Private Colleger of transportation
panair2018

Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Полски пистолети с паметни имена · ЗА ЛЕКА НОЩ : ЕДНА НЕЗАБРАВИМА "ЛУННА СОНАТА" · Издателство Еър груп 2000 с летящ старт на Коледния панаир на книгата · Руските военни моряци са в недоумение от американско изявление · Китай задържа бивш канадски дипломат · Египет ограничи продажбата на жълти жилетки ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 12 Дек 2018, 05:47
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
Клубове по водни и моторни спортове
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Сря 11 Фев 2009, 16:39    Заглавие:  Клубове по водни и моторни спортове  

Клуб за водни и екстремни спортове – Порт Лом

Ломският клуб за водни спортове е създаден от сегашния му началник Спиридон Дочев – член на УС на Българската федерация за водомоторен спорт. Спиридон Дочев е уникална личност. Роден е на 8 октомври 1941 г., завършва техникум в София, работи като механик на портална механизация в Пристанищен комплекс – Лом и е състезател по водомоторен спорт, клас 0А до 1970 г. После заминава за Сирия, а след завръщането си през 1975 г. отново се захваща със спорта. През 1978 г. Дочев създава клуба с два класа “Вихър” и 0А-250. Оттогава и досега въпреки почти 62-годишната си възраст неговите ентусиазъм и работоспособност са неповторими. Той е организатор и основен изпълнител на всички клубни инициативи, понякога и с цената на екстремни решения. Неслучайно екстремността е заложена и в името на клуба “...и екстремни спортове”. Работното време на клуба започва след 17 h и завършва... след края на определената работа. Клубът дава много емоции, но не и хляб, а тук въпреки огромната безработица идват цели семейства. Работи се само за собствено удовлетворение, без всякакво заплащане или материално стимулиране. Единственото, водещото начало е да се продължи традицията и градът да продължи да дава на водомоторния спорт водещи състезатели от национална величина. Неслучайно от Лом е и единствената жена, която на равни начала с мъжете постига определени успехи.
В клуба са застъпени всички класове (без 0А-250, защото няма достатъчно финансови средства). Иначе състезатели, колкото искаш. През тази година за първи път на републиканския кръг клубът се представи с двама състезатели в клас СИ - 7-годишният Кристиан Кирилов и 9-годишният Боян Димитров. Лодките от този клас са с двигател “Ветерок” 175 cm3. Амбициозната цел на клуба е не само да представи двамата малчугани, но и да утвърди този клас от световните класации в българския шампионат. По-голямата и високохуманна задача е да се привлече интересът на подрастващите към водомоторния спорт, да се откъснат и държат по-далеч от алкохола и дрогата, цена, която си заслужава усилията.
Досега в България са съществували 49 състезателни клуба за водомоторен спорт, но по-голямата част от тях вече не функционират като самостоятелни и обикновено се обединяват при изграждането на отборите си: София и Кърджали в един отбор, Пловдив, Балчик и Севлиево в друг и т. н.
Ломският клуб участва самостоятелно със собствен отбор от 12 скутера. Той води разговори за организиране и провеждане на кръг от републиканския шампионат в язовир Монтана, с което да се популяризира идеята за изграждане на ваканционно селище и да се наберат средства за издръжката му. Гледа и навън, но засега финансовите проблеми ограничават състезателите му само до републиканско ниво. Единственият българин, участник в клас 0С-500, който успява да си осигури средства за участие навън, постига пето място в световната ранглиста. До миналата година основни спонсори са Видин, Русе, Оряхово, тази година единствен спонсор на клуба е Пристанищен комплекс – Лом, предоставил безвъзмездно телефон, осветление и помещение (бивш склад), което членовете на клуба със собствен труд са облагородили и приспособили, макар самите скутери да се съхраняват на няколко етажа.
До закриването на УППМ-МО през 1999 г. клубът е в добри отношения с Морския клуб в града. И двата имат по един отбор, които си помагат. С трансформирането на Морския клуб във “Войнтех” – ЕООД традицията е нарушена, а взаимодействието се превръща в противопоставяне. През 2000 г. двата отбора успяват да ремонтират двигателите, участват в състезанието в Лом, но след това ръководството на “Войнтех” ги разпродава на безценица. Съществуващата база на Морски клуб – Лом постепенно, системно и безвъзвратно се разрушава. За да я спаси, Пристанищен комплекс - Лом отправя писмено предложение до “Войнтех” да му бъде предоставена за стопанисване базата на Морския клуб срещу задължението да ремонтира сградите и да възстанови плажния комплекс с двата басейна за своя сметка. Предложението е отхвърлено. Сградният фонд продължава да се руши, а материалната част се разграбва. Чисто нов, още не спускан на вода луксозен скутер “Хоман-Т6” е продаден, а след това е върнат разрушен и с негодни двигатели. Срязан е валът на моторен кораб “Яким Атанасов”, опожарен е водометът му. Всичко, което Спиро и неговите състезатели са събрали и построили с доброволен труд, е разграбено и опустошено. През миналата година след изключително трудни преговори с “Войнтех” – Монтана за един скутер клас Р-1000 за участие в Кърджали директорът Венцислав Маринов дава съгласието си, едва когато транспортът с лодките вече е заминал. Членовете на клуба приемат тази обида много болезнено.
В началото на юли т. г. клубът е посетен от министъра на транспорта и съобщенията, който проявява изключителен интерес към живота и дейността му и дори поема някои ангажименти. За съжаление посещението му е оставено без всякакво внимание от страна на местните държавни институции. Което пък говори за липса на всякакъв интерес от тяхна страна към проблемите на клуба.
За републиканския кръг в Лом като домакин клубът се подготвя сериозно и отговорно. Ремонтират се скутери и двигатели, издирват се спонсори. Гордостта на клуба е възстановеният скутер на бившия световен шампион Йордан Йорданов, подарен от неговата съпруга и сина му в трагично състояние. Осем месеца общи усилия на всичките състезатели не стигат за завършването на ремонта и представянето на тази великолепна машина на състезанията. Освен с нея сега клубът разполага с 4 скутера. И не губи надежда, че ще срещне разбирането и подкрепата на местните институции. Ако не през тази година, поне през следващите!

Тодор НАЙДЕНОВ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0560s ][ Queries: 13 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker