Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 19 Сеп 2020, 02:05
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
БУЛЯРД-ИХ "БЪЛГАРИЯ"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 15 [211 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 24 Авг 2007, 19:09    Заглавие:  БУЛЯРД-ИХ "БЪЛГАРИЯ"  

“Булярд“ създава смесено дружество с норвежка компания

Expert.bg - 20 Август 11:45

“Булярд“ създава смесено дружество с норвежка компания
“Булярд корабостроителна индустрия“ ще създаде съвместна фирма с една от големите компании за проектиране на кораби - норвежката “Вик Сандвик“. Това съобщи Димитър Желев, председател на управителния съвет на “Булярд“. В новото дружество ще работят трийсетте души от дизайнерското бюро на корабостроителния завод, пише в. “Дневник“.В момента по изцяло български проект с участието и на специалисти от Техническия университет във Варна се изработва кораб със строителен номер 288 за “Индустриален холдинг България“, каза още Желев. Той посочи като един от мотивите за създаването на новата проектантска фирма добрата конюнктура на пазара. “Пазарът показа, че продаваме качествени кораби на добри цени“, посочи Желев. Корабостроителницата е осигурена с поръчки до 2012 г.Преди няколко дена е подписан договор за строителството на два кораба за турската “Дилер шипинг“. За още два големи плавателни съда е подписано писмо за намерение с гръцката “Цакос шипинг енд трейдинг“. В момента се дострояват и двата кораба от поръчката на БМФ от май 2005 г. Те трябва да бъдат предадени през октомври 2007 и април 2008 г.

Последната промяна е направена от Preslav на Чет 13 Ное 2008, 09:52; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 24 Авг 2007, 19:13    Заглавие:  

Продадоха плаващия док на кореборемонтния завод в Бургас

Основната дейност на дружеството от август 2007 занапред ще бъде пристанищна дейност


КРЗ "Порт Бургас" АД, дъщерно дружество на "Индустриален Холдинг България" АД - София, финализира сделка за продажба на своя плаващ док на стойност 1.15 млн. евро, съобщиха от Българската фондова борса.

От бургаския завод потвърдиха сделката и това, че плаващият док е продаден. С това КРЗ "Порт Бургас" АД прекратява дейността си за кораборемонт, предава агенция Фокус.

Основната дейност на дружеството от август 2007 занапред ще бъде пристанищна дейност. Кораборемонтната дейност в групата на "Индустриален Холдинг България" АД-София се пренасочва в "Булярд - корабостроителна индустрия" АД.

На 16 август т.г. бе подписан договор между БМФ и "Булярд" за строеж на три кораба за нуждите на параходството. Стойността на поръчката, която трябва да бъде приключена до края на 2012 година е 86 000 000 евро.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 07 Сеп 2007, 09:22    Заглавие:  

Кадри на "Булярд" отново ще проектират кораби


30 служители на дружеството влизат в съвместната фирма с норвежкото морско конструкторско бюро Vik Sandvik
Съвместна фирма с норвежкото морско конструкторско бюро Vik Sandvik създава "Булярд - корабостроителна индустрия", съобщи председателят на Управителния съвет на варненското дружество Димитър Желев. По думите му в нея ще работят 30 проектанти, които започват със стартова месечна заплата 1300 лв.
Една от най-хубавите способности на Варна беше да създава и проектира кораби, заяви неотдавна при посещение в корабостроителницата министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров. При подписването на вторите три договора за строеж на кораби за БМФ в завода той изрази надежда, че наред с корабостроенето ще възроди и творческо-интелектуалната дейност в тази сфера.
До момента в "Булярд - корабостроителна индустрия" са инвестирани 5 млн. евро за ново оборудване. Възнамеряваме да вложим още 5 млн., заяви Димитър Желев и посочи като голяма грешка факта, че през последните години в инфраструктурата на корабостроителницата не са правени инвестиции. Ако имаме работеща индустрия, ще се възвърне и интересът към инженерните специалности в корабостроенето, посочи още Димитър Желев. В момента средната заплата в завода е 1000 лв., но само 20% от заварчиците са сертифицирани, останалите трябва да се обучават.
Освен петте кораба за БМФ заводът има поръчки за 3 плавателни съда за "Индустриален холдинг България", два - за гръцката компания "Цакос", и още два - за турската "Дилер шипинг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 12 Сеп 2007, 08:00    Заглавие:  

Строят многоцелеви 21-тонен кораб в Булярд корабостроителна индустрия

29 Август 2007, 10:26
Източник: Profit.BG



Дъщерното на «Индустриален холдинг България” АД чрез «Приват инженеринг” АД дружество Karvuna Ltd., Маршалски острови се споразумя за строителство на един многоцелеви 21 000 тонен кораб в «Булярд корабостроителна индустрия” АД, съобщиха от компанията. Корабът е с неограничен район на плаване, с възможност за превозване на насипни товари. Корабът е със срок на доставка декември 2009 г. Само преди дни стана известно, че другу дъщерно дружество на Индустриален холдинг България - КРЗ Порт Бургас е финализирало сделка за продажба на плаващ док на стойност 1.15 млн. евро. С това дружеството прекратява дейността си кораборемонт, която оттук насетне ще се извършва в Булярд корабостроителна индустрия АД. През изминалата седмица бе оповестено, че в партньорство с Вик Сандвик, Норвегия е учредено дружеството «ВИК-Сандвик-ИХБ Дизайн” АД, което е с предмет на дейност корабен дизайн. Капиталът на новото дружество е 250 000 лева, разпределени в 250 000 броя акции с номинал 1 лев. Всеки от акционерите участва с по 50% от акциите с право на глас. Рано днес общо 5251 акции от Индустриален холдинг България смениха собствеността си на нива от 12.50 и 12.60 лв. за брой.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2007, 15:57    Заглавие:  

"КРЗ Порт-Бургас" увеличава обработката на товари
от Румяна Емануилиду [221 прочитания]

10 септември, 16:21

"КРЗ Порт-Бургас", дъщерно дружество на "Индустриален холдинг България" АД - София, увеличава рекордно количеството насипни товари и метали, които обработва. Това обяви изпълнителният директор инж. Веселин Статев. "Обработката на насипни товари е много специализирана дейност и досега такъв товар през частно пристанище не е минавал, изключвам пристанището в Балчик, което е концесионирано", каза инж. Статев.

Трихилядитонният кораб "Лейди Сара", плаващ под сирийски флаг, разтовари за три дни сол от Египет. Вносител е варненската фирма "Кано транс". От понеделник на пристанището в "КРЗ Порт-Бургас" започва разтоварването на още три кораба - един с ламарина от Гърция и два от Турция с арматурно желязо. Стоката е предназначена за нуждите на строителството, машиностроенето и производството на бяла техника в страната.

След като продаде наскоро плаващия си док на турската фирма "Инеболу дeнисчилик санайъ ве тикарет А.С.", бургаското дружество ще пренастрои окончателно дейността си от кораборемонтна в пристанищна. До края на годината предстои да бъде построен 12.5-тонен кран със съответния кранов път, да бъдат ремонтирани асфалтовите настилки в пристанището и да започне строителството на собствено отклонение на индустриалния клон на жп линия.

Това по думите на изпълнителния директор ще даде възможност за директна обработка и транспортиране на товари. Сега съществуващата жп линия на практика е неизползваема, тъй като преминава през територията на други две фирми - "Черноморски риболов" и "Фиш порт". Предстои до дни обявяването на конкурси и избор на специализирани фирми за изпълнение на строителните дейности и оборудването, каза още инж. Статев.

В началото на юли беше приет генералният план за развитие на пристанището, който предполага усвояване на водната територия западно от предприятието. Новото пристанище ще има дълбочина до 11.5 метра. Ще бъдат извършени укрепителни работи и по старата кейова стена. Корабните места ще станат три от по 125 метра. Подборният устройствен план е на арх. Ангелин Братанов, а генералният план е разработен от "Транспроект" АД под ръководството на инж. Георги Първанов. Проектът е на стойност около 23 млн. лв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 10 Окт 2007, 23:37    Заглавие:  

БУЛЯРД ВЪВ ВЪЗХОД!

Средствата от увеличението на капитала на "ИХ България", който е собственик на "Булярд", ще се насочат основно към корабостроенето



"Булярд-корабостроителна индустрия" (БКИ) получи най-голямата си поръчка до този момент от клиенти извън България, съобщиха от "Индустриален холдинг България". Компанията ще строи два кораба на обща стойност 82.2 млн. долара, като поръчката е направена от турската компания Diler Shipping and Trading . Вместимостта на всеки един ще бъде 55.5 хил. тона дедуейт, като първият кораб трябва да бъде доставен през декември 2009 г., а вторият - през септември 2010 г.

БКИ наследи бившата Варненска корабостроителница, като негов собственик е "Булярд" - една от най-големите компании в структурата на "Индустриален холдинг България", който притежава 61.5% от капитала й. Новината за поръчката доведе до рязко поскъпване на акциите на бившия приватизационен фонд. В края на сесията в сряда те приключиха с повишение от 13.31% до средна цена 14.73 лв.

Една от най-големите поръчки на БКИ е за "Параходство БМФ" - през юни беше официално пуснат първият кораб по поръчка на морския флот - "Стара планина". Очаква се до края на този месец да бъде пуснат и вторият плавателен съд от поръчката - "Пирин". В докова камера е заложен още един кораб за БМФ, който трябва да бъде завършен до май следващата година.

През август БКИ сключи договор с БМФ за строителството на още три кораба. Двата по-големи са с цена 32.6 млн. евро, а по-малкият ще струва 23 млн. евро. Той ще бъде доставен през 2009 г., а по-големите - през 2011 г. В края на август КРЗ "Порт Бургас", друга дъщерна компания на холдинга, продаде плаващия си док за 1.15 млн. евро и прекрати кораборемонтната си дейност. Тя се пренасочва вече само към БКИ, а порт Бургас ще се занимава единствено с пристанищна дейност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 18 Окт 2007, 19:35    Заглавие:  

"ИХ България" инвестира в морския бизнесХолдингът ще развива и пристанищната дейностот

Татяна ПУНЧЕВА



"Индустриален холдинг България" ще използва средствата от увеличението на капитала за изпълнение на инвестиционните си програми в морския бизнес на холдинга - морски транспорт и пристанищната дейност, които са от основните в портфолиото на холдинга. Това показва проспектът за увеличението, одобрен от Комисията за финансов надзор.

Компанията планира да набере 41.7 млн. лв. от Българската фондова борса след разходите по предлагането, като за целта увеличава капитала си от 26.254 млн. до 43.757 млн. лв., като издава нови 17.5 млн. акции на емисионна цена от 2.40 лв. за лот. Предстои да бъде обявено кога ще стане това. Прогнозният график за предлагането в проспекта включва търговия с правата между 29 октомври и 8 ноември и записване на нови акции между 19 октомври и 12 ноември.

Плановете на холдинга включват закупуването на ново оборудване и техника за "Булярд Корабостроителна индустрия". Утвърдената инвестиционна програма на дружеството за цялата година е за над 3 млн. евро, като през 2007 г. в "Булярд КИ" се предвижда закупуване на нова техника, строителство и оборудване на камера за бластиране и боядисване.

Стартира и проектът по разширяване и модернизация на пристанищния терминал на дъщерното дружество "КРЗ Порт - Бургас", пише още в документа. Ще се удължи съществуващата кейова стена и ще се усвои още водна територия. В най-западната част на пристанището ще има специализиран терминал за зърно, останалата част ще бъде за обработка и складиране на общи товари. Проектът трябва да приключи за три години и ще струва около 23 млн. лв. Предвижда се по проекта да се инвестират около 2.5 млн. евро от набраните средства от увеличението. Приетата инвестиционна програма на "КРЗ Порт - Бургас" за 2007 г. е за около 1.7 млн. лв. и включва доставка на специализирано оборудване за пристанищна дейност.

"Индустриален холдинг България" е едно от малкото бивши приватизационни фондове, които са спечелили доверието на инвеститорите. Предполагам, че няма да има проблем при увеличението на капитала, въпреки че то се осъществява в доста кратък период след предишното при конвертирането на облигациите, каза Развигор Христов, портфолио мениджър в "КД Инвестмънтс". Според него използването на средствата от увеличението на капитала за инвестиции в морския бизнес не е учудващо предвид, че това е основната дейност на холдинга и в момента сектора изглежда перспективен.

Очакванията вече са калкулирани в цената на акциите на холдинга, поясни още Христов. За последния един месец те поскъпнаха с над 40%. В четвъртък книжата затвориха на 15.22 лв. с дневен ръст от 2.98%.

Регистрационният документ, резюмето към проспекта и самият проспект може да намерите на тук


Приходи от продажби на основните дъщерни дружества (хил. лв.)

2006 г.
2005 г.
"Булярд"*
74 112 24 296
"КРЗ Порт" - Бургас"
4 030 3 302
"Машстрой"
14 552
13 350
"ЗММ - Сливен"
18 210
17 961
"ЗММ - Нова Загора" 4 339
4 113
"Леармаш" 3 837
3 865
"Елпром ЗЕМ"
9 840
6 317
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 10:53    Заглавие:  

КРЗ "Порт-Бургас" увеличи капитала си

01 ноември, 16:09 E-mail



В КРЗ "Порт-Бургас" започна разширението и модернизирането на територията за извършване на пристанищни дейности, съобщи изпълнителният директор на дружеството Веселин Статев. На този етап се изгражда 12.5-тонен кран със съответния кранов път, ВиК инсталация и собствено отклонение на индустриалния клон на съществуващата жп линия. Предстои изграждането на жп коловоз до вътрешността на закрит склад. След реконструкцията ще бъде обособена жп рампа в хале, през която ще може да се обработват закрити вагони.

В момента капацитетът на пристанището е 360 хил. тона товари годишно. Прогнозните количества генерални товари, които трябва да достигне портът след разширението и модернизацията, са от 150 до 500 хил. тона годишно и до 800 хил. тона зърнени товари. На извънредно общо събрание, проведено преди дни, акционерите на КРЗ "Порт-Бургас" са взели решение за увеличаване капитала на дружеството. Основният капитал е увеличен от 135 440 лева на 635 440 лева, чрез издаване на 500 000 обикновени поименни акции с право на глас, с номинална и емисионна стойност от по един лев всяка.

Всички акции от увеличението на капитала на КРЗ "Порт-Бургас" се записват от акционера на дружеството ИХ "България" АД.Записването на новата емисия акции ще допринесе за реализацията на проектите от инвестиционната програма на пристанище "КРЗ Порт-Бургас" АД, коментираха от дружеството. Пристанището е разположено върху територия с площ 50304 кв.м в южната част на Бургаския залив. Има 220 м собствен кей, състоящ се от две корабни места, с максимална дълбочина 8.5 м.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 11:13    Заглавие:  


"Булярд" влага 10 млн. евро в оборудване


23 август


"Булярд корабостроителна индустрия" АД ще инвестира 10 млн. евро в модернизация на оборудването през тази година. Това съобщи председателят на управителния съвет на дружеството Димитър Желев. Половината от сумата вече е вложена, а останалата част ще бъде реализирана до края на годината. Експерти от една от най-големите японски корабостроителници ще консултират българските специалисти при избора на новите машини. Според Желев модернизацията на оборудването ще доведе до повишаване производителността на труда, което ще позволи от своя страна корекция в заплащането. В момента средната работна заплата в предприятието е 1000 лв., като добри заварчици и корпусници V и VІ разряд вземат 1000-1500 евро, посочи Желев. В завода доскоро работеха 50 украинци, които обаче напуснаха заради по-добри оферти за работа в Полша, призна Желев.

Корабостроителницата е изправена пред недостиг на близо 1000 работници, които трябва да бъдат наети за строителството на трите нови кораба на "Параходство Български морски флот". Договорът за това беше подписан през миналата седмица, а крайният срок за изпълнение на поръчката е 2012 г. Ще се търсят работници от чужбина, в това число и български корабостроители, които работят в момента в Литва, Малта, Норвегия, Франция и дори САЩ, посочи Димитър Желев. Освен за БМФ "Булярд" изпълнява в момента поръчки за "Индустриален холдинг България". В началото на месеца е подписан договор за строителството на два кораба за турската "Дилер шипинг". За още два големи плавателни съда е парафирано писмо за намерение с гръцката "Цакос шипинг енд трейдинг". До 2012 г. пазарът е зает, коментира председателят на УС на дружеството.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 11 Ное 2007, 22:08    Заглавие:  

Корабостроителната индустрия във Варна се възражда


Булярд е най-голямата частна корабостроителна компания в България и структуроопределяща за икономиката на региона, казва изпълнителният директор Тодор Даскалов

- Как изглежда корабостроителницата в град Варна след приватизацията?

- Създадената през 1907 г., Корабостроителница във Варна е най-голямото предприятие за корабостроене в България както по обем на произвежданата продукция, така и по големина на строените кораби, технология и организация на производството. От създаването на завода там са произведени над 850 кораба за двадесет и седем собственици от различни държави. През 1999 г. производството е преустановено. След приватизацията заводът става собственост на Булярд АД. Днес той се преражда не само на думи, а и на дела. 2005 г. беше първата пълна година след приватизацията на завода, през която Индустриален холдинг България придоби контрола в бившата Варненска корабостроителница. Инвестирани са около 10 млн. лв. за възстановяването на корабостроителницата. Закупени са газорезателна машина, машина за плазмено рязане, нови компресори. Теоретичен годишен капацитет - 6 готови кораба.

Оборот (приходи от продажби) към 30 септември 2007 г. - 73 млн. лв.;

Очакван оборот (приходи от продажби) към 31 декември 2007 г. - над 100 млн. лв.

Печалба към 30 септември 2007 г. - 5 млн. лв.;

Ръст спрямо същия период на 2006 г. - над 50%.

Очаквана печалба към 31 декември 2007 г. - запазване на нивото към 30 септември 2007 г.

- Как върви изпълнението на инвестиционната програма?

- Разходите с инвестиционно предназначение към 30 септември 2007 г. са 7.5 млн. лв. Инвестициите са насочени към повишаване производителността на труда чрез механизиране, подобряване условията на труд и екологията.

- Колко кораба предадохте за експлоатация през 2007 г.?

- На 16 януари 2007 г. Булярд Корабостроителна Индустрия ЕАД проведе церемонията по кръщаването, освещаването и предаването на първия си м/к Тангра, който е поръчка на кипърската фирма Каприс Меритайм.

През май беше сложено началото на строителството на три кораби за Параходство Български морски флот на обща стойност 58.5 млн. EUR.

На 18 юни 2007 г. беше предаден първият кораб от поръчката на ПБМФ със строителен номер 516. Корабът Стара планина е 42 600-тонен за насипни товари. Корабът Пирин със строителен номер 457 е 21 200^гонен за насипни товари и е вторият от поръчката. Предаването му стана на 7 ноември 2007 г.

На 11 юли 2007 г. беше заложен килът на кораб с номер 515 в голямата докова камера на Булярд Корабостроителна индустрия ЕАД. 42 000-тонният кораб за насипни товари е третият пореден кораб от поръчката на ПБМФ. Предвиденият срок за пускане на вода е средата на декември 2007 г.

На 29 юни 2007 г. беше заложен килът на кораба, проект на норвежката корабостроителница Flekkefjord Slipp&Maskinfabrikk AS в малката докова камера на Булярд Корабостроителна индустрия. Проектът със строителен номер 190 е за кораб за инспекция, поддръжка и ремонт на нефтодобивни платформи и трябва да бъде предаден от Булярд през декември 2007 г.

- Какви и с кого са дългосрочните ви договорености за строителство на нови кораби?

- През август 2006 г. Булярд Корабостроителна индустрия сключи договор с норвежката корабостроителница Flekkefjord Slipp&Maskinfabrikk AS за изграждането корпусите на два кораба за инспекция, поддръжка и ремонт на нефтодобивни платформи. Според договора част от специфичното оборудване на кораба, тръбопроводни системи и обзавеждане ще бъде монтирано в Булярд Корабостроителна индустрия ЕАД.

На 16 септември 2007 г. между Параходство Български морски флот и Булярд Корабостроителна индустрия ЕАД беше подписан договор за построяване на три нови кораба за насипни товари. До края на 2009 г. трябва да бъде построен и доставен 21 200-тонен плавателен съд. Другите два кораба са с приблизително 55 500 т дедуейт. Срокът им за доставка 31 септември 2011 г. и 31 януари 2012 г.

Булярд работи по нов проект на Mitsubishi Corporation за кораб с 55 700 т дедуейт и в момента се водят преговори за 7 кораба от този вид.

Вследствие усилената работа и сключените договори Булярд Корабостроителна индустрия ЕАД е с напълно ангажирани производствени мощности до края на 2011 г.

Във връзка с програмата за модернизиране на българските военноморски сили Булярд има историческия шанс да бъде част от тази програма като подизпълнител на най-голямата корабостроителница Armaris. Този сектор никога не е бил развит в България и включването ни е изключителна възможност, при това напълно реална. Фактът, че Булярд беше избран за подизпълнител от кандидатите за строителство на нови корвети за ВМС, говори за добрия имидж на завода. Предложението на френската фирма Армарис не се ограничава само до строителство на 3 от 4-те корвета, а предвижда на практика изграждането на регионален център за строителство и поддръжка на кораби клас Гоуинд и за трети страни, като вече има заявен интерес за два кораба от Грузия. Можем да говорим за стратегическо партньорство, тъй като Булярд ще получи поръчка за строителството на част от корпусите на 16 от общо 27 фрегати Fremm за Франция и Италия. Можем да кажем, че България от потребител се превръща в производител. В технологичен аспект военното корабостроене ще даде тласък в развитието на производствените мощности и повишаване на ефективността. Във вътрешноикономически план осъществяването на проекта ще разкрие пряко около 2000 нови работни места и ще повлияе на структурата на заетостта и благосъстоянието на хората от Варна и региона.

- Ще развивате ли и кораборемонта?

- Ремонтът на кораби не е нова бизнес линия за дружеството. Към 31 октомври 2007 г. са извършени 6 ремонта, възложени от чуждестранни корабособственици.

Кораборемонти ще се извършват и до края на годината, но без докови ремонти, тъй като камерите са заети с новостроящи се кораби.

- Какво е мястото на новите технологии в бизнеса ви?

- Новите технологии имат най-вече място в проектирането на кораби. Дружеството вече разполага с най-модерната система за проектиране в корабостроенето - TRIBON.

Купуват се и най-съвременните проекти за строеж на кораби, например проектът на Mitsubishi за 56 000-тонни кораби.

- Какъв е делът на корабостроителницата в икономиката на региона и каква е перспективата за нарастване?

- Делът на дружеството в икономиката на региона вече е съществен и се разширява териториално. Работим с множество подизпълнители в корпусното производство от Варна, Бургас, Русе и други градове.

Основните доставчици на материали и оборудване са също български, от цялата страна, и традиционно от Варна, Шумен, Нови пазар.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 29 Ное 2007, 22:28    Заглавие:  

"ИХ България" вече притежава 97.76% от КРЗ "Порт Бургас"
от "Дневник"

Бургаският окръжен съд е вписал увеличение на капитала на "Кораборемонтен завод Порт Бургас" АД от 135 440 лева на 500 000 лева. Всички 364 560 броя акции от увеличението с номинална стойност 1 лев са записани от "Индустриален холдинг България", стана ясно от съобщение до борсата.

След увеличението на капитала "Индустриален холдинг България" притежава 97.76% от капитала на дъщерното си дружество.

Увеличението на капитала на КРЗ стана чрез издаването на 500 хил. обикновени поименни акции с номинал 1 лв. Средствата от емисията ще допринесат за реализация на инвестиционната програма на "КРЗ Порт Бургас".

В дружеството започна разширението и модернизирането на територията за извършване на пристанищни дейности, съобщи наскоро изпълнителният директор Веселин Статев. На този етап се изгражда 12.5-тонен кран със съответния кранов път, ВиК инсталация и собствено отклонение на индустриалния клон на съществуващата жп линия. Предстои изграждането на жп коловоз до вътрешността на закрит склад. След реконструкцията ще бъде обособена жп рампа в хале, през която ще може да се обработват закрити вагони.

В момента пристанището обработва по 360 хил.т товара годишно. Очаква се след разширението портът да обработва от 150 до 500 хил. т генерални товари и до 800 хил. т зърнени товари. Пристанището е разположено върху територия с площ 50 304 кв.м в южната част на Бургаския залив. Има 220 м собствен кей, състоящ се от две корабни места, с максимална дълбочина 8.5 м.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 10 Яну 2008, 15:44    Заглавие:  

Булярд очаква да се включи и в строителството на военни кораби

Интервю с Тодор Даскалов, изп. директор на Булярд Корабостроителна индустрия АД

Варненската корабостроителница работи тази година по мащабен японски проект

- Господин Даскалов, изпълнихте ли планираните за 2007 г. поръчки за строителство на нови кораби?

- Всички показатели за 2007 г. са изпълнени. Първия кораб, Тангра, предадохме на 16 януари на кипърската фирма Булком, Стара планина бе предаден на 14 юни на Параходство БМФ, както и Пирин през октомври също на БМФ. В момента пред издаване е един норвежки кораб тип съплай и работим по друг отново на Параходство БМФ, който трябва да бъде готов в първите месеци на 2008 г.

- Какъв ръст на приходите и на печалбата имате през изминалата година?

- Ръстът на приходите за 2007 г. е около 19%, а печалбата от дейността на дружеството е в рамките на поставения от нас план - около 1 млн. лв.

- Резултатите показват успешен мениджмънт - корабостроителницата фалира, но сега виждаме само за няколко години истинско възраждане.

- Това е основно заслуга на предишния мениджмънт и най-вече на Индустриален холдинг България, който инвестира в корабостроителницата. Те дадоха възможност преди пет години да се възроди корабостроенето.

- Очаквате ли, че след приватизацията на Параходство БМФ ще продължите да строите нови кораби за тях?

- Не виждам причина да не продължим строежа на кораби за параходството. Разбира се, всичко е въпрос на възможности и желание от двете страни. Надяваме се след приватизацията да участваме още по-активно в новата инвестиционна програма. Наскоро сключихме договори с БМФ за строителство на 21 хил. дедуей балкерен кораб.

- Какви нови клиенти имате през 2008 г.?

- Това е т.нар. японска серия кораби, която започваме през май. Наричаме я така, защото е по японски проект, закупен от IHI Marine United Inc чрез посредничеството на Мицубиши от предишния мениджмънт на корабостроителницата. Имаме договорено строителство на 8 кораба до 2012 г. - много хубави, съвременни кораби за насипни товари с водоизместимост 55 700 дедуейт. Този проект засили интереса на много чужди корабособственици, които ни засипаха с предложения за договори за строителство. Да се надяваме, че ще строим кораби по този проект и след 2012 г. Но предвид нестабилността на пазара в момента не желаем да рискуваме с по-дългосрочни договори за след 2012-а. Считаме за целесъобразно да ориентираме производството на Варненската корабостроителница към един или два проекта, което дава спокойствие, рутина и по-голяма сигурност в качеството.

- Какви са очакванията ви за модернизацията на военния флот, ще може ли Варненската корабостроителница да се включи?

- Този въпрос е много чувствителен за корабостроителницата, защото това не е отделна ниша, а напълно нов отрасъл. Ние сме били многократно одитирани от френската компания DCNS, и то не само за възможностите за строителство на корвети за българските военноморски сили, а и за създаването на регионален военноморски център на компетентност и много по-широк кръг дейности. Оценката е положителна и това дава отговор, че можем да участваме в модернизацията на военния флот и да се справим. Индустриалното партньорство е започнало, тъй като въз основа на дадените препоръки и техническа документация са направени конкретни инвестиции от 800 хил. EUR и е предвиден още един милион за следващите години. При последното ни посещение във Франция през декември 2007 г. бяха обсъдени конкретни параметри по трансфера и подготовката на технологията за строежа на корветите Go wind.

- Какво означава за Варненската корабостроителница да участва в офсетния проект?

- Проектът за модернизация на военноморските сили не е свързан само с нашите очаквания - това са очаквания на военните моряци, корабостроителите и съпътстващите производства. Това са и очаквания за близо 2000 нови работни места. Създаването на Център за компетентност ще ни интегрира в европейската отбранителна промишленост и ще създаде нови пазарни и експортни възможности. Трансферът на най-съвременните технологии ще осигури и повиши конкурентоспособността и ефективността на производството. Искам да подчертая мащабността на този проект, той ще осигури строителство на кораби не само за България, но и за трети страни, участие в най-големия европейски проект FREMM, ремонт и поддръжка на военни кораби, включително за кораби на НАТО в Черно море. Втората важна характеристика на този проект е дългосрочността - говорим за 30-35 години ангажираност на фирми от отбранителната промишленост, включително и Терем във Варна, корабостроенето и машиностроенето във Варна и страната. Но проектът трябва да бъде одобрен от правителството. Икономиката не търпи вакуум и поради забавяне може да се разминем с тази историческа възможност. Проектът е представен на правителството и то трябва да вземе решение до края януари т.г. Ние чакаме това решение и до известна степен задържаме сключването на договори за строителство на кораби за малка докова камера, подходяща за военната продукция.

45-годишният Тодор Даскалов е изпълнителен директор на Булярд Корабостроителна индустрия от юни 2007 г. Завършил е ВВМУ Н.Й.Вапцаров със специалност корабен механик.

Има 15 години плавателен стаж на кораби на Океански риболов и Зодиак морски агенции - Лондон. От 2001 г. работи в главния офис на лондонската компания. От създаването си през 1907 г. досега в корабостроителницата са произведени над 850 кораба. През 1999 г. производството в корабостроителницата бе преустановено до продажбата й през 2004 г. на консорциума Булярд и промени името си на Булярд Корабостроителна индустрия. През 2007 г. чрез фондовата борса Индустриален холдинг България придоби контрола над Булярд Корабостроителна индустрия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 11 Яну 2008, 00:01    Заглавие:  

"КРЗ - порт Бургас" се разширява
До края на януари ще бъде пуснат в експлоатация 12.5-тонен кран

08 януари, 17:18

През миналата година ръководството на компанията реши да преустанови кораборемонтната и да се специализира в пристанищна дейност



"КРЗ - порт Бургас" АД започва да изгражда база за разтоварване от железопътни вагони, съобщи изпълнителният директор на дружеството Веселин Статев. Тя ще обслужва пристанищната дейност на порта. Проектът е на инж. Костадин Георгиев, изпълнител е "Стройком 1" ООД - Варна.

Съгласно договора базата ще е готова до два месеца. За изграждането му са предвидени 200 хил. лв. През миналата година съветът на директорите взе решение за генерален завой в дейността на дружеството - да преустанови кораборемонтната и да се специализира в пристанищна дейност, като запазва и правото за кораборемонтна дейност на малки плавателни съдове. По-големите плавателни съдове се приемат във Варненската корабостроителница. Двете фирми са собственост на "Индустриален холдинг България" АД. Вече е построена жп линия, водопроводна мрежа и бяха изградени складови площи.

До края на януари ще бъде пуснат в експлоатация 12.5-тонен кран. "До момента са инвестирани над 1.5 млн. лв., които са печалбата на дружеството за 2007 г., средствата от увеличението на капитала на дружеството и част от парите от продажбата на дока", обясни Статев.

Ръководството на "КРЗ - порт Бургас" очаква да започне мащабен генерален проект за разширение на пристанището, като вече е назначен ръководител на проекта. Процедурата по съгласуване на документите е започнала, заявлението е внесено в Министерството на транспорта през ноември 2007 г.

Генералният план е разработен от "Транспроект". Той предвижда да бъде удължена съществуващата кейова стена с още 180 метра в западна посока и да бъде усвоена водната територия от 16 468 кв.м. Така общата площ на новото пристанище ще бъде около 30 дка. То ще има дълбочина до 11.5 метра, а корабните места ще станат три от по 125 метра. Проектът е на стойност около 23 млн. лв.

Амбицията на дружеството е първата копка да съвпадне с датата на откриването на държавното пристанище от цар Фердинанд - 18 май, и проектът да бъде завършен до три години.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 14 Фев 2008, 19:26    Заглавие:  

"Индустриален холдинг България" прекрати гаранция за строителство на кораби

Broker.bg - 14 Февруари 07:51

"Индустриален холдинг България" АД (IHLBL) съобщи, че е прекратена третата корпоративна гаранция, която е издало дружеството във връзка с договори за строителство между "Булярд корабостроителна индустрия" АД и дружества на "Параходство БМФ". Прекратената корпоративна гаранция е със стойност 4 211 942 евро и 3 595 434 щ.долара. Гаранцията е издадена във връзка с трета авансова вноска по корабостроителен договор за кораб и е прекратена поради изпълнение на задълженията по договора.
Това бе третата и последна корпоративна гаранция, издадена от "Индустриален холдинг България" АД във връзка с гореспоменатите договори за строителство на кораби.

Дружеството е представило и предварителните си, неконсолидирани данни за 2007 г. Приходите на дружеството за 2007 г. са 5 236 хил. лева, а за 2006 г. размера им е бил 3 184 хил. лева, нарастването е със 64 %. Приходите от дивиденти са нараснали с 220 %, като за 2007 г. размера им е 3 907 хил. лева, докато за 2006 г. са били 1 218 хил. лева.

Печалбата на дружеството по предварителни данни за 2007 г. е 3 838 хил. лева, като е нараснала със 107 % в сравнение с 2006 г. когато е била 1 295 хил. лева. Основния доход на една акция за 2007 г. е 0,11 лева, а за 2006 г. е бил 0,06 лева.

Общо разходите за дейността на дружеството за 2007 г. са 1 398 хил. лева, а за 2006 г. са били 1 295 хил. лева, като са нараснали с 8 %.

Активите на "Индустриален холдинг България" към 31.12.2007 г. са 87 721 хил. лева, а размера на собствения капитал е 86 813 хил. лева. През изминалата година капитала на дружеството бе увеличаван на два пъти. През м. юни бе регистрирано увеличението с 5 250 805 бр. акции чрез конвертиране на корпоративните облигации в акции и през м. декември посредством издаване на нова емисия акции от 17 502 078 бр акции с номинална стойност 1 лев и емисионна стойност 2,40 лв. В резултат на това ,че всички права бяха упражнени капиталът на дружеството се увеличи от 26 254 хил. лв на 43 756 хил. лв. и се формира премиен резерв в размер на 25 503 хил лв.

Предметът на дейност на дружеството е придобиване, управление, оценка и продажба на участия в български и чуждестранни дружества, придобиване, оценка и продажба на патенти, отстъпване на лицензии за използване на патенти на дружествата, в които холдинговото дружество участва, финансиране на дружествата, в които холдинговото дружество участва.

За последния месец цената на акциите на дружеството е намаляла с 23 %, като последно акциите на дружеството са се търгували на средна цена от 7,90 лева.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 04 Апр 2008, 14:50    Заглавие:  

Булярд корабостроителна индустрия строи два нови кораба за 60 млн. евро
04.04.2008 14:51 ( IHLBL )

Булярд корабостроителна индустрия АД ще строи два нови кораба тип Фючър 56, 56 000 DWT като инвестициите необходими за целта са на обща стойност 60 000 000 евро, съобщи мажоритарният собственик на дружеството Индустриален Холдинг България.

Инвестицията ще бъде финансирана чрез КЛВК АД, дъщерно дружество на Индустриален холдинг България АД, а корабите са със срок на доставка съответно през май 2010 и 2011 г.

През януари тази година Булярд корабостроителна индустрия пусна по вода кораб по поръчка на Параходство БМФ.

ИХ България отчете ръст на консолидираната печалба за 2007 година в размер на 30 на сто до 11,86 млн. лв.

Днес 35 688 броя акции смениха притежателя си при средна цена 7,72 лв или с 0,26 на сто по-скъпо.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 15 [211 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0768s ][ Queries: 14 (0.0066s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker