Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Правителството даде съгласие за освобождаването на генерал-майор Данчо Дяков като шеф на НСО · В САЩ извършиха поредна екзекуция · ВВС на Ангола получават два ВТС Xian MA60 · Разстреляха сръбски мафиот пред детето му · Русия отрази вражески ракетни удари /ВИДЕО/ · Експерт по киберсигурност: Бомбените заплахи целят създаването на хаос ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 22 Авг 2019, 14:03
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Може ли да се отвори врата на самолет по време на полет?
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [19 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
elbram


Регистриран на: 24 Окт 2004
Мнения: 19
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пет 05 Окт 2007, 21:47    Заглавие:  

И аз малко да продължа с офтопика за падането от самолет...

Скачал съм от колело /нарочно за да не падна в една пропаст/ по наклон върху листа, малко пръст и камъни /на Витоша/...със скорост не повече от 20км/ч. Очаквах падането,ооообаче се пребих като пумияр-по цялото тяло имах синини и си изкарах въздуха.

Друга случка-слизане от кола в движение /тъй като не искаше да пали/ със скорост не повече от 15км/ч. И тогава замалко да се претрепам, добре че се хванах за вратата, получава се нещо от сорта на "краката ти много рязко изостават Laughing " и ако не успееш да се хванеш си долу, като първо си удряш ръцете или по-точно застъргваш асфалта с длани и почти моментално след това колената /това съм го виждал/

Така че падане с такава скорост за мене е 99% смърт. Врата си го чупиш почти веднага, да не говориме за ръце/крака. Отделно ще обършеш и някоя лампа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
kazey


Регистриран на: 05 Яну 2006
Мнения: 249
Местожителство: Bulgaria, за съжаление

МнениеПуснато на: Пет 05 Окт 2007, 22:27    Заглавие:  

Miracles happen... Smile не може да се отрече ...
_________________
Click to see if image is larger
... 80 knots ... V1 ... Rotate ... V2 ... Gear - up ... Flaps - up ...
Иван Казмин, гр. Бургас
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Пон 08 Окт 2007, 17:25    Заглавие: Може ли да се отвори врата на самолет по време на полет?
Описание на темата: Да, може, защото устройството и е такова!
 

Може ли да се отвори врата на самолет по време на полет?

Да, може, защото устройството и е такова!

Пример - Airbus 330 - виж тук.


PASSENGER DOORS

Six outward and forward opening plug type doors are provided three on each side of the fuselage (two forward, two mid, two aft).

They can be operated from inside or outside. Normal operation is manual with hydraulic damping and a gust lock mechanism.

An emergency opening system is installed on each door. The system comprises:
- an escape slide stowed in a container attached to the inboard lower side of the door.
- a damper actuator which limits the door travel in normal mode and in the event of emergency, it acts as an actuator for automatic door opening.
- a slide arming lever.

When the slide arming lever is in the ARMED position, the slide is connected to the floor brackets on both sides of the door. When the door is opened, automatic inflation and deployment of the slide occurs. If the inflation bottle fails to discharge automatically, it can be activated manually.

Opening from the outside disarms the door and escape slide.

Each passenger door is fitted with:
- two mechanical locking indicators for visual check of lock/unlock position.
- one warning light to show the ARMED or DISARMED condition of the escape slide.
- one CABIN PRESSURE warning light to indicate a residual pressure in the cabin.


CABIN DOORS - OUTSIDE

Click to see if image is larger

Each cabin door can be opened from the outside. Opening instructions are written next to the opening handle.
Note : If a cabin door is opened from the outside, the automatic disarming is activated.


PASSENGERS DOORS - INSIDE

Click to see if image is larger


DOORS AND SLIDES CONTROL SYSTEM

The Doors and Slides Control System (DSCS) consists of :
- proximity switches installed on each door
- the Proximity Switch Control Unit (PSCU)
- a pressure switch (P of the cabin)
- an autonomous standby power supply

The Doors and Slide Control system performs the following functions:
- Door warning system: to indicate on the ECAM the state (LOCKED/UNLOCKED) of each door
- Escape slide warning system: to indicate on the ECAM and on the slide warning light the state (ARMED / DISARMED) of the slide.
- Overpressure warning system: to indicate an excessive residual differential cabin pressure to the passenger doors, the emergency exits and the FWD and AFT cargo doors.
- Electrical control of the FWD and AFT cargo doors.

The DSCS also prevents the aircraft pressurization with one engine running when a door (CAB, CARGO, BULK) is not fully closed and locked or if a sensor is defective. In this case the DSCS sends a signal to the cabin pressure system to keep the outflow valves open and to the Zone Controller to close the pack flow control valves.

Click to see if image is larger


По време на полет вратата се намира в положение ARMED. Всеки опит за нейното отваряне ще бъде осъществен посредством Emergency Opening System - т.е с помощта на Damper Actuator, which acts as а power-assist for door opening. Аutomatic inflation and deployment of the escape slide-raft will occur. Kабинното свръхналягане - cabin ∆p, което в cruise има мaximum normal value 8.59psi (593hPa) ще спомага за отварянето на вратата, защото тя е outward opening plug type door. Door Warning System - white light: SLIDE ARMED and overpressure warning system - red light: CABIN PRESSURE and buzzer will be activated if door handle is moved upwards. Cкоростният напор на полета ще препятства отварянето на вратата, защото тя се отваря първо outward, а след това forward. На практика, в зависимост от скоростта на полета, вратата ще се отвори навън, пързалката ще се задейства (и най-вероятно ще се отдели от тялото на самолета), вратата няма да може да се придвижи напред и ще заклини в междинно положение. Ще настъпи бърза разхерметизация на кабината.


Click to see if image is larger


За любителите на action drama ето следната история: На 4 септември 1992 година самолет Airbus 310 на JES Air (LZ-JXB) работещ за Vietnam Airlines, е похитен от небезизвестният Ly Tong. Ly Tong е бивш южно-виетнамски военен пилот, живеещ в САЩ. Решил да вдига революция във Виетнам след промените в Източна Европа...Командир на самолета е бил Атанас Витков, сега главен пилот на Air Via. Ly Tong извадил бомба-самоделка и със струна от китара взел да души едната виетнамска стюардеса. В мелето в предна кухня успял да отвори лявата врата в положение ARMED. Развил се гореописаният сценарий, но понеже са били в снижение около 7-8000 feet, не е имало силна разхерметизация. След това старшата стюардеса - Краси Къдрева, му отворила дясна врата в положение DISARMED - пак същото, но без задействане на пързалката! Накрая А.Виков го пуснал в кабината и му разрешил да отвори страничния прозорец на втория пилот - Свилен Господинов. Щастливият Ly Tong хвърлял позиви от 5000 feet над Сайгон, след което ... скочил с парашут. Останал жив(!), съден и амнистиран. А. Витков ходи на процеса му и още се надява, след победата на "демокрацията" във Виетнам, да кръстят поне една улица на негово име там! Ly Tong има много интересна житейска история, за която можете да прочетете тук.

Как става на практира отварянето на врата в положение ARMED можете да видите тук.

Чао и дано ви е било интересно!

Летец
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
NorthWest

Регистриран на: 06 Юни 2006
Мнения: 279

МнениеПуснато на: Пон 08 Окт 2007, 19:23    Заглавие:  

Много добре.
Ето и трайнинг видео за нормалната процедура на отваряне и затваряне на вратата при А330
http://uk.youtube.com/watch?v=k59CbAdGFjE

Различни самолети имат различни системи;

При боеинг първо навътре

Боеинг 747
http://uk.youtube.com/watch?v=AfVnfujHttw

Боеинг 767
http://uk.youtube.com/watch?v=dijpw392JU0

Боеинг 717
http://uk.youtube.com/watch?v=O3R9JCQbX9s

Dash -8
http://uk.youtube.com/watch?v=_K8NZnoSFQw

Bae 146
http://uk.youtube.com/watch?v=LH13NFiWQ_Y

Emergency exit a320
http://uk.youtube.com/watch?v=RCFzEg-t_Bk&mode=related&search=
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [19 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0760s ][ Queries: 13 (0.0041s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker