Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Япония купува 32 УР въздух-въздух AIM-120C-7 за 63 милиона долара · Фотофакт: Изтребители F-4E и F-5 от ВВС на Република Корея · Завърши турнирът по тенис на корт в памет на ген. Нейко Ненов · Започва производството на Ил-96-400М · Иззеха близо половин млн. лв. от сейф на гл. секретар на ДАБЧ Красимир Томов · ФОТО-ОКО: КОЙ ЩЕ ЗИМУВА В ЧЕРНОМОРЕЦ? ПО ЖЕЛАНИЕ НА ЧИТАТЕЛИТЕ - ОЩЕ СНИМКИ НА СТАРАТА ГЕМИЯ... ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 20 Ное 2018, 15:19
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Самолетостроенето в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [13 Мнения]  
Автор Съобщение
Yuri G

Регистриран на: 26 Юни 2007
Мнения: 9
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 26 Юни 2007, 10:32    Заглавие:  Самолетостроенето в България
Описание на темата: Да възобновим самолетостроенето на здрава основа
 

Да пдхванем темата за българското самолетостроене. Десетина са се опитвали да го започнат, като Дряновски - Варна; Тони и Веско - ДАР; Пеко Бенов - Варна; аз, сигурно и много други. Авио - Делта - Казанлък и Ава спорт - Монтана пробиха и на международните пезари. Чехите заемат голям дял в световното производство, в сектора на леките самолети. Голяма част от тях са композитни и на високо ниво. В България също имаме голям опит с композитите, но в малката авиация и корабите. Нашите модели на кораби и самолети са най-добрите в света. Произвеждат се в Търговище и Стара Загора. Ако се опрем на техния опит и обединим, за две три години самолетостроенето ще е факт. Като гледам, колко пари се хвърлят в хотели по черноморието, а се надяват да ги избият за 3 месеца сезон. Явно инвестициите ще се върнат бавно. А за едно самолетостроене не са необходими толкова много първоначален капитал. Само 100 000 - 200 000 лв. При едно обединение, само на няколко човека от знаещите и имащи пари, в едно акционерно дружество, първоначалния капитал ще бъде събран. Изработката на качествен и добър самолет, не е голям проблем. Явно трябва да се ориентираме в композитен, улизан, със много-добър дизайн самолет. Аз залагам и на идеята да е модулен. Със смяна само на крилата, да става от бавен планер на бърз, бавен и бърз моторен. Това ще намали себестойноста на самолета и увеличи използваемоста на калъпите. След две три години, инвестициите, ще почнат да се връщат целогодишно.
Малко снимки:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

И малко действителност:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Elusive

Регистриран на: 14 Май 2005
Мнения: 25
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 26 Юни 2007, 16:48    Заглавие:  

Поздравления, чудесна работа! Ако има интерес, мога да помагам в CAD/CAM часта - разбира се безвъзмездно. Съжелявам, че работилницата е във Варна и не мога да помагам физически? Пожелавам успех!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Radko


Регистриран на: 12 Фев 2004
Мнения: 30
Местожителство: Украйна, гр.Харков

МнениеПуснато на: Сря 27 Юни 2007, 10:47    Заглавие:  

Изработката на качествен и добър самолет, е голям проблем!!!!

Радвам се ,че в България има силно ентусиазирани хора,като вас и ви стискам палци! Аз съм маркетолог в частна самолетостроителна компания и съм наясно с процеса на създаването и реализирането на леките самолети ....Действителността ,обаче е сурова....за развитието на един проект и превръщането му в конурентноспособен и добре реализиращ се продукт ще ви трябват минимум 2-3 години и 6-цифрена сума (нямам право да назовавам точни цифри)!
Процесът трябва да започне с анализ на пазара(минимум 6 месеца)включващ:
- определяне на капацитетът,особеностите и тенденцийте на развитие на вътрешният и външен пазар
- събиране на статистическа информация относно конкурентите на пазара( летно-технич.характеристики, конструкция, количество на самолетите,които съответната фирма е произвела )
- определяне на стратегическите пазари и запознаване с авиационното им законодателство(какви норми за летателна годност използват, как може да се предложи продукта на пазара - като готов самолет или кит)
- реална оценка на възможните продажби, определяне на нужната възвращаемость на инвестицията в създането на проекта
- определение на проекто-бюджета
- създаване на първичният проект на бъдещият самолет (ескиз) с оглед на финансовите възможности

Тук следва да се направи един точен бизнес план, който трябва да представите на потенциалните инвеститори,за да ги убедите в реализма на проекта. Съветвам ви да уговорите взимните задължения и това как ще се осъществява финансирането.
Когато получите първите инвестиции можете да пристъпите към събирането на экип, сами няма да се справите ,а и в авиацията времето е пари. Трябват ви минимум 2-3 конструктора(заедно с Вас) и 3-5 работника. Проектирането на летателният апарат(по нататък ЛА), расчетът му на якость и дълговечност, проектирането и създаваето на приспособленията за сборка или т.ар. стапели ,дори с използването на CAD/CAM/CAE програми (Catia,Unigraphics, AnSYS, Solidworks) ще ви отеме минимум година.
Следва създавато на 2 прототипа - един за статични испитания и един за летателни.....вие не можете да продавате ЛА който не покрива съответните нормите за летателна годност (НЛГ) и който няма типов сертификат, а самите вие нямате Сертификат на производителя.......за продаването на кит, типов сертификат не ви трябва,но самият кит трябва да се сертифицира .....колкото е по-тежък ЛА ,толкова по стриктни са НЛГ! Сертифицирането на кит в Англия и Германия в категорията Microlight(Ultralight) струва около 45-50 000$, в категорията VLA около 70 000$, след това обаче следващите китове от даденият тип се сертифицират леко и евтино.Типов сертификат се издава в Европа от EASA или , в САЩ от FAI и цялият процес струва минимум 300 -500 000$!
При успех,ще ви трябва да разгърнете сериозна рекламна кампания,започваща с съсдаването на фирмен стил, логотип, Web-сайт и рекламни материали(в списания,вестници,Интернет, плакати,календары,буклети,CD-та, презентации) и мероприятия (участие в авио-шоута, -изложби, -салони), тоест минимум 5 000-10 000$ в година!

Това е повтарям действителноста,ако искате да започнете серийно производство! Ако ли пък желаете да построите еденични любителски екземпляры...200 000лева може и да ви стигнат!

Надявам се,да не съм ви обезкуражил! С каквото можем ще помагаме!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
1-wg


Регистриран на: 09 Юни 2006
Мнения: 95
Местожителство: varna

МнениеПуснато на: Сря 18 Юли 2007, 21:16    Заглавие:  

Ти не си ли от варна ако не се лъжа, къде се намира хангара, ще се радвам да го видя в полет. Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Всяко действие, поражда равно по големина, и обратно по посока противодействие.. Закон за реактивната тяга. Twisted Evil Twisted Evil
"Не бойте се, няма опастност да полети" Мотото на клуб, млади ентусиасти....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Yuri G

Регистриран на: 26 Юни 2007
Мнения: 9
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 19 Юли 2007, 21:36    Заглавие:  

Всичко което е писал Radko е вярно. Аз и няколко човека в авиацията го знаем, но нямаме пари. А тези, който имат пари още не са убедени, че ние ще се справим. А им се виждат много 5 години, когато ще започнат да се връщат вложенията. Това, че трябват много пари за лицензиране и маркетинг, не ме е страх. При добър (отличен) прототип и при доказана технологочност на производството, веднага ще се намерят пари. А ти Radko на кой етап имаш интерес да се включиш? За съжаление и от форума си доказах, че в България едва ли има десетина човека, който имат познанията и силите да започнат самолетостроене. Много са хората, който могат да направят самолет. Но две неща ни липсват - маркетинг и обединение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Yuri G

Регистриран на: 26 Юни 2007
Мнения: 9
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 17 Авг 2008, 15:33    Заглавие:  

Това са снимки от матрицата на тялото на самолета.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Geri

Регистриран на: 18 Окт 2005
Мнения: 9

МнениеПуснато на: Сря 11 Фев 2009, 15:06    Заглавие: Re: Самолетостроенето в България
Описание на темата: Да възобновим самолетостроенето на здрава основа
 

Връщам се към тази тема, след доста време, защото въпросите си остават и не се вижда реакцията на авиационните инженери в България... Това, че не се говори за нашето самолетостроене убива и последните остатъци от мечтите ни за неговото възраждане, а и без това вече не са ни останали много мечти.
Да, това което Radko е писал е така, но в нашия случай ситуацията трябва да се погледне от друг ъгъл. На теория е едно, а на практика е съвсем друго, защото ние сега трябва да говорим не за производството и продажбата на един или няколко самолета, а за организирането на хора, които да са способни да извървят целия път по разработката, създаването и реализирането на пазара на едно изделие, независимо дали ще е самолет или друг летателен апарат. Колко са тези хора в България? Въпросът е точно толкова неясен, колкото е неясно и кой от тях е най-способен да организира останалите... Все въпроси без отговори... Може много от тези хора дори да нямат интернет, за да разберат, че обсъждаме такива въпроси (говоря за по-възрастните ни авиационни инженери, които са образовани професионалисти, могат да ни научат на много неща и да погледнат на подобна идея без особен комерсиализъм... а това е толкова важно!)
Разбираемо е, че в търсене на бърза печалба, никой в България не иска да инвестира в дългосрочни високотехнологични проекти с неясна възвръщаемост, а създаването на самолет е точно такава инвестиция. И 100 години проучвания да се правят, пазарът пак ще е предсказуем само в някакви граници и кризите на които ставаме свидетели в момента го доказват изключително ярко. Логично е, че всеки, който има финансова възможност да подкрепи подобно начинание, ще очаква сигурна печалба, а за такава ние няма как да говорим, защото традициите и професионализма ни куцат (без да се обиждаме). Знаем, че имаме и традиции и професионалисти, но вече са като мираж... традициите ни в самолетостроенето са останали далеч в миналото, а професионализма изчезва с всеки изминал ден, защото образованието ни, научните ни институти и предприятията, в които се прилагат теоретичните знания в практиката вече са мъртви.

И въпреки тези факти, мечтите и желанието си остават!

За това, трябва да има начин, независимо колко невъзможен изглежда. Като начало ми се струва най-логично да разберем какво мислят всички инженери в България, създаващи сега летателни апарати.
От първото мнение на Yuri G, веднага възниква един особено съществен за момента въпрос и проблем.

Yuri G написа:
...като Дряновски - Варна; Тони и Веско - ДАР; Пеко Бенов - Варна; аз, сигурно и много други. ...


Вие, Дряновски, Пеко Бенов - все сте варненци. Заедно ли разработвате проектите си? Нарочно не задавам въпроса в лично съобщение. А с Тони и Веско (ДАР) работите ли заедно?

Ако не - защо???

Yuri G, поздравявам ви за начинанието и ви пожелавам да довършите проекта си, но много бих искала да получа отговор за вашите контакти със съгражданите ви, защото ако хората от един град не могат да се обединят за такова начинание, то за какво възраждане на самолетостроенето ни говорим изобщо.
Логиката "Всеки сам за себе си" няма как да е печеливша в нашия случай, пък и в който и да е друг случай.
Ако всеки си мисли, че като направи сам! самолет (нещо, което е абсолютно невъзможно днес) и го продаде ще забогатее, значи е много глупав човек. А ако го прави само за слава, за да каже после - "Виж сам си направих самолет", значи е още по-глупав, не защото не е умен, а защото след време, след смъртта му ще останат само самолетите. Не хората, които ще продължат делото му, а самолетите... много тъжно звучи.
Единственият начин някой в България днес да създаде нещо е да е професионалист и да е заобиколен от професионалисти. А професионализма се обучава и възпитава. Просто трябва да попаднем на правилните учители. Липсват ни основите, няма как без тях да надграждаме. Така, че сега търсим връзката между хората!
Предлагам всеки да се включи с информация за такива нужни специалисти професионалисти и да им предложи контакт. Форумът на Криле и особено тази тема е доста подходящо място за контакт между хората в нашата авиация, затова дами и господа инженери, разкажете ни за себе си, ако имате желание. Къде живеете, къде сте работили или работите и какво мислите за евентуално сътрудничество, т.е. какво най-много сте готови да дадете от себе си "за без пари" Smile, само от сърце?
Очакваме включване! Поздрави!

А, да, за малко да забравя да кажа за себе си Smile. Аз завърших ХАИ преди почти 2 години, но самолети досега съм проектирала само на теория. Не съм виждала резултатите от аеродинамичните и якостните изпитания на моя самолет, така че, засега притежавам само теоретичен опит. Този опит е само начало, но ако има от кого да се уча от тук нататък може да се окаже безценен.
Сега търся варианти за по-нататъшно развитие и се безпокоя, че ако още малко не го намеря в България, ще трябва да го търся на друго място... Гадно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Yuri G

Регистриран на: 26 Юни 2007
Мнения: 9
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 18 Фев 2009, 16:33    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Ето лазерно рязани ребра и подготовка на модела за крило.

[img]Click to see if image is larger Click to see if image is larger[/img]
Модела почти сглобен. До него е Марин, притежателя на няколко конструкции. Много добър майстор. Той е участвал в производството на самолета на Дряновски, Пеко, моя. Той ръководеше и техническата група която произведе най-големият 16м. катамаран за чужда фирма, във Варна.

[img]Click to see if image is larger Click to see if image is larger[/img]
Екранолета на Петко. Отзад се вижда крилото на нормалния самолет.

Традиции и специалисти в самолетостроенето има в България . Правело се е самолети и ще се правят. Ето Албатроса погълна 120 000лв., но каква ще е реализацията? Полета на автожира на Ники. Добре е, че той си го спонсорира сам. Ще видим дали ще има интерес. Дряновски работи по двуместен стъклопластов самолет. Може би ще има пазар, защото отговаря на всички съвременни изисквания, но му трябват още много пари. Нищо, че се познава с доста хора, които притежават вертолети за хиляди евро и тои е известен. На Тони самолетите са хубави, но за тях - явно няма голям пазар. Пеко залага на селскостопанските самолети - смесена конструкция. Аз залагам на пазара на най-евтиният и лек стъклопластов планер. Това са ми възможностите. Аз смятам, че още 10 000лв. и ще го имам. С това темпо до две години. Целя се в многото парапланеристи, който като поостареят, ще искат да карат нещо по-хубаво. Така, че няма нищо лошо в това, че сме разделени. Всеки отстоява своята тема. А появи ли се някой с пари, намери ли се необходимият пазар, ние веднага ще се обединим да работим при него.
Няма нищо лошо и специалистите като Гери да се реализират в чужбина. Ще придобият опит, ще се върнат или ще го предадат на нас. Ето ние се гордеем и с Йорданов в Бойнг и с Лазаров у нас. Руснаците със Сикорски и Туполев. Но вече всичко е толкова глобализирано, че имената на конструкторите и производителите все по-малко ще се помнят. Важното е да се произвежда и лети.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Aeroplanesdar

Регистриран на: 25 Юли 2009
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Съб 25 Юли 2009, 07:43    Заглавие: DAR Solo
Описание на темата: DAR SOLO
 

DAR Solo

Slivnica 2008

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Yuri G

Регистриран на: 26 Юни 2007
Мнения: 9
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 08 Юли 2010, 14:16    Заглавие: Започнато е производство на мотопланер  

Нещо ново и вяра, че самолетостроенето в България стъпи на здрава основа. На летище Драганово, по време на авиофеста, бяха показни снимки на постройката, на двуместен мотопланер. Изцяло композитна конструкция. Красив, улизан - с високо качество. Над 30 при убран колесник. Изпълнява го фирмата Телесис - ООД гр. Пловдив. Тя е представител на чехската TL - Ultralight. Производството е в хале на летище Граф Игнатиево. Работят 3-4 човека и очакват до края на годината да е готов за полети.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 29 Юли 2010, 11:11    Заглавие: Re: Започнато е производство на мотопланер  

Yuri G написа:
Нещо ново и вяра, че самолетостроенето в България стъпи на здрава основа. На летище Драганово, по време на авиофеста, бяха показни снимки на постройката, на двуместен мотопланер. Изцяло композитна конструкция. Красив, улизан - с високо качество. Над 30 при убран колесник. Изпълнява го фирмата Телесис - ООД гр. Пловдив. Тя е представител на чехската TL - Ultralight. Производството е в хале на летище Граф Игнатиево. Работят 3-4 човека и очакват до края на годината да е готов за полети.

Браво на компанията смелостта да реализира проекта. Дано и късмета бъде с тях. Very Happy

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Yuri G

Регистриран на: 26 Юни 2007
Мнения: 9
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 08 Ное 2011, 11:57    Заглавие:  

Нови снимки:
[img]Click to see if image is larger Uploaded with ImageShack.us[/img]

[img]Click to see if image is larger Uploaded with ImageShack.us[/img]

Яка за открита кабина, при махането се слага фанар.
[img]Click to see if image is larger Uploaded with ImageShack.us[/img]

[img]Click to see if image is larger Uploaded with ImageShack.us[/img]

[img]Click to see if image is larger Uploaded with ImageShack.us[/img]

Това тяло стана 5 кг. Чудесно може да се ползва и за електро автомобил.

[img]Click to see if image is larger Uploaded with ImageShack.us[/img]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vlad-rus

Регистриран на: 31 Мар 2013
Мнения: 34

МнениеПуснато на: Нед 31 Мар 2013, 23:15    Заглавие: Варна
Описание на темата: самолет
 

Юрий! скажи свой телефон!

Есть тема для работы! C Кирилом знаком.
Владимир
или напиши

aeroalliance@abv.bg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [13 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0767s ][ Queries: 13 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker