Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
НВИМ представя по иновативен начин бомбардировките над София през Втората световна война · САЩ обявиха за ненужни руските "Союз"-и · Корнелия Нинова зове работниците да протестират · Германски учен: Една от трагичните грешки на прехода в България е реституцията на земеделските земи · Откраднаха част от статуята на Петко и Пенчо Славейкови в София · Предлагат се промени в указа за утвърждаване на длъжностите във въоръжените сили и НСО, изискващи висши офицерски звания ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 15 Ное 2019, 12:56
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Тунинг на хели
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [12 Мнения]  
Автор Съобщение
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 04 Май 2007, 22:44    Заглавие:  Тунинг на хели
Описание на темата: хели съосник копие на Лама
 

И такааа, значи след като се сдобих с едно хели копие,по скоро полукопие на ЛАМА от любимия конрад в германия обаче,не тукашен, по съосна схема какво се случи в следващите десетина дена и около 30-40 полета.За тези 30-40 полета успях да добия няква представа и малък опит с това хели и викам си да я споделя-може да помогне и на други хора да избягнат подобни неща.
1.При полет на открито и силен страничен вятър за това хели/около 3м/с./ то тръгва настрани носено от вятъра с тенденция да се преобърне с винта надоло-моето деиствие беше рязка команда в посока противоположна на вятъра за да избягна силата на гравитацията и еднопосочното пътуване на птичката с ротора надоло.Резултата-лопатите на долния ротор се срещат с лопатите на горния ротор при което биват подрязани с около една трета от дължината им.Почва пропадане надоло което при дадена садистично от мене на макс. ръчка на газта успява да снижи вертикалната скорост до нормална за кацане без да се чупи нещо по хелито освен двете лопати.От доло повърхноста беше трева и рохка земя която спаси от поражения.Това става на около 3 метра височина и около 3-4 метра от мене при което го виждам много добре.
Значи не трябва да се дават никога резки команди за смяна на посоката на движение-закон божи при нормални купешки лопати за това хели.
2.При полъх на вятъра хелито губи рязко височина и с около 1-2 метра пропада надоло.Резултат антената която висеше надоло от него с дължина от около 70 см-обикновенна жичка се дига над нивото на самия хеликоптер и се навива на вала на носещия ротор при което му спира въртенето, и хелито без да му се върти ротора се строполясва на земята от някъде 2 метра височина. Повърхноста от доло беше полянка с трева така че нямаше щети освен чупването/захващането на ската към корпуса в предната си част/ на едната ска която се лепна с каноколит.Първо пробвах с еп.смола два вида/нормална, и бърза 30 минутка/ ,но смолата не хващаше на материала от който е ската,за разлика от каноколита който залепи идеално и издържа на следващите тестове за здравина-кацане с доста голяма вертикална скорост отвесно Laughing на асфалт .
3.При максималната хоризонтална скорост на хеликоптера по вятъра някъде около 30км/час опашката се клати наляво надясно,вибрира и дори издава странни звуци от това си колебателно движение-влиза в нещо като флатер и хеликоптера трудно държи стабилно права посока на движение.Иска си значи малък вертикален стабилизатор.
4.При твърдо кацане двата хоризонтални стабилизатора се отчупиха един по един многократно-захванати са към опашката чрез пластмаса със сечение 1Х1мм.което е твърде слабо за тях.Чупят се от собствената си кинетична енергия макар че едва ли тежат повече от 1-2 грама.След няколкократно залепване реших че си искат заздравяване.
5.При кацане във висока трева която лесно се подрязва от ротора тои обаче попада на по дебела основа от няква храстка и се чупят още веднъж лопатите на двата ротора.В комплекта на хелито имаше един ротор резерва и сега и той отиде Crying or Very sad мъкааа.За втори ротор само конрад знам-но аз се върнах от германия преди 15-20 дена и скоро едва ли ще отида пак,а тези българските конради с техните 1 до 3 месеца чакане и 30% надценка изобщо не ме вдъхновяват така че гледам да сведа до минимум посещенията им Laughing .
Значи изхода след чаша кафе,няколко цигари и силен размисъл беше матрица за две витла на веднъж за по бързо, пекане 2 часа,полагане на две витла на един път ,още 2 часа,повтаряне за още 2 часа, и след има няма една вечер и една нощ имах нов ротор-направен по наи здравата технология която знам и изпробван вече неколкократно по нивата на комшията, и стадиона,както и полянката където си литкам обикновенно -реже лук,чесън,домати,трева и дървени клонки до около 4мм. в диаметър Laughing
Ето и една снимка на тунингованото хели.Със стрелки и номера съм обозначил тунинга.

Click to see if image is larger
1.На рамката на края на опашката предвидливо заоблена има стоика за предпазване на опашния ротор от удар в земята.Тази стоика като се облепи с тиксо от двете страни става идеален вертикален стабилизатор и вече опашката не се мандахерца при силна хоризонтална скорост.Тиксото не се вижда и с нищо не се променя формата, нито се утежнява драстично конструкцията.
2.Хоризонталните стабилизатори се захващат към опашката вече усилени с парченце балза лепната с каноколит между тях и опашката,както и една цяла лента прозрачно тиксо по цялата дължина и на двата стабилизатора от горния им краи минаваща над опашката и служеща като обтегач.
3. и 4.Нов ротор излят от мене-значително по здрав от оригинала и с разлика в теглото от 2 грама-оригиналните четири броя лопати за двата ротора тежат 8грама,мойте тежат 10 грама общо тегло.Изпробвани са спрямо оригинала по няколко теста, както статично на бюрото с имитация на разни видове стендове,така и практично във въздуха-доказано са много по здрави и не чупливи от оригиналните купешки.
5.Антената я навивам около ските-вече няма никва опасност да се мандахерца и да се навие около ротора,както и служи като амортизатор на двете ски-при силен удар в земята те не се разчепват толкоз че да се чупят в захващането към основата на тялото.Така навита не съм забелязал да е паднал обхвата-летял съм го до около 100-150 метра от мене,при височина на триетажна къща към7 до 10-12 метра,или колкото е дължината на един стадион-облитам го над сгурията която го обргажда..
Със жълтите стрелки съм указал точките на смазване.

Малко лирично отклонение:Преди десетина години един приятел си купва от магазина ъглошлаиф чисто нов, и почва да го ползва по предназначение-за има няма два три часа работа зъбчатките се чупват.оказва се че са забравили да сложат грес ,или гъсто масло в конусната зъбна предавка.От тогава насам каквото и да купя аз лично винаги го парчосвам и смазвам максимално обилно -колкото поеме нявсякъде където има триене.Също минах през ъглошлаиф със сухи зъбчатки,и какво ли още не, но тези 20-30 мин.след като купя нов уред който отделям за прегледа и смазването му преди да го пусна първоначално ми се отблагодаряват с дългата и добра работа на дадения уред.
Та веднага след като извадих хелито от кутията проверих всички неща където има триене, и открих за кой ли път че никъде нямаше никаква смазка,ама абсолютно никва!По това хели имаме бронзова втулка между автомат наклонителя и вала на ротора,лагер вътре в автомат наклонителя,горе и доло между двата вала на двата ротора също по едно лагерче,бронзово-метални втулки на захващането на двете тяги към двете сервомашинки,и поне още пет шест триещи се пластмасови повърхности една в друга,както и няколко пластмасови ябълковидни съединения.Веднага с една спринцовка с игличка и наи финно машинно масълце смазах всички триещи се метални повърхности,а със силиконова грес всички триещи се пластмаси.През около 5-6 полета,това е около 1 до 1,5 часа във въздуха повтарям това смазване.Благодарение на това ,до сега нямам никви луфтове, или награпавени триещи се пластмасови повърхности.
Всеки божи ден литкам поне по 2 или 3 полета,а събота и неделя повече-нал още нова играчка и мерака голям) .
Има ли и други собственици на този модел хелита да обменяме опит,и интересни случки от полетите?

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
LinuX


Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 210
Местожителство: Враца

МнениеПуснато на: Съб 05 Май 2007, 12:13    Заглавие:  

Интересни неща са му се случили на тва хели Very Happy я кажи за какви пари го зима и с каква апаратура е? стандартна ли е или си върви с него.

Дай някоя снимка от въздуха.

_________________
www.mixxed.info
en.mixxed.info
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Съб 05 Май 2007, 14:51    Заглавие:  

начи цената е 129евро от конрад,апаратурата си върви с него но кварцовете на приемника и предавателя са стандартни и се махат,също може да се сменят с други,както и приемника да се направи да работи със всяка една апаратура която има сменящи се кварцове.Апаратурата е 4 канала,и всеки един канал си има тример,както и реверс-1газ-нагоре и надоло,2завои на ляво и дясно,3.движение настрани- на ляво и на дясно без да завива самото хели,4.напред и назад.като се извади от кутия е готов за полет,има си литиева батерия за самото хели7,4волта 800мач,със готино зарядно както за литиевата батерия така и за самия предавател,има резервен ротор,има книжка дето пише разни неща ама не съм я чел още.и радиоуправлението което е 4 канала с обхват повече от 100-150метра-до сега маи не съм излезнал още от обхвата.приемника е една платка обвита с кутиика от целуид и отвор за вадане на кварца.има два спиид контролера за двата двигателя и две букси за две сервомашинки всичко това на едно място се води приемник- колкото кибритена кутиика е големината.трябва допълнително да се купят само батериите за предавателя на радиото-8броя тип АА стандартни като на всяко една радиоуправление.
снимка на открито не съм правил още, щото няма кои да снима.имам няколко от стаята където се правя на кран като разкарвам другото
по-малкото хели/врабчо/ из стаята, и жената ме е щракнала.

Click to see if image is larger
тук на тази снимка е още без тунинга с оригиналния си ротор.
иначе по принцип хапаратурката си е готина-по нищо не отсъпва на другите стандартни такива от евтиния ценови клас,но придружена със приемника със вградените в самия приемник два спиид контролера си е доста добра инвестиция само тя.на кварцоветеима лепенка с честотата-40,655мхц,смених ги със кварцовете от санватаVG600, пак на 40мхц-51 канал-работи си.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Нед 06 Май 2007, 09:04    Заглавие:  

вчера след като се усетих че нямам клипчета и снимки направих набързо три клипчета пред къщи, но чак днес станаха достъпни за зяпане, и затова ги пускам сега.
http://www.vbox7.com/play:d05f41cd
http://www.vbox7.com/play:38a9ad64
http://www.vbox7.com/play:24c85e8b

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
LinuX


Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 210
Местожителство: Враца

МнениеПуснато на: Чет 10 Май 2007, 19:46    Заглавие:  

Ееее браво, добре се караш Very Happy хелито е супер.
_________________
www.mixxed.info
en.mixxed.info
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Чет 10 Май 2007, 23:18    Заглавие:  

LinuX написа:
Ееее браво, добре се караш Very Happy хелито е супер.

тези клипчета ги направих без никва начална подготовка и без никъв замисъл-просто излезнах на улицата и хванах комшията да снима за да има нещо като снимка или клип,иначе се старая ужким Smile ,но вече ми е малко скучно и даже пропуснах един ден без нито един полет.оказва се че това хели не може да прави никва акробатика,а така ми се иска да го видя с ротора надоло Laughing .
Освен доцелно кацане,триъгълници,осморки и други най обикновенни фигури по вертикала и хоризонтала със или без хоризонтална скорост, със крен и без крен друго май не може да се прави с него,или поне аз не се сещам.Обаче за развлечение,или да събереш всичките деца от стадиона около себе си за 10 сек.,или да изкараш ъкъла на някои като му минеш на 50см.над тиквата без да очаква -става Laughing .
днес му вързах фотоапарата от доло с малко тел и го разходих над улицата, но още не съм се сетил как да щракам снимки, или да предавам сигнала до телевизора-това маи ще е интересно.
Маи ще се насоча към по голямо хели с повече възможности,или нов тунинг на това, за да има по добри летателни характеристики.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1691

МнениеПуснато на: Пет 11 Май 2007, 14:48    Заглавие:  

Гого55, можеш ли да споделиш каква е масата на машината, колко товар може да носи и по колко вата са двигателите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 11 Май 2007, 21:22    Заглавие:  

начи масата е 240грама на цялото хели по моя кантар,235гр.според производителя,може да дигне още около 150 до 200грама, но това е при максимална газ и едвам се дига на 5 метра,с товар обаче от 50 до 100грама си лети почти нормално.Товар до 50грама не се чувства изобщо.фотоапарата ми е 90грама и с него си лети сравнително добре,макар че се чувства че му е тежко-няма я пъргавината, и е тромаво-занася на завоите/плъзга се/ Laughing ,или малко крен му давам и затова така.двигателите са два четкови тип180 по 14 вата всеки.мернах и оборотите на носещите ротори-1200при максимална газ показа моя оптичен оборотомер.други данни:диаметър на ротора-340мм.дължина на хелито-425мм,височина175мм.
Мисля че е добре да се сложи трифазен мотор с повече мощност и малко по дълги витла на роторите-маи ще се дигне товароносимоста тогава.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1691

МнениеПуснато на: Съб 12 Май 2007, 21:02    Заглавие:  

Благодаря за споделените ТТХ Very Happy
Колкото до трифазния мотор ще се наложи да му правиш и инвертор. Дали не си губи смисъла преправянето.
Да питам и още нещо - твоя дзвер има ли редуктори и колко време лети без товар?

Последната промяна е направена от Fuzzy_Logic на Съб 12 Май 2007, 21:17; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1691

МнениеПуснато на: Съб 12 Май 2007, 21:05    Заглавие:  

А и още нещо. Не знам дали има такива малки трифазни мотори(а да си направиш сам ми се струва доста трудно)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Нед 13 Май 2007, 08:13    Заглавие:  

трифазните мотори и спиид контролерите/инвертора/, си ги правя сам Smile - изобщо не ми са проблем,нито по размери,нито по мощност.Преди година наистина ми беше трудно с тях , но вече им свикнах и им хванах чалъмите.

има редуктор от две зъбчатки-едната на двигателя,втората доста по-голяма на вала на ротора.Предавателното им съотношение още не съм мерил,но е някъде 1Х8 ротор1200 оборота,двигател около 10 000оборота-там някъде идва значи.

Времето за полет-и него не съм мерил.Сигурно е около 10-15минути.
Напълно е достатъчно при полет на открито със височина от 7-25метра да те заболи врата от наклона на главата все нагоре и взирането.В стая също се уморяваш защото си иска доста съсредоточаване да не дадеш по рязка и дълга команда която може да изкара хелито извън пределите на самата стая и да се стигне до удар в стена.До сега не съм имам полет в който да изхабя батериите на един път без да съм кацнал за малка почивка и осмисляне на някоя маневра поне веднъж,често докато да се разредят батериите кацам поне по 5 пъти като си правя разбор на полета.То това му е хубавото на хелито-не е като самолета да иска време за заход, писта,и огромна поляна поне 10 декара Laughing ,решаваш и си кацаш където си искаш вертикално,или с леко пикиране-осмисляш дадената маневра, или случка която ти се е случила във въздуха, след това пак излиташ от същото място и вече я правиш както трябва,или както си решил сам че трябва да я направиш.
Примерно вчера вечерта по здрач една котка се опитваше да нападне хелито когато летеше ниско над улицата защото му бех сложил една мигалка от два светодиода която изглежда я привличаше много и тази луда котка седеше и се въртеше в кръг на средата на улицата точно под самото хели като подскачеше нагоре.Кацнах си на покрива на колата, за да стигна аз пръв до хелито,а не котката,вързах едно саламче на 1 метър конец да виси от хелито,отвързах кучето и си гледах сеира,след това пак си литках и така сигурно поне 1 час се занимавах да си играя като малките деца без да са свършили батериите,но времете във въздуха е било не повече от 15мин да кажем. Може да му сложа и три литиеви батерии,вместо сегашните две, което ще увеличи още времето във въздуха и ще утежни само с 20грама което няма да се усети като тегло, но до сега не съм решил че има нужда от повече време във въздуха.Батерията сега се зарежда за 1 час кефти от акумолатора на колата,кефти от контакт на 220волта.този един час си минава бързо, докато да свърша няква друга работа и се е заредила, и аиде пак на улицата или на стадиона.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1691

МнениеПуснато на: Нед 13 Май 2007, 13:05    Заглавие:  

Мисля да правя нещо вертикално излитащо и това което сподели ще ми помогне като първоначална информация. Засега искам да определя параметрите на ел.мотора, редуктора, витлото, акумулаторите и масата на цялото нещо, а след това ще мисля за управление.Иска ми се да избягна автомат наклонителя-може четири мотора с витла и да се променят оборотите на 2та надлъжни за напред-назад и 2та напречни за настрани,но така ще се управлява само по двете хоризонтални оси По вертикалната ос може да се управлява ако се завъртат два от моторите, но това ми се струва сложно и съм се спрял на варианта с плоскости под витлата които да се отклоняват така, че хелито да се завърта по посока.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [12 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1015s ][ Queries: 13 (0.0061s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker