Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 07 Авг 2020, 17:49
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Автожири ?
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 5 от 8 [108 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Следваща
Автор Съобщение
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Пет 11 Апр 2008, 16:02    Заглавие:  

SOVA,здравей,......пинципът е известен отдавна,реактивно задвижване на НВ /носещия винт/Отсъствието на реактивен момент от НВ го прави приемвлив във вертолетостроението Има много вертолети направени на този пинцип.http://pla.by.ru/rotor_react.htm Непросъществуването им се дъжи на неикономичноста на силовите установки които използват /газотурбинни дв-ли/, а също и горивото /водороден прекис,пропан-бутан и др./Имам много хубави картинки, но не зная как да ги кача,като се опитам всичко се изтрива и започвам да пиша на ново./много ме яд/!!Преди чертаех на чер.дъска,но само за себе си,върху една проекция чертаех и другите и какво ли не,така че и чертежи не мага да покажа.След като се разболях момчетата ми изхвърлиха дъската,инсталираха Autocad /не ми харесва/и Solidworks мъчеха се да я обърнат на руски не успяха /аз английски не зная/.Много ми е трудно и бавно,използвам електронен преводач,лошо,но както и да е.Не зная за бизнесът Ви,колко на дълбоко сте в "авиа"?Иска ми се поне двигателя да се прави у нас /в момента върви патента и чакам някой умник да не ме изпреварил/Има голямо приложение,като се започне от мотоделта, мотопара,АЖ,леките самолети и до където ти стине фантазията.Ако не виждаш бизнес /пари/-лошо!!Имам направени модели на двуместни леки самолети с този дв-л,"супер" /свръх на сладолета/,няма витло и тресящият се бутален дв-л.Мога сомо да кажа,че мощноста не се измерва на изходящия вал,а на изхода на газа от центробежния или осев компресор /соплото-тягата на дв-ля/
Уф....трети път го пиша!!Ще се науча....с поздрави.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Пет 11 Апр 2008, 22:46    Заглавие:  

EX-62 написа:
Solidworks мъчеха се да я обърнат на руски не успяха /аз английски не зная/.

таз програмка се инсталва автоматично на руски език но трябва преди инстала от виндовса да сложиш едно RU доло до часовника-тоест да сложиш че си в русия и използваш руски език от клавиатурата -това от контрол панела става,и след това инсталваш солид воркса на компа и тои автоматично си се инсталира на руски-друг начин няма.

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Съб 12 Апр 2008, 11:37    Заглавие:  

Гого55,браво!!!....много се радвам,чакам мойте изтребители и ако стане ще се нап.....!!Въпреки,че съм се натъпкал яко с теорията на вертолета и автожира,никаде не срещнах за жироскопичния момент,как се парира,как въздества на вертолета при криволинейния полет /промяна плоскоста на въртине на НВ/Вероятно се разглежда към другите сили и моменти.Разглеждах вариант на хибритно изпълнение на апарата:вертикално излитане,зависване и маневриране а крайсерския полет на авторотация,като по надежден,но не и по икономичен.По този начин носещата втулка става по проста и дуракоустойчива,също имайки на предвид,че КПД=50% при реактивния привод,спрямо КПД=60-70%на механичната трансмисияСмяната на режима е елементарен с този дв-л и не представлява констрктивна сложност.Управлението-с промяна центъра на тежеста,отклонение оста на НВ.Иска ми се мнение по тези идеи,всеки си има свой стериотип на мислене /не е срамно да питаш, за да знаеш-срамното е да не знаеш,особено важи за авиацията/.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Чет 17 Апр 2008, 12:43    Заглавие:  

Здравейте,докато си почивах имах времето да прочета по интерестните теми във форума "Любителско летене и свръхлеки самолети",направи ми впечатление по какви параметри се подбират двигателите за летателните апарати /мощност,обороти, въртящ момент и колко гори на 100км?/Не знам,дали е
тука мястото,но ме извенете/не ми се прескача от тема на тема/.За авиационните двигатели са характерни три характеристики:
1)ВЪНШНА характеристика- зависимоста на ефективна мощност и ефективния специфичен разход на горивото от числото на оборотите при пълно отваряне на дроселната клапата на карбуратора на земята.Завси от винта:диаметър,стъпка, форма и др.а също от надморската височина на летището.
2)ВИТЛОВА характеристика-зависимоста на ефективна мощност и ефективния специфичен разход на горивото от числото на оборотите при постоянна зафификсирана стъпка на витлото и промяна положението на дроселната клапа.Анализа на витловата характеристика споставена с външната опрделят ре-
жимите на работа на двигателя:максимален/излетен/,номинален/за набиране на височина и макс.хор.полет/и крайсерски/икономичен/полет.
3)ВИСОЧИННА характеристика-зависимоста на ефективната мащност и ефективния специфичен разход на гориво от височината при постянни обороти на
двигателя.Всички тези данни съпътстват авиационите дв-ли взети при изпитанието им с даден виздушен винт и височина.Всичоко това е подробно описано
в книгите за авиациони дв-ли.В общи линии-всичко зависи от параметрите на винта за даден двигател,които развиват максималната си мощност при макс.
обороти,затова се излита на малка стъпка.Авиационните дв-ли имат вградени в системете автоматични и ръчни корекции за височина.Така,че да направиш
винт упешно от първия път,значи че си сбъркал някъде!!
С поздрави!
Д.Русинов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Сря 14 Май 2008, 18:44    Заглавие:  

http://www.der-wankelmotor.de/Techniklexikon/DKM_vs_KKM/dkm_vs_kkm.html
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Dornier_Do_32_LH.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Dornier_Do_32_LH.jpg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Сря 14 Май 2008, 21:43    Заглавие:  

Здравейте, не зная какво става,но като натисна "преглед" ме изхвърля????Ядосах се,утре ще пиша.Да сложа и този, че незнам какво може да се получи:
http://www.mct57.org/Galerie/pagephoto/walk_djinn/walk_djinn-02.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Сря 11 Юни 2008, 23:13    Заглавие:    

Здравейте,с малко закъснение искам да ви обясня принципа на работа на двигателя,той наистина тежи 6.5кг и разчетна мощност 35кс.Това е биротативна схема на Ванкеловия двигател или обратната схема на класическия Ванкелов,ако вътрешния ротор прави 7000об/мин.,външния /корпуса/ ще прави 21000об/мин.около неподвижната ос.Двете центробежни крилчатки в сборка ,вътре ротора и неподвижната ос представляват центробежен компресор,който нагнетява газа в носещия винт и излиза накрая през соплата.Така се получава реактивно въртеливо задвжване на носещия винт.С картинките от горните сайтове,може да се представите тези принципи на двигателя и вертолета.Самия центробежин компресор може да се използва за свръх пълнене на роторния двигател /както при турбото на колите/ и да се постигне още по голяма мощност.Отношението,тегло към мощност N/G=0.01 не е трудно да се постигне и да се приравни към най-добрите двухконтурни реактивни авиациони двигатели.Малкото тегло, икономичноста,габарити, просто усройство,без скъпи и сожни детайли го правят перспективен.Нямам възможност да изброя всичките му предимства и да ме разберете без познаването на роторния двигател.Основния недостатък на Ванкеловия двигател,това е уплътнителния контур /сегментите/ и разпространението на факела от свещите,това съм го разрешил.С осев вентилатор и N-сеции може да се получи голяма мощност и да се замени витло-моторната група и турбореактивните двигатели,с центробежния компресор-също.
Накратко и в общт смисъл,това е!!!!

този път направих "сопи",защото пак ми го затри...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Пон 16 Юни 2008, 10:20    Заглавие: Автожри
Описание на темата: двигател
 

Ще направя опит да кача снимка.Не се получава-не знам кака става
Ето данните на снимката:

Размери:4368х2912
Тип JPMG изображение
Размер:3,75МБ

Някой можели да ми обяснипо по дробно как става??

Благодаря.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
sova

Регистриран на: 03 Апр 2008
Мнения: 12
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 26 Юни 2008, 16:27    Заглавие: ротор...  

http://mkmagazin.almanacwhf.ru/mk_other/okb_mk/7005_vint_avtozjira.htm

http://www.aviation.ru/aon/1999/299/2-5.htm
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Чет 26 Юни 2008, 20:11    Заглавие: Ротор  

sova,здравей!
Има още един:http://twistairclub.narod.ru/jtrotor/
Мене ме интересува технологията за направата на лопатите на Ка-26.Сега събирам алумин за пресформата, че циганите го изкрадоха и живот и здраве на зима ще го правя.До тогава ако науча еще нещо ще е добре
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
coloninbus

Регистриран на: 19 Юли 2008
Мнения: 16

МнениеПуснато на: Съб 19 Юли 2008, 12:42    Заглавие:  

ex 62 не се ли казва това за което говориш ПРОПКОПТЕР
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Нед 20 Юли 2008, 07:20    Заглавие:  

Сега има много нови думи, особено в компютърния език ,които са ми трудни да ги разбера.Преди 45 години в школото не съм чувал за РС,а и 5 години не съм го учил в иститут.Така и "ПРОПКОПТЕР"не знам за какъв летателен апарат се отнася!Иначе РС,интернета и др.са голяма работа ,стига да му разбираш!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sniper!


Регистриран на: 25 Сеп 2004
Мнения: 200
Местожителство: България, Правец

МнениеПуснато на: Нед 20 Юли 2008, 09:56    Заглавие:  

Честно казано до преди малко и аз не бях сигурен какво е пропкоптер, ама чичко Гугъл знае всичко.Smile
Та въпросното нещо си е хеликоптер, само че изпълнен по особена схема предложена още през 1953г. от добре известния Игор Бенсън, благодарение на който автожирите днес преживяват ренесанс. При пропкоптера двигателите с витлата са монтирани директно на лопатите на ротора. Така се избягва възникването на въртящ момент от въртенето на ротора и необходимостта от компенсирането му с опашен винт, освен това по този начин се използва максимално ефективно мощността на силовата установка, понеже няма никакви трансмисии и съответните загуби. Постигат се рекордни резултати по отношение на необходимата минимална мощност.

ето няколко снимки

curtiss-bleeker
Click to see if image is larger

ултралек хеликоптер реализиран по въпросната схема
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
73 de LZ5FM
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
EX-62

Регистриран на: 04 Апр 2008
Мнения: 46
Местожителство: гр.Русе

МнениеПуснато на: Нед 20 Юли 2008, 11:05    Заглавие:  

Да,и на мен са ми изестни тези конструкции, има и още много други и всеки си осъществява своята идея, но рядко се повтарят ,защото не се харестват или имат недостатъци.Така е и при мене,тук няма да се повтарям,но ми се иска да направя нещо по красиво и по добро с този двигател.Принципа е реактивно задвижване на носещия винт директно на лопатите.Исками се да кача някои снимки на двигателя и приложението му,но незная как си го направил,с РС съм нов и така ще си остана.Купих си книги, пише че било просто и лестно,но докато ги прочета и науча може да ритна камбаната-нямам време.

С поздрав:Д.Р.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
coloninbus

Регистриран на: 19 Юли 2008
Мнения: 16

МнениеПуснато на: Нед 20 Юли 2008, 16:44    Заглавие:  

аз не съм виждал до сега деистващ модел на които ротора да се задвижва по този начин .само снимки виждаме
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 5 от 8 [108 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0691s ][ Queries: 13 (0.0069s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker