Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Експлозия до 20 Kt е регистрирана в Южнокитайско море · Полски медии: С-400 няма да може да порази нашите самолети поради... кривината на Земята · Бундесверът си поръча партида израелски ПТРК Spike-LR и ракети за тях · На този ден през 1952 г. бе изстреляна първата крилата ракета в света · Когато разкриването на престъпление се третира като престъпление · САМО ЗА МЪЖЕ : И САМО ЕДНА МИНУТА И ЕДНА СЕКУНДА ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Fri 22 Nov 2019, 04:41
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Проблем с li-ion
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [8 Posts]  
Author Message
The^day^of^DooM


Joined: 14 Feb 2006
Posts: 60
Location: Г.Оряховица

PostPosted: Mon 04 Jun 2007, 20:59    Post subject:  Проблем с li-ion  

Първо малко дани:

мотор: EPS-400F с витло 12х8, по каталог на 7.2В гълта 5.4А
акумулатор: Li-Ion, 7.4В (2 клетки), 1800мАh

На теория при 3C разряден ток би трябвало да се държи идеално но уви не... По-зле (откъм време) е от аналогичен на 1150mAh (при това натоварен с 4C...) - след около 5-7 мин. рязко спира да отдава ток - мотора спира напълно. Много разко - за 1-2 секунди, нищо общо със сравнително плавната разрядна характеристика на този от 1.15Аh. След 30-тина сек. почивка се оправя за следващите 1-2мин. и отново същата история. Засега е на около 5 полета и съм сигорен, че не съм го преразреждал. Измерих напрежението на клетките в критчния участък когато вече мотора е спрял и малко след това - напълно в нормата: 3.5/3.7В. Рзликата между двете клетки също минимална - от порядъка на няколко стотни.

Та въпроса ми е дали някой също се срещал подобна аномалия или да пия една студена вода?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Гого55

Joined: 15 Sep 2004
Posts: 1023

PostPosted: Mon 04 Jun 2007, 21:55    Post subject:  

може и самия мотор да е сдал багажа-някво междувитково късо което да не е постоянно а от време на време при дадени обороти няква жичка се мандахерца по ротора /имал съм такъв случаи с безколекторен-от време на време даде късо и ми изгори мосфетите на спиид контролера,а иначе си работеше ама пак от време на време-когато му скимне/,може и батериите да са некво менте,що не пробваш първо тези батерии с друг аналогичен мотор как се държат и след това този мотор с други батерии как се държи.
_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
ajcinema

Joined: 12 Apr 2006
Posts: 86
Location: Пловдив

PostPosted: Tue 05 Jun 2007, 08:04    Post subject:  

Виж дали акумулаторът няма случайно термозащита.
_________________
Георги Русинов
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Aragorn


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 951
Location: София

PostPosted: Tue 05 Jun 2007, 08:18    Post subject:  

Да, термозащитата е единият вариант. Другият е следният:
Поради по-високото си вътрешно съпротивление, тока който могат да отдават е по-малък и когато натовариш Ли-йонките напрежението спада. В момента в който махнеш товара, те си възстановяват напрежението. Ти хубаво ги мериш веднага след като изключат, но трябва да ги премериш по-скоро точно преди да изключат с товар (т.е. мотора на пълна газ). Ако спийд контролера ти има throttle cut-off (бек по народному, макар да е неправилно, бека е за съвсем друго), който изключва на около 6 Волта (3 волта на клетка) това е дори по-вероятният вариант.
Варианта с прецакания мотор не ми се струва толкова вероятен колкото горните два - термозащитата и това, което аз написах.

_________________
Изгори, за да светиш!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
The^day^of^DooM


Joined: 14 Feb 2006
Posts: 60
Location: Г.Оряховица

PostPosted: Tue 05 Jun 2007, 11:37    Post subject:  

Нямат никакви защити - голи клетки. Спид контролер също няма - карам с апаратура от количка. Иначе ме притеснява особено резкия начин по който спират да отдават ток, буквално за секунда, лети си модела и в следващия момент мотора спира - красота... На земята същата работа. Не смятам, че са натоварени особено - и друг път съм използвал разряден от 3C (че и по-голям...) и е нямало проблеми...

Ето и дани с вече заредени акумулатори (плачебни):

11:40:00 - първо включване, по 4.2 на клетка
11:41:00/30 - падна до 5.87 (на две клетки). кратка почивка.

11:42:00 - беше се дигнало до 4.1 на клетка. Включване до:
11:45:00 - след 3 мин на пълна газ падна до 6.5 общо и в следващия момент спря.

11:54:00 до 12:00:30 беше в импулсен режим (2-3Hz, от софта на предавателя, нямаше как да отчета точно колко) - държи се добре, измерването стартира от 7.9 и стигна до 7.6В (реално при задържане за няколко секунди за по-точно измерване е било от 5.6 до 5.4 под товар на 100%). Нямаше тенденция за непридвидени изклчвания.

12:00:30 - около 30сек. "форсажен" режим на клетките - навлязоха в критичния участък. Не изчакаха спирането на мотора...

Интересна е разликата между 11:41:00 и 11:45:00 - във втория случей въпреки, че напрежението беше по-голямо последва изключване - явно просто не могат да държата дълго време тока си. Средно 1 минута.

п.п: Изводите ми: ще трябва да се кара в импулсенен режим, клетките не могат да отдават продължително време тока си. При първите им полети (3/5) нямаше (поне не съм забелязал) подобни отклонения. От 9-10 мин работа, част от който в "тежък" режим, биха могли да постигнат изчисленото си полетно време (15 мин.) но не и ако ги товаря по-вече от 30 до 60 сек.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
chwor

Joined: 20 Jun 2006
Posts: 97
Location: Софиq

PostPosted: Wed 06 Jun 2007, 08:29    Post subject:  

Ако клетките са купувани наскоро най-вероятно са ментета. От 2-а магазина купувах съвсем пресни и различни модели йонки и имам аналогичен проблем. Напрежението го следя постоянно и не се променя с повече от някоя стотна от волта, но при по голяма консумация мотора моментално спира. Максимума на тока не мога да го хвана, защото мултицета ми не може да мери пикова стойност, но плавно се вдига до 700-800мА и кръц.... Ако дам стика на минимум и започна да увеличавам газта мотора(безколекторен) тръгва и стига до същата ситуация.
И явно проблема се задълбочава, защото отначало го правеше на един двигател, а вече го хващам на три при все по ниска консумация.
Даже бях решил, че е някой мосфет(6 бр.), но щом и други имат подобен проблем като че ли е са акумулаторите.
А по рано клетките и по 6 ампера ми отдаваха Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message 
foxyflyer

Joined: 23 Dec 2005
Posts: 100
Location: София

PostPosted: Wed 06 Jun 2007, 11:53    Post subject:  

Li-Ion акумулаторите не са подходящи за силови, защото не могат да отдават много А-мпери! Те се използват като силови за много малки мотори с редуктори от порядъка 1: 10 при токове 2-3 А... Грешка е че не ползваш спийдконтролер - достойнството му е, че подава напрежението на импулси, което икономисва енергия и щади акумулатора.
Back to top
View user's profile Send private message 
The^day^of^DooM


Joined: 14 Feb 2006
Posts: 60
Location: Г.Оряховица

PostPosted: Wed 06 Jun 2007, 13:48    Post subject:  

Да, наскоро ги купих, преди около седмица. Поне не съм единствения Smile ... Развих идеята за импулсния режим и се получи това. Има известно подобрение, сега търся оптималната настройка за моят случей.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [8 Posts]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Действащи модели
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0667s ][ Queries: 13 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker