Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 01 Апр 2020, 09:04
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
МОРСКИ БИЗНЕС - новини от света
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 6 [86 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 12 Яну 2009, 22:05    Заглавие:  

Ново покушение в Гърция: Отвлякоха корабен магнат


Гръцката полиция намери опожарен джип, с който тази сутрин неизвестни въоръжени нападатели са отвлекли корабопритежателя Периклис Панагопулос, съобщи АНА-МПА.

Бизнесменът е бил похитен заедно със своя шофьор.

Под заплахата на оръжие двамата са били изведени от техния автомобил "Мерцедес" и качени в джипа на похитителите, който по-късно беше намерен изгорен.

Близо до колата полицията намери с белезници на ръцете шофьора на Панагопулос. Отвличането е било видяно от работник на съседен строеж, който се обадил в полицията.

Според показанията на шофьора похитителите им казали, че няма да ги наранят, а искат само парите.

Засега полицията смята, че става въпрос за криминално престъпление с цел получаване на откуп, макар че похитителите все още не са се обадили на семейството на Панагопулос.

74-годишният корабен магнат Периклис Панагопулос се смята за патриархът на туристическото корабоплаване в Гърция и по-общо на корабните пътнически превози.

В продължение на 18 години Панагопулос с фирмата си "Роял Круиз лайн" изпълнява туристически круизи в Средиземно море, в Атлантическия и Тихия океан и Скандинавия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 01 Фев 2009, 10:45    Заглавие:  

Румънската полиция иззе 1,2 тона кокаин от порт Констанца

DarikNews - 30 Януари 19:01
Около 1,2 тона кокаин са били иззети на румънското пристанище Констанца, предаде АФП, цитирана от БГНЕС. Те били скрити в контейнер, идващ от Бразилия, съобщи полицейски източник.
Контейнерът пристигнал в Констанца на 23 декември, но получателят му, фирмата “Долдж“, не го е потърсила до днес. Наркотиците, които били разпределени в десетина малки пакети, били открити в кутии с дървен материал, официалният товар на контейнера. Те са на стойност 100 милиона евро и това е най-голямото количество кокаин, залавяно някога в Констанца, съобщи полицията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 05 Фев 2009, 12:40    Заглавие:  

50 млн. тона повече пшеница на световния пазар
“Прогнозите за реколтата от пшеница за тази година са противоречиви, но се очакват между 20 и 50 млн. тона повече. Това се дължи на повече засети площи – най-вече в Русия и Украйна, и в Европа като цяло. Но пък в други страни, които са големи производители на зърно - като Австралия и Аржентина, ситуацията не е много благоприятна заради суша. Там през март вече ще се жъне” – заяви зам.-директорът на Добруджанския земеделски институт Николай Ценов.
Според него пшеницата е достатъчно закалена да издържи до минус 15 градуса. “Влагата все още не е рисков фактор, защото сме в средата на зимата и се очакват валежи. Няма основания за тревога за развитието на пшеницата в Добруджа и в страната. В Южна България посевите са по-слаби, по-редки” – добави той.
И според анализа на областната служба “Земеделие и гори” - Добрич, състоянието на есенниците в областта е добро и много добро. Пшеницата и ечемикът са във фаза баратене, а рапицата – във фаза същински лист. Няма измръзнали посеви, някои са силно сгъстени, се казва още в анализа. Фитосанитарното състояние на посевите се определя също като добро.
В Добричка област с пшеница са засети 1,143 млн. дка. Има спад в сравнение с м.г. най-вече заради ниската изкупна цена на културата, казват производители.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Чет 26 Фев 2009, 01:47    Заглавие:  

___Нов нефтеналивен маршрут заобикаля Русия
25 february 2009 / Novosti

В порт Констанца влезе в експлоатация нов нефтеналивен терминал, принадлежащ на компанията "Rompetrol Group NV" (основен акционер - "КазМунайГаз"). Строителството беше завършено в края на 2008г. Стойността на реализирания проект е 100 млн$.Терминала е разчетен за работа в режим импорт. Първата операция по разтоварването на 60 хил.т. нефт е била проведена на 18 февруари. Сега, както отбелязват в компанията, разтоварването на нефт за нефтопреработващия завод "Rompetrol Rafinare" се осъществява в съответствие с графика.Общата мощност на терминала, способен да приема кораби от класа Suezmax, съставлява 24 млн.т. сурова нефт.
На първо време през терминала ще минава казахстанска нефт. Казахстан отдавна разработва различни, в това число и не зависещи от Русия, схеми за транспортировка на нефта на външния пазар. Сега вече може да се каже, че един от стратегическите планове на Казахстан за износ на нефт е практически реализиран.
В 2006г. най големия национален оператор по транспортировка и транзит на казахстански нефт на световните пазари АО "КазТрансОйл" получи 50% част от компанията "Naftrans Capital Partners" (до тоя момент владееща Батумския нефтоналивен терминал),а във февруари 2008г. "КазТрансОйл" взема контролния пакет на терминала.
Схемата за транспортиране на нефт от Казахстан през Батуми е следната: от порт Актау/Каспийско море нефта се доставя с танкери в Баку, по нататък със жп транспорт до Батуми. В плановете на Казахстан беше и строителство в Батуми на нефтотреработващ завод, но заради августовските събития в Грузия и икономическата криза тези намерения за сега са отложени.Със закупуването от "КазМунайГаз" 75%-ния пакет акций на"Rompetrol Group NV" (септември 2007г.)се откри друга възможност за излизане на казахстански нефт на външния пазар. С него могат да работят два нефтопреработащи завода в Румъния. Строителството на морския терминал е започнало веднага със закупуването на "Rompetrol".
Новия румънски терминал позволява на "КазМунайГаз"да направи нов маршрут за европейския пазар. Нефта за преработка в нефтопреработващите заводи ще се транспортира по Черно море до Констанца и по нататъка в Плоещ. След като бъде достроен нефтопровода Констанца – Панчево – Триест, Казахстан ще получи изход на Средиземно море и ще може да доставя директно нефт на международните пазари.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 16 Мар 2009, 12:20    Заглавие:  

ЕС взе на мушка ръждясалите кораби
TechNews.bg - 12 Март 13:00
Нови правила ще предотвратяват зачестилите бедствия
Корабите, представляващи риск, могат да попаднат в черен списък по новите правила за морска безопасност, одобрени от Европейския парламент.
Наречен на петролния танкер, потънал близо до Франция през 1999 г., пакетът мерки «Ерика III“ предвижда правила за инспектиране на кораби, реагиране при спешни случаи и разследване на злополуки, съобщи сайтът на Европейската комисия.
Предвиждат се и мерки за гражданска отговорност и задължения на страните, които трябва да гарантират, че плаващите под техен флаг кораби спазват стандартите за безопасност.
Новите правила имат за цел да предотвратят повтарянето на бедствия като нефтения разлив, предизвикан от танкера «Престиж“ през ноември 2002 г. По време на буря край северозападна Испания, корабът получава пробойна. След като подобно на «Ерика“ му отказват достъп до пристанище, в което да се освободи от 77 000 тона тежко гориво, той потъва в Атлантическия океан на 250 км от Испания
Оттогава старите еднокорпусни танкери като «Ерика“ и «Престиж“ са забранени в ЕС.
По новия закон, решенията за това, къде да се изпратят бедстващите кораби, ще се вземат независимо. Всички акостиращи в европейски пристанища кораби ще бъдат инспектирани. Корабите, представляващи риск, ще бъдат проверявани по-често, а при неколкократно нарушение на правилата ще може да им бъде наложена забрана.
Организациите, удостоверяващи безопасността на корабите, ще подлежат на одити. Ще бъде създаден европейски център за наблюдение на корабния трафик и всички страни от ЕС ще се свържат чрез «SafeSeaNet“ - мрежата за обмен на морска информация.
Националните морски власти ще бъдат одитирани, за да се гарантира, че прилагат международните стандарти за корабите, плаващи под техен флаг. Ще бъдат приети насоки за разследване на корабните произшествия, а схема за задължителна застраховка ще покрива щетите от злополуки. Корабните оператори ще отговарят за щетите, понесени от пътниците.
ЕС е важна морска сила - флотата му е 25% от световната. Около 40% от вътрешната и почти цялата външна търговия на ЕС се извършва чрез корабен превоз. Всяка година над 400 млн. пътници и близо 3,5 млрд. тона товари минават през пристанищата на ЕС.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2009, 22:41    Заглавие:  

Пристанището в Солун отчете спад на печалбата от 62%
От Никола Георгиев - Дневник

Операторите на второто по-големина пристанище в Гърция, това в Солун, регистрираха печалба от 7.01 млн. долара за 2008 г., съобщи Ройтерс. Резултатът е с 62% по-слаб спрямо година по-рано.

Според агенцията, ключовите фактори за свиването на финансовите резултати на TPA (Thesaloniki Port Authority) са продължителната стачка на персонала и глобалния спад в преноса на товари, включително и по море.

През миналата година приходите от продажби са се понижили с 25.5 на сто. Според представители на TPA, обаче "резултатите са породени не само от намаляването на товаропотока, но от действията на профсъюзите".

През март, персоналът на пристанището прекрати протестите, продължили повече от година, които попречиха сериозно на дейността на оператора. Именно стачките на солунските докери бяха и една от основните причини да се провали приватизацията на порта в края на миналата година.

Повод за повишени надежди за по-добро бъдеще на компанията, сред мениджърите на ТПА, е повишението на продажбите с 16% за периода януари-февруари, отчитано на годишна база, уточнява Ройтерс.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Съб 11 Апр 2009, 00:53    Заглавие:  

___Варна е заинтересована от линия до Сочи
10 април 2009,РИА Новости

На 08 април делегация от българския порт Варна се запозна с технологическите възможности и потенциала на ОАО «Туапсински морски търговски порт». По информация от ТМТП, гостите са изказали предложение по създаването на регулярна товарна линия Варна – Сочи – Туапсе, която би обезпечила доставката на строителни материали и оборудване на български производители за строежа на олимпийските обекти в Сочи. Интереса на българските представители към портовите инфраструктури на южна Русия са обясними. Българските строители са заинтересовани от участие в мащабните строежи в олимпийската столица през 2014г., и в условията на криза тази заинтересованост се увеличава. На българските строители е предложено да вземат участие в строителството на пътища, засипване морското крайбрежие, ремонт на социално значими обекти. За обезпечаване на олимпийските строежи със строителни материали, България е готова да доставя цимент, пясък, чакъл, а също така и различно оборудване. Отиването в Туапсе след разтоварване в Сочи ще позволи да се осигури обратен товар.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 13 Апр 2009, 22:38    Заглавие:  

Морските превози ще са един от най-бавно възстановяващите се сектори
От Никола Георгиев, Дневник

Стотици кораби по света са закотвени и по световните пристанища, докато корабостроителната индустрия продължава да бълва нови и все по-големи плавателни съдове. Глобалният спад в търговията и преноса на стоки и ресурси по море сериозно подкопава моментните възможности и дългосрочните перспективи пред морския превоз.

Рецесията, която се очаква да обхване целия свят до края на 2009 г., съвсем логично води след себе си и до осезаем спад в международната търговия. По данни на Международния валутен фонд за настоящата година се предвижда глобално свиване на износа с около 2.8% в сравнение с 2008 г. Като следствие се очаква обемът на превозваните морски товари да намалее с 3% на годишна база.

Подобен спад би могъл да се овладее сравнително лесно в някои сектори, но морските товарни превози не е от тях. Дългосрочните инвестиции и ангажираност, с които изграждането на един нов, модерен кораб е свързан, пречат на бързото преструктуриране в сектора. Според анализатори през следващите две години се очаква по вода да бъдат пуснати най-големите по капацитет товарни кораби за последните 15 години. Общата им товароподемност ще бъде нови 3.9 млн. контейнера на световния пазар на превози. Тези дългосрочни инвестиции карат редица анализатори да смятат, че секторът ще се възстанови значително бавно от глобалното икономическо забавяне.

Неоправдалите се очаквания за продължителен икономически растеж в световен мащаб изиграха лоша шега на компаниите в бранша. Само за януари превозите на товари по море са намалели с 20% на годишна база, а се очаква допълнително усложняване на ситуацията. Лидерите в сектора вече започват до освобождават своите кораби и да намаляват персонала си, но това едва ли ще успее да ги избави от всички негативи на кризата. По данни на "Лойдс мърин интелиджънтс" 9.1% от плавателните съдове в бранша вече са спрени от дейност. Голяма част от тези кораби търсят пристанища с изгодни климатични и финансови условия за дългосрочно закотвяне. Правилната ориентация в пазарните условия на редица международни пристани води до въвеждането на промоционални пакети за престой. Борбата за закотвени кораби вече запълва редица пристанища, намиращи се на ключови географски маршрути като бившата американска военна база в заливът Субик във Филипините, предлагащ цена от 10 хил. долара за дългосрочен престой.

Глобалният спад в морския товаропоток сериозно натиска и цените на превозите, което допълнително затруднява дружествата от сектора. По данни, цитирани от Ройтерс, цените за превоз са спаднали със 70% спрямо пика си от юни 2008 г. В сравнение със същия период най-тежко са пострадали корабите с най-голяма товароподемност, способни да превозват големи количества желязна руда, обслужващи редовния курс Бразилия - Китай. Тук сривът на цените е 80% - до стойност от 21 долара за тон полезен товар. Фактор в тези оценки са и тенденциозно по-ниските цени през първото тримесечие на всяка година поради намалелите превози от и за Китай, Европа и САЩ. Натрупаните излишъци от стоки около коледните и новогодишните празници, както и китайската лунна нова година обясняват този тренд.

Добрата новина за превозвачите, опитващи се отчаяно да си осигурят нужните парични средства за подържане на дейността, са ниските цени на петрола. По данни на "Блумбърг" компанията Orient Overseas ще плати до 49% по-малко за гориво през настоящата година. В борбата за средства редица превозвачи са принудени да изпълняват полупразни курсове с единствената надежда, че ще запазят лоялността на клиентите си.

Взимайки под внимание всички фактори, не е учудващо, че повечето компании очакват или вече са регистрирали загуби. Един от лидерите на пазара, датската Maersk, предвижда намаление от 35% на оперативните си приходи за 2009 г. След като драстично ограничи разходите си и съкращаването на 4500 души от своя персонал през изминалата година, компанията успя да регистрира печалба от 205 млн. долара.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 15 Апр 2009, 11:35    Заглавие:  

Таз новина ми прилича на смукана от пръстите и на голяма измислица...

В Хърватия до 2019 г. ще има около 35 000 морски терминала
15 април 2009 | 12:33 | Агенция "Фокус"
Загреб. В Хърватия има около 109 000 корабчета, а за да се въведе ред в пристанищата и да се осигурят повече терминали, министърът на морето прие правилник, който дефинира задължението за подялба на пристнищната област на оперативна комунална и мореплавателна част в 42 области и 191 пристанища от местно значение, пише днес хърватският “Виесник”. Стратегията за развитие на морския туризъм в Хърватия предвижда в периода от 2009г. до 2019г. да бъдат изградени 5 000 терминала в съществуващите пристанища, 5 000 – в на нови локации, които да бъдат разпределени по равно по дължината на хърватското крайбрежие. Така през 2019г. в страната ще има около 35 000 терминала, като това се отнася само за терминалите морския туризъм.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
viessman


Регистриран на: 21 Дек 2007
Мнения: 148
Местожителство: Бургас-Варна

МнениеПуснато на: Пет 17 Апр 2009, 23:28    Заглавие:  

повече новината е свързана с проблема с пиратите...., но както знаем - всичко е бизнес!

Somali Pirate Exclusion Zone Backed by Shipper Group

A group representing half the world’s merchant-ship operators backed a plan to exclude vessels from a 600-mile-wide area off Somalia’s coast because of an escalation in attacks by pirates. Ships shouldn’t sail within the zone extending from the east coast of Somalia down to the Seychelles, Peter Hinchcliffe, London-based marine director at the International Chamber of Shipping, said by phone today. He confirmed the contents of a circular sent to the group’s members yesterday.
“The sensible thing to do is go further off the coast and travel faster,” Nick Day, chief executive officer of Washington-based Diligience Inc., a security and intelligence group, said by phone.
Almost all of this year’s hijackings around the Horn of Africa have been carried out on ships off Somalia’s east coast or outside naval convoys in the Gulf of Aden above it, according to the International Maritime Bureau. Just “two or three” out of the 19 were ships within convoys, Cyrus Mody, a manager at the IMB in London said by phone.
The 600-mile safety zone was first recommended by the Maritime Security Centre, Horn of Africa, a European Union-run organization coordinating the protection of shipping in the region, Hinchcliffe said. It doesn’t apply to carriers sailing to the north of Somalia in convoys, he said.
Somali pirates have carried out 80 attacks this year, compared with 111 in 2008, according to the International Maritime Bureau. Between 22,000 and 24,000 ships sail through the Gulf of Aden each year, most of them also navigating Egypt’s Suez Canal to the north to travel between Europe and Asia.

Source: Alaric Nightingale, Bloomberg

_________________
ALWAYS PORT TO PORT!

Que Sera Sera...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 19 Апр 2009, 09:19    Заглавие:  

Ирак строи пристанище за 2,8 млрд. долара
BLITZ - 17 Април 2009, 00:30
Транспортният министър на Ирак Амер Абдулджабар Исмаил заяви, че страната е подписала споразумение с италиански консорциум за построяването на пристанище в Персийския залив на стойност 2,8 млрд. евро.
“Иракското правителство е дало съгласие на италианската фирма да построи пристанище “Грейт Фау“, което се намира близо до южния град Басра, заяви Исмаил. “Предложеният проект, който е на стойност 2,8 млрд. долара, е спечелен от италиански компании, които ще участват заедно с нашия Департамент по проектите към министерството“, допълни той. /АФП
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
viessman


Регистриран на: 21 Дек 2007
Мнения: 148
Местожителство: Бургас-Варна

МнениеПуснато на: Вто 21 Апр 2009, 09:36    Заглавие:  

Aden crew ban

Philippines President Gloria Arroyo has issued a ban on sending the nation's seafarers to waters off Somalia where piracy is rampant.


Press Secretary Cerge Remonde told reporters that the president "issued a series of directives banning the deployment of our seafarers on the pirate-threatened sea lanes," including the Gulf of Aden, according to press reports.


Although it is unclear whether the government can enforce the ban, the Philippines is a major supplier of shipboard labour, making up 20% of the world's supply of seafarers.

Seventeen Filipino seafarers have been freed from pirate hands with the recent release of the 43,214-dwt Titan (built 1983), but 22 were aboard the 38,340-dwt Irene E. M. (built 1979) when it was hijacked last week.

An estimated 108 Filipino mariners are still being held captive off Somalia.

Despite the figure, the United Filipino Seafarers quickly lashed out against the ban, calling it ridiculous. The union says the ban means "lost opportunities for many Filipino seafarers."

The government is defending the move, which will not allow Filipino crews on ships that will transit within 300 kilometres of Somalia.

“If there will be no assurance on the safety and security of our countrymen there, I think it is logical to ban their deployment in the areas,” Deputy Presidential Spokeswoman Lorelei Fajardo said, according to the government news agency.

source: tradewinds

ако успеят да го задействат ще стане много интересно! Smile

_________________
ALWAYS PORT TO PORT!

Que Sera Sera...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 14 Май 2009, 00:25    Заглавие:  

Чехословакия щяла да копае тунел за излаз на Адриатическо море
BLITZ - 13 Май 11:54
През 70-те години Чехословакия е планирала да построи железопътен тунел до Адриатическо море, съобщи радио “Прага”, като се позова на вестник “Лидове новини”.
Тунелът е щял да бъде дълъг 410 км, като под земята е щяла да бъде прокарана 350-километрова ж.п. линия.
Планът, разработен от чехословашки инженери през 1975 г., предвиждал също така в Адриатическо море да бъде изграден изкуствен остров, за което щяла да бъде използвана пръстта, изкопана при строителството на тунела.
Островът, който било предложено да се появи край бреговете на Югославия, със съгласието на Белград е трябвало да стане част от Чехословакия. Дори било измислено името на първото чехословашко пристанище - Адриапорт.
В плана обаче не се говори нещо за договореност за строителство с Австрия, през чиято територия също е трябвало да преминава тунелът. Предполага се, че точно по тази причина проектът не е бил реализиран. Отбелязва се, че проектът е бил много скъп, а и политическата ситуация в Европа едва ли е щяла да позволи започването на подобно строителство, пише ЛентаРу. /БЛИЦ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 14 Май 2009, 22:41    Заглавие:  

Кризата свива трафика в европейските пристанища
БГНЕС - 14 Май 19:36
Икономическата криза нанася тежки поражения на европейските пристанища и трафикът през първото тримесечие на годината е намалял с 14% в сравнение със същшия период на миналата година, гласят данни, съобщени на годишната конференция на Организацията на европейските морски пристанища в Марсилия, предаде АФП.
Икономическата криза нанася тежки поражения на европейските пристанища и трафикът през първото тримесечие на годината е намалял с 14% в сравнение със същия период на миналата година, гласят данни, съобщени на годишната конференция на Организацията на европейските морски пристанища в Марсилия, предаде АФП.Според огласените данни за трафика в около 50 пристанища кризата се отразява най-сериозно на контейнеровозите, където спадът е 15-20%. Подобна е ситуацията със сухотоварните кораби (въглища, железни руди, пшеница), докато при танкерите общо взето се запазва досегашното положение, посочва организацията. /БГНЕС
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 18 Май 2009, 21:42    Заглавие:  

Боливия става морска държава
Profit.BG - 16 Май 2009, 13:43

Подземен 150-километров тунел ще осигури на Боливия излаз на Тихия океан, съобщава Financial Times. Тунелът ще минава под границата на Перу и Чили до Тихоокеанското крайбрежие. Изходът му ще бъде на изкуствен остров, на който боливийците ще построят и първото си морско пристанище. Зад амбициозния проект застанаха три чилийски архитектурни бюра. Те заявяват, че идеята е “смахната“, но съвременният свят е натрупал достатъчно опит със сложни архитектурни и инженерни постройки, за да е възможна реализацията на подобен грандиозен проект. Ако планът бъде реализиран успешно, тунелът ще стане на-дългото подземно и подводно съоръжение в света.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 6 [86 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.8299s ][ Queries: 14 (0.0465s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker