Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
В Естония издадоха справочник за действие при кризи · В Истанбул, но не като будала · Проблеми с набирането на доброволци в армейския спецназ на Белгия · Ще успее ли елитът да управлява Европа на разнообразието? · Сеул е съгласен да продължи да издържа американската армия на своя територия · Турция към САЩ: Отменете решението си за Ф-35 или ще настъпи непоправима вреда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 18 Юли 2019, 12:55
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Ме-109, Bv138 и възможността да бъдат в България
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 6 [87 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 22 Апр 2008, 11:22    Заглавие:  Ме-109, Bv138 и възможността да бъдат в България  

vstoyanov12

Цитат:
Уважаеми господа,
Смея да ви пиша по повод една статия на г-дата В.Попов и Ж. Тенчев поместена във в. "ДУМА" от 7 март, озаглавена "Нека претопим и Панагюрското съкровище", в която се дава идеята за замяна на танк ,който е дублиран експонат в НВИМ , срещу боен самолет "Месершмит" Bf-109 G-6 или "Junkers" 87D ("Щука").
Съпричастен съм към тази идея поради факта ,че съм син на летеца о.з. ген.Стоян Стоянов и неговите победи както и тези на нашите храбри летци,защитници на българското небе през ВСВ бяха главно постигнати с изтребителя МЕ-109, който е доказано най-добрия в света в навечерието на войната.
Днес всички се прекланяме пред безсмъртният подвиг на кап. Димитър Списаревски и героизма на пор. Неделчо Бончев,чиито тарани бяха извършени именно с този вид бойна машина.
Както е написано в горната статия и в НВИМ и в авиомузея в Крумово липсват тези славни бойни самолети или дори части от тях защото както се знае те бяха безмислено претопени след 1944 г от новата власт.
Аз самия имах възможността да видя истински Ме-109 в музея за авиация и космонавтика във Вашингтон и също в Мюнхен в Техническият музей, където тези експонати сe разглеждат с голям интерес от посетители идващи от цял свят.
За съжаление военната ни слава и по-точно историческите победи на нашата военна авиация са все още слабо известни на младото ни поколение и на чуждите посетители на двата музея и съм сигурен, че такъв един експонат с автентична маркировка и камуфлаж както е в приложената картина би допринесъл за една положителна промяна в тази недобра констатация.Всички знаеме,че един музей и най-вече военно-историческият ще привлича посетителите си не толкова със фотоси и документи, а с оригинални експонати от военните събития.
Надявам се ,че МО ще може реши този въпрос и ще използва този шанс в полза на историческото богатство на България.

С уважение,
инж. Веселин Стоянов




King_Rat


Цитат:
Честно казано, все още тая надежда, че в България може да се намерят достатъчно части и агрегати за Ме-109, така че да се възстанови един. Имам предвид закопаните в Марно поле,а помня, че един "Емил" е потънал във Варненското езеро и т.н.

С ръководството на Музея трябва да се организира едно посещение на завода във Ведраре. Мисля, че никак няма да се разочароват Wink


kapitan

Цитат:
Това за закопаните си струва да се провери! А за Варненското езеро, той не е ли изваден още веднага?

Колкото за замяна - отново ще кажа, на света има 2 броя Ю-87. Шансът да получим някой от тях е в отрицателни стойности. Повече шанс има за Ме-109, има останали няколко десетки. Някои даже са в продажба, при това за не непостижими суми. Ако МО леши да размени, или да похарчи част от парите след търговете, може лесно да си набави Ме-109. Въпрос на /липса/ на желание!


King Rat

Цитат:
Честно казано единственият вариант за получаване на 109, според мен, е от безкрайните руски земи Smile



Kapitan


Цитат:
Има много източници. Ето, продават се: единственият в света ФВ-189, великолепен Емил, Густав с който е летял Ерлер.... Аз не мога да си позволя такава покупка, но държавата може /ако иска/

http://www.warbirdfinders.co.uk/aircraft.htm


valko-bg

Цитат:
От МА- П ще се опитат да лансират пред своите началници и военните от МО и идеята за замяна на танк или танкове за един Ю- 52 от Португалския авиоционен музей. Дали МО и Агенцията ще им даде танкове за разменни експонати е тема на друг разговор.


SU27

kapitan написа:
Това за закопаните си струва да се провери! А за Варненското езеро, той не е ли изваден още веднага?


полк. Лазаров ми е казвал, че е изваден веднага след това.

Представям си нашата последна придобивка Бф/Ме109Х на постамент до Як-9-ката ни под открито небе..... Мъка, Мъкаааа Evil or Very Mad

pach

Това с размяната е страхотна идея - накараме да се размечтая и аз ... Smile
Ама дали ще стане...
Пусто горе са се вторачили колко мнооого пари ще искарат от търговете за танковете , ама аз да попитам - някой знае ли за какво ще идат парите от тези търгове?

super mystere

Цитат:

Няма да е никак зле една "леля Ю" в МА-П, дошла от Португалия! Както и една размяна на някой от повтарящите се МиГ-ове за А-7 Корсар.
Но ... това остава все още в добрите пожелания.




Penio

Цитат:
Мисля че Ме-109 ще си остане една фикс идея! Мисля че по-лесно е да се направи качествен макет.


German

King_Rat написа:
Честно казано единственият вариант за получаване на 109, според мен, е от безкрайните руски земи Smile

Моето скромно мнение се покрива изцяло с това. Какъвто и шанс да имаме за такава чудесия, той се изчерпва само с тази възможност. Няма откъде другаде да дойде, разберете. И забравете тези митове за уж закопани наши "шмити".
Даже си мисля, нали вече осъществихте връзка с подобни екипи от Русия, които възстановяват експонати. Не може ли чрез тях да се уреди нещо? По-скоро, не толкова чрез тях, а да ги използуваме като трамплин за по-нататъшни стъпки. Примерно, установено местоположение на паднал "шмит", но никой там не проявява интерес поради труден терен или нещо от сорта... Е, предлагаме си услугите: ние го измъкваме(каквото и да ни струва това, дявол го взел, ще жертвам каквото мога) и прибираме в Б-я, а в замяна им даваме нещо друго. Да речем танк или нещо, което го имаме дублирано(е, те сега щеше да ни свърши работа оня Як-9 дето го отмъкнаха братушките, ей така, без нищо)... Като предлагаме дори да да им предадем танка във възстановено състояние... И въобще, пазарлъци от този сорт... Нямаме друг шанс, това е.
И още нещо. Ако тази, наглед безумна идея, все пак успее, после можем да го пазарим за трампа със сърбите - срещу нашия си Bf 109G-2. Примерно, даваме им G-6, а искаме "само някакъв си" G-2.....

SHILO

Цитат:
Има и по-лесен начин - отиваме в музея в Белград и си вземаме нашата Г-2-ка. Laughing Laughing Twisted Evil
Бъзикче естествено.

Проблемът е, че за цялото начинание са необходими доста пари, а едва ли МО ще ги даде за месершмит и то точно сега.


kapitan

Цитат:
В един от списъците със запазени месери, белградският е описан като смесица: "109G-2/R3, снабден с обтекател от Г-4 и крила от Г-6, вероятно за да е бил поддържан в летателна годност".


SU27

kapitan написа:
А някой чувал ли е за Блом унд Фос 138, загубен във Варненското езеро? Един от старите водосамолетни летци ми е разказвал, че летящите лодки били базирани там и извършвали разузнаване над Черно море. Веднъж при опит за кацане в мъгла, според него една отишла право на дъното. Чували ли сте историята, ако е така сигурно няма да е толкова сложно да се намери с модерните следства за подводно засичане. А това уникално хвърчило, има само една запазена, при това в окаяно състояние, тъй като е извадена от морето край Дания /след като е потопена със стрелба, а покъсно на дъното повредена при прокарване на мост/. Ако има нещо вярно в историята, не е зле да се побърза с нейното разследване, тъй като металте не траят вечно под водата и всеки месец прекаран на дъното нанася повече поражения.

BV-138, а в далечината наш Арадо:

Click to see if image is larger


Направих справка в Милитария-та, има такъв загубен е 1943г. във Варна.

Bv 138C-1 0109 1./SAGr125 NJ+HK, 7R+ ...

на 03.05.1944 Bv-138 C-1 0108 1.SAGr 131 PG+ KH, 8L+FN

на 16.01.1944 Bv-138 C-1 1049 3./SAGr 125 7R+CL

П.С. Ако може да се отделят тези мнения за Bv138

Последната промяна е направена от Preslav на Вто 22 Апр 2008, 11:50; мнението е било променяно общо 4 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 22 Апр 2008, 11:27    Заглавие:  

navy_yvan

Цитат:
2. Приятелю German, не вярвам да има български ФЕН на авиацията, който да не иска да види в МА-П екземпляр на
Ме-109/дори без разлика на модификацията/, Ю-87 B/D/R, Ю-52 и други летели в Българските ВВС през различни периоди от историята им. Но лично аз не си представям как да намерим самолет паднал в необятните руски земи по
времето на Втората световна война, и да го докараме до някакво задоволително състояние за музеен експонат. Защо:
- не се знае дали се е приземявал по "корем", или е падал пикиращ и от там и състоянието му;
- не се знае след 60 години в земята какво е останало от него;
- ако има такива самолети подходящи за възстановяване дали руснаците вече няма да са ги "обрала" и възсановили. Те
имат Клубове на т.н. следотърсачи, които се занимават с издирването на местата на паднали самолети;
- дори и да се намери нещо подходящо/в което аз се съмнявам/ - как ще го "внесем" в България. Дали ще ни разрешят?
- какво можем да им предложим в размяна на руснаците - сигурен съм, че в необятните руски полета има всякаква техника от времето на Втората световна война. Да не започваме пак с тезата, че "ние имаме единствените екземпляри от това и онова". И ако е така - защо да го даваме тук и там, а не го запазим за себе си? И в края на краищата да не стане
като във вица - "Пари нема - действайте!" - демек - ако руснаците евентуално искат пари. А пари знаем - нема!
3. Лично аз считам, че начинът да обогатим фондовете на музея с нови екземпляри е чрез размяна на наши за чужди.
Не е тайна, че в България има много самолети /от МиГ-15 до МиГ-23 и други, които не са били на въоръжение в държави членуващи в НАТО преди 1989 година и които ги нямат в техните музеи. Прочетох вече за Ю-52 - ПРЕКРАСНА идея- стига
да се осъществи. Вече имаме прецедент в това отношение - Ф-104Г "Старфайтер"/за нас/ срещу МиГ-17/за турците/. Може да се помисли и за отделяне на ЧАСТ от средствата от продажбите на танковете от линията "Крали Марко" за фи-
нансово подпомагане на закупуването на експонати от чужбина./абе нещо не ми се вярва много/. Но за това трябват решения на друго ниво, а и национално отговорни фактори. А и няма какво да чакаме - има и други т.н бивши соц. страни които имат музеи и в наличност техника която могат да предложат за размяна. Да не отървем "трено"
Считам че написаното от мен е за тук - касае бъдещето на МА-П, и ще се радвам да прочета и други мнения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Вто 22 Апр 2008, 16:41    Заглавие: Re: Ме-109, Bv138 и възможността да бъдат в България  

Цитат:


Направих справка в Милитария-та, има такъв загубен е 1943г. във Варна.

Bv 138C-1 0109 1./SAGr125 NJ+HK, 7R+ ...

на 03.05.1944 Bv-138 C-1 0108 1.SAGr 131 PG+ KH, 8L+FN

на 16.01.1944 Bv-138 C-1 1049 3./SAGr 125 7R+CL



Сетих се, че при предишния опит да науча нещо повече по този въпрос преди 2-3 години, се снабдих с един полезен списък, даващ цялото производство на BV-138 с номера, регистрации и катастрофи. Като засичам информацията, ето какво излиза:

BV 138C-1 WNr 130109 с регистрации NJ+HK 7R+?H - 1.SAGr. 125 - Overhauled at Varna, 31.10.43

BV-138C-1 WNr 310108 с регистрации PG+KH 8L+FN - 2.Ku.Fl.Gr. 406 - Crashed 01.10.42, Trondheim Fjord, 25% damage /landing accident/; 1.SAGr. 131, crashed 03.05.44, Varna, 100% loss

За третият излиза следното, противоречиво: BV-138C-1 WNr 310073 с регистрации DM+DM 7R+CL - 3./Aufkl.Gr.(See)125, crashed 09.04.43, Copenhagen-Trondheim, 100% loss; 3./Aufkl.Gr.(See)125, crashed 09.04.43, Pl.Qu.5251/05 Ost, 100% loss; T. Mohr gives crash details for 3./Ku.Fl.Gr.406

Освен това са споменати следните инциденти:

BV138A-1 WNr 372 с регистрации KD+WT 7R+RL - 1 st flt. 22.04.40; 1./Aufkl.Gr.(See) 125, crashed 20.01.43, Varna, damage unknown (repaired at front)

BV138C-1 WNr 310150 с регистрация KI+MJ - FFS(C) 17 (See), crashed 09.01.43, Putnitz a/b, 90% loss, collision with He-111E (WNr. 1310) 100% loss, SAGr. 125, overhaul at Varna, 31.10.43 (T. Mohr source)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Вто 22 Апр 2008, 16:42    Заглавие:  

С други думи, за мен този е фаворитът за загубен самолет край Варна:

BV-138C-1 WNr 310108 с регистрации PG+KH 8L+FN - 2.Ku.Fl.Gr. 406 - Crashed 01.10.42, Trondheim Fjord, 25% damage /landing accident/; 1.SAGr. 131, crashed 03.05.44, Varna, 100% loss


А за този - BV-138C-1 WNr 310073 с регистрации DM+DM 7R+CL - явно трябва да се търси още информация, да се открие кое е вярното.


Явно германците са имали самолеторемонтна работилница във Варна?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
KONGO79


Регистриран на: 01 Фев 2006
Мнения: 474
Местожителство: ВАРНА

МнениеПуснато на: Вто 22 Апр 2008, 22:13    Заглавие:  

Честно казано за паднали и останали в езерото самолети през войната не съм чувал, а и при всичкото копане/удълбочаване се съмнявам да е останало нещо читаво. Обаче, преди години около нос Калиакра имаше една 109-ка, мои приятели бяха изкарали главината на витлото /но така и не знам къде я прибраха/. В интерес на истината и двамата не разбират и грам от авиация, тако че спокойно може да е бил и друг самолет, лошото обаче е че в последните години нищо не се намира от този самолет /два три пъти ходих с приятели в района и бая часове навъртяхме под вода, но или не търсим където трябва или останките вече са се разнесли/. По тозе повод се сещам и друго, във Варненското езеро е пълна отврат да се гмуркаш и дори и да има нещо трябва да си с рентгеново зрение за да имаш минимален шанс да го мернеш.
_________________
CULUS CAPITIS RECIPET!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Вто 22 Апр 2008, 22:23    Заглавие:  

Би могло да се търси от повърхостта, с локатори.

Около Созопол би трябвало да има един турски Спитфайър.

А някога някъде съм чувал, че или във Варненското, или в Бургаското езеро имало някакъв самолет, на който при ниска вода му се виждали опашните плоскости, стърчали над повърхността. Някой знае ли за каква машина става въпрос, има ли такова нещо?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
tankman

Регистриран на: 02 Фев 2008
Мнения: 43

МнениеПуснато на: Нед 27 Апр 2008, 15:57    Заглавие:  

Би било добре защото те са били на Българската армия от (1939-1945) и са били в морските ни бази но кои може да ни ги подари или даде на заем.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
super mystere


Регистриран на: 17 Фев 2004
Мнения: 593
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Чет 01 Май 2008, 15:18    Заглавие:  

Възможността Ме-109 да бъде в България е само една, да се построй реплика.
Но за това са нужни:
1. Чертежи
2. Завод за изготвяне на профилите
3. Сглобяване и боядисване
4. Навес или закрито помещение където да се съхранява
5. Финанси за начинанието

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Чет 01 Май 2008, 20:17    Заглавие:  

Ами ако има навити и следвайки моя принцип, хайде да почнем от чертежите, а?
Трябват ми подробни такива поне в мащаб 1: 8. Гледах в един форум, майче "Бойна слава" беше или се бъркам някакъв човек (българин) правеше летяш модел на Ме- 109 в мащаб 1: 8. Чертежите му бяха много хубави и доста подробни. Някой ако го познава или знае как да се свърже с него може да го помоли за копия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 01 Май 2008, 20:38    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Мисля че е много по-добре да напишем писмо до някой германски музей. Нищо чудно даже да се зарадват като разберат какво сме намислили и да получим помощ. Даже ако се не лъжа имаше някаква асоциация на европейските музеи за взаимопомощ. Така ще имаме оргинални чертежи и няма да гадаем кое какво е.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Чет 01 Май 2008, 21:03    Заглавие:  

Пробвайте с Русия - нали имате някакви контакти там. В Москва излагат един не лош модел на Месер. Може от там да дадат чертежи или поне насоки. Ето тук техния

http://www.foxbatavia.narod.ru/maks/poklonka/poklonka_01.htm

Освен това са направили и доста други модели. Някой цех ако се е специализирал в това, може да дадат добра оферта?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
AShotInTheDark


Регистриран на: 29 Фев 2008
Мнения: 199

МнениеПуснато на: Пет 02 Май 2008, 13:12    Заглавие:  

Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Мисля че е много по-добре да напишем писмо до някой германски музей. Нищо чудно даже да се зарадват като разберат какво сме намислили и да получим помощ. Даже ако се не лъжа имаше някаква асоциация на европейските музеи за взаимопомощ. Така ще имаме оргинални чертежи и няма да гадаем кое какво е.


Съгласен съм, че в германските музеи със сигурност може да се намерят чертежи или най-малкото информация къде се съхраняват такива. И аз си мисля, че е много вероятно германците да се зарадват на интереса и да съдействат на начинанието. В края на краищата това е и особен вид представяне на германската технология и минало в чужбина, както и на българо-германските исторически връзки. Все неща, които един музей би трябвало да поощрява. Още повече, може да се предположи с голяма доза увереност, че в Германия има музейни работници, които са тясно специализирани в авиацията от дадената епоха, а съветите на такива хора биха били полезни. Например Luftwaffenmuseum der Bundeswehr в Берлин. Ето сайта на музея на немски и английски. Или Deutsches Technikmuseum пак в Берлин, сайт на немски и английски. Не е изключено такива чертежи там вече да има и на електронен носител.

P. s. Впрочем ако се пише до германски музеи, то защо не се направи едно по-пространно запитване, което да включва искане на всички налични чертежи на германската авиационна техника, летяла някога в България? Накуп, за да не се отваря подобна работа в бъдеще. Ясно е, както се е писало в други дискусии, че в момента най-важно е да бъдат съхранени и реставрирани наличните исторически машини. Ще дойде обаче време, в което ще започне систематично възстановяване на доста или дори почти всички самолети, използвани у нас, които поради различни исторически превратности не са били запазени. От Балканските войни до МиГ-25. Така че защо да не се поискат от германските институции данни за Albatros B.I, LVG C.II и т. н. до Me 109 G-6?

Последната промяна е направена от AShotInTheDark на Пет 02 Май 2008, 15:45; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
su27
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1248

МнениеПуснато на: Пет 02 Май 2008, 15:20    Заглавие:  

Тук се говори за най-лесният вариант... репликата не е равносилна на самолет който наистина e бил Български, в мазето на сръбският музей си седи една 109-ка Г-10 ако не се лъжа която чака реставрация от пантивека, това трябва да е целта ни според мен или дървен модел 1:1. Освен това от един такъв истински самолет (като тези в сърбия) може да види стара боя и да се направи исторически точна машина. Дървеният модел пък може да е обшит с метал, но пък така ще е малко по скъп. Чертежите обаче струват пари, ако нашият музей направи официално запитване, може и да се получат безплатно от някой друг музей, но малко се съмнявам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пет 02 Май 2008, 17:09    Заглавие:  

su27 написа:
в мазето на сръбският музей си седи една 109-ка Г-10 ако не се лъжа която чака реставрация от пантивека

Това друг G-10 ли е, или онзи същия, дето американците го купиха и го направиха с камуфлаж на уж Хартманова машина? Тук, във форума вече става дума за това. Виж тука http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=225297&start=105

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пет 02 Май 2008, 17:25    Заглавие:  

Мисля, че в Сърбия вече нямат друг Месер. Авиофенове са посещавали и мазетата им, там има рядък Фиат Г50, Фоке-Вулф-190 в доста добро оригинално състояние и някои други складирани хубости, но месери май нямат повече.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 6 [87 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0856s ][ Queries: 13 (0.0069s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker