Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 30 Мар 2020, 15:18
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
ИАМА - Изпълнителна агенция "Морска администрация"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 22 [326 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 20, 21, 22 Следваща
Автор Съобщение
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 08 Дек 2007, 16:49    Заглавие:  

Parker 1400 Interceptor

The first of the two Parker 1400 Interceptor cabin ribs for the Bulgarian SAR was launched at Gdynia Marina on Monday 3 Dec 07.
The sea trails were carried out in the Bay of Gdansk and a speed of 38knots was reached with full fuel and 28 persons on board.

The engines are twin Cummins QSM11 linked to Hamilton Jet 322 via ZF325 gearbox.
The lower cabin accomodates 4 bunk beds, kitchen, WC/shower.

The wheelhouse is fitted out with six Cobra seats for the crew with each seat mounted on a suspension unit .

The Parker 1400 Interceptor was designed by UK naval architect Mr Colin Silvester

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Съб 08 Дек 2007, 18:16    Заглавие:  

Kъде ще ги събере тия 28 души?види ми се по-малко от "Тангра"-та?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 08 Дек 2007, 18:24    Заглавие:  

Ами толкова са искали да се возят Rolling Eyes Laughing Този е 14 м. обаче Тангра-та колко беше не помня.Като дойдат ще видим Wink
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 18 Дек 2007, 14:27    Заглавие:  

ИАРА ще контролира ОП "Рибарство и аквакултури"

Регламентирани са отношенията на агенцията и с "Морска администрация"
Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури (ИАРА) ще осъществява дейностите по управлението на Оперативната програма "Рибарство и аквакултури" и ще прилага общата рибарска политика на ЕС.
С наредби на министъра на земеделието и продоволствието ще се регламентират условията за кандидатстване и разплащане по приоритетните оси на оперативната програма.
Регламентирани са и отношенията между ИАРА и ИА "Морска администрация" във връзка с управлението на риболовния флот. ИАРА ще осигурява достъп на ИАМА до електронната база данни "Регистър на риболовните кораби" за отразяване промени на данните относно техническите характеристики на корабите.
Концесионният режим за ползване на специализирани обекти за стопански риболов, който породи редица спорове предвид смесването на няколко режима на собственост, е премахнат
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 17 Яну 2008, 11:43    Заглавие:  

Вчера пристигна и вторият 14-метров катер,за "Търсене и спасяване"

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 18 Яну 2008, 21:09    Заглавие:  

13 дек. 2007, Варна



ДО: Г-н Петър Мутафчиев
Министър на транспортa

Ул.” Дякон Игнатий” No: 9,
С О Ф И Я - 1000


Уважаеми Господин Мутафчиев,

Чрез публикация в сп.”Морски свят” бр.10/2007, Ви информирахме за сериозни нарушения в ИА ”Морска администрация”, на нормативната уредба, задълженията ни по международни конвенции ратифицирани от Р.Б., доставка на неподходящи плаващи средства и други някой граничещи с корупционен уклон. Сигналът бе свързан с нецелесъобразно ползване на сп/вл.”Перун”, нецелесъобразно разходване на средства предоставени по програма „Phare” и бюджета, за доставка на спасителни единици за целите на националното „Търсене и спасяване” и други.
Подобна загриженост допълнена със социални забележки е изразил и „Моряшки профсъюз”(МП)- Варна.
До настоящия момент не са предприети никакви ответни мерки, напротив крайно неетичния и неизгоден договор за ползването на Перун, не само, че не бе прекратен, а и удължен при същите безобразно ниски условия и цени. Вие дори не пожелахте да отговорите на нашата тревога и позволихте една частна фирма да продължава да източва ресурс на повереното Ви министерство, дори в отговорът си до МП се опитвате да оправдавате нарушенията на подчинените Ви от ИАМА. Наскоро Моряшкия профсъюз ми предоставиха Ваш отговор до тях, засягащ и наши въпроси.
Учудваме факта, че въпреки тревожната информация предоставена Ви от две браншови неправителствени организации Вие всячески оправдавате действията на господата ръководещи ИАМА.
С дълбоко съжаление отбелязвам, че отговорите Ви, по доста от проблемите, звучат обидно и неубедително. Прави впечатление, че писмото Ви досущ повтаря фразите на г-н Николай Апостолов-гл.изп.директор на ИАМА-лицето което е отговорно по много критични бележки и следователно, Вие нямате морално право да му предоставяте възможност да Ви подготвя отговора. Формално следваше да възложите на звеното си за вътрешен одит и инспектората да проучат фактите, да Ви докладват резултата, да информирате държавните органи отговорни за опазване от корупция и т.н. На практика отделни отговори Ви злепоставят пред обществото и изразяват отношение, недопустимо за министър. Например фразата „държавата не е задължена да поддържа за спасяване на имущество или предпазване на околната среда от замърсяване, собствени (държавни) средства за извършване на такава дейност” (Ваш отговор на МП No:13-00-450-12.11.2007, стр.2).
Въздържам се от коментар за отговорите на въпросите отнасящи се до морското спасяване, характеристиките на с/вл.”Перун” и доставяните неподходящи катери, защото те показват колко далече от професионална компетентност са съставителите им. Все пак не може да не отбележа, че каквито и да са процедурите за закупуване на технически средства в никой случай не предполагат доставка на негодни средства. За да се убедите в казаното от мен е достатъно Вие лично да се качите на един от доставените катери и при обичайни метео условия (вълнение 2-3 бала и вятър 7-10 м/сек.), да се опитате да се отправите за спасяване на хора в открито море.
Г-н Министър, всичко извършено по извеждането на „Перун” от изпълнение на международни задължения, доставката на катерите, опити за извземване функции на М.Вън.Р., МЗБА (например по проблеми на „търсене и спасяване, бедствия и аварии покрай бреговете на р.Дунав”) и т.н. подсказва не само некомпетентност, а и нечестно поведение със сериозно съмнение за корупция. Обидно ниската цена на отдаване на Перун (€400/ден) вместо около €7500-8000/ден, при това извършвано въпреки наши предупреждения на два пъти и все още не разтрогнат, говори много лошо за МТ. Трудно може да се повярва, че г-дата: Апостолов и Църнаклийски са сами в тази непочтенна сделка.
Умишлено забавихме разпространяване на това писмо изчаквайки преключване на XXV сесия на ИМО за да не бъдем упрекнати, че сме попречили за избора на България в група “C”, но и това не Ви помогна за избора. Забавихме и запитването си до Вас за задържането на „Перун” на 25 11 т.г. от PSC в Индия, като мислихме, че на срещата във Варна с еврокомисаря по транспорта г-н Жак Баро, браншовите организации и гилдията ще имаме възможност да зададем своите въпроси, но Вие направихте всичко възможно да претупате срещата.
Изходът от тази безпардоност е само един: Сега ще искаме комплексна международна проверка от органи на EU, IMO, IMRF и други заинтересовани, защото изчерпахме възможностите за справедлива подкрепа по въпросите на морската безопасност у нас. До сега от МТ срещахме само бездушие, наивни опровержения и оправдания на очевидни факти за нарушения с корупционен уклон.
Позовавайки се на изброените факти цитирани по горе Ви информирам, че БУЛСАР, независимо от отправяни конкретни заплахи за блокиране дейността ни, извършвано от Ваши служители от ИАМА в София и Варна, сме твърдо решени и в бъдеще да разкриваме и даваме публичност на недостатъците и нарушенията в сферата на морското спасяване, защото това е базов принцип на транспортната безопасност и повишава нейната ефективност.
В продължение на казаното бих желал да Ви предоставя още факти за нечестни действия от страна на ръководители от ИАМА както следва: 1.
При потъването на плаващия док (14.08.2007), провлачван от сп/вл. „Перун” от порт Тенерифе-Канарски острови до Али Ага-Егейско море-Турция, реалните координати на потъване на дока, умишлено са изместени извън 200 м.м. зона от бреговете на Африка, вероятно с цел да се избегне разследване от органи на засегнатите крайбрежни държави за разлив на нефтопродукти и замърсяване. Това действие е криминално преследуемо и недопустимо да бъде извършено, още повече с прякото учатие на гл.секретар на ИАМА г-н Църнаклийски (едновременно и DPA на фирмата наела Перун). Питам, как е възможно националната администрация отговорна за безопасността и опазване морето от замърсяване, да бъде съучастник в такова действие? Скандално поведение, което мисля, че ИМО и световната морска общественост не биха подминали. 2.
Доста от конвенционалните документи на „Перун” издадени от ИАМА преди отплаване от Бургас са със съмнителна достоверност, но въпреки предупрежденията на две НПО, в отговорът си до МП Вие твърдите обратното, което след задържането на „Перун” на 25.11.2007 г., с 16 сериозни нарушения по документите и корабните устройства открити от PSC-Индия, Ви поставя в много деликатно положение. Това мисля, че е първи случай в съвременното корабоплаване, когато е арестуван държавен кораб, собственост на морска администрация-„хранителката на безопасността”! Един от класовите специализирани документи издаден от БКР на сп/вл.”Перун” е с неверно съдържание т.е. фалшив. Ще кажа кой, където трябва и когато му дойде времето. 3.
Многобройни нарушения включително и финансови, посочени в моята публикация, която предоставих на Вас, зам.министър г-жа Даниела Никифорова, Гл.секретар на МТ и пресаташето Ви, продължават да са без отговор, но тази публикация, заедно с приложената „Декларация” ще бъде разпространена до всички заинтересовани институции в ЕС, Европа и другаде, както и ще бъде предоставена на специализирани морски издания по света. Безпардоността и демагогията на ИАМА и някой други надхвърлиха всякакви граници.

Твърдо сме решили, повече да не търпим, да се излага незаслужено морското ни съсловие по света, да бъдем считани за глупаци, да се шири масова некомпетентност в ИАМА по въпросите на морското спасяване, а МТ да се прави, че не вижда състоянието на проблем, зад чийто решаване стоят човешки съдби.

На края отново искам да подчертая, че отправените заплахи, спъване на дейността ни като НПО, създаване на пречки за граждански контрол над дейността SAR, извършвано от Ваши подчинени от ИАМА София и Варна-(държавни органи), са обречени на провал, независимо от това дали върху някой от нас ще бъде упражнено и физическо насилие.




Изп. директор НПО „БУЛСАР”
к.д.п.Никифор Герчев, MNI
Приложение : Декларация

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 19 Яну 2008, 18:19    Заглавие:  

От ИАМА се сетиха, ама малко късно..
Що ли не се сетят просто да закупят нов кораб за търсене и спасяване?


Спасителният кораб "Перун" отново ще бъде базиран във Варна


Чартьорът на единствения спасителен български кораб "Перун" - софийската фирма "Интернет агенция" ООД е започнал да погасява задълженията си към екипажа, съобщи за "Дневник" изпълнителният директор на "Морска администрация" Николай Апостолов. В момента плавателният съд е в катарското пристанище Рас Лафан www.qp.com.qa/raslaffan/rlc.nsf/web/portexp, на 80 мили северно от столицата Доха. Преди няколко дни екипажът се разбунтува заради неизплатени близо 4 месеца заплати, а за случая вече е уведомена и прокуратурата, каза Апостолов.

"Перун" беше преотдаден на беърбот чартър през март 2007 г. за срок от 12 месеца. Тогава подписването на договора, който беше втори пореден, беше определено като скандално, тъй като България на практика остана без спасителен кораб. В същото време като мотив за чартирането на кораба беше посочено, че докато е базиран на Морска гара Варна, корабът трупа твърде много разходи. През декември миналата година заради пропуски в документацията "Перун" беше задържан и в индийското пристанище Вишакхапатнам, сочи справка на Индийския меморандум.

По думите на Апостолов, до няколко дни, "Перун" ще отплава към България. Договорът с чартьора ще бъде прекратен. Каква ще бъде съдбата на кораба обаче за сега остава неясно. Тепърва ще водим дискусия по въпроса. На първо време обаче "Перун" отново ще бъде базиран във Варна, коментира Апостолов.

За казуса с отдаването на "Перун", Моряшкият професионален съюз вече на два пъти е информирал Министерство на транспорта и премиера, каза председателят Атанас Стойчев. Отношение по проблема и скандалите така и не беше взето.

Според регистъра ДАКСИ, чартьорът - "Интернет агенция" ООД е регистрирана с предмет на дейност "издаване на стандартен софтуер" и капитал от едва 5 хил. лв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 30 Яну 2008, 18:19    Заглавие:  

Корабът „Перун” се завръща в България”



30 януари 2008 | 14:36 | Агенция "Фокус"



София. По нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев ИА „Морска администрация” разпореди на кораба „Перун” да се завърне в България, съобщиха от пресцентъра на министерството. Още през месец декември м.г. Министерството на транспорта уведоми с писма Варненската окръжна прокуратура и Софийската градска прокуратура за неизплатените възнаграждения от страна BSD „Шипинг Къмпани”, наела украинската част от екипажа и „Интернет агенция” ООД, наела българската част от екипажа. Предприети са действия за прекратяването на договора с беърбоут чартьора „Интернет агенция” ООД.
За попълването на екипажа са изпратени още пет моряка. Те ще се присъединят към останалите седем. В качеството си на корабособственик ИА „Морска администрация” сключи договори с тях, които ще влязат в сила от 1 февруари 2008 г. С това ще се гарантира редовното получаване на трудовите възнаграждения и командировъчни.
За Дубай отпътува главен експерт от ИА „Морска администрация” Марин Пазвантов, който заедно с петимата нови членове на екипажа ще приеме кораба. В момента се проучва от къде да се зареди плавателният съд с дизелово гориво и масла за завръщането му в България. Корабът „Перун” е зареден с хранителни провизии за един месец напред. Нормалният преход от Дубай до нашата страна ще отнеме 20-22 дни. ИА „Морска администрация” ще направи постъпки всички разходи по завръщането на кораба у нас да бъдат поети от наемателя.

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 07 Апр 2008, 10:56; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 03 Фев 2008, 11:58    Заглавие:  

Айде и още малко за предстоящото завръщане!

"Перун" се завръща в България


Предприети са действия за прекратяване на договора с чартьора, уверяват от Министерството на транспорта
Жулиета Цветкова
По нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев Изпълнителната агенция "Морска администрация" най-после е разпоредила на спасителния си кораб "Перун" да се завърне в България, става ясно от съобщение на пресцентъра на транспортното министерство. Както в. "Черно море" нееднократно информира, "Перун" бе отдаден два пъти последователно на беърбоут чартър на "Интернет агенция" ООД въпреки категоричното неодобрение на редица експерти в морския бранш. В писма и до транспортния министър, и до министър-председателя Сергей Станишев Моряшкият професионален съюз протестира както срещу извеждането на "Перун" от дейността по търсене и спасяване, така и срещу условията на договора с чартьора, включително смешно ниския наем, в пъти по-малък от приетия на международния пазар. След няколко подобни сигнала доброволческата структура по морско спасяване БУЛСАР потърси помощта на международни институции.
Щатният екипаж на кораба бе оставен на брега и докато ИА "Морска администрация" пестеше заплати и командировъчни, наетите от "Интернет агенция" и BSD "Шипинг къмпани" моряци - съответно български и украински граждани, успяха да впишат в историята на използвания като влекач "Перун" няколко гафа и аварии. В края на миналата година корабът, който е собственост на ИА "Морска администрация", бе задържан в Индия с обемен списък от забележки, част от които свързани с нередовна документация - според специалисти абсурд за държавен плавателен съд.
Независимо че още след изтичането на първия договор за беърбоут чартър на "Перун" синдикалисти сигнализираха за хиляди неизплатени долари възнаграждения на наетите моряци, бе подписан втори и отново със същия чартьор. Проблемът със заплащането набра сила към края на миналата година, когато се оказа, че парите на екипажа се бавят четвърти месец. През декември м.г. Министерството на транспорта е уведомило с писма Варненската окръжна прокуратура и Софийската градска прокуратура за неизплатените възнаграждения от страна BSD "Шипинг Къмпани", наела украинската част от екипажа, и "Интернет агенция" ООД, наела българската част от екипажа. Предприети са действия за прекратяването на договора с беърбоут чартьора "Интернет агенция" ООД, съобщиха вчера от пресцентъра на ведомството на Петър Мутафчиев.
"Перун" ще се завърне у нас вероятно към края на февруари. За Дубай да приемат кораба са изпратени главният експерт от ИА "Морска администрация" Марин Пазвантов и 5-има моряци, които ще се присъединят към останалите 7 българи на борда. В качеството си на корабособственик ИА "Морска администрация" е сключила с моряците договори, които ще влязат в сила от 1 февруари и ще гарантират редовното получаване на трудовите възнаграждения и командировъчните.
В момента се проучва откъде да се зареди плавателният съд с дизелово гориво и масла за завръщането му в България. На борда има хранителни провизии за месец напред, а нормалният преход от Дубай ще отнеме 20 - 22 дни. ИА "Морска администрация" ще направи постъпки всички разходи по завръщането на кораба у нас да бъдат поети от наемателя, съобщиха от транспортното министерство.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 07 Фев 2008, 19:09    Заглавие:  

Моряците на "Перун" били здрави, пети месец чакат заплати


Корабът е готов да отплава от Дубай в петък, твърди капитанът Марин Стоянов
В съобщение до Изпълнителна агенция "Морска администрация", получено чрез сателитната информационна система Inmarsat-C Mobile, капитанът на "Перун" Марин Стоянов разяснява моментното положение, в което се намира корабът, в отговор на медийни публикации. Капитан Стоянов подчертава, че изпраща това съобщение, за да бъдат успокоени българската и украинската общественост. Той съобщава, че "Перун" е зареден с достатъчно храна и вода, закупени със съдействието на "Морска администрация". Екипажът на кораба е в добро здраве, се твърди в разпространено вчера съобщение на пресцентъра на Министерството на транспорта.
Капитанът на "Перун" поддържа постоянен контакт с ИА "Морска администрация", която не е страна в трудовите договори, но в качеството си на корабособственик сключи договори с моряците, които са в сила от 1 февруари т. г.
Корабът в момента се намира на котва край Дубай. Очаква се до петък да отплава за Варна. Екипажът на "Перун" очаква съдействие от всички заинтересовани институции, за да се решат финансовите им проблеми по законов път, се казва още в съобщението на транспортното министерство.
Както в. "Черно море" вече съобщи, на 30 януари по нареждане на министъра на транспорта Петър Мутафчиев ИА "Морска администрация" най-после разпореди на кораба "Перун" да се завърне в България. Месец по-рано Министерството на транспорта уведоми с писма Варненската окръжна прокуратура и Софийската градска прокуратура за неизплатените възнаграждения от страна BSD "Шипинг Къмпани", наела украинската част от екипажа, и "Интернет агенция" ООД, наела българската част от екипажа. Предприети са действия за прекратяването на договора с беърбоут чартьора "Интернет агенция" ООД, увериха тогава от транспортното ведомство.
За Дубай отпътуваха главният експерт от ИА "Морска администрация" Марин Пазвантов и още 5 моряци, които да приемат кораба. Нормалният му преход до Варна ще отнеме 20 - 22 дни
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 10 Фев 2008, 02:05    Заглавие:  

ИА „Морска администрация”: “Перун” е кораб – частна държавна собственост

08.02.2008 15:06

Във връзка с появилите се противоречиви информации за спасителния влекач „Перун”, ИА „Морска администрация” прави следните уточнения: „Перун” е кораб – частна държавна собственост, който е вписан в активите на Изпълнителна агенция „Морска администрация”. Плавателният съд е специализиран за извършването на спасяване на имущество на море, а не за извършването на операции по търсене и спасяване на човешки живот.

Съгласно действащите международни договори в тази област – Международна конвенция за търсене и спасяване по море, 1979 г. (Ратифицирана със закон, приет от 38-то Народно събрание на 12.05.1999 г. - ДВ, бр. 47 от 21.05.1999 г. Издадена е от Министерството на транспорта, обн., ДВ, бр. 75 от 24.08.1999 г., в сила от 7.08.1999 г., изм., бр. 61 от 26.07.2005 г., в сила от 1.01.2000 г.), държавите-страни по нея са длъжни да създадат организация за извършване на дейностите по търсене и спасяване на човешки живот на море в отговорните им райони, независимо от националността на хората, търпящи бедствие.

Спасяването на имущество на море е изцяло търговско начинание, за което не съществува подобно задължение, видно от Международната конвенция по спасяване, 1989 г. – ратифицирана със закон (Обн., ДВ, бр. 10 от 28.01.2005 г.).

Корабът е отдаден по договор за беърбоут чартър под наем на дружеството „Интернет-агенция” ООД. Първоначалният договор е сключен на 23.03.2007 г. и е бил за шест месеца, а срокът му на действие е удължен с анекс, подписан на 24.09.2007 г. до пристигането на кораба в българско пристанище, но не по-късно от шест месеца от подписването на анекса.

Поради неизплащане на дължимото наемно възнаграждение, считано от 01.02.2008 г. договорът за беърбоут чартър с наемателя е прекратен, а Изпълнителна агенция „Морска администрация” встъпва отново във владение на кораба. Към настоящия момент плавателният съд се намира на рейда в Дубай и е напълно технически годен да отплава.

След прекратяването на договора за наем, „Морска администрация” е назначила свой екипаж, но на борда на кораба се намират и лица, украински граждани, които са били част от назначения от наемателя екипаж, които отказват да го напуснат и по такъв начин възпрепятстват отплаването на кораба.

Бившият наемател на кораба – „Интернет-агенция” ООД, е представила уверения, че на украинските моряци са осигурени средства за тяхното прибиране в родината им. По този начин наемателят изпълнява и своето задължение, което произтича от Конвенция № 166 на Международната организация на труда относно репатрирането на моряците (Ратифицирана със закон, приет от 39-то Народно събрание на 21.05.2003 г. - ДВ, бр. 51 от 3.06.2003 г. Издадена от Министерството на труда и социалната политика, обн., ДВ, бр. 77 от 3.09.2004 г., в сила за Република България от 30.07.2004 г.).

В същото време българската държава и Изпълнителна агенция „Морска администрация” в частност нямат никакво задължение да компенсират членовете на екипажа, които са украински граждани за техните неизплатени трудови възнаграждения.

Чл. 12 от Кодекса на търговското корабоплаване (КТК) определя, че правното положение на екипажа на кораба „Перун” се определя от закона на знамето, под което плава т. е. от българския закон. Правната уредба на договора за беърбоут чартър в българското законодателство (чл. 199а и сл. КТК) предвижда даването на пълни права на управление и контрол за наемателя по договора, включително да назначава капитана и екипажа за срока на договора.

С прекратяването на договора за беърбоут чартър наемателят по договора се задължава да предаде държането и управлението на кораба, а съществуващите трудовоправни отношения между наемателя и назначения от него екипаж се прекратяват по отношение на този плавателен съд. Следва да се отбележи, че наемодателят по договора за беърбоут чартър – ИА „Морска администрация” не отговаря за задълженията на наемателя за времето на наема (чл. 199з от КТК).

Българското законодателство не допуска действие на исковете спрямо вещта. Исковете за неплатено трудово възнаграждение могат да бъдат насочени единствено срещу работодателя – в този случай „Интернет-агенция” ООД, а предмет на обезпечение може да бъде единствено неговото имущество.

Изпълнителна агенция „Морска администрация” се намира в постоянна връзка с официални представители на украинската държава – генералния консул във Варна и представител от Посолството на Украйна в България. Българската позиция по отношение на украинските граждани и техния статус е изразена по официален път пред компетентните украински власти и среща тяхното разбиране.

Поради факта, че пребиваването на чуждите граждани на борда на кораба „Перун” е без правно основание след прекратяването на договора за беърбоут чартър, както и поради отказа на украинците да напуснат доброволно кораба, на управляващия генералното консулство на Република България в Дубай е изпратена инструкция да осигури със съдействието на местните власти отстраняването им от борда на кораба.

Считано от 01.02.2008 г., ИА „Морска администрация” е назначила екипаж от свои служители. Броят на екипажа е напълно достатъчен за безопасната и сигурна експлоатация на кораба, особено като се вземе предвид обстоятелството, че корабът няма да извършва провлачване или друга търговска дейност. Към момента на кораба се намират 12 души екипаж, от които: 1 капитан, 1 старши помощник, 1 втори помощник, трима рулеви, главен механик, втори механик, вахтен механик и електро механик и двама мотористи. По този начин за всяка от вахтите, която е по 4 часа, има осигурени по двама члена на корабния екипаж на мостика и двама – машинното.

На кораба е издаден документ за надлежно комплектоване на кораба с екипаж съгласно изискванията на Международната конвенцията за безопасност на човешкия живот на море (Правило V/14), като поради факта, че назначените от ИА „Морска администрация” членове на корабния екипаж са служители на агенцията те могат да бъдат единствено български граждани. Точният брой на членовете на корабния екипаж е определен от ИА „Морска администрация” в съответствие с принципите, залегнали в приложение № 8 към чл. 13, ал. 2 от Наредба № 6 за компетентност на морските лица в Република България (обн., ДВ, бр. 101 от 4.12.2007 г.).

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 07 Апр 2008, 10:56; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 10 Фев 2008, 11:43    Заглавие:  

Да, то ясно че правилно е написано. Ама мен ме интересува в една реална ситуация как се действа?
Да питам вярно ли е, че подръжката на "Перун" докато бе закотвен на кей във Варна струва според мин.Мутафчиев по 300 000 лв. на година??? При положение, че корабът не се подържаше и се даваха пари сигурно само за екипаж? Защото предполагам, че е бил бункерован през всичкото това време. Та ето това ме дразни - "ние даваме 300 000 лв. за издръжка, скъпо е, та дай да го пратим на майна си райна, тъкмо ще печелим от него". И какво спечелиха? А пък като спестиха за една година 300 000 лв. що не ги вложат в нещо? Примерно да теглят кредит за един нов спасителен кораб?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 10 Фев 2008, 12:25    Заглавие:  

Това колко е струвала подръжката могат да кажат само запознати.Но кораба си беше в постоянна готовност,дежурствата се даваха нормално и т.н. Това,че са го отдали под наем не е проблем - от много години,фирми (предимно турски и гръцки) искаха да го наемат за същата функция,за която бе отдаден и сега.Въпросът е за цената на която е отдаден.До сега или не смееха,или имаше някаква административна пречка или пая на някого е бил малък. Когато най-после се решиха,от щатния екипаж само ел.механика подписа договор с фирмата.Всички останали слязоха и бяха разпределени на "Мизар" ,"Орешков","Тангра" и т.н. Още тогава се знаеше,че ще стане панаир - средната възраст на "машината" беше 50 години,на никого в паспорта не пишеше,че е екипаж на "Перун" (заради това седяха близо седмица арестувани на Босфора,а след това и още толкова в Пирея).Имаше неизплатени пари на екипажа,кораба стоя повече от месец на котва в Бургас,още тогава имаше писмо до министъра и до МА,че ако до един месец не предприемат мерки,екипажа ще слезе и ще изостави "Перун" (а ще си компенсират дължимата сума с разпродажба на корабно имущество).Явно замазаха нещата,но се видя до къде се стигна...

П.П. Още по времето на първото сондиране за газ край Варна,се прокрадна слух,че една от нашите фирми проявява мерак за закупуването на кораба.Не е изключено,сега да се стигне отново до продажба,но с оправданието,че заради кофти експлоатация цената му е паднала........ Wink

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 10 Фев 2008, 16:48    Заглавие:  

Морската администрация призна:


Отплаването на "Перун" се бави заради украинските моряци
Търсим съдействието на местните власти в Дубай за отстраняване на чуждите граждани от борда на кораба

Спасителният кораб "Перун" в момента се намира на рейд в Дубай и технически е напълно годен да отплава за България, съобщиха вчера от ИА "Морска администрация", която е собственик на плавателния съд. Договорът с беърбоут чартьора "Интернет агенция" ООД е прекратен на 1 февруари, корабът е зареден с храна и гориво, налице е и назначеният от "Морска администрация" екипаж. Отплаването на "Перун" за България обаче е възпрепятствано от украинските моряци, които бяха част от предишния екипаж, назначен от чартьора. От "Интернет агенция" уверили корабособственика, че на украинците са осигурени средства за прибиране в родината им. Както в. "Черно море" обаче нееднократно е информирал, и българските, и украинските моряци от предишния екипаж са с неизплатени трудови възнаграждения за повече от 4 месеца.
Българското законодателство не допуска действие на исковете спрямо вещта. Исковете за неплатено трудово възнаграждение могат да бъдат насочени единствено срещу работодателя - в този случай "Интернет агенция" ООД, а предмет на обезпечение може да бъде единствено неговото имущество, се казва в разпространеното становище на ИА "Морска администрация". Иначе казано, опитите на моряците да си получат парите с продажба или друг вид разпореждане с "Перун" не биха били законни. ИА "Морска администрация" е в постоянна връзка с генералния консул на Украйна във Варна и представител на украинското посолство у нас. Позицията ни по отношение на украинските граждани и техния статус на борда е изразена по официален път пред компетентните украински власти и среща тяхното разбиране. Поради факта, че пребиваването на чуждите граждани на борда на "Перун" е без правно основание след прекратяването на договора за беърбоут чартър, както и поради отказа им да напуснат доброволно кораба, на управляващия генералното консулство на България в Дубай е изпратена инструкция да осигури със съдействието на местните власти отстраняването им, се казва в съобщението
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 11 Фев 2008, 00:01    Заглавие:  

Ще се проектира нова рейдова кула
от Доротея Спасова

07 февруари, 20:55


Кейовите бетонни плочи до рейдовата кула на вълнолома във Варна пропаднаха в началото на седмицата. Причината са подкопаните от няколко години основи, каза началникът на дирекция "Информационно обслужване на корабоплаването, търсене и спасяване" в "Морска администрация" Златко Кузманов. Последните поражения обаче вероятно са резултат от развихрилата се в началото на годината зимна буря. Скалните късове около основите на кулата са отнесени в резултат на силните ветрове, а укрепването на основите ще започне най-рано в края на месеца, каза Кузманов. По думите му дотогава трябва да приключат процедурите по Закона за устройство на територията, без които ремонтните дейности не биха могли да започнат. Изпълнител на укрепването е варненската фирма "Трансстрой". Договорът е на стойност 290 хил. лв. Укрепването на фундамента ще се извърши според проекта, който е разработен от "Морска администрация" още през 2006 г. и ще се наблюдава непрекъснато. Освен това според изискванията на обществената поръчка "Трансстрой" ще трябва да осигури осемгодишна гаранция за работата си. Брегоукрепването ще продължи около два месеца.

Последният основен ремонт на рейдовата кула във Варна датира от 1999 г. Тогава в морето, южно от съоръжението, бяха натрупани скални късове, а надводната част на каменния насип беше бетонирана. Сега обаче целостта на тази основа е начупена и на практика е неизползваема, сочи анализът на морските специалисти.

По думите на Златко Кузманов до няколко седмици ще започне проектирането на нова рейдова кула на "Морска администрация" във Варна. Замисълът предвижда тя да бъде разположена върху терен в район Аспарухово. След завършване на новото съоръжение в него ще бъде базирана системата за управление на корабния трафик във Варна. Нова кула ще има и в Бургас, където проектирането вече е приключило, коментира Кузманов.

Успоредно с ремонта на рейдовата кула ще продължи и укрепването на варненския вълнолом, където изпълнител е друга варненска фирма - "Хидрострой". Контрактът за рехабилитацията е 18-месечен, но ремонтните работи се извършват само извън туристическия сезон. Проектът предвижда укрепването на цялата железобетонна конструкция на съоръжението. Трябва да бъде насипан бетон и да бъде редуцирано улягането на съоръжението, което е построено през 1906 г. Последните години обаче по него бяха правени само козметични ремонти. Най-пострадали са местата, където морската вода отдавна е изровила бетона от конструкциите. Затова предстои да бъде укрепена и преградната стена.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 22 [326 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 20, 21, 22 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0912s ][ Queries: 13 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker