Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Тръмп е разрешил отпускането на петрол от стратегическия резерв · Русия разположи в Арктика модерни системи за противовъздушна отбрана · Саудитският Пърл Харбър · Мобилните части са в готовност при евентуален бежански натиск, увери военният министър · САЩ към сърбите: Гледайте по-широко към бомбардировките на НАТО · Руският газ за Европа ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Tue 17 Sep 2019, 04:28
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Световни ВВС
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 24 [346 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 22, 23, 24 Next
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 31 Oct 2007, 21:20    Post subject:  Световни ВВС
Subject description: Малко и много популярни страни с ВВС
 

Пхенян без ескадрила заради високия петрол

Високите цени на петрола принудиха Северна Корея да приземи ескадрилата си от съветски самолети АН-2, съобщава Би Би Си. Според южнокорейската агенция Йонхап тяхното гориво е пренасочено за други тренировъчни полети. Смята се, че севернокорейските въздушни сили включват около 300 самолета АН-2, които може да използва при военни действия. Заради изключително ниската си минимална скорост самолетът е особено ефективен при десант на специални части. Според авиационни специалисти АН-2 може да лети с 48 км/час, без да губи скорост, което му позволява да кръстосва под радарите и побира 12 войници. Северна Корея има проблеми с доставките на енергийни източници. А скокът на цените на петрола в петък влоши положението значително. Военновъздушните сили на Северна Корея се състоят главно от остаряващи съветски модели като бойния МиГ-21 или китайски копия.

Last edited by Preslav on Sat 09 Jan 2010, 14:30; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 06 Nov 2007, 12:03    Post subject:  

К 2025 году от норвежской армии останутся одни пограничники

В течение ближайших 25 лет Норвегия почти полностью откажется от вооруженных сил, сообщает Aftenposten.

В ходе сокращения Норвегия лишится большинства своих военных баз, полностью ликвидирует тяжелую артиллерию, танки и ракетные катера. Реактивные истребители и патрульные самолеты "Орион" будут использоваться для нужд береговой охраны.

В полном объеме планируется сохранить подразделения береговой охраны и части пограничной стражи, охраняющие норвежско-российскую границу. В результате реформ Норвегия фактически ликвидирует свои вооруженные силы.

В настоящее время численность норвежских вооруженных сил составляет 30 тысяч человек. Каким станет этот показатель после завершения реформ, пока не сообщается.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 19 Feb 2008, 12:55    Post subject:  

"Дасо Авиасион Рафал"


Френското изключение в новото поколение европейски изтребители
Максим Генов, в."Българска армия"


Лансиран преди повече от 20 години, изтребителят Rafale вече се експлоатира от френските ВВС и ВМС. Той дори премина успешно първото си бойно кръщение...

Когато във Франция стартира програмата за Mirage 2000, започват да се проучват възможностите и за разработка на проект за перспективен тактически изтребител. След 1990 г. той трябва да поеме задачите на изтребителите Jaguar и по-старите типове Mirage. Очевиден става фактът, че Франция не разполага със собствени средства за разработка на различни специализирани самолети и перспективният изтребител трябва да бъде многоцелеви. Дори при това условие проектът несъмнено ще бъде доста скъп.

Идеята за европейско сътрудничество веднага излиза на дневен ред, за да се овладеят разходите по разработката. Дискусии се завързват още през 1978 г. Едва ли е нужно да припомняме тук всички меандри и напрежение, възникнали от споровете на индустриалци и политици относно подобно сътрудничество. Резултатът: към средата на 1980-те години Франция и Великобритания решават да разработят всяка свой собствен технологичен демонстратор. Френският Rafale A полита за пръв път на 4 юли 1986 г. На 8 август с. г. го следва британският ЕАР. Две години по-късно двете страни започват да работят напълно самостоятелно: през май 1988 г. Англия, Германия и Италия, по-късно се присъединява и Испания се ангажират в програмата Eurofighter. Франция продължава сама да работи над своя проект Rafale и започва производството на четири прототипа: едноместен и двуместен за ВВС (Rafale C и В) и два едноместни за ВМС (Rafale M). Съответните изисквания за палубния вариант са заложени още в самото начало на програмата. Изтребителят въпреки всичко трябва да запази летателно-маневрените и многоцелевите си качества.

Спешна необходимост

Успешните изпитания с Rafale A откриват пътя за реализация на прототипите. Първият Rafale C-01 полита на 19 май 1991 г. Следват го двата прототипа за ВМС и двуместният за ВВС. С двигателите от ново поколение Snecma M88 те префигурират серийните самолети: по-малки от демонстратора, те се отличават и по формата на крилото и фюзелажа. Широко са използвани композитни материали на базата на карбонови нишки, както и леки метали. Самолетът е изпълнен по аеродинамичната схема с триъгълно крило и предни хоризонтални плоскости тип "патица", която предоставя отлични стойности на отношението подемна сила / челно съпротивление. Плоскостите тип "патица" (отстрани, зад кабината) са изцяло подвижни и взаимодействат с крилото, осигурявайки забележителна маневреност на малки скорости, необходима при операциите от палубата на самолетоносач. Въздухозаборниците, разположени почти в коремната част на фюзелажа, нямат подвижни устройства за регулиране на въздушния дебит. Тяхното разположение е компромис между необходимостта от полети с големи ъгли на атака и от полета на свръхзвукови скорости.

Известни недоразумения

"Рафал" е доста компактен изтребител, чиито добри аеродинамични характеристики се дължат и на цифровата електродистанционна система за управление. Летателно-изпитателната програма на прототипите преминава без инциденти. Палубната авиация изпитва най-остра нужда от изтребители. За това първите Rafale, постъпили в експлоатация на 18 май 2001 г., са палубните - в ескадрилата 12F. Въпреки това "Рафал М" официално все още се намира в експериментална фаза. След добрите резултати на прототипите в изпитателната програма Агенцията за доставки на въоръжение DGA и производителят решават да не изработват предсерийни образци. Финансовата изгода е налице, но възможностите на бордните системи трябва да се проверят от ВВС и ВМС. Именно в това се крие недоразумението, защото от ескадрилите биха искали самолетите им да бъдат напълно боеготови. Самолетите на 12F са в междинен и временен стандарт LF1 - с частични възможности за въздушен бой. Радарът и системата за електронна защита Spectra не са достигнали напълно нивото си на функционалност. Оръдието GIAT 30M-791 все още не е доставено за тези машини. Първите Rafalе M от стандарта F1 (с бойни възможности в режим "въздух - въздух") официално пристигат в Ландивизио. Следващият етап за ВМС е конституиране на втора ескадрила към половината на 2008 г. с изтребители от стандарта F2. Стандартът F2 включва окончателния вариант на системата за електронна защита Spectra, оптикоелектронната система за обзор в предната полусфера, системата за тактически обмен на данни L16 и двата варианта на ракетите "въздух - въздух" Mica с електромагнитна и инфрачервена ГСН. Първото оръжие "въздух - земя", сертифицирано на "Рафал", е крилатата ракета Scalp EG. Интегрирането на "интелигентните" боеприпаси AASM беше извършено към края на 2007 г. Учудване буди фактът, че сертификацията на въоръжение с лазерно насочване не е била поискана от операторите на варианта F2, въпреки че е била предвидена от Dassault. Тя ще бъде включена едва при хипотетичния вариант "post F3".

В реални бойни действия

Целта да се демонстрират по-скоро многофункционалните бойни възможности и по-специално в режим "въздух - земя" е участието в реални бойни действия. Към края на 2006 г. е взето решение да бъдат пребазирани три самолета в Душанбе, Таджикистан, за да работят на афганския театър на бойни действия заедно с Mirage 2000. Трите изтребителя демонстрираха по-голям радиус на действие, безопасност при прелитане над неприятелски зони (благодарение на двата двигателя) и по-голяма маса на боен товар. От голямо предимство е и системата за обмен на информация L16. От 2008 г. изтребителите на ВВС ще бъдат доработени до стандарта F3, който ще включва във въоръжението си ядрена ракета "въздух - земя" със среден обсег ASMP-A. Вариантът F3 ще започне да се експлоатира от края на 2009 г. или началото на 2010 г. По същото време десетте самолета на ВМС от стандарт F1 ще бъдат доработени до стандарта F3.

Стандартът "post F3" ще включва радар с активна електронно сканираща фазирана антенна решетка AESA, ракетата "въздух - въздух" Meteor (от 2012 г.). Ще бъдат модернизирани и системите Spectra и OSF. Специализираното оборудване на разузнавателния контейнер Reco NG ще може да се управлява от екипажа, а изображението ще се предава в реално време чрез системата L16. Носеха се слухове, че потенциални клиенти на "post F3" ще бъдат или Алжир, или Либия, или също Саудитска Арабия - първи чужд клиент.

Стандартен изтребител на Франция

Досега Франция е направила "твърда" поръчка за120 Rafale: 82 за ВВС и 38 за ВМС. Целта за поръчка на 294 самолета към 2015 г. обаче си остава: 234 за ВВС и 60 за ВМС (3 ескадрили). След двадесетина години Rafale ще бъде единственият стандартен изтребител от предна линия на Франция.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 19 Feb 2008, 13:20    Post subject:  

Последната класическа война на ХХ век се води на Африканския рог

Click to see if image is larger

Ситуацията в Кения и Сомалия зае основно място във вниманието на Съвета за сигурност на ООН, което измести на заден план тлеещия граничен конфликт между Етиопия и Еритрея. Отношенията между тези две страни си остават доста обтегнати и ООН трябва да вземе решение, дали да бъде удължен мандатът на нейните мироопазващи сили в региона.


Click to see if image is larger

Най-ранните сведения за територията на днешна Еритрея идват от древните египтяни още от ХV век пр.н.е. През III век на н.е. Еритрея е владение на Аксумското царство, а през ХIII век е завладяна от Етиопия. Тя е принудена да отстъпи владението си на Османската империя през ХVI век, която остава там повече от три века. Към края на ХIХ век Италия колонизира този район. Италианските колонизатори дават днешното име на страната, наричайки я с гръцката дума "Еритрайа", чийто буквален превод означава "червено море". Италианците владеят тези колонии до началото на Втората световна война, когато през 1941 г. те попадат под контрола на Великобритания. Британската администрация ги контролира до 1952 г., когато с резолюция на ООН Еритрея става автономна област на Етиопия. Етиопската власт започва да ограничава автономните права и през 1962 г. Еритрея насилствено е превърната в етиопска провинция.


Click to see if image is larger

Борбата за независимост продължава 30 години

Още от края на 1960 г. в Еритрея назряват сепаратистки настроения. От 1961 г. до 1991 г. - цели 30 години страната никога не прекрати борбата си за независимост.

В началото на 1970-те години Етиопия е заобиколена от враждебно настроени страни, ползващи се с подкрепата на СССР и другите социалистически страни. САЩ и някои западни страни подкрепят етиопския император Хайле Саласие. Ползите от тази подкрепа представляват военна помощ в рамките на 100 млн. щатски долара, включваща изтребителите Northrop F-5 и леките щурмови Cessna A-37. През 1974 г. младши офицери (наричани Дерг) организират военен преврат, който сваля императора Саласие. Три години на ожесточени боеве ще са нужни на Дерг, за да постави начело на страната Мингисту Хайле Мариам, който води проруска марксистка политика.

Военните действия между силите на Дерг (поддържани от СССР) и на Фронта за освобождение на Еритрея (с подкрепата на някои арабски страни) усложняват ситуацията. От съседен Судан в боевете се включват и военни формирования, верни на Саласие. Към еритрейския Фронт за освобождение се присъединяват и особено активни бунтовнически групи от Тиграй.

Към края на 1980-те години разпадането на "великия могъщ" Съветски Съюз се оказа пагубно за режимите в "братските" африкански "социалистически" страни. Москва прекрати подкрепата си за режима на Мингисту Хайле Мариам в борбата му с еритрейските сепаратисти. През 1990 г. те навлизат в Асмара. Превзет е пристанищният град Масава (Масауа) въпреки бомбардировките на етиопската авиация. Година по-късно етиопските ВВС изпълняват бойни полети срещу напредващите към столицата еритрейски метежници. Етиопските изтребители са посрещнати от огъня на трофейните противовъздушни артилерийски системи ЗСУ-23-4. Силите на Дерг капитулират, режимът на Мингисту Хайле Мариам рухва. На 27 май 1991 г. е подписано споразумение за прекратяване на огъня и е създадена напълно независимата и свободна държава Еритрея. Между двете страни продължава да тлее конфликт за контрол над спорните гранични територии - три участъка.

Началото на конфликта

Отначало се разгаря териториален спор за т.нар. "триъгълник Йирг" територия, разположена между реките Текезе и Мереба. Но искра за конфликта е инцидентът на 6 май 1998 г. в провинция Бедме. След падането на режима на Хайле Мариам и известната нормализация в страната много етиопски партизани се заселват в тази провинция, занимавайки се със земеделие. Те постепенно започват да изместват живеещите там еритрейци. На 12 май три еритрейски пехотни бригади и танкова рота (13 танка) окупират селището Бедме.

На 5 юни двойка етиопски МиГ-23БН атакува международното летище на еритрейската столица Асмара. Малко по-късно извършват и втора атака. Еритрея предприема ответни атаки с двойки МВ.339СЕ срещу етиопския град Мекеле. Етиопските ВВС интензивно използват своите МиГ-21-2000 (10 самолета), МиГ-21МФ и МиГ-23БН, вертолетите Ми-8/17 и Ми-24/25.

Първите самолети на Еритрея са 8 учебно - тренировъчни L-90 от Финландия. Имат и няколко трофейни МиГ-21 и МиГ-23, но не успяват да ги приведат в летателна годност. Новите им машини са шест МВ.339СЕ от Италия и четири Ми-17 от Русия. Двете воюващи страни се снабдяват с оръжие, откъдето могат - Русия, Румъния, Белорусия, България, Италия. Етиопските и еритрейските ВВС изпитват остър недостиг от пилоти и техници, за това двете страни прибягват до услугите на наемници. По бойните летища на белигерантите може би най-често са се чували руска и украинска реч, а в Еритрея... и българска реч.

Су-27 и МиГ-29 над Африканския рог

През лятото на 1998 г. Еритрея подписва договор с Русия за 10 изтребителя МиГ-29 (8 едноместни и 2 двуместни), които трябва да бъдат предадени до края на годината. На 3 декември 1998 г. Етиопия подписва договор за 150 млн. долара с Русия за доставка на шест Су-27СК и два Су-27УБ. Първите изтребители, съответно Су-27 за Етиопия и МиГ-29 за Еритрея се появяват при своите оператори на един и същи ден - 15 декември 1998 г. Преди това самолетите са били експлоатирани от руските ВВС.

На 25 февруари 1999 г. за пръв път над Африканския рог се срещат "Фулкръм" и "Фленкър" - четири МиГ-29 срещу двойка Су-27. Реалната картина от този двубой е загубата на един еритрейски МиГ-29, свален с пуск на ракета "въздух - въздух" Р-73 от Су-27. Пилотът загива. Носят се слухове, че става въпрос за командващия еритрейските ВВС генерал-майор Хабте-Цион Хадгу... На 29 август 1999 г. Су-27 и ракета "въздух - въздух" Р-73 стават причина от радиолокационните екрани да изчезне бизнес самолет Learjet-35A на Executjet. Екипажът му не отговорил на многобройните повиквания за идентификация... На 25 октомври 2000 г. етиопските Су-27 свалят поредния МиГ-29 (пилотиран от украински пилот). Бойните действия обаче се развиват в полза на по-силния съсед Етиопия, а в периода май - юни 2000 г. етиопската армия отблъсва напълно еритрейските войски от спорните територии. На 18 юни 2000 г. е подписано споразумение за прекратяване на огъня. Международният арбитраж от Хага обаче оставя селището Бадме - символът на войната, в територията на Еритрея. По оценка на международните наблюдатели жертвите за Етиопия наброяват около 60 000 души, а за Еритрея - 40 000 души. С резолюция 1320 от 15 септември 2000 г. ООН разполага миротворческа мисия за контрол на граничната зона за сигурност. Мандатът й обаче изтича... и трябва да бъде взето решение за удължаването му или за разполагане на международни мироопазващи сили.

Максим Генов, в."Българска армия"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 19 Feb 2008, 13:36    Post subject:  

Да надзърнем какво си имат тогоанците.


Togolese Air Force


Alouette 3
Alpha Jet
CeFTB337
Do27A-3
EMB326GC
SA315B
SA330
TB30

Government

F28
SA365N




Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
NEO


Joined: 12 Jun 2006
Posts: 2121
Location: Велинград

PostPosted: Tue 19 Feb 2008, 16:52    Post subject:  

Smile Ето и най-читавите ВВС в Африка-тези на ЮАР
http://www.youtube.com/watch?v=0fcAMweMDC4&feature=related

_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Wed 20 Feb 2008, 23:04    Post subject:  

Cool Cool Cool
Click to see if image is larger
He is Chief Warrant Officer Bobby Hall, co-pilot of that OH-58C Kiowa helicopter. and late Chief Warrant Officer Hilemon in the left.

They were shot down by N. Korean solider with SA-7 when they accidentally crossed border in Dec. 17th, 1994. He was released in Dec. 30th

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Thu 21 Feb 2008, 12:39    Post subject:  

Preslav wrote:
Да надзърнем какво си имат тогоанците.


Ами да видим Wink :

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 27 Jun 2008, 09:50    Post subject:  

Президент Туркмении облетел столицу на истребителе

Президент Туркмении Гурбангулы Бердымухаммедов совершил получасовой полет над Ашхабадом на истребителе МиГ-29, в полете его сопровождали два штурмовика Су-25, сообщает "Туркменистан.Ру".

Самолет с президентом на борту вылетел с военного аэродрома в городе Акдепе. Бердымухаммедов, по информации агентства, был в полной экипировке военного летчика. Кто находился за штурвалом, не сообщается.

За время полета глава государства осмотрел Ашхабад с высоты полутора километров. Государственное информационное агентство TDH заявило, что этому полету "суждено войти в летопись страны символом ее неукротимого стремления к новым высотам прогресса и созидания, к великим целям эпохи нового Возрождения".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 27 Jun 2008, 11:11    Post subject:  

Първо Путин (на Су-27, Су-25 и Ту-160), след това Юшченко (Су-27), сега тоя пич... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
super mystere


Joined: 17 Feb 2004
Posts: 593
Location: България

PostPosted: Fri 27 Jun 2008, 12:11    Post subject:  

Изпълнили са си детските мечти да полетят на самолет, ей тва е да си президент Very Happy

А колкото до конфликта Етиопия и Еритрея там е "брат убива брата си" в името на великите сили! Sad Confused

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 30 Jun 2008, 00:32    Post subject:  

ВВС Эквадора заказали индийские вертолеты

Военно-воздушные силы Эквадора заказали 7 легких многоцелевых вертолетов Dhruv производства компании Hindustan Aeronautics Limited (HAL). Согласно пресс-релизу индийского правительства, стоимость сделки составит 50,7 миллиона долларов.

Как ожидается, подписание контракта состоится в ближайшие недели. Первый вертолет будет передан заказчику в течение шести месяцев с момента заключения сделки.

В тендере ВВС Эквадора помимо HAL участвовали израильская компания Elbit, европейский концерн Eurocopter и Казанский вертолетный завод, однако индийское предложение благодаря своей низкой стоимости оказалось вне конкуренции.

Новые вертолеты, по всей видимости, закупаются Эквадором в целях усиления контроля над обстановкой в приграничных с Колумбией районах. Согласно интервью министра обороны страны Хавьера Понсе (Javier Ponce) агентству Associated Press, для охраны государственной границы также заказаны 6 израильских беспилотных летательных аппаратов неназванного типа и новая радиолокационная станция.

Помимо этого в минувшем месяце Эквадор заявил о подписании контракта на 24 легких штурмовика Super Tucano бразильского производства. Стоимость сделки составила 270 миллионов долларов.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 03 Jul 2008, 22:03    Post subject:  

Русия достави в Индонезия три хеликоптера “Ми-17-В5”
03 юли 2008 | 18:21 | Агенция "Фокус"
Москва. Първите три от общо шестте закупени от Русия бойно-транспортни хеликоптера “Ми-17-В5” са доставени в Индонезия, съобщи представител на Руския отбранително-промишлен комплекс, предаде Интерфакс.
Трите хеликоптера днес пристигнаха в една от армейските военни бази в Индонезия. Още три апарата ще бъдат доставени в най-скоро време.
Договорът за доставката на хеликоптери бе подписан между Русия и Индонезия през 2005 г.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 11 Dec 2008, 10:16    Post subject:  

Един перуанец Ми-8, тези май отпред са партизани.

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
pgp000
Guest


PostPosted: Thu 11 Dec 2008, 13:11    Post subject:  

Да ама не! Еквадорска част, пленила колумбийско знаме! И аз се обърках в началото.
Back to top
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 24 [346 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, ..., 22, 23, 24 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0828s ][ Queries: 13 (0.0074s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker