Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
В Швейцария погребаха символично ледник · Гърция измести България в... · Борис Джонсън забъркал чутовна далавера с държавни пари заради любовница · Рим обяви война на кеша · Брексит ще се случи, убеден е Юнкер · Уверено вървим към чакалнята на еврозоната, смята Борисов ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 23 Сеп 2019, 15:15
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Бойно използване на МиГ 15 в Корейската война.
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Автор Съобщение
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 07 Мар 2008, 20:29    Заглавие:  Бойно използване на МиГ 15 в Корейската война.
Описание на темата: Бойно използване на МиГ 15 в Корейската война.
 

Бойно използване- МиГ 15 в небето на Корея
Паузата в бойното използване на изтребителите след Втората световна война продължи само пет години. Преди да успеят историците да допишат трудовете си за проведените мащабни въздушни операции, в далечна Корея започна мащабна локална война,( подобни конфликти последваха и в други райони по света, които създаваха безпокойство и тревога по опазването на мира почти във всяко следващо десетилетие). Много спициалисти наричат тези войни своеобразни полигони за изпитването на нова бийна тухника. По отношение на започналата през 1950 г. война в Корея, може да ссе твърди, че това определение е напълно подходящо. На този „полигон” бяха проверени бойните възможности на новите реактивни изтребители, самолетите за разузнаване, и на изтребителите бомбардировачи Голямо значние придоби противоборството във въздуха на съветския изтребител МиГ-15 и американския изтребител F-86 „Сейбър”. През тритгодишната война летците интернационалисти от изтребителния авиационен корпус(64ИАК) провеждат 1872 въздушни боя и свалят 1106 американски самолета, от които 650 Сейбъра. Загубите на съветските МиГ-ове (по съветски източници) са едва 335 самолета.
Самолетите МиГ-15 и Сейбър са представители на реактивните изтребители от първо поколение, които не се различават много по бойните си възможности. Самолет МиГ-15 е по лек с два и половина тона (излетното му тегло е 5044 кг.), обаче „теглото” на Сейбъра се компенсирало от по-голямата тяга на двигателя му (4090 кг. Срещу 2700 кг. на МиГ-а ) Тяговъоръженоста при двата самолета е практически еднаква-0.54 и 0.53, както и максималната им скорост при земята -1100 км.ч. На голяма височина самолета МиГ-15 има преимущество по разгон и скороподемност, а американския „Сейбър” има по добра маневреност на малка височина. Освен това Сейбъра може да се задържа във въздуха по продължително време тъй като разполага с повече горива (1,5 тона). Реактивните двигатели на самолетите са нови вид техника в конструкцията на които са реализирани последните достижения на аеродинамиката. Те реално дават възможност околозвуковата скорост на полета да се превърне в работен диапазон на новите изтребители по това време. Изтребителите дори са изпълнявали бойни полети и в стратосферата. (практическия таван на Сейбъра е-12000 м. а на МиГ 15-15000 метра.
Разлика между МиГ-15 и „Сейбър” имало само във въоръжението им. МиГ-15 има три оръдия (едно с калибър 37мм. и две с калибър 23 мм), докато „Сейбъра”има шест 12,7 мм. картечници.(към края на войната във въздуха се появяват „Сейбъри” с четири 20 мм. оръдия. Цялостния теоретичен анализ на възможностите на двата самолета не дава възможност за определяне на крайния победител в противоборството и оставало това да се потвърди в практиката, както това и става.
Първите въздушни боеве оборват прогнозите че техническия прогрес е променил кардинално формата и съдържанието на въоръженото противоборство във въздуха и доказват, че въздушния бой е запазил традициите и закономерностите от миналото. Т.е. боят във си останал близък, маневрен и групов.
Това се обяснява с факта, че във въоръжението на изтребителите няма качествено изменение. На борда на реактивния самолет просто било „пренесено” въоръжението на витловите самолети от миналото (оръдия и картечници от втората световна война .) По тази причина в резултатната далечина на стрелбата и областа на възможностите за атака не пролличава съществена разлика. Относителната слабост на секундния залп принуждавала летците както и в боевете от втората световна война да компенсират тази „слабост” с броя на цевите на участващите в атаката самолети..
Съветския летец Иван Кожедуб (герой от втората световна война) командвал дивизия в корейската война е записал: „Главното е до съвършенство да се владее техниката на пилотирането и стрелбата. Ако вниманието на летеца не е насочено само в управлението на самолета, той може да извърши правилен маньовър, много бързо да се приближи до противника, точно да се прицели и да го унищожи.”
МиГ-15 е създаден за водене на въздушен бой. Той напълно съотвествал на своето предназначение . Конструкторите му запазили в него идеята въплътена в някогашните самолети МиГ-1 и МиГ-3: скорост, скороподемност- височина, което давало възможност на летците интернационалисти(64ИАК) да вярват че те воюват с най добрия изтребител в света. Една от най силните страни на МиГ-15 е по големия му потенциал за поражение (по доброто внъоръжение), което му позволява да печели преимущество в основния етап от боя-атаката. Обаче, за победата се изисквало , летеца да разполага с необходимото му към момента информационно и позиционно преимущество от предидущите етапи.
Летецът (водача на групото) можге да поеме инициативата и да започне атака на „Сейбърите” при условие, че първи е получил необходимите сведения за противника. В този случай той разполага с макар и малък резерв от време, необходимо му за съставяне на план (замисъл) за водене на боя и за извършване маньовър за заемане на по изгодна изходна позиция или за престрояване на бойния ред. Тук за изтребителя е много ценна помоща, която наземния команден пункт може и е длъжен да му окаже. ( КП разполага с технически средства за далечно откриване което му дава възможност да изпълни тази своя задача.) Преди да влезе в близък зрителен контакт със „Сейбърите” летеца трябва да подходи скрито да се приближи до противника. За скрит подход към противника в значителна степен помага камуфлажа на самолета. Близкия зрителен контакт става обикновено с помоща на бойния разчет на командния наземени пункт който дава на летеца необходимата информация за местонахождението на заобикалящите го открити въздушни цели . МиГ 15 разполагайки с по голям резерв от тяга( на големи височини) е в състояние по бързо да съкрати дистанцията и да подходи към противника. Знае се, че тактическите изисквания задължават летеца умело да използва слънцето и и да варира с плътноста на групата изтребители във въздуха.
Праволинеен полет с цел извършване на челна атака, става възможеун едва след тридесет години след оборудването на изтребителите с радиолокационна станция на борда и управляеми ракети със средна далечина на действие. При водене на въздушнте боеве в небето на Корея, самолет МиГ 15 извършвал енергичен маноьовър за влизане в задната полусфера на Сейбъра . Ако пилота на Сейбъра успеел да откриел МиГ-15 на безопасно разстояние, той се стремял да му наложи маневрен въздушен бой (особено на малките височини) където имал преимущество и което никак не било изгодно на Миг-а.
Макар МиГ-15 да отстъпвал на „Сейбъра” при изпълнение на хоризонталните маньоври, при необходимост не се отказвал от водене на такива. Сигурната отбрана зависяла най вече от слетяноста на двойките(групите) и реализирането на тактическия (организационен) принцип на „меча” и „шита.” Функция на „меча” била атаката, а на „щита” прикритието. Опита потвърждава че двойката МиГ 15 е неуязвима при водене на маневрения въздушен бой само при отлична слетяност и съгласуваност в действията и.
В бойния строй на групата изтребители състоящ се от три елемента, ескадрилата, двойката или звеното изпълнявали още една функция-, която се считала за многоцелева а именно:- нарастване на усилията, резерв , свободен маньовър. Двойката която летяла по високо от всички имайки по голям обзор и била готова да предотврати опасност от внезапно нападение, а също да поддържа принципа „меч” или „щит” при необходимост. Продукт на творческата мисъл на летците изтребители интернационалисти участващи в боевете, била новата организация на бойния ред на групата от шест самолета, при който разпределянито на функциите са аналогични на тези в ескадрилата. Този опит бил приет и използван успешно от сирийскшти литци на самолет МиГ 21в октомврийската война през 1973 г. в Близкия Изток.
По време на корейската война разчетите на наземните командните пунктове сетават пълноправни участници във въздушните боеве. Решение за излитане на ескадрилите се вземало обикновенно в командния пункт на Корпуса , след откриване на въздушния противник на пределната видимост на наземните радиолокатори , разположени на своя (китайска) територия. Наблюдавщия обстановката на екрана на обзорния локатор щурман за насочване извеждал изтребителите на рубежа за въвеждане в бой. На водача на групата се подавала отначало осведомителна, а след това –командна информация. Първата команда (за противника) се приемала за сведение, но втората задължително се изпълнявала. Командния пункт се стремял да осигури на МиГ-15 тактически изгодно положение преди влизане в зрителен контакт със „Сейбърите.” Откривайки визцуално целта, водача на групата поемал управлението. Командния пункт оставал с функцията за оповестяване на групите при необходимост.
Редът за въвеждане в боя много зависел от моментното разположение на силите на противника и разстоянието до него. „Сейбърите” постоянно изменяли структурата на групите си във въздуха. По тази причина най изгодния вариант „удар-прикритие –нарастване на усилията може да се окаже губещ. Смяната на замисъла на боя трябвало да се зизвърши мигновено, , тъй като време за размисъл просто е нямало.
След вклиняване в бойния ред на „сейбърите” боят се разпадал на звенови а след това на схватки по двойки. Командира на ескадрилата , зае вече със „своя” противник , не може да контролира действията на своите подчинени. Получавала се децентрализация на управлението. Командирите на звена получавали самостоятелност-право да вземат решения „според обстановката.” Командния пункт поддържайки връзка с екипажите ги информирал за обстанвовката , за подхождането на на резервни групи на противника и следял за изтеклото време от започването на боя и разхода и остатъка на горивото и при необходимост извеждал изтребителите от боя. За прикриването отхода от райна на боя се изпращали допълнително новми авиационни групи(подразделения.) Важно е да се отбележи, че командирите на дивизии и болшенството командири на полкове на МиГ-15 са участвали във въздушните боеве през втората световна война и имали навици за оперативно ръководство на подчинените им подразделения. „Големия опит подпомага командира командира бързо да преосмисли моментанат обстановка и се приспособи към конкретните условия.”- пише прославения въздушен Ас А.И. Покришкин. З да се преосмисли тактиката не са били нужни големи усилия. Бойния строй на ескадрилата тип „етажерка” е заимстван от от сраженията над гр;Кубан през 1943 г. не се изменили и функциите на групите влизащи в него. Кто предишните били и принципите на груповия въздушен бой.
Успехите на летците воюващи на реактивните самолети МиГ-15 се определяли от:
- техниката, възможностите на която съответствали напълно на условията на бойните действия;
- максималното използоване силните страни на своето оръужие;
- рационална тактика (теория и практика на боя);
- тясно взаимодействие, умение командирите да се распореждат във воздуха с поверените им ресурси.
Необходимо е да се раскрият и причините за бойните загуби. Ще отбележим, че от 335 свалени МиГ -15, голям процент (повече от половината) са последвани от успешно катапултиране на летците загубили управлението на самолетите си. Почти всички х те се възвръщали в строя и с уважение се отнасяли към към простотата и надеждноста на на системата за катапултиране на самолет МиГ -15. Голям е делът на понесените загуби при кацане. Летищата от първа линия (Андун, Дапу ,Мяогоу) били разположени близко до морето, а от към страната на морето било забранено МиГ 15 да извършва заход за кацане. От това се възползвали „Сейбърите”. Те атакували миговете над летището им, на правата за кацане със спуснат колесник и задкрилки , което не създавали никакви условия пза противодействие от прибиращите се от боен полет МиГ-ове. Качествата на бойната техника и нивото на подготовка на летците загубвали в такава ситеация своята роля. Большинството от свалените непосредствено в боя самолети били обикновено единични самолети откъснали се от бойния си строй и лишени от поддръжка.
Статистиката показва, че около 50 процента от загубите на летателен състав са понесени в първите десет бойни полета. Оцеляването в такъв случай е тясно свързано с опита на летеца. Внимателното отношение към опита и използването всичко полезно от натрупания опит, не загубвайки актуалноста си е - отличителная черта на бойната дейност в небето на корея водена от екипажите на самолетите МиГ-15..

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от teleman на Пет 14 Мар 2008, 11:11; мнението е било променяно общо 4 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Съб 08 Мар 2008, 11:36    Заглавие:  

Аз лично не съм съгласен с няколко неща в материала - какво е било доброто на въоръжението на МиГ-1? Даже напротив - било е най-слабото от всички тогава създадени съветски изтребители. Също така не съм съгласен, че етажерката са я измислили руснаците през 43-а при Кубан. За преимуществото на МиГ-15 над F-86 е базспорно, но трябва да се отбележи, че Сейбъра е оборудван с РЛ-прицел, какъвто на съветските изтребители липсва.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 08 Мар 2008, 17:24    Заглавие:  

Сейбъра с прицел ли е бил или с далекомер?
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 08 Мар 2008, 18:05    Заглавие: teleman
Описание на темата: Характеристики
 

Характеристики на самолет МиГ-15:
Разпереност на крилата................................................................................ - 10,08 м.
Дължина на самолета..................................................................................... - 10,10м.
Дължина на тялата ня самолета................................................................... - 8,08 м.
Височина на самолета .......................................................................................- 3,7 м.
Площ на крилата..................................................................................... - 20,60 кв.м.
Тегло на празен самолет............................................................................... - 3680 кг.
-тегло на горивото.........................................................................................- 1173 кг.
Излетно тегло, кг:
— нормално......................................................................................................... - 5044.
— максимално..................................................................................................... - 5380.
— с два окачваеми резервоара по 260 л ........................................................- 5510.
— с два окачваеми резервоара по 300 л .........................................................- 5575.
— с два окачваеми резервоара по 600 л......................................................... - 6105.
Тип на двигателя................................................... - 1ТРД ВК-1 ОКБ В.Я.Климов.
Максимална тяга........................................................................ - 26.5 Кн (2700 кгс).
Максимална скорост, км/ч:
— при земята.................................................................................................... - 1076.
— на височина 5000 м.................................................................................... - 1044.
Скорост на кацане.................................................................................... - 178 км/ч.
Практически таван.................................................................................... - 15500 м.
Практическа далечина на полета, км:
— на височина 12000 м без окачваеми резервоари................................... - 1330.
— с дваокачваеми резервоара по 260 л...................................................... - 1860.
— с два окачваеми резервоара по 300 л ......................................................- 1975.
— с два окачваеми резервоара по 600 л .....................................................- 2520.
Дължина на разбега....................................................................................... - 475 м.
Дължина на пробега..................................................................................... - 670 м.
Максимално експлоатационно претоварване................................................ - 8.
Въоръжение:
Три оръдия в носовата част на тялото :
- едно Н-37Д (калибр 30 мм, боезапас 40 патрона, 400 истр../мин),
- две НР-23КМ (калибр 23 мм, 2х80 патрона, 800—900 истр./мин).
За МиГ-15 УТИ — една картечница УБК-Е (калибр 12,7 мм, боезапас 150 патрона, 800—1000 истр./мин) и едно оръдие HP-23.
На два подкрилни пилона вместо резервоари може да се окачват бомби с калибър 100 и 50 кг на бомбодържатели БД2-48 МиГ.



Характеристики на самолет F-86E:
Разпереност на крылата.............................................................................. — 11,31 м.
Дължина на самолета .................................................................................— 11,43 м.
Височина на самолета.................................................................................. — 4,50 м.
Площ на крилата........................................................................................ — 26,75 м2.
Тегло на празен самолет............................................................................. — 4920 кг.
Максимало тегло при излитане.................................................................. — 8030 кг.
Тип двигателя ....................................................— 1 Дженерал Електрик J47-GE-13.
Тяга:
-при излитане............................................................................... — 23,1 кН (2355 кгс);
-номинална................................................................................... — 21,0 кН (2142 кгс);
-крейсерска..................................................................................... — 16,5 кН (1680 кгс).
Максимална скорост, км/ч:
-при земята ............................................................................................................. — 967;
- на височина 10670 м........................................................................................... — 1070.
Практически таван........................................................................................... — 14630 м.
Практическа далечина на полета, км
-с два окачваеми горивни резервоара при земята............................................... — 1075;
- на височина 9150 м ..............................................................................................— 1700.
Дължина на разбега................................................................................................. — 975 м.
Дължина на пробега ................................................................— 580 м (при тегло 5440 кг).
Максимално експлоатационно претоварване....................................................— +7g; -3g.

Въоръжение:
Шест картечници Колт Браунинг AN-M3 (12,7 мм, 1150—1250 изстр../мин, 6х300 патрона). На F-86E могат да се окачват до 16 НАР с калибър 127 мм или две (четири на F-86F/H) бомби с калибър до 455 кг. На F-86F и F-86H може да се окачва тактическа ядрена бомба с мощност 100 кт и тегло 545 кг или два резервоара с напалм по 340 кг.
По две УР AIM-9B "Сайдуиндер" могат да се окачват на самолетите F-86K и F-86F (експортен вариант). На последните F-86H вместо шест картечници са монтирани четири оръдия М39 (20 мм).

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 08 Мар 2008, 19:41    Заглавие: teleman
Описание на темата: Въпрос към Онуфри
 

Уважаеми Онуфри
Кои са по-добрите Съветски изтребители по онова време, за да е МиГ-15
най слабият от тях. Доколкото зная Як-23 (летял съм на него) далеч не
превъзхожда МиГ-а.

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Съб 08 Мар 2008, 20:27    Заглавие:  

onufrii е написал и има предвид МиГ-1, както е упоменато в статията......................

teleman написа:
Една от най силните страни на МиГ-1 е по големия му потенциал за поражение (по доброто внъоръжение)

Idea
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Нед 09 Мар 2008, 14:07    Заглавие:  

За МиГ-1 се говори и по-горе в статията, и от това също идва объркването.

King_Rat написа:
Сейбъра с прицел ли е бил или с далекомер?


Тъй-тъй - моя грешка!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Нед 09 Мар 2008, 14:15    Заглавие:  

Не бе, питам просто Laughing
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Нед 09 Мар 2008, 14:17    Заглавие:  

Недей се гаври с глупавия човек - знаеш, че както винаги си прав Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 09 Мар 2008, 14:32    Заглавие: teleman
Описание на темата: За глупавия...
 

Не е ли ясно, че никаде другаде не се споменав МиГ-1. Много съжелявам
че се е получило така. Аз не съм автор на този материал Опитах се да го
преведа, защото някъде по горе имаше претенция, че се поднасят добри
материали, но не са на български език. Освен това имаше интерес към
участието на МиГ-а в Корейската война.


teleman

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 10 Мар 2008, 16:25    Заглавие: Re: Бойно използване на МиГ 15 в Корейската война.
Описание на темата: Бойно използване на МиГ 15 в Корейската война.
 

teleman написа:
МиГ-15 е създаден за водене на въздушен бой. Той напълно съотвествал на своето предназначение . Конструкторите му запазили в него идеята въплътена в някогашните самолети МиГ-1 и МиГ-3


Освен това на няколко пъти има препратки към ВСВ, и от това също дойде объркването ми. Но нека след като се уточнихме да коментираме материала, за чието превеждане поднасям искренни благодарности!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
DegradationTrip


Регистриран на: 11 Авг 2007
Мнения: 18
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 22 Мар 2011, 16:46    Заглавие:  

Колеги, може ли да постнете по-детайлни снимки на самолети Миг 15 от корейската война.
Взех си модел 1:48 и мисля да го направя точно с такива декали и оцветяване.

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
tod

Регистриран на: 09 Фев 2009
Мнения: 589

МнениеПуснато на: Съб 12 Яну 2013, 16:59    Заглавие:  

Съветски асове от Корейската война,летели на МиГ-15:
Сутягиннатисни тук
Пепеляевнатисни тук
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Stoi

Регистриран на: 22 Юли 2016
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Пет 22 Юли 2016, 14:19    Заглавие:  

Доста глупост се е изписало в първия пост към темата.
Това да вярваш на статистика от СССР-ски източници от онова време (че и от днешно) е мега наивно.
Реалната статистика е 224 загубени Sabres среку 566 МиГ-15 свалени от Sabres-и.

http://nationalinterest.org/feature/cold-war-battle-the-sky-f-86-saber-vs-mig-15-12909
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10101
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 22 Юли 2016, 14:23    Заглавие:  

И откога нешънълинтерест (ЦРУ) е достоверен източник?! Laughing

Доста глупост се е изписало в предходния пост към темата.
Това да вярваш на статистика от САЩ източници от онова време (че и от днешно) е мега наивно.
Реалната статистика е 224 загубени МиГ-15 среку 566 Sabres свалени от МиГ-15.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [15 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.3623s ][ Queries: 13 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker