|
В момента е: Сря 27 Яну 2021, 17:32 Часовете са според зоната UTC + 2 |
ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ВАРНА
Модератори: Sea Dog |
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 3 от 47 [704 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 45, 46, 47 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
Sea Dog
[Moderator] ![]() Регистриран на: 10 Дек 2005 Мнения: 3529 Местожителство: Варна |
25.02.2007г. Лошото качество на снимките е по вина както на техниката,така и на задапаратното устройство ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/ |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
popay_the_sailor
[Admin] ![]() Регистриран на: 06 Яну 2004 Мнения: 10243 Местожителство: Варна |
Вече имаме списък на пасажерските кораби, които ще посетят Варна през настоящия сезон. 28.04. Astoria Бахама 05.05. Rotterdam Холандия 16/17. 05. The Iris Израел 04/05.06. Cesme Турция 04/05.06. The Iris Израел 09.06. Prinsendam Холандия 13.07. Royal Princess UK 24.07. Sea Cloud Малта 09.08. Corinthean II Малта 11.08. Corinthean II Малта 13.09. Le Levant Франция 25.09. Spirit of Adventure Бахама 15.10. Arielle Кипър 17.10. Prinsendam Холандия 18.10. Perla Гърция 22.10. Marco Polo Бахама 23.10. Perla Гърция 26.10. Europa Бахама 26.10. Vistamar Ст. Винсент 26/27.10. The Iris Израел Освен това има подвърждение за Кримска стрела, чиито редовни рейсове ще започнат от 6 юни. _________________ Rolling, turning, diving Rolling, turning, diving, going in again Run, live to fly, fly to live, do or die Run, live to fly, fly to live, Aces high. -------------------------------------------- Есть ложь, наглая ложь и советская историография |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
brr
![]() Регистриран на: 10 Окт 2006 Мнения: 8341 |
Мутафчиев участва в обсъждане на бъдещото развитие на Пристанище Варна 18.03.2007 Министърът на транспорта Петър Мутафчиев ще участва в общественото обсъждане на бъдещото развитие на Пристанище Варна. То ще се състои утре, 19 март, в 13.00 ч в зала "Пресцентър" на Фестивалния Конгресен център - Варна. В него, освен министърът на транспорта, ще вземат участие изпълнителнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Данаил Папазов, кметът на Варна Кирил Йорданов, председателят на Общинския съвет на Варна Борислав Гуцанов, областният управител на Варна Петър Кандиларов, депутати, представители на браншовите организации и др. По-рано през деня - в 10.00 ч., министър Мутафчиев ще посети Фериботен комплекс - Варна. След това той ще се срещне с работещите в Локомотивно депо - Варна. В 16.00 ч. Петър Мутафчиев ще посети летище Варна. Там концесионерът "Фрапорт" ще му представи своите инвестиционни намерения за новия туристически сезон. /БГНЕС БГНЕС "Нетинфо" |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
popay_the_sailor
[Admin] ![]() Регистриран на: 06 Яну 2004 Мнения: 10243 Местожителство: Варна |
Преди това министърът посети и разгледа Фериботния комплекс. Тук се качва по една от рампите, от които влаковите композиции влизат или излизат от търбусите на фериботите: Самата рампа: малка бележка: Едната рампа е произведена в Норвегия, а другата в Югославия. В цеха за смяна на талигите: Министърът наднича как се сменят талигите и бучи да се махнем изпод вагона, че да не вземе да падне ![]() Де ще видите надупен министър ![]() Стари непотребни колооси за бракуване: А това са нови талиги: _________________ Rolling, turning, diving Rolling, turning, diving, going in again Run, live to fly, fly to live, do or die Run, live to fly, fly to live, Aces high. -------------------------------------------- Есть ложь, наглая ложь и советская историография |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
popay_the_sailor
[Admin] ![]() Регистриран на: 06 Яну 2004 Мнения: 10243 Местожителство: Варна |
След като разгледа комплекса министър Мутафчиев се запозна с проблемите на работещите в комплекса: В залата имаше немащабен макет на целия фериботен комплекс ![]() _________________ Rolling, turning, diving Rolling, turning, diving, going in again Run, live to fly, fly to live, do or die Run, live to fly, fly to live, Aces high. -------------------------------------------- Есть ложь, наглая ложь и советская историография |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
popay_the_sailor
[Admin] ![]() Регистриран на: 06 Яну 2004 Мнения: 10243 Местожителство: Варна |
_________________ Rolling, turning, diving Rolling, turning, diving, going in again Run, live to fly, fly to live, do or die Run, live to fly, fly to live, Aces high. -------------------------------------------- Есть ложь, наглая ложь и советская историография |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
popay_the_sailor
[Admin] ![]() Регистриран на: 06 Яну 2004 Мнения: 10243 Местожителство: Варна |
Моменти от дискусията: _________________ Rolling, turning, diving Rolling, turning, diving, going in again Run, live to fly, fly to live, do or die Run, live to fly, fly to live, Aces high. -------------------------------------------- Есть ложь, наглая ложь и советская историография |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42507 |
Според Борислав Гуцанов Още тази година започва строеж на новия контейнерен терминал Стрoежът на новия контейнерен терминал на пристанище Варна ще стартира в края на 2007 г., заяви председателят на Общинския съвет на Варна Борислав Гуцанов. Според единия от плановете терминалът трябва да се намира под квартал "Максуда". На едно от последните обсъждания на проекта стана ясно, че там дълбочината е подходяща, част от необходимата жп инфраструктура е изградена. Към терена няма претенции от физически или юридически лица. Минимум 800 м са необходими за изграждане на контейнерен терминал и около 300 м за зърнен. За реализацията на проекта е необходимо да се извоюва земя от морето. Финансирането му ще е със заем от Японската банка за възстановяване и развитие. Според министъра на транспорта Петър Мутафчиев това е последният и най-добрият вариант за изграждането на терминала. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42507 |
Неконцесионираните активи на "Леспорт" Неконцесионираните активи на "Леспорт" се вливат в "Пристанище Варна" ЕАД Неподлежащите на концесиониране собствени активи на държавното дружество "Леспорт" ще се влеят в "Пристанище Варна" ЕАД, става ясно от бюлетина на Комисията за защита на конкуренцията. Уведомлението за това е постъпило в КЗК преди седмица, а заинтересуваните от планираната сделка и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на пазара на пристанищни услуги в страната, имат 7-дневен срок да внесат становищата си в деловодството на комисията. Договорът с концесионера на пристанище "Леспорт" обхваща само активи, които са публична държавна собственост, припомни за в. "Черно море" директорът на дирекция "Концесии" в Министерството на транспорта Георги Тодоров. Едноименното държавно дружество обаче притежава и някои собствени активи, включително и пари по сметки, които с решение на принципала му ще се влеят в "Пристанище Варна" ЕАД. Според Георги Тодоров за собственика и на двете търговски дружества - държавата, този вариант е по-приемлив в сравнение с ликвидацията на изпразненото от съдържание дружество "Леспорт" ЕАД. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
popay_the_sailor
[Admin] ![]() Регистриран на: 06 Яну 2004 Мнения: 10243 Местожителство: Варна |
Работата по укрепването на вълнолома продължава с пълна сила. Пусковият срок ще бъде спазен и за гостите на 02.02.2008 ще бъде завършен. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rolling, turning, diving Rolling, turning, diving, going in again Run, live to fly, fly to live, do or die Run, live to fly, fly to live, Aces high. -------------------------------------------- Есть ложь, наглая ложь и советская историография |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42507 |
Обявяват оперативната група, която ще следи процесите около изграждането на нов контейнерен терминал във Варна 16 юли 2007 | 07:13 | Агенция "Фокус" Варна. Членовете на оперативната група, която ще следи процесите около проекта за изграждането на нов контейнерен терминал, ще бъдат обявени днес от председателя на Общински съвет-Варна Борислав Гуцанов. Това съобщиха от институцията за радио “Фокус” –Варна. Гуцанов ще даде съвместна пресконференция с изпълнителния директор на “Пристанище Варна” – ЕАД кап. Данаил Папазов и с председателя на Управителния съвет на Българска морска камара кап. Веселин Генов. Решението за създаване на оперативна група беше взето на заседание на Общински съвет през декември миналата година. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42507 |
Строежът на новото пристанище почва през зимата Ще се проучват италианският и испанският опит по финансирането на изграждане на портове До края на годината или най-късно в началото на следващата ще бъда направена първата копка по преместването на пристанище Варна-изток. Това съобщи вчера председателят на Общинския съвет Борислав Гуцанов. Целта на проекта е порта да се премести под "Максуда", а освободените от него територии да се превърнат в атракционната зона на Варна. В момента върви процедура по ОВОС за новото пристанище. Очаква се тя да приключи до 45 дни. Вчера председателят на Общинския съвет се срещна с изпълнителния директор на "Пристанище Варна" ЕАД кап. Данаил Папазов и с председателя на УС на Българската морска камара кап. Веселин Генов. Те са част от експертите в оперативна група, която трябва да следи изпълнението на проекта. В нея влизат още и представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, "Параходство БМФ", Морска администрация и др. Днес Борислав Гуцанов, кап. Данаил Папазов и кап. Веселин Генов ще бъдат в Генуа, където ще се срещнат с експерти, които са участвали в италианския проект по преместването на пристанището. Целта е да проучим техния опит в сферата на финансирането на такъв мащабен проект, участието на държавните и общинските структури и частния бизнес, каза кап. Веселин Генов. След Генуа варненската делегация ще отпътува за Барселона, където ще проучи и тамошния опит в местенето на пристанището. Кап. Данаил Папазов обясни, че ако е осигурено финансиране, то първият контейнер ще пристигне на новото пристанище 36 месеца след началото на строежа на порта. Борислав Гуцанов допълни, че е възможно да бъдат наети и чужди архитектурни бюра, които да изготвят плановете както на новото пристанище, така и визията на бъдещата атракционна зона на града, която ще се оформи на мястото на сегашния терминал. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42507 |
Варна минава на високи обороти с 500 млн. евро Около половин милиард евро по предварителни изчисления ще струва изграждането на нов контейнерен терминал в района под "Максуда" и преобразуването на старото пристанище Варна-изток в атракционна зона. Това съобщи председателят на общинския съвет Борислав Гуцанов. Той заедно с представители на пристанище Варна, Българската морска камара и Министерството на транспорта е на 4-дневно посещение в Генуа и Барселона. Българската делегация ще се запознае с опита при строителството и финансовото обезпечаване на подобни проекти. Генуа е първото преустроено пристанище в яхтен терминал, уточни председателят на Българската морска камара кап. Веселин Генов. Реализацията му е струвала около 1.3 млрд. евро. По време на посещението ще бъдат проведени и срещи с водещи архитектурни бюра, за да бъдат разгледани възможности относно визията на пристанището. Най-важното обаче е да се уточни как е трансформирана публичната държавна собственост и каква е ролята на общината и бизнеса при осигуряването на средствата, каза кап. Генов. "Генуа е най-типичният пример за преустройство на пристанищната си част в атракционна. В централната част на бившите докове се намира ултрамодерната сграда на аквариума, а срещу него в стара постройка се помещава пристанищната администрация", обясни изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Данаил Папазов. По думите му модерните портове непрекъснато се развиват, като усвояват нови територии, а старите се преоборудват в яхтени и пасажерски терминали. Строежът на контейнерния терминал под варненския квартал "Максуда" се очаква да започне в края на година, съобщи Борислав Гуцанов. До 45 дни трябва да завърши процедурата по оценка въздействието върху околната среда (ОВОС). Предварителната стойност на новия терминал ще надхвърли 100 млн. евро, а изграждането му ще отнеме около 36 месеца. Точната стойност ще зависи от геоложките проучвания и типа строителство, заяви кап. Папазов. По думите му контейнерните терминали възвръщат вложенията в тях за сравнително дълъг период от време - над 10 години. Те обаче са изключителен стимул за икономиката, защото се увеличава възможността за бърза обработка на товарите, стимулира вноса и износа от и за българските компании, уточни Папазов. След контейнерния терминал цялата пристанищна дейност ще се развива на запад от Варна, каза председателят на общинския съвет. Генералната идея е коридори 7, 8 и "Трасека" да минат през Варна. Това не може да стане, ако не направим входната врата, смята Гуцанов. Той сравни икономическия принос за страната на мащабния проект с АЕЦ "Белене". Можем да се възползваме от геолопитическото си разположение, за да овладеем транзитните товари, които в момента минават през други райони, посочи Гуцанов. Реализацията на идеята ще има огромно влияние и върху туризма най-вече с построяването на новите атракционни части, марина, хотели, аквариуми и други на мястото на старото пристанище. "Проектът ще промени изцяло визията на Варна. Модел за това как ще изглежда градът, но в по-малък мащаб, може да се види в Свети Влас - марината на братя Диневи, посочи председателят на Българската морска камара кап. Генов. В връзка с реализацията на инвестиционния проект е създадена група за оперативен контрол към общинския съвет, в чийто състав влизат представители на община Варна, Министерството на транспорта, "Пристанищна инфраструктура", БМФ и Морска администрация. Подобна работна група е сформирана и към транспортното министерство. Свилена Велчева |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
brr
![]() Регистриран на: 10 Окт 2006 Мнения: 8341 |
Товарното пристанище може да бъде изнесено извън центъра на Варна Варна има всички шансове да повтори опита на Генуа и Барселона за изнасяне на товарното пристанище извън центъра на града. Това беше категоричното мнение на пристанищни власти и оператори в двата града, изразено пред членовете на варненската група, която миналата седмица направи обиколка на портовете. В състава й бяха председателят на Общински съвет-Варна Борислав Гуцанов, изпълнителният директор на “Пристанище Варна” ЕАД Данаил Папазов, председателят на УС на Морската камара кап. Веселин Генов и др. “Много работа ви чака”, не скри Бруно Ферари, директор на контейнерния терминал в Генуа. Същото потвърди и Джовани Нови, президент на “Пристанищна администрация” – Генуа. Идеята за изнасяне на порта там се родила през 1982 г. във връзка с 500-та годишнина на града. Тогава Общинският съвет и кметът на града решили, че трябва да върнат територията на товарния порт на гражданите и да направят зона за отдих, яхтени кейове и пасажерски терминал. “Тези дейности носят много повече печалба за града отколкото товарните дейности”, беше категоричен Джовани Нови. Като начало били проведени разговори със съответните държавни власти, които финансирали строежа на новия контейнерен терминал, с което бил даден старт на изнасяне на товаро-разтоварните дейности далеч от центъра. После той бил отдаден на концесия, като за разлика от България, тя се дава от местната пристанищна администрация, която не е централизиран орган. Концесионерът получава право да управлява терминала за 25 години като плаща съответна такса на портовите власти. Ако той поиска да инвестира в кея дължимото се намалява с 5 до 50 процента. Постепенно започнало и преустройството на старите кейове и магазии. Днес първият кран, изграден от дърво, в Генуа е издигнат на пиедестал. Част от старите кранове са оставени по местата им само за атракция. На мястото на складовете има красив хотел, търговски център, Аквариум. За да е пълна картината в морето е закотвен макет на корабен кран – бига. На най-дългото рамо е монтиран асансьор, който срещу 1 евро дава възможност за панорамен поглед отвисоко. Останалите държат купола на ледена пързалка. Заведенията наоколо са от типа наколни. Местните жители и гостите на града използват платформите и за плаж. Яхтите са многобройни, пръснати по цялата територия. На практика преустройството продължава и сега. В момента се мисли за самолетна писта, която ще бъде отвоювана от морето, оформят се нови яхтени стоянки, стари складове се ремонтират, за да станат хотели. Зоната около порта непрекъснато е оживена. Потокът от хора не спира както денем, така и нощем. Пристанището се управлява от нарочна компания – “Порт антик”, в която 33 процента държи общинският съвет, 30 процента “Пристанищна администрация”, а останалите частни инвеститори. Рождената дата на плана за преустройството и развитие на пристанището в Барселона е от 1987 г. Тогава общината и пристанищните власти си дават сметка, че портът става неизползваем в това състояние. Правят изчисления, че за проекта ще се нужни 300 млн. евро. Държавата дава 50 млн. евро, а останалите 250 млн. идват от вложения на концесионери, които получават правото да строят и работят там след конкурс. За всяка отделна сграда или кей се обявява международен конкурс. Реално строежът започва през 1990 година. Финалът е сложен през 1995 г. Първоначално пресметната сума набъбнала до 600 млн. евро. Люке уточни, че всички частни инвестиции са от испански фирми. “Варна повече от всеки друг град заслужава да има подобна пристанищна зона и затова никой от нас няма да жали сили, за да може да бъде осъществен подобен проект. Всички сме наясно, че тази визия няма как да бъде постигната за две или три години. Ще се сменят поколения и управници, но направеното ще остане завинаги като символ на града. Затова най-важно от всичко е планът да бъде осъществен и да няма отстъпление от вече започнатото”, коментира председателят на Общинския съвет Борислав Гуцанов. Информацията е на кореспондента на БГНЕС във Варна. /БГНЕС БГНЕС "Нетинфо" |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42507 |
Ремонтните дейности около фара продължават. ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 3 от 47 [704 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 45, 46, 47 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0971s ][ Queries: 13 (0.0108s) ][ Debug on ] |