Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Важно! Депутатите решиха с колко ще се увеличат данъците за старите коли и второ жилище · DEBKAfile: Спецслужбите на САЩ и Израел разкриха голяма руска конспирация със ЗРК С-300 в Сирия · Депутат заплаши със смърт президента и премиера на Сърбия · Започнаха да измират заподозрени по случая "Кашоги" · Готов е първият C295W за ОАЕ · Чехите показаха първия L-39NG ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 18 Окт 2018, 11:33
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » КЛУБ МОДЕЛ-статии от списанието
АВТОМОДЕЛИЗЪМ
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [16 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Пон 02 Юли 2007, 11:22    Заглавие:  

АЛПИН-110

Click to see if image is larger

След Втората световна война дилърът на “Рено” Жан Рийдъл основава фирмата “Алпин”. Началото и е поставено с участия в различни състезания с непретенциозните 4CV . През 1952-54 г. коли на Рийдъл печелят първите места в своя клас в ралитата Миля-Миле. Скоро се появява и първият автомобил “Алпин - А106”. Атрактивното двуместно купе е дело на дизайнера Микелоти и е базирано на агрегати от “Рено 4CV”. Силутът, станал запазена марка на “Алпин”, се появява няколко години по-късно с кабриолета А-108. През 1959 г. на Парижкия автомобилен салон е представено купе на същото шаси и агрегати от “Рено Дофин”. Колите на “Алпин” стават популярни и само за 1960 г. са построени 250 в фабриката в Диеп. Дизайнът на А-108 е наследен в модела А-110 и допринася за дълголетието на този най-прочут модел на “Алпин”, произвеждан от 1962 до 1977 г. За блестящите качества на А-110 говорят и многобройните спортни победи. През 1971 и 1973 г. автомобилите на “Алпин” печелят рали Монте Карло. Въпреки големите успехи в рали шампионатите в началото на 70-те години фирмата губи автономността си. Причината е в модела А-310, представен на публиката през 1971 г. Скоростта от 200 кm/h е недостатъчна, за да конкурира автомобилите на Порше. По-лошата изработка също прави впечатление в сравнение с перфектно изработените А-110. Всичко това води до поглъщането на “Алпин” от “Рено”. В следващите години инженерите в Диеп работят по спортните програми на френската режия в автомобилните състезания формула F2/F3. През 80-те години в завода на “Алпин” се произвеждат “Рено 5” и “Рено 5 Турбо”. Опит да се върне старата слава на марката е направен през 1987 г., когато на автомобилните салони е представен концепткарът А-610 (българската публика се запознава с А-610 през 1990 г. на първия автосалон, организиран в нас).

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Таблото и кормилото не са в мащаб

С “Рено” и “Алпин” са свързани най-интересните опити в България да се създаде автомобилна промишленост. През 1965 г. държавното предприятие “Булет” води преговори с “Рено” за закупуване на лиценз за производство на автомобили. През 1966 г. в Пловдив е създаден монтажен завод и започва сглобяването на рено-8. От следващата година са усвоени и моделите “Рено-10” и “Алпин-110”. Постепенно частите, произвеждани в България, достигат 40%. Усвоено е производството на полиестерното купе на А-110. С автомобили, сглобени в България, наши пилоти участват в множество ралита и постигат редица успехи. През 1971 г. братя Чубрикови заемат 27-о място в генералното класиране от над 200 стартирали в най-трудното рали Монте Карло. В края на 60-те България единствена от социалистическите страни произвежда два модела спортни автомобила (в “Балкан” - Ловеч по това време се сглобява берлинетата “Фиат-850”). Лицензното сглобяване на западни автомобили е прекратено през 1970 г.

Click to see if image is larger

Конструктивно “Алпин-110” представлява леко стъклопластово купе, разположено върху носеща рама с централен тръбен надлъжник. Двигателят със скоростната кутия са разположени отзад. Българските “Алпин-110” са сглобявани с двигатели “Рено-Гордини” с 1100 или 1300 куб.см. с мощност съответно 105 и 120 к.с. и максимална скорост 205–210 кm/h. Радиаторът с два вентилатора е разположен в предната част на автомобила. Окачването отпред е независимо на А-образни рамена. Задното окачване е оригинална конструкция с два амортисьора и една пружина. Предното и задното окачване са снабдени с напречни стабилизатори. Колелата са лети от лека електронова сплав и са снабдени с дискови спирачки.

Технически данни
на “Алпин-110 - 1600 S”

Двигател: 1565 куб. см с мощност 125 к.с. при 6000 об/мин.
База: 2100 mm. Колея отпред 1295 mm. Колея задна 1275 mm.
Габарити: дължина 3850 mm, ширина 1450 mm, височина 1130 mm.
Масa празен - 635 кg., пълен 1300 кg
Максимална скорост - 215 кm/h
Разход на гориво - 11-13 l/100 кm

История

БЪЛГАРСКИТЕ ВЛАКОВЕ

25.09.1825 г. Във Великобритания е открита първата железопътна линия между Стоктон и Дарлингтон. Много скоро новото транспортно средство - парният локомотив, се разпространява по цял свят. Железниците бързо се превръщат в най-търсения начин за пътуване и превоз на товари. Но в консервативната и фанатична турска империя новото идва с голямо закъснение. Едва през 1864 г. започва строителството на първата жп линия в Турция и на територията на поробена България. Трасето е избрано не без личната намеса на тогавашния управител на “Туна вилает” (Русенски вилает), известния и високообразован за времето си Мидхад паша. Освен като пряка връзка между големите пристанища на Дунав и Черно море - Русчук (Русе) и Варна - линията има и стратегически характер - бързо прехвърляне на войски на север.
Концесията за строителство на линията е дадена на английската компания на братя Бърклей и Уйлям Гладстон. Строителството започва едновременно от Русе и Варна. През пролетта на 1866 г. стартира и доставката и на първите локомотиви.
Лично валията Мидхад паша следи за своевременното завършване на строителните работи. И най-после на 07.11. 1866 г. той за пръв път пропътува разстоянието от 224 кm между двата града с влак без прехвърляне. Така тази дата става началото на железопътните съобщения в България.
В една поредица ще се опитаме да представим локомотивите, обслужвали и все още обслужващи влаковете в страната ни.

НАЧАЛОТО
За нуждите на “Варненската жп линия на Негово Величество султана” през 1866 г. са доставени необходимите локомотиви и вагони. От Белгия са закупени 9 броя триосни тендерни локомотива (по схемата о-3-о), предназначени за товарни влакове. Поради лошото им вписване в криви по-късно те са преустроени в четириосни (о-3-1). За съжаление досега не е открита снимка на този тип локомотиви. Известно е само, че са изработени в завода COUILLET в Белгия през 1885 г. и първоначално са носели експлоатационни номера от 1 до 9 (по-късно 311 до 319).
За универсална служба (пътнически и товарни влакове) от Англия са доставени още 12 локомотива, построени в заводите SHARP & STEWART и BAYER & PEACOC, като са имали номера от 10 до 21. С течение на времето номерацията им се променя - от 287 до 290 в СО (Компани Ориентал, известна повече като железницата на барон Хирш) и от 142 до 150 (откупените от БДЖ останали девет локомотива).
Йордан АНДРЕЕВ

1 Въпреки почти еднаквия им външен вид локомотивите от двата завода са имали и известни различия (в скоби данните за локомотивите на BAYER & PEACOC).
2 Мощността на парните локомотиви не се представя в киловати или конски сили, а в теглителна сила. Това се прави поради различието в номиналната мощност на парната машина и мощността по сцепление. Така е възможно локомотиви с еднакви котли и парни машини, но с различни колоосни формули да имат различна теглителна сила.
За товарна служба през 1880 г. СО закупува от австрийската фирма Staatseisenbahn - Gesellschoft - Виена, четири локомотива. Първоначално те са с експлоатационни номера 1243 до 1246, а след откупуването им от БДЖ получават нови - 243 до 246. Те се отличават с особено дългата цилиндрична част на котела и по-голямата си мощност в сравнение с английските локомотиви, експлоатирани по линията Русе - Варна. Снабдени са с триосен тендер (триосен е бил и тендерът на описаните по-горе английски локомотиви). Локомотивите са типичен представител на австрийската локомотивостроителна концепция от този период.
Междуосие, mm 1435
Колоосна формула о-4-о
Диаметър на
двигателните колела, mm 1185
Диаметър на
тендерните колоси, mm 940
Дължина от буфер
до буфер, mm 15 737
...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [16 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » КЛУБ МОДЕЛ-статии от списанието
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0672s ][ Queries: 13 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker