Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 28 Окт 2020, 09:52
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 4 2008
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 10 Апр 2008, 15:22    Заглавие:  СПИСАНИЕ "МОРСКИ БИЗНЕС" бр 4 2008  

КОРИЦАТА:

Изпълнителният директор на ПЧМВ инж.Антон Манолов

Click to see if image is larger

Материалите:

ПРИСТАНИЩЕ ПЧМВ – ИНВЕСТИЦИЯ В БЪДЕЩЕТО
Инж. Антон Манолов – изпълнителен директор на ПЧМВ АД, гостува на „Морски бизнес”

Click to see if image is larger

Инж. Антон Манолов е роден на 10 юли 1975 г. във Варна. Завършил е Техникум по корабостроене и корабоплаване, ШЗО във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров”, специалност „Навигация”, Технически университет – Варна, специалност „Технология и управление на транспорта” и магистратура „Експлоатация на флота и пристанищата” през 2003 г. Завършил е и различни специализирани курсове у нас и в чужбина. В продължение на три и половина години е плавал като моряк и рулеви в Параходство БМФ, бил е стифадор на контейнерния терминал на Пристанище Варна-Запад, заместник-началник и началник на Пристанище Балчик. От 9 май 2005 г. е изпълнителен директор на „Поддържане чистотата на морските води” (ПЧМВ) АД.

ДВИГАТЕЛИ ЗА ЯХТИ VOLVO PENTA В БЪЛГАРИЯ – ДОБРИЯТ ИЗБОР!
Инж. Сергей Василев – съсобственик и управител на „Сени” ООД, разказва за посещението си в завода и централния офис на VOLVO PENTA в Гьотеборг, Швеция

Click to see if image is larger

Безспорно VOLVO е една от най-познатите и в България световноизвестни западни марки. Като че ли най-много и отдавна сме виждали това име по многотонните камиони. В голямото семейство на групировката обаче има и други направления – трактори, багери, кранове, челни повдигачи и друга специализирана техника, автомобили, авиационно оборудване и дизелови двигатели с най-различно предназначение в т.ч. и за малки кораби, яхти и катери. За големите плавателни съдове VOLVO PENTA произвежда дизел-генератори, за по-малките – дизелови двигатели с максимална мощност до 800 к.с. Въобще фирмата е най-големия производител на дизелови двигатели в света, като заема 70% от пазара на двигатели за малки плавателни съдове в Европа.

Изграждат нови пречиствателни станции на Черно море

Между 200 и 220 млн. евро е финансовият ресурс, с който разполага Министерството на околната среда и водите за изграждане на пречиствателни станции по цялото Черноморие.
"Целта ни е да изградим станциите от най-северната до най-южната точка по крайбрежието. Още през тази година имаме готовност да стартираме със строителството им и очакваме добра проектна готовност от общините", заявява във Варна министърът на околната среда и водите Джевдет Чакъров. По неговите думи с изграждането на станциите ще се окаже сериозна индиректна подкрепа на индустрията и туризма.


БМФ: 220 000 000 евро – сделка или не?

Click to see if image is larger

В края на февруари 2008 г. немско-българският консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" предлага 440 млн. лв. (220 млн. евро) за Параходство "Български морски флот". Сумата е за 70% от капитала на дружеството.
Това са фактите, а последвалите анализи в българските медии са от „Осанна!” до „Разпни го!”. Веднага се появява статистика, че офертата е втора в класацията по приватизационни сделки в България. На първо място са електроразпределителните дружества, а на трето – продажбата на БТК. Критиците обаче не пропускат да кажат, че предложената сума е твърде малка. Все пак само корабите на БМФ са над 70, без да се броят сградите, имотите, офисите и представителствата в чужди страни. Реално погледнато в момента параходството разполага и с нови кораби, а още 3 плавателни съда ще се строят тепърва във варненската корабостроителница „Булярд”. Логично идва въпросът: „Сделка или не?”

РАЗУМНО РЕШЕНИЕ
Инж. Георги Петров – управител на „Български морски квалификационен център” ЕАД, за приемане в активите на дружеството на четири кораба на Параходство БМФ

Click to see if image is larger

Ако конкретният повод за прехвърляне на четирите кораба от активите на Параходство БМФ ЕАД в активите на БМКЦ ЕАД е предстоящата приватизация на държавния морски превозвач, то причините са две. Фериботните кораби „Героите на Одеса” и „Героите на Севастопол” в изпълнение на междудържавни споразумения между Русия, Украйна и България осъществяват фериботната връзка Варна-Иличовск-Поти. Очевидно не може да бъде приватизирана тази част от активите на Параходството, която има международни задължения. В бъдеще фериботите ще бъдат отделени в специално дружество „Фериботно плаване”, което предстои да бъде изградено. Според специалистите най-бързият начин те да бъдат изведени от БМФ е да се прехвърлят на БМКЦ – доскоро негово дъщерно дружество. Това се случи през януари т.г. След това цялото дружество БМКЦ стана собственост на българската държава в лицето на принципала – министърът на транспорта.


КЛАСИРАНЕ ПО КОРИГИРАНО ВРЕМЕ – ШАНС ЗА ВСИЧКИ ВЕТРОХОДЦИ
Ветроходецът Павел Дуков коментира предимствата на IRC-системата за класиране в регати на килови яхти

На 20-ти октомври м.г. на проведеното в Хания (Крит) годишно заседание на IRC България беше официално присъединена към семейството на системата. Освен подписването на договора, бяха обсъдени стъпките за въвеждането на системата, а именно – провеждане на семинар за мерители към края на ноември, подготовка на съдии и съгласуване издаването на сертификати с клубовете и собствениците на яхти, както и сформирането на IRC-комисия към БФВ.


МОРСКИ КЛЪСТЪР БЪЛГАРИЯ
Разказва Илзе Атанасова – член на Управителния съвет и главен секретар на Морски клъстър България

Click to see if image is larger

Морски клъстър България (МКБ) е сдружение, учредено през август 2007 г. в съответствие със Закона за юридическите лица с нестопанска цел, председател на Управителния съвет на което е кап. Светлан Цветков, а Асен Маринов – член. Ако сред учредителите на МКБ през миналата година бяха две браншови организации и три морски фирми, сега членовете му са единадесет: Сдружение „Морски алианс”, Българска асоциация на корабните брокери и агенти, „Сени” ООД, „Суифт сий сървиз” ООД, „Варна меритайм” ООД, „Коммер интернешънъл” ЕООД, КМ и Д ЕООД, „Вилмар контрол” ООД, „Булмар консулт” ООД, „Сий груп” ООД и „Хидравлон 1” ЕООД.


СТАРТИРА МОРСКИ ПРОЕКТ
Морската индустрия и морският туризъм ще си партнират

Регионалната агенция по предприемачество и иновации – Варна (РАПИВ) е координатор на проекта „Подкрепа на предприемачеството за иновации в североизточния регион за планиране (СИРП) – ключов елемент за развитие икономиката на знанието в гражданското общество” по програма ФАР 2005 (BG 2005/017-353.01.01) – Развитие на гражданското общество. Проектът се реализира в продължение на 14 месеца (декември 2007 – януари 2009 г.), а партньори в него са Варненската туристическа камара и Българската морска камара. Стартиращата му конференция на тема: „Възможности за партньорство между морската индустрия и туризма за създаване на иновативни продукти” се проведе през февруари т.г. в Двореца на културата и спорта във Варна с участието на заместник-кмета на града Свилен Крайчев. На нея д-р Димитър Радев – изпълнителен директор на РАПИВ, характеризира ръководената от него агенция, целите и организацията на проекта.

ЗАД ОКЕАНА – СЕКЦИЯ НА АСОЦИАЦИЯТА
Красимир Куцаров – председател на секцията на АВМУ в Канада, гостува на „Морски бизнес”

Click to see if image is larger

Макар прякото практикуване на тази чудесна професия, която обичам и сега – корабоводенето, да бе „особено”, и относително кратко – шест години, непрекъсващата ми, още от детството, връзка с морето, обучението в Морското училище и ролята му във всичко, което след това се случи с мен, някои морски сегменти на сегашния ми бизнес (надявам се да се развият в бъдеще), ми дават самочувствието в качеството на далечен роднина, скромно да се наредя в голямото моряшко семейство. В неговата канадска „клетка” засега сме шест навигатори и двама механици – випускници на училището. Зад океана са много повече. Амбицията ни е да открием и организираме всички, които са на континента...


Интермодалният транспорт в помощ на морския бизнес

Click to see if image is larger

В хода на научната конференция „Транспорт, логистика, интермодален транспорт и инфраструктура”, която се проведе на 13 февруари 2008 г., бяха изнесени интересни доклади свързани с морския и речен бизнес.
Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова изнесе доклад на тема „Подобряване на интермодалността на превозите на пътници и хора – основен приоритет на СОП „Транспорт”. Основните приоритети в Оперативна програма “Транспорт” са 4 – железопътен транспорт (с бюджет 580,00 млн. лв.), пътна инфраструктура (с бюджет 989,59 млн. лв.), интермодалност на превозите на товари и пътници (с бюджет 211,09 млн. лв.) и подобряване на условията за корабоплаване по река Дунав и в Черно море (с бюджет 156,85 млн. лв.).

Българските речни пристанища бележат подем в товарооборота

Българските речни пристанища отбелязват значително повишаване на товарооборота през първите 3 месеца на 2008 г. След първоначалното забавяне заради снеговете и ледохода товаро-разтоварните дейности вървят нормално, като се забелязва ръст във вноса и износа на продукция. В същото време в русенската корабостроителница спускат на вода поредния кораб, а в Оряхово и Силистра проектанти анализират възможността за построяване на мостове съответно към румънските градове Бекет и Кълъраш.

Нови товари за порт Бургас

Правителството одобри японския заем за контейнерния терминал

Пристанище Бургас ще привлича спешно нови товари, за да може да навакса след застоя, получил се от проблемите в “Кремиковци”. "Целта ни е част от товарите, които в момента отиват в Солун и Констанца, да минават през Бургас. Алтернативите това да стане са по-качествено обслужване и по-ниски тарифи", казва изпълнителния директор Аргир Бояджиев.

Пристанище Лом – надпревара за речния път към Европа

Click to see if image is larger

Конкурсът

През месец февруари са отворени офертите на кандидатите за приватизация на порт Лом. След внимателен преглед остават трима - Валентин Захариев - „Интерпорт”, Христо Ковачки - „Брипорт” и Прамод Митал - „Кремиковци Трейд”. Изборът за това кой ще управлява пристанището, се чака с нетърпение от няколко индустриални компании, както и от хората в Лом, които работят там. Официалното решение на комисията за избор на концесионер ще е готово до 4 април 2008 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0846s ][ Queries: 13 (0.0061s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker