за накланяне на цилиндъра назад (около 1-1,5 градуса) след загряване на двигателя. По този начин се предотвратяват огромните механични загуби, които се получават при триенето на биелата в задната капачка на почти всички други двигатели. Също така се компенсира огъването на вала при натоварване с огромния въртящ момент и усилията се разпределят равномерно(при всеки оборот по-тънките валове пружинират - огъват се в много малки мащаби, като по този начин пак се създава нежелано триене). По късно повечето производители гонят този ефект, но много малко успяват да го пресъздадат.
Друга особеност на двигателите за F2B е, че са изключително леки. Супер Тигър 7,5 кубика тежи с няколко грама повече от един Посон, например, който е 2,5 куб.

Геометрията
на моделите се проектира многоцелево. Една от главните задачи на конструкторите е да направят модела максимално повратлив по напречната ос, без това да предизвика нежелани инерционни влияния. Телата в повечето случаи представляват един голям профил, създаден да носи модела в полет "на нож".

Профилите са много "дебели" и "заоблени". Създават огромно съпротивление и в същото време максимална повратливост.

Системата за хранене е така балансирана, че използва само атмосферното налягане, за да доставя гориво до двигателя при всяко положение на модела. Не се използват тежести и тръбички със сонда-топуз. Важна задача на неподвижната захранваща система е регулирането на качеството на сместта в зависимост от положението на модела:
При хоризонтален полет моделът лети с обороти под средните, чрез обогатена смес. При промяна в посоката НАГОРЕ за части от секундата сместта бива регулирана до положение близко до нормалното. При полет с носа надолу, сместта се преобогатява. При хоризонтиране след фигура оборотите пак мигновенно стават малко под средните. Всичко това става само благодарение на прецизно балансирана система без каквито и да е подвижни елементи.
Тази особеност се налага по няколко причини -
1. Правилник, забраняващ карбураторите.
2. Осигуряване на еднаква скорост при всяко положение от дадена фигура и в хоризонтален полет (възможно по-бавна)
Не на последно място е разходната норма
Горивната система трябва да е така сметната, че да осигури работа на двигателя за точно определено време (плюс минус няколко секунди) и той да спре в точно определен момент.



Както виждате F2B е изключително техничен и прецизен клас (разбира се далеч не споделих всички особености и "тънкости", а само няколко). Един модел се настройва понякога с години, за да изпълни перфектно своето предназначение. Да не забравяне и красотата от полета, изпълняващ фигурния комплекс. Всичко става на ниска височина и току пред очите на зрителите. Гледката спира дъха, уверявам ви!

_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
dedal4o

Регистриран на: 27 Фев 2005
Мнения: 564
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 07 Дек 2006, 19:40    Заглавие:  

ajcinema написа:
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
.....

Хехе...обичам те! Laughing
Видя ли, че с блага дума и "пистолет", нещата стават по-добре, отколкото само с блага дума.. Laughing Laughing Laughing
Wink

_________________
Я ЯК! Изстребитель. Мотор мой звенит...
Небо моя обитель...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет 07 Дек 2006, 20:05    Заглавие:  

Абе аз провокациите съм ги учил още в училище по предмет, ама ша земе някой дребосък да тръгне да го прави... не за друго.
_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Нед 24 Дек 2006, 06:14    Заглавие:  

ajcinema написа:
:. Състезатлният ми F2B, например лети с около 35-40 км/ч.


Колега, ще може ли снимка на твоят модел. Аз също карам този клас модели. Започнах с 3.5 кубика, като пионер, после минах на 6.5. Сега вече не карам и основно помагам на баща ми, който се състезава в F1A.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ajcinema

Регистриран на: 12 Апр 2006
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря 27 Дек 2006, 10:16    Заглавие:  

Разбира се.
Това са двата модела, които карам основно от няколко години:

Click to see if image is larger
"Тренировъчният" модел. Целобалзова конструкция с тополени страници и PVC фолио. Резервоар "поилка" (че какво друго?! Smile ), двигател самоделен ( на основа картер Радуга, ABC, самоделен гумен дифузор с обратен конус), размах по спомени 1530мм, тегло (пак по спомени) около 1230 гр. Корди 19м. Национален шампион за 2003г.


Click to see if image is larger
"Състезателният" модел. Целобалзова конструкция. Резервоар "поилка", двигател Super Tigre 7,5 куб. Размах по спомен 1650мм, тегло 1400гр. Корди 21 метра (май само аз карам с такива още). Неколкократен републикански шампион и лауреат. Конструктор Цаньо Аксийски.

Съжалявам за лошата снимка, но най-често обущаря ходи бос. Smile

В момента работя по 2 малки акробатики-близнаци. За мен и за жената. Размах по 1,20. Надявам се да ги завърша до месец-два. За свободното време са, ей-тъй, между другото. Техни снимки по-нататък. Имам и още една малка акробатика, която чака подобрения по тялото (за бъдещото поколение) и още един за 7 кубика, който не карам от години и не съм го снимал.

_________________
Георги Русинов
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1133s ][ Queries: 13 (0.0054s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker