Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 22 Окт 2020, 02:45
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Авиоинциденти и авиокатастрофи
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 30 от 94 [1397 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 28, 29, 30, 31, 32, ..., 92, 93, 94 Следваща
Автор Съобщение
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Съб 28 Фев 2009, 11:44    Заглавие:  

Пропуснал си, Flame, две - AVB и ВАС. Но проблемът не е толкова в нормативната база. Нар. 24 не бих я нарекъл "някаква". Тя навремето бе направена, за да се тури някакъв ред в кочината. Нейният проблем, обаче, бе този, че третираше еднакво и "чичо на село" с 2 антоновки и фирмите с Боингите и Ербъсите. Но това си беше обща слабост. Европата и тя беше пообъркана кой, кое как да регулира - та ЕС, та JAA, та EASA. Чак през последните две-три години като че ли има повечко яснота и разпределение на отговорностите. Та и у нас стана така. За да бъдат различни (по-строги най-общо казано) изискванията към тези, които извършват търговски превози на пътници, товари и поща, бе написана Наредба 37, отнасяща се за тия последните. А както си забелязал последните европейски норми (Регламенти с пряка приложимост в държавите-членки, значи и у нас) са от септември 2008 год., макар и имащи "предшественици", но с по-малък и по-опростен подход към нещата. А "Дженеръл авиейшъна" си остава все още "сираче" откъм регулиране с Регламенти. И ето защо "остатъкът" от Нар. 24 си е необходим. За тия, които искат да осъществяват въздухоплавателни услуги без превоз на пътници, товари и поща срещу заплащане или наемане. Така че проблемът не е в нормативната база, а в нейното прилагане от органа - Джи Ди-то, както казваш... И ако има някой ощетен, то това са другите (AVB, Лазурите, Александров), които хвърлят пари за документи, обучение и персонал, за да се лицензират по 859 и 1008 (или старата 2407), а Делтата (и още 2-3 като нея), под "невинно невиждащото" око на Джи Ди-то вършат същото като дейност (даже се рекламират в Телминал 2 !?! ) без влизат в тези разходи и съответно без да отговарят на по-високите изисквания. (То може и да влизат в разход, ама по друга "процедура"....).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 28 Фев 2009, 13:48    Заглавие:  

Румънски самолет избегна катастрофа

News.bg

Румънски самолет с 51 души на борда се приземи аварийно в западна Румъния.

Всички пътници са напуснали борда на самолета невредими.

Говорител на международното летище в Тимишоара е заявил, че близо два часа машината е кръжала над летището заради технически проблеми със зъбните предавки.

Самолетът се приземил върху легло от пяна, направено от пожарникарите. 10 линейки и три противопожарни коли са били изпратени на летището.

http://news.ibox.bg/news/id_1811609994



PS: Gear не винаги значи зъбна предавка Laughing Laughing Laughing

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 28 Фев 2009, 14:11    Заглавие:  

Хахахаах Laughing Laughing Laughing Laughing

Сега ако някой ги просветли, че има и педали на самолета, то си става колело бре!

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 28 Фев 2009, 21:16    Заглавие:  

Екшън:

http://dnes.dir.bg/2009/02/28/gallery4072718_0.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Flame


Регистриран на: 27 Фев 2009
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Съб 28 Фев 2009, 21:40    Заглавие:  

Stoyan написа:
Хахахаах Laughing Laughing Laughing Laughing
Сега ако някой ги просветли, че има и педали на самолета, то си става колело бре!

Самолетът е имал проблеми с носовия колесник (Nose Gear) и е кацнал без той да е спуснат. При буквален превод се допускат грешки в търсенето на сензация:
Gear (според речника) - зъбно колело, зъбна предавка, трансмисия.
Nose Gear - носова зъбна предавка. Rolling Eyes
Цитат от News.dir.bg:
Цитат:
...самолетът е кръжал над летището в продължение на почти два часа след като не могъл да извади колесника...

Да, обаче само носовият колесник не спуснат, така че инфото не е много коректно...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 28 Фев 2009, 21:51    Заглавие:  

Flame написа:
Stoyan написа:
Хахахаах Laughing Laughing Laughing Laughing
Сега ако някой ги просветли, че има и педали на самолета, то си става колело бре!

Самолетът е имал проблеми с носовия колесник (Nose Gear) и е кацнал без той да е спуснат. При буквален превод се допускат грешки в търсенето на сензация:
Gear (според речника) - зъбно колело, зъбна предавка, трансмисия.
Nose Gear - носова зъбна предавка. Rolling Eyes
Цитат от News.dir.bg:
Цитат:
...самолетът е кръжал над летището в продължение на почти два часа след като не могъл да извади колесника...

Да, обаче само носовият колесник не спуснат, така че инфото не е много коректно...


Ами да си наемат консултанти! Това ми напомня безумната история с "Разследване на самолетни катастрофи" По NG. По малоумен превод нямаше...

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 28 Фев 2009, 22:21    Заглавие:  

Черногорски пътнически самолет се приземи аварийно в Подгорица
От Дневник
Машина на черногорската авиокомпания Монтенегро ерлайнс, изпълняваща полет по линията Подгорица-Рим, се приземи успешно на летището в Горубовце въпреки появилите се технически проблеми, предаде БТА, позовавайки се на агенция ТАНЮГ.

Самолетът излетял тази сутрин в 8.30 часа от Подгорица за Рим и веднага след това се върнал, защото при излитането му паднала едната гума на колесника.

Очаква се официално съобщение на черногорската авиокомпания за случилото се.

Според неофициална информация на черногорските медии самолетът кръжал и изпуснал горивото си в Шкодренското езеро, след което кацнал на пистата по корем. Няма ранени.

В готовност на летището са били екипи на бърза помощ, противопожарната служба и полицията, а Клиничният център в Подгорица е бил готов за извънредната ситуация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 01 Мар 2009, 12:30    Заглавие:  

Трима загинаха при самолетна катастрофа в Луизиана
BLITZ - 01 Март 04:05
Трима души загинаха при катастрофа на частен самолет в югоизточната част на американския щат Луизиана, съобщи полицията на град Ливингстън, предаде РИА Новости.
Пътници в лекомоторната Cessna по предварителни данни са били двама възрастни и техният син. За катастрофата са съобщили жители от близки градчета. Полицията разследва причините за трагедията. /БЛИЦ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
singa


Регистриран на: 24 Авг 2008
Мнения: 44
Местожителство: Around the globe

МнениеПуснато на: Нед 01 Мар 2009, 14:47    Заглавие: Pilots Say Turbulence Likely Reason For Schiphol Crash  

Pilots Say Turbulence Likely Reason For Schiphol Crash
February 28, 2009
Turbulence created by a large plane landing at Amsterdam just ahead of a Turkish Airlines Boeing 737-800 may be the most likely reason it crashed, a Turkish pilots' association said.

Five Turks and four Americans were killed when the 737 crashed into a field short of the runway at Schiphol Airport on Wednesday. Among the dead were three pilots and a flight attendant.

A Boeing 757 appeared to have landed on the same runway just two minutes before the Turkish Airlines (THY) plane, the Turkish pilots' association (TALPA) told a news conference.

"Wake turbulence", an air turbulence created by a pair of vortices trailing in the wake of an aircraft's wing tips, could have hit the descending Turkish plane, preventing it from continuing to fly, the group said.

TALPA Vice Chairman Mete Dane demonstrated flight TK 1951's approach to Schiphol and said the reason why it had suddenly lost altitude pointed to wake turbulence.

The Schiphol control tower should issue full information about planes landing on the runway, the landing intervals, and what communication took place, he said.

A Dutch Safety Board spokesman said wake turbulence was one of the options its investigators were looking at.

"We look at all options and we certainly are not excluding this one," spokesman Fred Sanders said.

It was not clear if a Boeing 757 had actually landed just before the Turkish Airlines plane, he said.

A Schiphol spokeswoman declined to comment on any speculation while the cause of the crash was being examined.

BLACK BOXES EXAMINED

TALPAS's Dane said: "We do not have exact information about the distance between the planes and we do not know if our plane has been warned about the situation. But according to the records we have seen, no mention of it is made."

"We want Dutch Aviation Authorities to be neutral and release all information, including any which might relate to them."

Experts are examining the flight recorders from the plane, which are now in Paris, where French authorities are providing technical assistance. The Dutch Safety Board expects to present a preliminary conclusion of the investigation next week.

A THY plane carrying some of those injured in the crash arrived in Istanbul on Friday.

The company said the pilots who died were Captain Hasan Tahsin Arisan, Murat Sezer, Olgay Ozgur and flight attendant Ulvi Murat Eskin.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flame


Регистриран на: 27 Фев 2009
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Чет 05 Мар 2009, 19:24    Заглавие:  

Има вече някакви резултати за катастрофата на Боинг 737-800 на THY на амстердамското летище Схипхол (цитирам Dutch Safety Board):
Цитат:
Safety Board issues warning to Boeing for possible shortcomings of the radio altimeters
of Boeing 737-800

The Dutch Safety Board has issued a warning to Boeing as a result of the first findings of the investigation into the crash of the Boeing 737-800 at 25 February 2009 a few moments before the landing at the Polderbaan of Schiphol Airport. The automatic throttle system, as a part of the automatic steering system received incorrect information because of a malfunction in the left radio altimeter. The chairman of the Board, prof. Pieter van Vollenhoven, reported Wednesday that, while the plane was still at an altitude of 1950 feet, the radio altimeter reported an altitude of – 8 feet, which caused the automatic throttle system to reduce power and configurated the rest of the systems as if the plane was only a few meters above the Polderbaan. When the crew of the Turkish Airlines noticed what was going on, it was already too late to intervene effectively. Boeing has given notice that a warning will be issued to all users of this type of plane to make them aware of this possible risk.


Линк към Dutch Safety Board: тук.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 06 Мар 2009, 10:48    Заглавие:  

Върху главата ми падна част от покрива на самолета
BLITZ - 06 Март 00:35
Българинът Атанас Щилиянов е оцелял при катастрофата на турския самолет близо до летище “Схипхол“ в Амстердам, съобщава “24 часа“. Тежкият въздушен инцидент с Боинг 737-800 на “Търкиш еърлайнс“, при който загинаха 9 души, а над 80 бяха ранени, стана на 25 февруари.
Самолетът изпълняваше полет от Истанбул за Амстердам със 134 души на борда - 127 пътници и 7-членен екипаж. Машината се разби в 10,31 ч местно време (11,31 българско) при лека мъгла, ниска облачност с вертикална видимост над 400 метра и хоризонтална около или малко над 1000 м, разцепвайки се на три - задната част на корпуса бе напълно откъсната, а напречно зад пилотската кабина се е образувала широка пукнатина. Самолетът се е разбил на около 1,7 километра от пистата, на стотина метра от магистрала А9 и на около 600 метра от жилищни сгради.
Тогава по списъка на пътуващите беше съобщено, че има един пасажер с български паспорт - Джем Мерт, който живее в Истанбул. Той също бе сред ранените, но след лекарски преглед е бил освободен.
Имаше съобщения за пътувалия Стилиян Атанас, но за него бе обяснено единствено, че е с холандско гражданство.
Вестник “24 часа“ има шанса да открие Атанас Щилиянов, който от няколко дни е изписан от болница, и да направи интервю с него по телефона в дома му в Амстердам.
Въпреки преживения шок и ужас от инцидента, той е успял да запази чувството си за хумор, говори със самообладание за случилото се, макар да се усеща, че за части от секундата се задъхва - вероятно заради травмите и счупената гръдна кост.
Веднага щом е бил откаран в болница, е бил настанен в реанимация, заради вдигнатия адреналин при шока от случилото се лекарите измерват кръвно 220 на 120, макар че до този момент не е имал такъв проблем. Направени са му няколко скенера, множество изследвания, както и рентгенови снимки, тъй като е имало съмнение за счупвания на гръбначния стълб. Стресът от изживения ужас още не е отшумял, Щилиянов признава, че нощем често се буди от кошмарни сънища. Заради силните болки от счупената гръдна кост и множеството натъртвания по тялото все още пие обезболяващи лекарства.
Ето неговия разказ за преживяното при катастрофата.
- Как се озовахте в самолета, който катастрофира близо до летището “Схипхол“ в Амстердам, г-н Щилиянов?
- Пътувах от Ашхабад за Амстердам, като сменях полета в Истанбул. Бях в Туркменистан за три седмици заедно с един френски икономист - проф. Мишел Сигбод, за да работим по един проект на Европейския съюз. Моят ангажимент е по IT системите в проекта. Колегата си тръгна два дни по-рано за Франция, а моят полет от Ашхабад беше с турските авиолинии, тъй като нямаше директна връзка до Амстердам. По време на пътуването от Истанбул за Амстердам не забелязах нищо обезпокоително. Мястото ми беше 28С - до пътеката, в задната част на самолета, близо до тоалетните.
Малко преди да стигнем Амстердам, се огледах дали има достатъчно място и реших да пробвам дали бих могъл да заема позата за извънредна ситуация, която ми е много добре известна, тъй като в студентските си години работих като стюард в БГА “Балкан“. Горе-долу успях да се свия на кълбо, когато чух стандартното съобщение да се приготвим за кацане. Вдигнах поглед и видях, че сме на около 250 метра височина според мен. Буквално след 1-2 секунди
самолетът направи човка напред, при което машината пропадна с около 200 метра, като зави наляво - наклони се лявото крило на джета. Някои изпищяха още в момента на самото пропадане. Пилотът се опита да вдигне машината, но не успя, и носът се вдигна доста нагоре, настъпи рязко движение, опашката пропадна и се заби в една току-що изорана нива.
- Какво последва?
- Усещането беше като при силно земетресение. Опашката на самолета се беше отчупила, а заради форсирания двигател моторите се отцепиха и бяха излетели напред - на около 50-100 метра от основната част на машината - крилата и корпуса.
- Някаква ваша версия? Първите информации бяха за свършило гориво.
- Не, това с горивото е глупост. Самолетът обикновено има резервно гориво поне за още един час освен предвиденото разстояние, тъй като може да се наложи да кръжи над летището или да кацне на съседно.
Според мен става дума за малък технически проблем, комбиниран с грешна реакция на пилотите.
По-късно един турчин от пътниците разказваше как от самото начало на полета забелязал, че елероните на лявото крило са отворени по-малко, отколкото на дясното. Това, разбира се, може да са спекулации, всичко ще стане ясно, когато излезе окончателната експертиза.
Знам също, че пилотите не са самоубийци, но те също са хора и правят грешки.
- Какво беше първото ви усещане, след като самолетът заора? Какво се случи?
- В момента на удара върху главата ми падна част от покрива на самолета. След това буквално за секунди се озовах под открито небе, тъй като мястото ми се оказа точно там, където се счупи самолетът.
В първите няколко секунди настана тишина. После започнаха да скачат откъм опашката на самолета от метър и половина височина, движеха се и онези, които като мен се оказаха извън самолета след удара.
След няколко минути погледнах към вътрешността на самолета и за секунда си помислих дали да не тръгна и аз - за помощ на други пътници, както и за телефона и лаптопа, които ми останаха вътре, но бързо се отказах - видях, че има някаква течност. Може да е било вода, но може да е бил и керосин, имаше опасност от пожар, затова тръгнах с идеята да съм колкото може по-далече от машината.
В първите минути беше много тъмно, защото имаше много прах, хаос, нищо не се виждаше. После започнаха да се движат онези пътници, които като мен се оказаха извън самолета. Някои тръгнаха обратно към машината - да си вземат част от багажа, чантата с лаптопа или пък да помогнат на свои близки от пътниците вътре.
Някои наистина бяха успели да помогнат, но са могли да стигнат максимално до седми-осми ред, по-нататък не са могли да продължат.
Хората от бизнес класата и пилотите са загинали, тъй като при удара в земята с 250 километра в час задната част на машината е действала като торпедо, когато ги е сплескала.
- Случилото се с вашия самолет опровергава версията, че първите 4-5 реда в самолета са най-безопасни. Каква беше първата ви реакция?
- Първо започнах да се опипвам - да установя дали имам наранявания или счупвания. Видях, че от мен течеше кръв. Ухото ми беше разрязано почти като при Ван Гог, но слава богу, сега е зашито.
Както по-късно се шегувах, добре, че не ме е ударила тоалетна чиния, която остана към отчупилата се опашка на самолета.
Стигнахме заедно с други от ранените до една ферма, а после ни настаниха в голям хамбар наблизо. А малко по-късно вече с линейки и полицейски ескорт ни настаниха в Медицинския център на Амстердам и в още около 40 болници в цяла Холандия. Аз бях приет в реанимация за пълни изследвания
- минах няколко пъти на скенер, рентгенови снимки, тъй като имаше съмнения за счупвания на гръбначния стълб...
- Съдбата ви е погалила, но и вие сте знаели как да се държите при такава извънредна ситуация. Бяхте ли останали в тази спасяваща поза в момента на удара?
- Да, донякъде бях в тази поза, която ми е помогнала. Това показват дори и нараняванията, които имам. Счупена ми е гръдната кост, за която ще трябва по-дълъг процес за възстановяване. Според лекарите ще ми трябват най-малко 6 седмици, за да се възстановя, а болките може да продължат и повече от три месеца. Имам множество синини и охлузвания по главата, гърба и едната ръка, с която съм предпазвал главата си.
Наистина човек трябва да има късмет, но трябва и да си помогне сам.
- Имали ли сте други инциденти във въздуха?
- Новите модерни джетове, падат като тухла, когато ускорението падне под съответната им критична скорост. Имал съм инцидент като стюард. Но това бяха стари руски машини с турболентни двигатели, при които дори и с отказал двигател самолетът може да планира и да се приземи. Например Ил-14, с който съм летял, беше такава машина. При модерните самолети обаче не е така.
Помня, че като стюард на Ил-18 веднъж едно врабче ни удари в носа, разтресе се целият корпус и се удари в страничното стъкло на пилотската кабина, защото от голямата скорост на самолета и насрещната скорост на врабчето се получава ефект като от куршум, който може да пробие дори и металния корпус.
- Но може би разораната нива, на която падна вашият самолет, е помогнала?
- Лошият късмет в случая беше, че паднахме на току-що разорана нива, с влажна почва, която буквално прихваща като лепило самолета, заради което силата на удара е още по-голяма. Ако беше на асфалт или на вода, както например стана с машината в река Хъдсън, Ню Йорк, съвсем наскоро, тогава силата на удара може да се намали от изминатия път по пистата или по водата до окончателното спиране.
- Как се озовахте в Холандия?
- През 1982 г. се ожених за холандка, сватбата бе с роднини в София, след това бяхме в Шведския хотел на Дружба. Получих изходна виза чак след месец и половина, въпреки че като стюард от студентски години съм пътувал много, но ми дадоха разрешение за сватбено пътешествие. Купих си еднопосочен билет до Прага, след което с влак пътувах до Берлин, където съпругата ми дойде да ме посрещне, и през Западен Берлин отпътувахме за Амстердам.
Така останах в Холандия.
След като приключихме разговора в сряда по обед, се наложи да се чуем още веднъж вчера с г-н Щилиянов, тъй като в Амстердам бе оповестена информацията, че причината за инцидента е проблем с висотомера на самолета. Според холандската агенция, която разследва инцидента, при снижаването на самолета са се появили неизправности. На височина около 700 м левият висотомер внезапно показал промяна на височината и новите параметри били предадени към автопилота.
- Как ще коментирате първата версия за катастрофата?
- Първите официални съобщения в немалка степен потвърждават моята версия. Знам точно какво правят двамата пилоти преди и по време на кацане - най-важното е много стриктно да следят височината и скоростта на машината. Не ми е ясно как не са могли да забележат, че скоростта е паднала под критичната. Според мен в паниката си пилотът е дал много газ, с една идея повече, отколкото е трябвало машината се вдигна рязко и опашката заора. Факт е, че един от висотомерите не е работел, а тъкмо той е дал автоматична команда за намаляване на скоростта. В този най-напрегнат момент има няколко уреда, които следят скоростта, управлението е автоматично, докато в последните метри двамата пилоти поемат ръчно управление. Странно как не са видели, че самият автопилот дава ръчките малко назад, за да реагират веднага.
Пак повтарям - техническа грешка плюс неадекватна реакция в този момент на пилотите са причините за удара. Имали са 2-3 минути да реагират. /БЛИЦ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 06 Мар 2009, 18:17    Заглавие:  

Авария на самолет, пътуващ от Виена за София, на борда има български политици

"Боинг 737-800" на австрийската компания "Аустриан Еърлайнс", с който пътуваха и български политици, беше принуден да се приземи малко след излитането
06.03.2009

Самолет "Боинг 737-800" на австрийската компания "Аустриан Еърлайнс", с който пътуваха и български политици, беше принуден да се приземи малко след излитането си от Виена, тъй като в пилотската кабина се появил дим.

Това съобщи компанията, цитирана от Френс прес.

Самолетът, който излетял за София със 72 пътници на борда, кацнал "без никакъв проблем" пет минути след като излетял.

Компанията твърди, че все още не е установила причината за дима.

Самолет "Боинг 737 - 800"
Пилотската кабина на "Боинг 737 - 800"
1 | 2

Но народният представител от ОДС Борислав Българинов заяви за Агенция "Фокус", че самолетът се е запалил.

В самолета са били и зам.-министърът на икономиката и енергетиката Нина Радева, народните представители Иво Атанасов от БСП и Димитър Димитров от СДС.

Пътниците от авариралия самолет чакали на летището във Виена, за да излетят отново с друга машина.

Този модел на компанията "Боинг" според създателите му е най-големият успех на гражданската авиация. Но машина от същия модел се разби в края на февруари на летище "Схипхол" край Амстердам със 130 пътници на борда. Загинаха девет души, а 50 бяха ранени.

Български политици кацнаха аварийно във Виена, заради запалил се самолет
06 март 2009 | 16:33 | Агенция "Фокус"
Виена. Самолет Боинг 737-800 на австрийските авиолинии се е запалил и е кацнал аварийно във Виена, съобщи за Агенция “Фокус” народният представител от ОДС Борислав Българинов. Самолетът е излетял от Виена в 14.40 българско време, но малко след началото на полета, в самолета е усетена силна задушлива миризма. Предприето е аварийно кацане на летището във Виена. Изпратени са пожарни и линейки. В самолета пътуват зам.-министърът на икономиката и енергетиката Нина Радева, народните представители Иво Атанасов от БСП и Димитър Димитров от СДС, посочи още Българинов.
В момента пътниците от авариралия самолет, които са около 60 души, чакат да бъдат преместени в друг самолет и да излетят отново.

Не е имало паника на борда на авариралия самолет на летището във Виена, каза Нина Радева
06 март 2009 | 17:28 | Агенция "Фокус"
Виена. Не е имало паника сред пътуващите на борда на авариралия самолет на летището във Виена, в които е имало предимно български граждани, каза за Агенция „Фокус” зам.-министърът на икономиката и енергетиката Нина Радева. Тя, заедно с още няколко български политици, е била на борда на самолета, който се наложи да кацне аварийно на летището в австрийската столица. „Веднага след излитането на самолета, още докато набираше височина, се усети една особена миризма на изгоряло масло, след което се задейства датчикът за дим със звуков сигнал. След това ни беше съобщено веднага, че ще се върнем на летището във Виена и точно така стана”, разказа Радева. По й думите след аварийното кацане технически екипи са извършили проверка на самолета и не са открили нередности, но въпреки това машината ще бъде сменена. Очаква се пътниците да излетят в 16.30 часа (17.30 часа българско време). Авариралият самолет е излетял в 15.40 часа от Виена за София.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
pilot013


Регистриран на: 01 Фев 2005
Мнения: 1079
Местожителство: Aarhus, Denmark

МнениеПуснато на: Съб 07 Мар 2009, 00:01    Заглавие:  

Поне да проверяха точно и да пишеха верни твърдения! Austrian Airlines не разполагат със самолет Boeing 737-800...
_________________
Flying soul!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 07 Мар 2009, 11:43    Заглавие:  

Траурна церемония в памет на жертвите на самолетната катастрофа в Амстердам ще се проведе на летище Схипхол
07 март 2009 | 10:00 | Агенция "Фокус"
Амстердам. Траурна церемония в памет на жертвите на самолетната катастрофа в Амстердам ще се проведе днес на холандското летище Схипхол, съобщава радио „Холандия”.
Девет души загинаха, а над 80 бяха ранени, след като самолет на Турските авиолинии се разби на летището в Амстердам на 25 февруари.
Траурната церемония ще се проведе в хангара на летището, като се очаква на нея да присъстват роднини на загиналите, както и редица холандски политици.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
cybern

Регистриран на: 25 Дек 2006
Мнения: 26
Местожителство: Sofia, BG

МнениеПуснато на: Нед 08 Мар 2009, 16:47    Заглавие:  

Според разказа на Атанас Щилянов, както описва падането много по вероятно звучи причината да е wake turbulence. Това което посочват dutch safety board не е окончателната причина за инцидента. Много е лесно да се провери версията на асоциацията на турските пилоти за кацнал 757 непосредствено преди полета от Инстанбул, и ако има такъв да се види дали сепарацията на трафика е била правилна. 1950 фита са пре достатъчна височина за да забележи екипайа че има проблем с висотомера и да отработи ситуацията, цялата версия на холандците излгейда малко като съшита с конци. Ще стане ясно като излезе целия доклад по случая.
_________________
Love sucks......true love swallows!!! Smile)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 30 от 94 [1397 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 28, 29, 30, 31, 32, ..., 92, 93, 94 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0842s ][ Queries: 13 (0.0133s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker