Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Освободени са руски моряци, държани за заложници в Камерун · Кой е Юлиан Вучков? (Видео) · 7 държави, в които висшето образование е безплатно · Иранска медия: Танкерът "Стена Имперо" ще бъде освободен скоро · Отиде си проф. Юлиан Вучков! Той е починал във Военномедицинска академия · В това село хората изведнъж заспиват, а после и умират ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 23 Sep 2019, 01:08
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Ту-95, Ту-142
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 4 [47 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Author Message
IvanFL

Joined: 12 Oct 2004
Posts: 112
Location: South Florida

PostPosted: Wed 16 Jul 2008, 14:34    Post subject:  Ту-95, Ту-142  

Преси няколко дни гледах документален филм където американски пилот разказваше истории за игри на котка и мишка между изтребители партули, какъвто е бил той, и съветски Ту-95. Той спомеа един факлт който ми се стори много интересен: Американските пилоти не са се приближавали прекалено много заради непоносимия шум от двигателите на Ту-95. Бил толкова силен че целия изтребител се тресял ако се приближат прекалено много. Досега не бях чувал никакви коментари за такъв силен шум. някой чувал ли е такова нещо?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
tu-134


Joined: 04 Jan 2004
Posts: 1074
Location: Chicago i Sofia

PostPosted: Wed 16 Jul 2008, 14:42    Post subject:  

И аз съм чувал такива неща но отиди в нета и гледай клип на Ту-95 или Ан-22, общо взето звучи като голям самолет с перки. Най много да създава вибрации ако си близо до перките но не вярвам да създава чак пък толкова много шум.
_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address Yahoo Messenger 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Wed 16 Jul 2008, 14:56    Post subject:  

Cool Cool Cool
Вибрациите и шума в изтребителя се получават от турбуленцията създавана от сдвоените витла на Ту-95.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Wed 16 Jul 2008, 16:48    Post subject:  

Elemag е прав. Те са двоини и затова е по-големия шум и турболенция.Имаше един самолет (руски) ан-70 тои е също с двоино витло.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Wed 16 Jul 2008, 21:16    Post subject:  

Cool Cool Cool
Ан-70 е украински. Иначе и Ту-114 е с същата силова установка като Ту-95.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
teleman
[Moderator]


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 228
Location: София

PostPosted: Fri 18 Jul 2008, 10:53    Post subject: teleman
Subject description: За шумът на двигателите
 

Ще си призная, че за 40 години, част от които съм прекарал във кабината на едноместен самолет
нито веднаж не съм чувал, шумът на близко до мен летящ самолет, (витлов или реактивен). Имам
няколко случая kа попадане в струята на лeтящ пред мене или пресичайки на височината на
полета на друг самолет неговата "пътека", която както за ветловите така и за реактивните е самолети
се чувства на доста голямо растояние след тях. В инструкцията по техниката на пилотирането на
самолет МиГ 21 се препоръчва, този изтребител атакувайи цел от типа на МиГ 23, да избягва влизане в
струята на целта(МиГ-23) на растояние по малко от 1200 метра. Това за играта на котка и мишка, играна от
американски летци ми прилича на изявлението на оня руски старши лейтенант,който се провикна:
"Аз свалих самолет Ю-2."(м.Май 1960 г.) нанасяйки му поражение с ударната вълна на своя свърхзвуков
самолет от типа Су. Ще отбележа, че старши лейтенанта нито е видял, нито е насочванв по въпросния
американски разузнавателен височинен самолет.- Летял съм в състав на група, а също и на насрещни,
попътни и попътно пресичащи се курсове с друг самолет летящ със свърхзвукова скорост.
Не съм усетил нито веднаж нито влиянието на ударната му вълна, нито пък някакъв звук идващот него.
А иначе, шумът който се създава при работата на витлата, той е еднакъв както на земята,
така и в полет, но от намиращите се на борда на друг самолет, та бил той и пътнически този звук
едва ли ще се чува.

С почит: telemanClick to see if image is larger

Last edited by teleman on Sat 20 Sep 2008, 16:58; edited 10 times in total
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Fri 18 Jul 2008, 11:07    Post subject:  

Cool Cool Cool
Шума в кабината на изтребителя не идва от витлата а от вибрациите създавани от турболентноста върху конструкцията на изтребителя. Да не забравяме че двигателите на Ту-95 , НК-12М са най-мощните турбовални двигатели в света - по 15000 конски сили всеки а витлата са сдвоени.
Click to see if image is larger
http://www.sonbi.ru/tsiam/about/Anni/engines/nk-12.htm

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
IvanFL

Joined: 12 Oct 2004
Posts: 112
Location: South Florida

PostPosted: Fri 18 Jul 2008, 17:43    Post subject: котки и мишки  

Елемаг wrote:
8) 8) 8)
Шума в кабината на изтребителя не идва от витлата а от вибрациите създавани от турболентноста върху конструкцията на изтребителя. Да не забравяме че двигателите на Ту-95 , НК-12М са най-мощните турбовални двигатели в света - по 15000 конски сили всеки а витлата са сдвоени.
Click to see if image is larger
http://www.sonbi.ru/tsiam/about/Anni/engines/nk-12.htm


като споменаха за игра на котки и мишки мисля че нямаха предвид точно игра. Ту-95 си лети по курса, той е натоварен, тежичък, следва си курса по програмата. Понякога американски изтребители са се приблиближавали доста наблизо, мисля или над антарктичрския или над ндийския океан. Кадрите на Ту-95 бяха снимани всички от борда на американски изтребители. Един път някъде в интернет гледах фотогалерията на американски флотски офицер който от борда на кораб беше снимал многократно прелитащи отгоре руски бомбардировачи. Специално му бях пратил имейл да го питам как е направил тези снимки, каза от самия кораб, някъде в индийския океан. също нещо бях чел за шума че идвал от специфичния профил на витлата, карало въздуха между тях да се обтича около скоростта на звука или нещо такова и този специфичен профил може би създава необичаем шум. Както и да е де, Ту-95 май ще излиза от служа след година две, мога само да си представя каква гледка е наживо
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Fri 18 Jul 2008, 18:41    Post subject:  

Cool Cool Cool
Ту-95 ще служи поне още 10 години. А може и повече. Произвеждаше се до средата на 80-те години.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7713
Location: София

PostPosted: Sun 20 Jul 2008, 08:25    Post subject:  

Ту-95 ще остане поне още 15 години, особено с последната модернизация.
Back to top
View user's profile Send private message 
tu-134


Joined: 04 Jan 2004
Posts: 1074
Location: Chicago i Sofia

PostPosted: Sun 20 Jul 2008, 09:40    Post subject:  

Може и повече от 15 години...американците ще държат Б-52 до 2040, не виждам защо руснаците да не държат Ту-95 до тогава също. Колкото до звука, говорил съм с хора виждали и Ан-22 и Ту-95 и са ми казали че въобще толкова зле. Издават особен звук, но мисля че американските пилоти преувеличават с тези обяснения. На пълни обороти върховете на витлата стигат близо до свръхзвукова скорост, но Ту-95 на височина не е на максимални обороти. Напротив, двигателите са толкова мощни че по време на полет витлата се въртят с доста малка скорост. Според мен, това всичко е поредния слух още от студената война че самолета бил шумен и т.н. за да се мисли че е "шумен, стар и неефективен". Даже имаше друг мит, че бил толкова шумен че американските подводниците го засичали от далече само заради шума Rolling Eyes . Самолета си е супер. Още един път, отидете в интернет и погледнете някой клипчета с Ан-22 и Ту-95, ще видите че самолета не е много по различен и шумен от други големи витлови самолети.
_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address Yahoo Messenger 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 20 Jul 2008, 11:43    Post subject:  

Само едно допълнение - винтовете винаги се въртят с еднаква ъглова скорост. Тягата се регулира посредством стъпката им.
А последният Ту-95МС е произведен през 1992 г. - точно 30 години след последния B-52H.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
dechco

Joined: 07 Jul 2006
Posts: 897

PostPosted: Thu 24 Jul 2008, 09:15    Post subject:  

Говоря като неспециалист, а като страничен наблюдател-стоял съм близо до пистата когато рулира и излита Ан-22-издържа са. На 20 м от капсото където на Су-22 се форсира двигателя можеш да спиш като бебе-въпрос на навик.
Историята ми звучи на кръчмарска. В документалните филми е пълно с мнения на Икспирти.
В началото Иван пише, че от ШУМА изтребтеля се е тресял. ШУМ и ВИБРАЦИЯ са съвсем различни термини.
Back to top
View user's profile Send private message 
Марко Марков


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 2200

PostPosted: Mon 28 Mar 2011, 17:05    Post subject:  

[img]http://russianplanes.net/ID29783[/img]
http://russianplanes.net/ID29783
Скоро това ще бъде само спомен. Тази година, може би ще полети първият новопостроен "Ту-95М" и при него кабината ще има съвсем друг вид.
При първият модернизиран "Ту-95МС" борд 19, който получи име "Краснодар" бяха изпробвани някои от решенията. С нетърпение очаква, какво се е получило от модернизацията на двигателите.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Mig-28


Joined: 17 Apr 2009
Posts: 981
Location: Pld

PostPosted: Mon 28 Mar 2011, 19:28    Post subject:  

Quote:
Скоро това ще бъде само спомен

Колко скоро?
Quote:
новопостроен "Ту-95М

bom Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 4 [47 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0915s ][ Queries: 13 (0.0122s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker