Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Щатите натискат, но Индия иска да получи ядрена подводница от Русия · През 2018 г. руските ВКС са получили 126 самолета и вертолета · Тръмп изпрати писма до Вучич и Тачи във Белия дом · Първият сериен H160 изпълни първия си полет · П Р И В Е Т С Т В И Е НА КОМАНДИРА НА ВВС ГЕНЕРАЛ-МАЙОР ЦАНКО СТОЙКОВ · Специалисти за загадъчна находка в Зона 51 (ВИДЕО) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 19 Дек 2018, 15:39
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » Администрация » ОН-ЛАЙН КНИЖАРНИЦА "ЕЪР ГРУП 2000".ПАЗАРУВАЙ СЕГА!
НОВА КНИГА - "ЛУФТВАФЕ", самолети в сянка
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 19 Сеп 2008, 10:35    Заглавие:  НОВА КНИГА - "ЛУФТВАФЕ", самолети в сянка  

Ето и линка откъде още от днес може да си поръчате книгата он-лайн

http://www.airgroup2000.com/index.php?page=knigi&action=add_kom&id=100

По имела:

order@airgroup2000.com

Както и по телефона директно на Стоян Петров

02 978 2 978


За всички фенове на ретроавиацията, а и на авиацията:

Издателство "Еър Груп 2000" отпечата поредната 110-ата книга, която от утре ще е в разпространение във всички по-големи книжарници - "Пингвини", "Книгомания", Хеликон", "АБВ", Orange в цяла България.
Заглавието на книгата е ""ЛУФТВАФЕ", самолети в сянка", автор Кирил Чочков.
Цената е 15 лв., тираж 2000 броя. От утре книгата ще се продава и он-лайн като ще пуснем специален линк.


Корицата:

Click to see if image is larger

Някои от страниците:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Увод

На 26 февруари 1935 г. Адолф Хитлер нарежда на Херман Гьоринг да възстанови военновъздушните сили на страната, като по този начин нарушава Версайския договор, подписан през 1919 г. Германия нарушава договора без санкции или противопоставяне от страна на Великобритания, Франция или Обществото на народите.
Веднага след възстановяването си Луфтвафе (Luftwaffe - преведено от немски буквално означава въздушно оръжие или военновъздушни сили) започва да разработва самолети, да набира персонал и да разработва доктрини, които да са от полза и за другите въоръжени сили на Вермахта. Също така поставя началото на своя собствена Въздушна академия, създава парашутно-десантни войски и подобрява значително капацитета за превоз на товари по въздуха.
По това време са създадени основните самолети, които по-късно ще вземат участие във Втората световна война - Bf 109 Messerschmitt, Dornier Do 17, Junkers Ju 87 и Heinkel Не 111.
Луфтвафе взима участие в Испанската гражданска война в периода юли 1936 – март 1939 г., като изпраща така наречения легион „Кондор” на помощ на националистическите сили на генерал Франко. Този ход се оказва изключително полезен, тъй като много от немските пилоти придобиват ценен опит във воденето на въздушни боеве срещу най-модерните за времето съветски изтребители, пилотирани от опитни летци. Общо около 20 000 военнослужещи придобиват ценен боен опит при сраженията в Испания, което дава значително превъзходство на Луфтвафе през първия етап на Втората световна война.
До лятото на 1939 г., в навечерието на избухването на Втората световна война, Луфтвафе се превръща в една от най-силните военни авиации в света и играе важна роля за началните успехи на Германия във войната.
Луфтвафе изпълнява и ключова роля в нападателната военна доктрина Blitzkrieg (Светкавична война), при която масово са използвани пикиращите бомбардировачи Junkers Ju 87 Stuka.
Между 1939 г. и лятото на 1940 г. Германия окупира Полша, Норвегия, Дания, Люксембург, Белгия, Холандия и Франция. Луфтвафе играе основна роля в тези кампании, но понася тежки загуби както в самолети, така и в личен състав. Особено големи са загубите в битката за Франция, където са загубени 1130 самолета, което е около 36% от авиационния парк.
По време на кампаниите Луфтвафе извършва масови бомбардировки над граждански обекти като Варшава през 1939 г. и Ротердам през 1940 г.
След успешната кампания във Франция като подготовка за операция „Морски лъв” е задължително Кралските военновъздушни сили на Великобритания (RAF) да бъдат разгромени. Предишните успехи са причина Гьоринг да бъде прекалено уверен във възможностите на

Луфтвафе и да направи оптимистичната прогноза, че Кралските военновъздушни сили ще бъдат победени за около 4 дни.
Погрешната информация на немското разузнаване за силата на Кралските ВВС на Великобритания довежда до неправилни стратегически решения, които, подпомогнати от умелото управление на британската противовъздушна отбрана, довеждат до загубата на Луфтвафе в Битката за Великобритания. Също така поради малкия обсег на действие на съпровождащите изтребители немските леки и средни бомбардировачи Junkers Ju 88, Dornier Do 17Z/215 и Heinkel He 111 успяват да достигнат едва 1/10 от стратегическите цели на Британските острови. В края на септември 1940 г. Хитлер признава поражението, като прекратява подготовката за инвазия и започва подготовката на операция „Барбароса” - планираното нахлуване в Съветския съюз през 1941 г. Луфтвафе преминава към стратегическо бомбардиране на Великобритания, което продължава почти до края на 1941 г.
На Източния фронт немското превъзходство е особено силно през първите две години поради това, че разполага с висококвалифицирани пилоти и поддържа по-висок технически стандарт в сравнение със съветските ВВС. Но въпреки това ресурсите на Луфтвафе никога не са достатъчни, за да гарантират пълен контрол на въздушното пространство над фронтовата линия за разлика от успеха във Франция през 1940 г. От 1943 г. нататък, след като ВВС на Съветския съюз се възстановяват от първоначалните опустошителни загуби, Луфтвафе постепенно губи превъзходство. Съветските самолетостроителни заводи доставят на фронта самолети, които успешно се конкурират с немските. Луфтвафе запазват присъствие на Източния фронт до последните дни от войната, независимо че губят способността си да се противопоставят на руската бойна авиация.
Немските ВВС воюват на много фронтове, включително и в Северна Африка, където осигуряват действията по суша на войските на генерал Ромел. Части на Луфтвафе са базирани в Италия, където по-късно играят ключова роля при възпрепятстването на британската армия да поеме контрол над стратегически острови като Лерос и Кос. По време на Битката за Лерос немците реализират последната значителна победа над британците във Втората световна война. Луфтвафе остава на Средиземноморския театър на военни действия до капитулацията на Райха.
Продължителните боеве на много фронтове изтощават Луфтвафе и то не е в състояние да противодейства на операция „Овърлорд” – нахлуването на съюзническите войски във Франция на 6 юни 1944 г. На 1 януари 1945 г. Луфтвафе предприема финална атака срещу съюзнически летища, която завършва с пагубни загуби за немските ВВС. Идеята е да се разрушат колкото може повече съюзнически самолети на земята, но това коства на немците над 300 загубени самолета и ги принуждава до края на войната да преминат изцяло към отбранителна тактика.
През цялата история на Третия райх Луфтвафе има само двама главнокомандващи. Първият е Херман Гьоринг - единственият човек, получил званието райхсмаршал по това време. Той е уволнен от Хитлер към края на войната в Европа поради обвинението, че се е свързал със западните съюзнически сили, без да бъде упълномощен от фюрера, за да уреди прекратяване на военните действия преди Съветската армия да превземе Берлин.
След края на войната Херман Гьоринг е осъден на смърт чрез обесване. Той заявява, че ще приеме смъртната присъда, ако вместо обесен като престъпник, бъде разстрелян като войник, но съдът не му оказва тази чест. В нощта преди екзекуцията Гьоринг слага край на живота си с таблетка цианид, докато е в ареста. Така и не става ясно как се е сдобил с цианида.
След Гьоринг поста главнокомандващ на Луфтвафе се заема от Роберт Ритер фон Грайм, което става едновременно с повишаването му в звание генерал-фелдмаршал.
Въпреки фаталния развой на събитията и загубата във Втората световна война Луфтвафе постига огромни успехи на друг фронт – технологичния. Там немските инженерни умове значително превъзхождат тези на съюзниците. Някои проекти в областта на самолетостроенето и ракетостроенето са революционни за времето си и оставят незаличима следа, видима и днес.
След като изиграва пионерска роля при разработването на самолетите с реактивни двигатели Heinkel He 178 и Heinkel He 280, Луфтвафе става първата военна авиация в света, която въвежда в редовна експлоатация реактивен изтребител – двудвигателния Messerschmitt Me 262 Schwalbe/Sturmvogel.
Me 262 е последван от изпреварилите времето си самолети като дву- и четиридвигателния реактивен бомбардировач-разузнавач Arado Ar 234 Blitz, еднодвигателния реактивен изтребител Heinkel He 162 Salamander и ракетния прехващач Messerschmitt Me 163 Komet.
Когато войната свършва, много други перспективни самолети като летящото крило Horten Но 229 (първоначално означен като Horten Ho IX и по-късно построен от Gothaer Waggonfabrik) са на етап изпитания или са били поръчани.
Немската авиационна промишленост разработва и първата управляема ракета във войната, предшественик на днешните крилати ракети, която е приета на въоръжение и е използвана в големи количества – Fieseler Fi 103 (V-1), както и първата балистична ракета – Aggregat 4 (A-4, V-2). Това са така наречените оръжия на възмездието (Vergeltungswaffen) на Хитлер.
Съюзниците успяват да се доберат до напредналите разработки на немците, въпреки че много самолети са умишлено повредени, за да не попаднат в ръцете на врага. Такъв пример е операция „Кламер”, целта на която е американците да се доберат до технически образци, данни или дори до самите учени и да ги „евакуират” в САЩ. Подобни опити правят и британците, и руснаците, и французите. Много самолетни конструктори са заловени от Червената армия и изпратени в СССР, където да проектират и строят бъдещите изтребители и бомбардировачи на Съветската армия.
Знанията на немските конструктори подпомагат създаването на самолети като F-86 Sabre, Hawker Hunter и МиГ-15.
Ранните космически програми на САЩ и СССР също използват немски технологии и имат на разположение много немски учени и инженери. Най-известният сред тях е Вернер фон Браун, който впоследствие става ръководител на екипа, създал американската ракета „Сатурн V”, използвана за полетите до Луната.
Сред конструкторите, изпратени в Русия, е д-р Ханс Воке (Hans Wocke) - човекът, който проектира Junkers Ju 287 - първия в света реактивен бомбардировач с обратна (отрицателна) стреловидност на крилото. Първият прототип на самолета Ju 287 V1 полита за първи път на 16 август 1944 г.
За обозначаването на самолетите на Луфтвафе се използва специална система, създадена през 1933 г. от Имперското министерство на въздухоплаването (Reichsluftfahrtministerium - RLM). Системата използва за обозначаване букви и цифри. Буквеното обозначение се състои от букви, които съответстват на името на фирмата производител:
Arado - Ar
Bachem - Ba
Blohm und Voss - BV
Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug - DFS
Dornier - Do
Fieseler - Fi
Focke-Wulf - Fw
Gothaer Waggonfabrik - Go
Heinkel - He
Henschel - Hs
Reimar and Walter Horten - Ho
Junkers - Ju
Messerschmitt - Me
Siebel - Si
Skoda-Kauba – SK.

След фирменото обозначение следва уникална комбинация от цифри, под която даден самолет се вписва в регистъра на Министерството на въздухоплаването. Основното обозначение е последвано от буква, която показва варианта на самолета, и цифра, която показва серията.
С буквата V (Versuch – опитен, изпитателен) и идентификационен номер се обозначават прототипи. Допълнителни преработки или модификации се обозначават с U (Umbausatz), последвано от номер - когато са правени от производителя, или R (Rustsatz), последвано от номер - когато са правени в полеви условия. Самолети, които са пригодени за полети в горещи и прашни райони, каквито са Северна Африка и Средиземноморието, се обозначават с Trop (Tropical).
Ще разгледаме няколко примера:
- Me 262 V3 е третият построен прототип на Messerschmitt Me 262;
- Me 262 A е Messerschmitt Me 262 от варианта A;
- Me 262 A-1 е първата серия произведени Messerschmitt Me 262;
- Me 262 A-1b е Messerschmitt Me 262 от подвариант „b”, който е снабден с други двигатели;
- Me 262 A-1a/U3 е Messerschmitt Me 262, преработен от завода на Messerschmitt в разузнавателен вариант;
- Bf 109 F-4 Trop – е вариант на Messerschmitt Bf 109F, пригоден за експлоатация в пустинни райони.

В настоящата книга са описани самолети, плод на творческата немска инженерна мисъл, които не са влизали в серийно производство, а някои от тях никога не са напускали чертожната дъска. Въпреки това тези проекти дават представа до какво ниво на развитие е стигнало немското самолетостроене по време на войната и не е изненадващ фактът, че много от тях по-късно са проучвани и доразвивани от американски, британски, руски и френски инженери.

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 06 Юли 2009, 22:44; мнението е било променяно общо 5 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 19 Сеп 2008, 14:25    Заглавие:  

Ето и линка откъде още от днес може да си поръчате книгата он-лайн

http://www.airgroup2000.com/index.php?page=knigi&action=add_kom&id=100

По имела:

order@airgroup2000.com

Както и по телефона директно на Стоян Петров

02 978 2 978

Книгата наистина е много ценна и се препоръчва лично от уважавания от всички ни Иван Бориславов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » Администрация » ОН-ЛАЙН КНИЖАРНИЦА "ЕЪР ГРУП 2000".ПАЗАРУВАЙ СЕГА!
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1068s ][ Queries: 13 (0.0091s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker