Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 05 Aug 2020, 22:12
All times are UTC + 2
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Подписка за запазване на летище Божурище
Moderators: Penio
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 5 [74 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Author Message
diecast


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 76
Location: Видин hardcore

PostPosted: Thu 10 May 2007, 16:55    Post subject:  

Благодаря! Сега ще я прочета. Smile

Поздрави!

_________________
НЕ на F-16 в Българските Военновъздушни сили!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
Petar Tzonev

Joined: 25 Jun 2006
Posts: 39
Location: София

PostPosted: Fri 11 May 2007, 04:26    Post subject:  

Здравейте!Благодаря на организаторите за благородното начинание!Подписах се,въпреки че нямам отговор на някой важни въпроси.Направих го защото за мен летище Божурище е най-святото българско летище и най-доброто летище за леки самолети.То е за нас българите това което е Бурже за французите или Фридрихсхафен за германците.Представете си какво би се случило с този който си помисли да превърне в нещо друго споменатите летища!Аз лично имам много хубави спомени от Божурище в периода 2000-2003г свързани с дейността на фирма ДАР САМОЛЕТИ и с момчетата от училище ГЪЛЪБИТЕ.Имах честта да присъствам и участвам в изпитанията на летящата реплика ДАР-1Р.
Нека все пак да задам въпросите които ме вълнуват.Кой е този инициативен комитет?Кои личности влизат в него?Като стане готова подписката какво ще се прави понататък?Защо се иска ЕГН,неможе ли само с дата на раждане?Невиждам имената на основни личности от българската авиационна общност,с изключение на Иван Бориславов и Тони Кънев /моля да бъда извинен ако съм пропуснал някого!/?!Къде са хората от авиационните училища,авиационните списания,преподавателите,българските авиационни фирми,авиоконструкторите и т.н.?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Fri 11 May 2007, 11:02    Post subject:  

Подписката е пусната от доста скоро, а и май само в интернет. Много хора които биха подкрепили начинанието вероятно нямат възможност да се включат, или изобщо не знаят. Май липсва представяне на инициативата.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
su27
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1248

PostPosted: Fri 11 May 2007, 14:28    Post subject:  

Инициативата е похвална.Не мисля обаче, че подписката в този си вид има някаква стойност. Ако всеки от нас я подпише с електонен подпис - тогава ще е друго, но колко души имат такъв. Подписки които вървят на хартия подписани собственоръчно от желаешите не се приемат на сериозно, а какво остава за тази инициатива. Според мен трябва да се преосмисли концепцията за да има някакъв успех.
Back to top
View user's profile Send private message 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Fri 11 May 2007, 14:57    Post subject:  

Проблема не е във вида на подписката, а в начина на мислене и омаловажаването на общественото мнение - подписки с хиляди гласове се забравят и никой не им обръща внимание, а би трябвало да е точно обратното! В държава където обществото играе своята роля, дори подобна електронна подписка /тук ЕГН-то влиза в ролята на идентификатор заместващ подписа/ трябва да играе роля. За съжаление у нас водещата роля имат интересите Evil or Very Mad !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Fri 11 May 2007, 15:24    Post subject:  

Добре, бе! Тия италиански инвеститори толкова ли са малоумни? До 3-4 години ЛЕТИЩЕ в Божурище би било златна мина! А ако се рекламират и пилотски курсове на запад ще се скъсат да идват. Най-малкото, защото там е толкова натоварено въздушното пространство, че вече е направо задръстено, да не говорим, че същите курсове тук биха излизали поне 2.5 пъти по-евтини! По същата логика може да се развие и Добрич или Балчик. Западняците се скъсват да ходят на пилотски курсове във Флорида, щото нали така екзотично, плескат си дупето на плажа... Ето ти го, кацат във Варна, карат си курсове и си правят почивката.
_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Back to top
View user's profile Send private message 
harrier


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1594
Location: София/Nuernberg

PostPosted: Fri 11 May 2007, 20:23    Post subject:  

Подписката наистина няма стойност така. А след като няма стойност не ми се ще да си давам ЕГН-то някъде просто така. И аз съм крайно ЗА запзаването на Божурище, Арадото и всички български авиационни ценности, но ще упражня правото си на протест по друг начин.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
BOOMER


Joined: 13 Mar 2005
Posts: 351
Location: Konstanz, Deutschland

PostPosted: Sat 12 May 2007, 10:12    Post subject:  

Quote:
Добре, бе! Тия италиански инвеститори толкова ли са малоумни? До 3-4 години ЛЕТИЩЕ в Божурище би било златна мина! А ако се рекламират и пилотски курсове на запад ще се скъсат да идват. Най-малкото, защото там е толкова натоварено въздушното пространство, че вече е направо задръстено, да не говорим, че същите курсове тук биха излизали поне 2.5 пъти по-евтини! По същата логика може да се развие и Добрич или Балчик. Западняците се скъсват да ходят на пилотски курсове във Флорида, щото нали така екзотично, плескат си дупето на плажа... Ето ти го, кацат във Варна, карат си курсове и си правят почивката.


Това както и да го смятаме няма как да стане. Защо? Първо: западните бизнесмени, които могат да си позволят да отидат до Флорида няма да дойдат в България... мненията за България не са от най- светлите, пък май и оправдано. За да се изгради подходяща инфраструктура:да се ремонтират пътищата до летището, рульожките, полосата; да се маркира, да се оцвети, да се сложи някакво прилично навигационно оборудване (а не само един ненасочен маяк) и т.н. е инвестиция за милиони евро. Второ: има доста по- пикантни местенца, където въпросните господа ще въртят кръгчета с Чесна 172: Кипър, Хърватско (която има изключително добро име поне в Германия), Италия, Испания, Малта и т.н., а малко хора биха дали пари за да обикалят смог-ова София. Не казвам, че е лоша природата, ама дайте да не преувеличаваме чак толкоз. В същото време хората, които са дали парите ще искат да си ги върнат отнякъде (много смело се говори за даване на милиони, като някой друг ги дава), а пък да не говорим затова, че училище на територията на летището ще изисква и постоянен наземен персонал, осветления и т.н. Много е сложно. Единственото бъдеще за Божурище (ако има такова) е след поне още 20 години, като се позамогне народа (дай Боже) и се изчисти малко името на България, българи да си имат частни самолети там, и евентуално бизнес самолети. Смятам, че този пост има връзка с темата, но все пак конкретно: според мен не е това начина за простест, поне в България.

_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27539
Location: София

PostPosted: Sat 12 May 2007, 20:44    Post subject:  

Cool Cool Cool
Съгласен съм с Бумер! Тези говеда наричащи се бизнесмени са най-обикновенна престъпна измет. Ако не видят дебелия край няма да им пука. Трябва да се види какво става с комитета за спасяване на Божурище. В него има хора чиято дума донякъде се чува!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Thunderchief

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 6311
Location: София

PostPosted: Sat 12 May 2007, 22:10    Post subject:  

Елемаг wrote:
Cool Cool Cool
Ако не видят дебелия край няма да им пука. Трябва да се види какво става с комитета за спасяване на Божурище. В него има хора чиято дума донякъде се чува!

Oсвен това заработват повече кинти от Кънев гадовете му с гадове. Не ги срам гадовете с гадове. Но нищо, храбрия злобно завистлив енженер ще им го покаже дебелиот край!!!!
Въобще Кънев а пропусни поне в тема като тая глупостите
Quote:
Това както и да го смятаме няма как да стане.

Лично според мене не е и нужно. Ето какво би могло да стане
http://www.yorkshireairmuseum.co.uk/
Няма да вади кой знае какви пари, но ще е чудесно място за прекарване на семейни уикенди където можеш да поседнеш да хапнеш сладолед и да пуснеш дечицата да търчат покрай самолетите и да знаеш че там има кой да им обърне внимание. Аз съм ходил на мястото, чиято е уеб страницата имаше няколко човека бивши членове на екипажи на Халифакс и даже една много готина баба ветеран от WAAF, koято с кеф развеждаше посетителите в един С-47 и подробно ми разказа как в самолета може да се качи джип и 57 мм. противотанково оръдие(личеше си че и е кеф че някой се интересува) и 75 мм. лека гаубица М8. Парите които се изкарват от такова място, трябва да се връщат в него или да се влагат в реставрационни проекти и за това не трябва да го управляват хора с чисто търговски интереси. Обаче с такива хора могат да се сключат договори за допълнителни услуги в мястото(кафе, магазин за сувенири, ресторант, транспорт на желаещи да посетят мястото,...всичко за каквото се сетиш) и пак парите е желателно да издържат мястото. Тоест най-добре е като цяло да функционира с минимална печалба, която да влиза в реставрационни дейности. В музея на който е страницата примерно има реставриран до летателно състояние Халифакс, възстановен от бивш курник. Все някъде по света със сигурност се намира някой стар фюзеряж на Do-17 или Ju-52 примерно(а Йоркширския красавец "Петък-13ти" е тръгнал точно от обърнат на курник стар фюзеряж на паднал Халифакс), или пък СБ или D.520.

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27539
Location: София

PostPosted: Sat 12 May 2007, 22:18    Post subject:  

Thunderchief wrote:
Елемаг wrote:
Cool Cool Cool
Ако не видят дебелия край няма да им пука. Трябва да се види какво става с комитета за спасяване на Божурище. В него има хора чиято дума донякъде се чува!

Oсвен това заработват повече кинти от Кънев гадовете му с гадове. Не ги срам гадовете с гадове. Но нищо, храбрия злобно завистлив енженер ще им го покаже дебелиот край!!!!
Въобще Кънев а пропусни поне в тема като тая глупостите
Quote:
Това както и да го смятаме няма как да стане.

Лично според мене не е и нужно. Ето какво би могло да стане
http://www.yorkshireairmuseum.co.uk/
Няма да вади кой знае какви пари, но ще е чудесно място за прекарване на семейни уикенди където можеш да поседнеш да хапнеш сладолед и да пуснеш дечицата да търчат покрай самолетите и да знаеш че там има кой да им обърне внимание. Аз съм ходил на мястото, чиято е уеб страницата имаше няколко човека бивши членове на екипажи на Халифакс и даже една много готина баба ветеран от WAAF, koято с кеф развеждаше посетителите в един С-47 и подробно ми разказа как в самолета може да се качи джип и 57 мм. противотанково оръдие(личеше си че и е кеф че някой се интересува) и 75 мм. лека гаубица М8. Парите които се изкарват от такова място, трябва да се връщат в него или да се влагат в реставрационни проекти и за това не трябва да го управляват хора с чисто търговски интереси. Обаче с такива хора могат да се сключат договори за допълнителни услуги в мястото(кафе, магазин за сувенири, ресторант, транспорт на желаещи да посетят мястото,...всичко за каквото се сетиш) и пак парите е желателно да издържат мястото. Тоест най-добре е като цяло да функционира с минимална печалба, която да влиза в реставрационни дейности. В музея на който е страницата примерно има реставриран до летателно състояние Халифакс, възстановен от бивш курник. Все някъде по света със сигурност се намира някой стар фюзеряж на Do-17 или Ju-52 примерно(а Йоркширския красавец "Петък-13ти" е тръгнал точно от обърнат на курник стар фюзеряж на паднал Халифакс), или пък СБ или D.520.

Ще стане спортен комплекс за състезание с коли. За авиацията нищо не е предвидено! Вярно че така заработват кинти. Като унищожават създаненото за бъдещето. Биха продали и собствените си майки стига да им е изгодно.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Thunderchief

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 6311
Location: София

PostPosted: Sat 12 May 2007, 22:29    Post subject:  

Quote:
Биха продали и собствените си майки стига да им е изгодно.

Правиш тъпи обобщения, те не са един и двама. Сигурно има и такива за каквито казваш, но не са всичките. Въпроса е точно да се предвиди нещо за авиация и някой(не е нужно да е бизнесмен) просто трябва да поеме инициативата. Разгледай линка, мястото е тръгнало благодарение лютия ентусиазъм на няколко екипажа на Халифакси(от RAF и ВВС на Свободна Франция) и на помощ на MoD(изразяваща се в разрешението да се ползва терена в действащата тогава авиобаза) и подарък под формата на един Виктор, две Торнадо една стара Камбера и един Лайтнинг. Постепенно получават и трофеен Dagger и помощ за възстановяване на КП на старата база. Малко след това Викерс подарява единия от прототипите на Чифтън, хората изнамират къде ли не стари машини(сега дялкат един Авро Ансън. един Хорса Хотспър и разни машини от ПСВ) и ги правят част от експозицията си. И въобще много е гот да видиш няколкото ентусиазирани възрастни хора, които с удоволствие показват на туристите мястото на което са служили. А чудя се къде са нашите ветерани в случая примерно!? Един сал Иван Бориславов виждам, да се интрересува от работата.

Last edited by Thunderchief on Sat 12 May 2007, 22:33; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27539
Location: София

PostPosted: Sat 12 May 2007, 22:32    Post subject:  

Cool Cool Cool
Говориш на изуст! По добре се поинтересувай кой е взел Божурище и какви планове има за него после пиши проекти какво би ти се искало да стане.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27539
Location: София

PostPosted: Sat 12 May 2007, 22:33    Post subject:  

Cool Cool Cool
Ето между другото за какво става дума:
Военните да спрат сделката за продажба и да запазят летище "Божурище". За това настоява инициативен комитет за възстановяване на летището. Според представителя на организацията Тони Илиев комплексът е историческа ценност за българската бойна и цивилна авиация и има стойност на исторически паметник. Божурище е било основен център за подготовка на български пилоти и парашутисти от 1912 г., което го прави едно от най-старите летища в света.

Решението на правителството да позволи замяна на летището срещу 106 жилища, които "Индустриален парк" ще даде на военните срещу земята, комитетът от бивши авиатори определи като "криминален акт". Целта на сделката е на мястото на летище "Божурище" да се построи поредният увеселителен парк, а определен кръг от хора да се облаготелства за сметка на една национална ценност. Летището е оценено от независим одитор на 10 100 000 лева, а 106-те апартамента - на 3 000 000, казаха от инициативния комитет.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Thunderchief

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 6311
Location: София

PostPosted: Sat 12 May 2007, 22:39    Post subject:  

Quote:
По добре се поинтересувай кой е взел Божурище.

Не ми обяснявай как говоря. Светни ме кой е, нямам намерение да се интересувам. В случая до колкото разбирам армията има един проблем (няма къде да си настани служащите) и ползва имота, за да си го реши. Струва ми се че просто някой трябва да убеди армията да смени друг имот за жилищата. Пак да питам къде са в случая ветераните ни?!
Без да се намерят ентусиазирани хора да обърнат мястото в музей нищо няма да стане и ако няма такива, нека 106 семейства да намерят дом вместо да пустее земята

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

Last edited by Thunderchief on Sat 12 May 2007, 22:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 5 [74 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0860s ][ Queries: 13 (0.0199s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker