Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пакистан помогнали на ЦРУ да открият и убият Осама бин Ладен · САЩ са с нов военен министър · Путин се разминал на косъм с атентат на 9 юли · Александър Йорданов за ветото: С този ход президентът демонстрира вярност към чужда държава - Руската федерация · Депутатите за ветото срещу сделката за Ф-16 - управляващата коалиция го отхвърля (ОБНОВЕНА) · Каракачанов за ветото на Радев срещу сделката за Ф-16 - военният министър разказа виц за акта на президента ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 24 Jul 2019, 04:13
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Българската авиация през социализма
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 21 [315 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 19, 20, 21 Next
Author Message
Frujin Assen


Joined: 15 Sep 2006
Posts: 90
Location: карлово

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 16:15    Post subject:  Българската авиация през социализма  

Опитах се да сглобя знанията си по въпроса и ето какво се получи.
http://bgnauka.com/forum/index.php?showtopic=2992&st=0#entry18766
Очаквам коментарите ви.

_________________
СЛАВА НА ХРИСТА БОГА НАШ
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 16:23    Post subject:  

Cool Cool Cool
Като изключим политическите глупости и технически статията е абсолютно не грамотна. Кой ти каза че Як-17 бил провал!?! А Ла-17 е безпилотна мишена защо я сравняваш с МиГ-15!?! И двигателя за МиГ-15 е произведен по лиценз официално закупен от СССР! Абе въобще статията е трагедия.
Липсват ти поне 5 години учене за да напишеш свястна статия с таково заглавие!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!

Last edited by Елемаг on Mon 16 Jul 2007, 16:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 16:27    Post subject:  

Можеше просто да кажеш, че статията има пропуски и грешки. Не че не съм съгласен, но по-леко с тона. Не ми отговаряй!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
SHIKO

Joined: 03 Mar 2005
Posts: 957
Location: Пловдив

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 16:35    Post subject:  

Quote:
половината машини са загубени в авиокатастрофи
Това за МиГ-23 е меко казано глупост и обида, не е вярно и че МиГ-23МФ е със стария Сапфир(може би се бъркаш с МС) Shocked Shocked ???? МиГ-21МФ е с по-добри летателни х-ки от М и е експортен на СМ! Също за 84-та Су-22М4 не е много поостарял Wink Статията като цяло е добра, но като че ли повече внимание на "партията" си обърнал(с това ще спечелиш масовия читател), от колкото на точността на данните.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Octagon

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 1286
Location: LBPD

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 17:48    Post subject:  

Не, това наистина са големи глупости. Да не говоря за правописа и пунктоацията, които все пак трябва да са поиздържани във форум, кръстен "БГ Наука".
Quote:
И докато за летците и техниците могат да се кажат само добри думи за работата им, то не може да се каже същото за ръководството. Гоненето на бройката е „до дупка”.

Това пък какво иде да рече?
Back to top
View user's profile Send private message 
fixxxer


Joined: 14 Jan 2006
Posts: 476

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 19:04    Post subject:  

За една такава статия чак пък нова тема... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 19:17    Post subject:  

Фружине, я тебя уважаю, ама се придържай към историята на държавата, а не на въоръжените сили, че верно си пооклепал статията. Нищо лично, ама тука и хора, които са обстойно запознати влизат. В някой по-лежерен форум повече декиш би хванала. Wink
_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Back to top
View user's profile Send private message 
Alexxx


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 778

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 19:39    Post subject:  

Супер е статията.

Мръсни комунисти - не стига, че са пълни некадърници, докарват от гадните руснаци стари и несигурни машини, а и не изпускат от контрол военните.

Искам да похваля и правописа на автора - брилянтно - да можех така и аз!
Адмирации!
Back to top
View user's profile Send private message 
Байко


Joined: 14 Dec 2006
Posts: 517

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 21:22    Post subject:  

Що се карате на човека, бе?! Написал е чудесна статия, която още утре успешно може да бъде купена и публикувана от невероятни високотиражни издания като "24 часа", например! Те редовно сащисват народа с всевъзможни сензации на авиационна тематика... Wink Wink Wink Wink Wink
Фружине, сериозно, поздрави за труда, пооправи я малко и ще стане. Само, че се поразрови повечко, за да няма подобни фактологически грешки и за да намериш снимки на летателни апарати от същите типове, само че с български опознавателни знаци. Още един съвет от мен - включи нещо и за учебно-тренировъчните машини. Cool Cool Cool Cool Cool

П.С. Иначе за пореден път се убедих, че форумът на "БГ Наука" далеч не е научен форум!!!

_________________
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
SHIKO

Joined: 03 Mar 2005
Posts: 957
Location: Пловдив

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 21:39    Post subject:  

Alexxx wrote:
Супер е статията.

Мръсни комунисти - не стига, че са пълни некадърници, докарват от гадните руснаци стари и несигурни машини, а и не изпускат от контрол военните.

Искам да похваля и правописа на автора - брилянтно - да можех така и аз!
Адмирации!
Ето за това говорех има повече политически ефект, от колкото история на техниката.До сега не е обърнато такова внимание в темата, че статията е "остра" към комунизма, а забележките са отнсоно информацията за получената техника! НО ето го примерът - масовият читател няма да обърне внимание на грешките в данните, а ще си каже - видяхте ли какво докараха комунистите, защото начинът по-който е написана предразполага към такова мислене Wink А също като става дума за цялата българската авиация(защото заглавието не е "военната" авиация) имаше и БГА Балкан през комунизма, може да се отбележи Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Frujin Assen


Joined: 15 Sep 2006
Posts: 90
Location: карлово

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 22:32    Post subject:  

Отговарям на критиките кое защо съм написал. Елемаг, в криле имаше откъс от една руска книга където се разказваше за Ла-17. Там пишеше че при изпитанията Ла-17 показал дори малко по добри характеристики от МиГ-15, но бил пренебрегнат поради по сложната си конструкция, ако искаш ще прегледам архива да ти кажа кой брой, коя страница и т.н. Колкото до Як-17, мисля че добрите конструкции не ги пенсионират след няколко години служба. Октагон, под "гонене на бройката до дупка" имам предвид че е предпочетена бройката машини пред тяхното качество. Например след доставката на МиГ-23 БН, който е несравним с МиГ-17, експлоатацията на последния в ударната авиация продължава. Можело е със спестените пари от експлоатацията му да се купят още няколко бройки МиГ-23 БН, но е избрана стратегията на количеството, а дали едината или другата стратегия е по правилна е вече въпрос на съвсем отделна тема. Шико, може и да ги бъркам МиГ-21 М/МС/МФ, не споря, но все пак МФ е експортна версия на втората генерация, поне това не бъркам мисля. Байко, снимки на български самолети няма да намеря, след като г-н Бориславов се заяде заради един копи пейст и ме обвини че го крада, нямам желание да ме обвинят че крада нечии снимки.
_________________
СЛАВА НА ХРИСТА БОГА НАШ
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 22:51    Post subject:  

Това че МиГ-17 остава дълго на служба е защото машината е достатъчно добра, за да изпълнява задачите си. Визирам машините в учебните полкове. В Безмер остава до постъпване на Су-25, защото иначе полкът няма да има с какво да лети - превъоръжаване не се прави за ден-два! Виж кога пристигат първите БН-и, и до кога лети 17-ката в бойните части - не е толкова дълго, като се има предвид, че за този период се превъоръжават три бази ударна авиация с различни типове самолети!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Octagon

Joined: 02 Jan 2004
Posts: 1286
Location: LBPD

PostPosted: Mon 16 Jul 2007, 22:56    Post subject:  

Въпросният самолет на Лавочкин е Ла-15, Ла-17 е безпилотна мишена.
Количествено-качествените параметри на армия, готвеща се за Трета световна война, наистина е сложна тема, поради което не бива да се профанизира. Доколкото зная, числеността не е въпрос от компететнтостта на командването, което там може само да предлага. Решението се взима от Държавния съвет и ЦК.
МиГ-21МФ е експортна версия на СМ, тоест на третото поколение МиГ-21.
Back to top
View user's profile Send private message 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7706
Location: София

PostPosted: Tue 17 Jul 2007, 12:34    Post subject:  

дапъдните рицъри атакуват здраво.

честно, статията е пълен боклук. като се почне от правописа, мине се през липсата на стил, инфантилния и беден език и синтаксис, "фактологията", и идеологията, изкочила като от наръчник на партийния агитатор от 53-та.

Quote:
Под благия поглед на съветските окупационни войски в страната започват страшни репресии. Избити без съд и присъда за кратко време са десетки хиляди българи. Впоследствие чрез т. нар. „Народен съд” започва и законна разправа с неудобните.


пич, от народния съд, както и без съд и присъда след 9-ти общо са убити около 3 хиляди души. през лагери от 44-та до 62-ра минават общо 23 531 души, от които над 80 % са криминални.

няма да правя повече коментари, защото тази глупост не си заслужава изобщо отделна тема
Back to top
View user's profile Send private message 
Байко


Joined: 14 Dec 2006
Posts: 517

PostPosted: Tue 17 Jul 2007, 13:08    Post subject:  

калло, това за "само" 3000 избити без и със съд да не си го чел в "Дума"??? Wink Wink Wink Wink Wink (не ми отговаряй)
_________________
... И днес, когато бурята бушува
над дългата и пуста полоса,
тя пее песента на Вевесаря
със вятъра отишъл на война.
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 21 [315 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 19, 20, 21 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0870s ][ Queries: 13 (0.0075s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker