Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
И Гърция за общ европейски авиофлот срещу пожарите · Турски кметове: Не трябва да допуснем Volkswagen да избере България! · Евродепутати искат забрана на трофейния лов на застрашени видове животни · Според Валери Симеонов през септември предстоят промени в управляващата коалиция · Съветник на Тръмп потвърди интереса му към покупка на Гренландия · Ракетният крайцер "Маршал Устинов" влезе в Ламанша ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 19 Авг 2019, 04:28
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
Проекти и съоръжения около река Дунав
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [23 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 09 Мар 2009, 16:08    Заглавие:  Проекти и съоръжения около река Дунав  

Проекти:

1. Предвидено е между Браила и Мачин да бъде построен мост над река Дунав, като важен пункт по трасето на международен транспортен коридор, водещ към пристанището Констанца.

2. Дунав Мост 2 - Калафат-Видин, започнал да се реализира

3. Ферибот Лом-Расту - готов от румънска страна

4. Ферибот Байкал-Корабия

5. Мост Байкал-Корабия или Загражден-Корабия, Оряхово-Бекет

6. Хидрокомплекс „Никопол - Турну Мъгуреле" (проект), км 580,8

На 5 км западно от град Белене бе предвидено да се изгради българо-румънски хидрокомплекс на река Дунав. Проектите бяха изработени от специалисти от София и Букурещ. Комплексът бе преименуван на двата стари известни града Никопол и Турну Мъгуреле, вместо по-малко известните селища Белене и Чоара. Проектът включва две водноелектрически централи, два корабни шлюза, баражна стена с преливник и шосейна и жп връзка по нея. Нивото на р. Дунав ще се повдигне с 12,5 м и ще достигне чак до устието на Тимок. Реките Вит и Искър могат да станат плавателни до Плевен и Червен бряг. Строежът бе започнат при малкия румънски остров Белина, на 16 км от Никопол, на 36 км от Свищов и 85 км от Русе, но беше спрян, замразен, без вече дори да се говори за него, макар че ще има стойност за общото корабоплаване, в един участък, където има прагове при маловодие.

7. Устие на река Арджеш, канал Дунав – Букурещ, ляв бряг, км 432

С известни прекъсвания в Румъния се изгражда корабоплавателен канал, който ще свърже река Дунав със столицата Букурещ. Трасето на канала минава по река Арджеш, която извира от карпатския дял Фъгъраш, между върховете Негой и Молдовяну. Карпатската река протича през град Питещ и на юг от Букурещ. След това поема на изток и се влива в река Дунав западно от град Олтеница, срещу българския град Тутракан. Дължината на канала е 83 км. Той следва естествените извивки на реката. Източно от град Олтеница, близо до дунавското пристанище, е първият хидровъзел. Посоката на канала първоначално е на север до с. Кукрани. След това поема на северозапад до с. Будещи, където в Арджеш се влива букурещката река Дъмбовица. След това каналното трасе завива точно на запад, северно от Къмпиа (Поле) Бърнаулуй. Успоредно на р. Арджеш текат в същата долина и непосредствена близост водите на р. Сабар. При с. Корнету се изгражда най-големия хидровъзел Михайлещ, с корабоплавателен шлюз и водна електрическа централа. Между 61-ви и 83-ти км на канала също има шлюз. Железопътната линия Букурещ – Гюргево пресича трасето на канала между селата Видра и Комана, а международния автомобилен път Букурещ – Гюргево – Русе при селата Адунации и Копъцени и 30 дечембрие (30 декември), където ще се разположи пристанището на град Букурещ, с няколко участъка за различни товари. Проектът запазва естествената среда на редица острови с тяхната флора и фауна. Водите ще се използват освен за електродобив, още за риборазвъждане, зони за реакция, спорт и други. Главната цел на канала е Букурещ да стне речно дунавско пристанище, да бъде петата столица на великата река, още едно цвете от венеца от дунавски градове. Корабите от Букурещ ще могат да продължат по канала Черна вода – Констанца до Черно море, което пристанище е главен пункт на лансирания от Румъния международен транспортен коридор Малм - Гданск – Лвов – Констанца, по който е предвидено да се построи нов мост на река Дунав между Браила и Мачин.

8. Предвидено е между Браила и Мачин да бъде построен мост над река Дунав, като важен пункт по трасето на международен транспортен коридор, водещ към пристанището Констанца.


Готови съоръжения:


1.Плавателен канал Дунав – Черно море (Черна вода – Констанца)
В старите географски карти на Добруджа в направлението от река Дунав при град Черна вода към Кюстенджа е отбелязано суходолието Карусу (преведено от турски – Черна вода). До средата на XIX век при многоводие от река Дунав нахлувала по това суходолие огромна водна маса. По нея гемиите достигали чак до морето, съкращаващи пътя си с около 400 км. Така се избягвало онова капризно заобикаляне, което Дунав прави, сякаш да удължи своя път да се слее с морето.
Валя (долина) Каруса подсказала идеята за прокопаването на плавателен канал между Дунав и Черно море. На два пъти, през 1835 и1844 г., авсрийски корабоплавателен разискавали по тази идея. През 1850 г. румънският икономист, статистик и агромон Йон Йонеску де ла Бард изработил първия румънски проект.
През 1855 и 1860 г. се стрят последователно шосето и жп линията между Черна вода и Кюстенджа. Издигналото за тях трасе преградило с дига нахлуванията на дунавската вода по краткия път към морето по Карасу. Шосето и жп линията решили транспортните нужди и идеята за плавателния канал била забравена задълго.

Черна вода е българско име. Този пристанищен град стана много известен с каналната връзка до Черно море и атомната електроцентрала.

2. Сега между двата румънски града Кълъраш и Остров има фериботна връзка на автомобили.

3. Калафат е свързан е с двойна фериботна връзка с Видин - два ферибота за автомобили (български „Бдин” и румънски „Салкуца”) и за жп вагони „Бонония”. И трите ферибота са построени в бургаската корабостроителница.

4. През Видин - фериботи за жп и автомобилен превоз до отсрещното румънско пристанище Калафат и за релациите на корабните катамарани от „ханската серия” Видин - Линц - Видин (Австрия) и Видин - Пасау - Видин (Германия). Всеки от тези фериботи пренасят по 49 тежки камиони (тирове). При това пристанище е и свободна безмитна зона.

5. Стълбове на електрически кабел, между българския и румънски бряг, на км 679,3

5. Ферибот Оряхово-Бекет

6. Място на Константиновия мост, село Челей, на левия румънски бряг, км 634
(историческа местност)

На 44 км източно от Оряхово и на 3 км от устието на река Искър е мястото на Константиновия мост над река Дунав при Улпия Ескус, построен през 323 - 328 година. Император Константин Велики открил моста, построен от камък, тухли и дърво под ръководството иа строителя Трофил. Дълъг бил 1150 метра. През 376 г. бил изгорен. Когато през XVIII в. граф Луиджи Марсили проучвал дунавските крепости от Каленберг до Янтра, видял останки от пилоните на моста. За него се знае много по-малко, отколкото за Траяновия мост при Дробета, защото не са запазени описания и изображения. Поради тази причина някои учени оспорват, че е съществувал. На ру­мънския бряг, при с. Чилей, личат останки от основите на моста.

7. Ферибот Никопол - Турун Мъгуреле - в експлоатация от април 2009 г.

8. Дунавският мост Русе - Гюргево, построен през 1952 -1954 г., на два етажа - за влакове и автомобили и подвижен среден сегмент за преминаване на морски кораби. Той е най-големият мост на река Дунав.
Двуетажен шосейно-железопътен мост Русе-Гюргево, км 488.7
"Мост на дружбата" бе построен под ръководството на съветскиМост на дружбатате специалисти Леонид Саприкин, Николай Наранян и главен инженер Григорий Зингоренко, от 1952- 1954 г. Тържествено бе открит на 20 май 1954 г. Той е дълъг 2224 м, а с подстъпите - 2800 м. На ниския румънски бряг е стъпил върху островите Чобанул и Мокан. Мостът има четири подпори. Средният му сегмент може да се повдига за преминаване на морски съдове и сводът при вдигане от 21.27 м стига до 29.16 м.

9. Гюргево е свързано чрез петролопровод с Къмпина. От специално пристанище се товарят Дунавски танкери с течно гориво, предназначено за експорт. Има и три товарни пристанищни участъка – Рамадан, Чарой и Плантелор. Има и големи зимовища за кораби.

10. Ферибот Силистра-Калъраш - в експлоатация от 2008 г.

11. Нов дунавски мост при Черна вода и Фетещ
В близост до стария мост през 1987 г. бе завършено строителството на мостов коплекс над река Дунав и Борча канал – 970 метра. Ширината на моста включва двупосочна жп линия и шестпистова автомобилна магистрала, която поема трафика към пристанище Констанца. Към него Румъния насочва няколко международни транспортни коридори. Пропускателността на моста е 280 влака в денонощие в двете посоки.

12. Краят на канал Борча, ляв бряг, км 248
Близо до Хършова се сливат реките Борча и Стар Дунав (Дунаря Веке). От Хършова до Браила се простира Браилската балта.

13. Мост Джурджени- Ваду-Оий, км 235
Висок е 21 метра, на едно ниво, само за автомобили, дълъг 1456 м. Открит е на 26.Х.1970 г. Нарича се „Мостът на слънцето”. Името Ваду-Овий означава овчи брод. В стари времена карпатските чобани прехвърляли със салове овцете от трансилвания за зимуване в Добруджа. От 226 км до 219.5 км на левия бряг са рибарскте села Гура Гърлицеи, Станка и Станкуца които реката често залива и дави за дълго време. През последните 30 години много села вече се преместват към по-високите места във вътрешността.

14. Мачин (Румъния) е разположен в едноимения дунавски ръкав, където е големият зимовник за кораби Смърдану ноу (Гичетул).

15. На 3 км от пристанището на Турну Мъгуларе е зимовището за кораби Катина, побиращо 24 съда.

16. В град Гюргево има и големи зимовища за кораби.

17. БРП

контейнерни превози между Констанца и Белград

фериботни превози между Видин и Калафат

Ро-ро превози Русе - Рени - Русе и Пасау - Видин - Пасау
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
NikSaN


Регистриран на: 12 Фев 2009
Мнения: 319

МнениеПуснато на: Пон 09 Мар 2009, 21:31    Заглавие:  

Укрепване на брега на р. Дунав в района на градската част на град Лом


С проекта за изграждане на дига край гр. Лом се зае министерство за регионалното развитие и благоустройство.От друга страна с изпълнението на задачата пък се зае фирма "РОСИЛЕКС ООД".Ръководител на проекта е инж. Кирил Максимов, а координатор по бзопасност и здраве е Иван Иванов.Строежът бе разрешен на 27.11.2006 г..

Отркиване на стройтелната площадка - 07.11.2008 г.
Планирана продълвителност на стройтелството - 11 месеца
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NikSaN


Регистриран на: 12 Фев 2009
Мнения: 319

МнениеПуснато на: Пон 09 Мар 2009, 21:44    Заглавие:  

Снимки от дигата край Лом
Преди

Click to see if image is larger

и сега...

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 10 Мар 2009, 14:19    Заглавие:  

Снимки на Гого

Дакйиски вожд Дечебал

Click to see if image is larger

Джердап-1

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 10 Мар 2009, 14:36    Заглавие:  

Кръста на Корабия/Румъния
Снимки на Гого

Click to see if image is larger

любимата ми!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
NikSaN


Регистриран на: 12 Фев 2009
Мнения: 319

МнениеПуснато на: Чет 25 Юни 2009, 18:12    Заглавие:  

Снимки от ферибота Лом-Расту

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Скоро ще има от по-отблизо и по ясни Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NikSaN


Регистриран на: 12 Фев 2009
Мнения: 319

МнениеПуснато на: Чет 25 Юни 2009, 18:16    Заглавие:  

А от българската страна нещата стоят по този начин

Click to see if image is larger

Crying or Very sad Crying or Very sad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Чет 25 Юни 2009, 18:24    Заглавие:  

tova kakvo 6te re4e - snimkite de - 4e rumancite ba4kat po vaprosa i pak 6te ni izprevarqt dokato na6te pak spqt i ne mogat da se razberat koi 6te gu6ne i 6te upravliava otpusnatite mangizi
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NikSaN


Регистриран на: 12 Фев 2009
Мнения: 319

МнениеПуснато на: Чет 25 Юни 2009, 19:08    Заглавие:  

Хааа ! Те са ни изпреварили още миналата година беше готово всичко и път, и кейова стена , и осветление.Само ферибот им остава да намерят .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Чет 25 Юни 2009, 19:13    Заглавие:  

Преди 2 години, доколкото си спомням, получихме пари по някаква европрограма. Парите изчезнаха, колко познато. Сега кметицата на Лом търчи насам, натам, но май скоро няма да има ферибот. А какво толкова им коства да докарат 2 булдозера, 2 багера и 2 камьона и поне да подготвят терена. Така поне ЕС ще види, че нещо ще правим.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Чет 25 Юни 2009, 19:21    Заглавие:  

lom imat ve4e i dva presni primera - NIKOPOL I SILISTRA
poslednite dva feribotni kompleksa deto se napraviha
mogat da vzaimstvat opit i znania ot tam
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 10 Юли 2009, 22:07    Заглавие:  

„Гъндул”: Пристанище за 700 000 евро ще бъде изградено в румънския град Галац
10 юли 2009 | 09:00 | Агенция "Фокус"
Букурещ. Румънското министерство на туризма отпусна 700 000 евро на кметството в Галац за изграждане на пристанище за малки плавателни съдове на Дунав, пише днешният румънски всекидневник „Гъндул”. Общината ще подпомогне проекта със 100 000 евро. Пристанището ще бъде изградено на левия бряг на Дунав, а основният кей ще е дълъг 201,5 метра.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Пет 10 Юли 2009, 23:08    Заглавие:  

bravo na rumancite
kato napravqt tova - moje da se prehvarlqt i nasam kam ruse
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Съб 18 Юли 2009, 16:35    Заглавие:  

ето какво намерих току що в страницата на АППД
обърнете внимание на крайния срок на завършване
само да добавя - ПРОЕКТА ОЩЕ НЕ Е ЗАВЪРШЕН

Изграждане на зимовник за зимен престой на 39 плавателни съда
Назад

Проектът се изпълнява на три етапа и се финансира по програма ФАР Трансгранично сътрудничество България-Румъния. Целта на проекта е да се изгради и пусне в действие модерно речно съоръжение – зимовник за общо 39 български и чуждестранни кораба, плаващи по река Дунав. Проектът ще подпомогне усилията на българското правителство, свързани с постигане на приоритетите на „Партньорство за присъединяване”, отнасящи се до подобряване безопасността на транспорта. Към момента това е единственото подобно съоръжение по протежение на целия участък от реката между Черно море и Унгария. Това ще допринесе съществено за подобряване безопасността във вътрешните водни пътища и е от важно значение за международните търговски маршрути и подобряване корабоплаването по река Дунав. Първите два етапа от проекта бяха възложени за изпълнение на белгийско-българския консорциум - Бесикс С.А. (Белгия), Мостстрой АД (София) и Росилекс ООД (София). Строителните работи бяха приключени през 2004 година. Третият етап от строителството продължава с финансиране от държавния бюджет на България и е възложен на български компании. Съоръжението трябва да бъде завършено до края на 2006 г.
[/b]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
thesailor

Регистриран на: 28 Мар 2009
Мнения: 247

МнениеПуснато на: Съб 18 Юли 2009, 16:42    Заглавие:  

ето и още малко проекти този път ТРАНСГРАНИЧНИ:

http://www.appd-bg.org/site/page.php?36
http://www.appd-bg.org/site/page.php?28
http://www.appd-bg.org/site/page.php?12
http://www.appd-bg.org/site/page.php?33
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [23 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ПО ДУНАВА » Теми за река Дунав - проблеми, въпроси, отговори, екипажи, проекти, дунавските държави,борса
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0712s ][ Queries: 13 (0.0036s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker