Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Как възстановихме честването на празника на Карловския гарнизон? · Румънският премиер се кандидатира за президент · Тръмп обмисля как да накаже Ердоган · Поставили фалшива бомба срещу Путин · Карловските запасни по пътя на Стремци през Балканската война · България е основна пречка за "Южен поток", не е сигурен партньор! ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 24 Юли 2019, 10:59
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Подемна сила на крилата на самолет
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [9 Мнения]  
Автор Съобщение
gag

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Вто 08 Яну 2008, 19:09    Заглавие:  Подемна сила на крилата на самолет  

Моля ви се ако някой може да ми помогне за 1 задачка по физика ми е Sad
"подемна сила на крилата на самолета" е темата и трябва да разкажа как горе-долу стават нещата
според мен и това което учим ще става въпрос за флуиди и закона на Бернули..
ако можете напишете някое редче плс
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
richi_air

Регистриран на: 22 Апр 2005
Мнения: 378

МнениеПуснато на: Вто 08 Яну 2008, 19:29    Заглавие:  

Скоростта на флуидния поток над крилото е по-висока отколкото е скоростта на флуида под крилото - следва подемна сила.
Налягането над крилото е по-ниско в сравнение с това под крилото - подемна сила.
Няма значение дали е въздух, друг газ или течен флуид - горе-долу са еднакви принципите!
Крилете те издигат нагоре, компенсаторите на презокеанските пътнически кораби също правят това - издигат корпуса нагоре и намаляват люлеенето му - резултата е комфорт!
Това е най-накратко!
Моля колегите да се изкажат по-научно от мен!
Успех.....

_________________
http://bgaf.bgspotters.net/logos/ban_avsim1.jpg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Вто 08 Яну 2008, 19:30    Заглавие:  

http://www.aviopedia.info/index.php?title=%D0%90%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8_%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 08 Яну 2008, 19:50    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Елемантарно драги ми Уотсън Wink
http://www.rcdesign.ru/articles/avia/wings_profile

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Сря 09 Яну 2008, 18:41    Заглавие:  

Колегите са прави -- пониженото налягане над крилото всмуква самолета, повишеното налягане под крилото го издухва.

Само да добавя -- създаването на подем не е научно дообяснено. През последните десетилетия към съставките на подема добавят "предизвикания низходящ поток" (англ. downwash; дали има български термин?). Според тая хипотеза, крилото действа и като помпа, оставяща зад себе си следа ("шлейф") от енергизиран въздух.

И не се стеснявай да наричаш подемната сила "подем" след първото споменаване! Краткостта, както е казал Пушкин, е яснота.

Впрочем, самата тема ("подемна сила на крилата на самолета") е формулирана особено зле, както сигурно се и сещаш. Всъщност, крилото (ед. ч., освен ако се касае за двуплощник) създава (произвежда) подема, който не е "на" ("върху"), а "край" ("около") него. Ама айде да не се хващаме за семантиката...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 09 Яну 2008, 18:53    Заглавие:  

скипаджия я кажи как точно да я преименувам темата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 09 Яну 2008, 22:36    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Няма нужда от преименуване.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Чет 10 Яну 2008, 17:10    Заглавие:  

Преславе, не ми се сърди -- темата си носи названието, дадено от неизвестен учител и неговия език -- не твоя -- коментирам. То не, че има особено значение, ама все пак подемът може да прави куп неща (да се произвежда, да възниква, да произлиза и т. н.), ама не и някяк си да витае "на" крилото Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 10 Яну 2008, 17:49    Заглавие:  

Ама не бе - изобщо не се сърдя, а най-сериозно исках да преименувам темата. Все пак това е форум с много компетентни хора.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [9 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0788s ][ Queries: 13 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker