Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 10 Апр 2020, 20:43
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД АХТОПОЛ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [13 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 10 Сеп 2007, 21:51    Заглавие:  ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД АХТОПОЛ  

Градът на любовта - с яхтено пристанище


21 август 2007 / БНР/Радио България
Черноморският град Ахтопол е един от над 70-те градове и села в България със сертификат за уникални европейски селища.
Той е на около 90 км на юг от Бургас, близо до границата с Турция и е разположен на скалист полуостров в подножието на Странджа планина. Районът е известен с устието на красивата р. Велека на 5 км южно от града, селцето Кости, прочуто с българските нестинарски танци върху жарава, и резерватът “Силкосия” с уникална странджанска растителност, недалеч от устието на р. Велека, с биосферния резерват “Лопушна” и селцето Варвара, любимо на водолазите заради подводните рифове и вдлъбнатини на 30 км от Ахтопол. Съчетанието от море, много слънце, иглолистна гора, девствена природа и мек климат правят от този морски курорт и околността уникален природен феномен. Неслучайно, според легендата, гръцката богиня на любовта Агата избрала слънчевия полуостров за свое любимо място и го нарекла Агатополис - градът на любовта. Развитието на Ахтопол и поминъкът на населението още от древността са свързани с уникалния излаз на море, възможността за рибарство и търговия през пристанището - тази естествена врата към света. Със закона за морските пространства и вътрешните водни пътища и пристанища на България от тази години трите терминала в Ахтопол, Поморие и Царево бяха обявени за пристанища с регионално значение. „Това даде шанс на трите общини да ги наложат като места за яхтен туризъм и развлечение чрез изграждане на яхтпристанище”, каза за Радио България кметът на гр. АхтополБисер Колев. „До 1990 г. на практика имаше само един вътрешен транспорт, който през 1986 г. бе ограничен, а през 1990 г. – преустановен – разказва той. – Тоест, от 1990 до 2007 г. или за период от 17 години пристанището на Ахтопол не функционираше. А то е прекрасно и има всички възможности за развитие на яхтен бизнес. Това беше основата, за да тръгнем заедно да търсим партньори за изграждането и функционирането на пристанището. Успяхме да осъществим контакти и се направиха два работни проекта за яхтено пристанище. Единият бе направен в Италия от Джорджо Рикети – световноиме в проектирането и изпълнението на яхтпристанища. Български колектив също работи по свой проект. Така че в момента имаме 2 проекта – от италианска и от българска страна. Ще има обществено обсъждане на двата проекта. И който от тях бъде одобрен, той ще се реализира. Яхтеното пристанище в своя обем ще поеме не само безработните в Ахтопол. Безработицата на територията на общината е около 3 на сто. Тоест, може да се счита, че нямаме безработица. Но доста хора ще трябва да се профилират. Те трябва да бъдат обучавани за съответните дейности. Необходими са над 100 специалисти и още 600-700 души работна ръка за това пристанище. От друга страна, това ще бъде и един друг вид туризъм, какъвто в момента развива курортът Слънчев бряг. Благодаря на цялото българско правителство и хората, които съдействаха пристанищата в Ахтопол, Царево и Поморие да променят статута си и да не са изключителна държавна собственост, а общинска.” Планира се и изграждане на слънчева електроцентрала, каза още Бисер Колев и обясни, че в България тя ще бъде първата, а на Балканския полуостров – втората след тази в Кипър. „Уникалното е, че слънчевата електроцентрала е реално чисто екологично съоръжение – добави той. – Но на този етап имаме някои спънки от екоминистерството, защото сме в парк Странджа. Аз обаче не смятам, че слънчевите модули, които ще се монтират, за да се черпи енергия, могат да нанесат някакви вреди на природата. Ахтопол е избран неслучйно за слънчева електроцентрала. Той е на второ място по слънцегреене в България след Сандански. А и подобно съоръжение тук по-лесно ще се изплаща. Да не говорим, че то не замърсява околното пространство. Освен това е и в контекста на изискванията на ЕС до 2011 г. да имаме над 11 процента друг вид производство на електроенергия. При нас обаче не е възможно да има вятърни генератори по простата причина, че от тук минава пътят на мигриращите птици. Това вече наистина е опасно и не е реално да се разполагат вятърни генератори на територията на парк Странджа.”

Последната промяна е направена от Preslav на Сря 12 Ное 2008, 12:23; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 27 Сеп 2007, 15:15    Заглавие:  

Италианци ще строят яхтено пристанище в Ахтопол

27.09.2007
В Ахтопол представител на италианската община Портофино Никола Галиарди подписа споразумение за сътрудничество при публично-частното партньорство за проектиране, изграждане и експлоатация на яхтено пристанище в морския град с кмета на община Царево Петко Арнаудов и кмета на Ахтопол Бисер Колев.

Кметство Ахтопол и италианската община Лаваня вече имат подписано споразумение за сътрудничество, а в момента се подготвя подписването на такъв документ и с община Рапало. Пристанището в Рапало е първото изградено в Италия, а това в Лаваня е най-голямото за средиземноморската страна. Специално за събитието от Италия бе пристигнал и заместник губернаторът на регион Лигурия, Италия – Ренцо Гучинели. Италианските държавници направиха визитата си специално за проекта “Яхтополис”, заедно известния производител на ветроходни яхти и председател на индустриален парк по мореплаване в Лигурия Чезаре Санджермани. В компанията на Санджермани бе и архитект Джорджо Рикети. Рикети е архитектът, който е създал първото пристанище в Италия, както и портовете в Сардиния и Дубай.
Най-колоритният гост на събитието бе Франческо Рапети – капитан на кораба Алинги, който е единственият капитан печелил два пъти Купа Америка (2003 и 2007). Кметът на Царево Петко Арнаудов и на Ахтопол Бисер Колев заявиха, че ще отстояват изискванията на гражданите за изграждането на естествена връзка на града с яхтеното пристанище. Друг приоритет е озеленителна програма и изготвянето на програма за квалификация и преквалификация на местните кадри. Петко Арнаудов отбеляза, че от съществено значение за успешното развитие на проекта е запазване на съществуващия от векове поминък на местното население – рибарството, на местните традиции и фолклор, на етнографските особености. Информацията е на кореспондента на БГНЕС в Бургас.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 10 Окт 2007, 23:40    Заглавие:  

Чезаре Санджермани - България има бъдеще в яхтенитге пристанища




Чезаре Санджермани е световноизвестен производител на ветроходни яхти и председател на Индустриален парк по мореплаване в Лигурия, Италия. Той е привлечен като консултант по проекта "Яхтополис" в Ахтопол и е един от акционерите в него. Проектът "Яхтополис" предвижда публично-частно партньорство в процеса на проектиране, изграждане и експлоатация на порт. Кметство Ахтопол и италианската община Лаваня, център на корабостроенето на фамилия Санджермани, подписаха преди дни споразумение за сътрудничество. Подготвя се подписването на такъв документ и с община Рапало. Пристанището в Рапало е първото изградено в Италия, а това в Лаваня е най-голямото за средиземноморската страна.

Чезаре Санджермани е роден през 1946 г. Той е трето поколение строител на кораби, а семейството му се занимава със строителство на кораби и яхти от края на XIX век.


-----------------------

Г-н Санджермани, как се е развивал вашият бизнес в Италия и какъв опит смятате да пренесете в България?

- Моята фамилия е започнала да се занимава със строителство на кораби от края на XIX век. Дядо ми е Еторе Санджермани, приятелите го наричат Дорин. За него в началото строителството е било повече хоби, а не професия. Но когато разбира, че от това може да се печели, превръща хобито си в професия.

В началото на ХХ век той вече има двама синове, с които решават заедно да разширят строителството, като преместят производствената база в Мулинети. Постепенно работата и отговорността се увеличават, а дядо ми оставя бизнеса изцяло на синовете си. Те се местят в Рапало. Там производството се развива от 1930 до 1944 г. По време на Втората световна война се местят в друг по-малък град, също на морето и близо до Сестри Леванте - Рива Тригозо. По време на войната работят за германците, които са съюзници на Италия. Работили са под постоянен риск от бомбардиране като почти във военна зона. Тези, които са работили там, не е имало нужда да ходят в армията. Много работници от региона, за да не отидат на война, са казвали, че работят при тях във фирмата и така може би са спасили живота си.

През 1946 г. фамилията се мести в Лаваня, където е и сега производството. Лаваня се превръща в център на корабостроенето. Там се обучават много хора. Някои от тях, вече овладели занаята, са създали свое производство или са станали предприемачи и са развили допълнително този сектор. Обратно на това, което се случва днес, когато фирмите поддържат малък състав и наемат външни фирми и подизпълнители.



Колко кораба са създадени във вашата фирма за този дълъг период на съществуване и развитие?

- От Втората световна война досега във фирмата са построени 500 кораба, от които около 300 луксозни. Именно луксозните кораби разнасят славата на Санджермани в Европа и по света с високото си качество.

Няма запазен архив отпреди Втората световна война и поради тази причина не може да се каже колко кораба са били произведени дотогава.



Имате ли впечатления от българското крайбрежие и корабостроенето в нашата страна?

- Направихме нужните проучвания, преди да дойдем тук, за да разберем възможно ли е развитието на този сектор от корабостроителната индустрия и кои ще бъдат неговите ползватели.

Разбрахме, че на този етап у вас всичко може да се направи и всички планове и бизнес намерения могат да бъдат реализирани. Тъй като по политически или икономически причини досега райони като Ахтопол не са били използвани и развивани както трябва.



В България вече са познати италианските мебели и строителни материали и те се използват в относително висока степен. Смятате ли, че може да се развие в същата степен и корабостроенето?

- Може да се развие по две причини - една италианска и една българска. Ние в Италия постоянно търсим начин да увеличим поръчките отвън, а от българска гледна точка - тук има нужда от развитие на този бизнес, но това предполага първо работна ръка, и то специално обучена. Това може да се окаже една много добра възможност за българите.

Ние възнамеряваме на първо време да направим училище по корабостроене, където желаещите да бъдат обучени и да могат в бъдеще да работят сами, да развиват самостоятелен бизнес или да работят съвместно с нас, ако намерим взаимен интерес, който да развиваме.



Този район не се слави с много работна ръка, а и за създаването на пристанищната инфраструктура освен за развитие на производство ще бъдат необходими доста хора. Как ще се справите?

- Страхувам се, че след като България влезе в Европейския съюз, ще загуби още много работна ръка и предимно млади хора, които биха предпочели да потърсят реализацията си на друго място, в други държави. Там те биха могли да се развиват, но е по-добре да потърсят възможности за развитието си тук и така да развият районите в България по най-добрия начин.

От италианска страна ще бъде дадено ноу-хау, технологии, но най-важна е работната ръка - в буквалния смисъл. Няма кой знае каква технология в строителството на кораби, има човешка ръка - за работа и глава - за мисъл и идеи.



В някои общини се планират допълнителни мерки за задържане на младите хора и за развитие на регионите. Как мислите, че това може да стане в Ахтопол?

- Освен за изграждането на такава голяма инфраструктура община Царево и кметството в Ахтопол трябва да помислят и за привличането на повече млади хора наистина. Най-добрият вариант това да се случи и всички проекти да се реализират е публично-частното партньорство. Частните фирми могат да приложат своя опит и да го внедрят тук, но общината трябва да създаде фондове, да привлече средства от Европа, да изгради нови структури.

Общината трябва да се възползва най-пълноценно от възможностите, които дават европейските фондове. Това в по-голяма степен е в нейните възможности, отколкото могат да го направят сами частните лица. Сега това може наистина да бъде една добра възможност за България.

Публично-частното партньорство също дава големи възможности за постигане на общите цели. Съвместната работа между бизнеса, общината и хората за решаването на общия интерес е най-добрият вариант.



В Царево е имало голямо производство с много големи мощности за строителство на кораби и лодки от стъклопластмаса. Има ли възможност то да се възроди и развие?

- Видях това място и мога да кажа, че ние сме много по-напред в технологиите и идеите. Но като място ми хареса. То би могло да даде големи възможности, ако местните жители и ръководители вземат такова решение и ни гласуват доверие да работим заедно. Нашата идея е такава: да развием региона и в началото да дадем по-голям шанс на рибарските дейности, тъй като тук вече има такъв поминък. На първо време можем да помислим за кораби за рибарите, за да имат те по-добър резултат и по-голяма печалба от това, което правят.



Като бизнесмен и човек с мениджърско мислене какви очаквания имате от Ахтопол и България?

- Тук има много възможности и от гледна точка на имоти, и за развитие на пристанища. Цялата зона тепърва ще се развива. Но най-добрата политика според мен е не да се привличат големи количества хора, а малко хора с големи възможности, за да има развитие по Южното Черноморие на високо ниво.

По българското черноморско крайбрежие тепърва ще се изграждат малки и по-големи съвременни пристанища и ще се развива морското корабоплаване. Не само в Ахтопол липсва такова морско съоръжение. Виждате ли и други подобни възможности в останалите черноморски селища?

- И това ще стане стъпка по стъпка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 09 Мар 2009, 20:47    Заглавие:  

И пак, за 100-ен път, да вземат да го почват, че писва с тоя ПР

Италианци строят марина в Ахтопол
От Морски Дневник
а 05 мар 2009,
Инвеститорите в бъдещите яхтени марини, които трябва да бъдат изградени по Южното Черноморие, разчитат, че след въвеждането им в експлоатация съоръженията ще привлекат платежоспособни туристи и луксозни плавателни съдове

Туристическо пристанище за елитна клиентела да бъде изградено в Ахтопол, предвижда споразумение за публично-частно партньорство между община Царево и италианската фирма "Де Ферари". Това съобщи информационният сайт www.globusnews.net.

Проектът "Яхтополис" ще се реализира от едноименна компания, регистрирана още през лятото на 2006 г.

"Това е един деликатен туризъм, който може да има успех само при две условия - да бъде ориентиран към лукса и природата да не бъде засегната", посочи авторът на проекта "Яхтополис" арх. Джорджо Рикети.

Според замисъла инвестицията в "Яхтополис" ще бъде поне 80 млн. евро. Това ще позволи на компанията да кандидатства за първокласен инвеститор, каза той. Реализацията на проекта ще отнеме около 30 месеца от започването на строителството. След завършването му управлението на марината ще бъде поето от смесено дружество, в което участие ще имат инвеститорът и община Царево. Отношенията между съдружниците тепърва ще се уточняват.

Изграждането на марината няма да се отрази върху традиционния поминък на рибарите в района, посочи Рикети. По думите му сега съществуващият рибарски кей в Ахтопол може да бъде превърнат в атрактивна част от бъдещия пристанищен комплекс.

За изграждането на яхтпорта ще бъдат използвани нови технологии и материали в строителството.

В процес на обсъждане е и изграждането на система за непрекъсната циркулация на водата в залива на Ахтопол, за да бъде тя чиста. Реализацията на подобна идея е повече от наложителна, след като стана ясно, че непречистените води от канализацията на по-голямата част от новопостроените хотели и туристически комплекси на територията на община Царево се изливат направо в морето.

За изграждането на яхтена марина в Ахтопол се говори от лятото на миналата година. Първоначалните идеи, които бяха лансирани, са за 500 места за домуване на яхти и още сто за рибарски лодки. Дали тези параметри ще бъдат запазени и в новия замисъл ще стане ясно след прецизиране на проекта от италианска страна. Искане за това вече е отправено от общинската администрация в Царево. Според кмета Петко Арнаудов "Де Ферари" ще трябва да уточнят и обхвата на търговската дейност в бъдещото пристанище.

Освен в Ахтопол яхтени пристанища в момента се изграждат в Несебър, където инвеститори са Yachting BG и Azimut Group, един от най-големите производители на яхти в света. Общият брой на местата за домуване там ще бъде около 300. Друг проект за яхтена марина, който се реализира от Yachting BG, е в Созопол - "Марина мол Созопол". Яхтено пристанище с около 450 места се очаква да има и в Равда. Според замисъла там марината ще разполага още с хеликоптерна площадка, докове за ремонт на яхти, както и водолазен център. Яхтпортът в Равда трябва да бъде част от разширяващия се луксозен комплекс "Емералд ризорт". За момента нито един от тези проекти не е замразен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Ice_queen^^


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 1191
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Сря 01 Апр 2009, 12:28    Заглавие:  

Малко снимки:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
viessman


Регистриран на: 21 Дек 2007
Мнения: 148
Местожителство: Бургас-Варна

МнениеПуснато на: Сря 08 Апр 2009, 23:13    Заглавие:  

да имат късмет да построят нещо!!! най-добрият спот за уейв и боди сърф в България е вътре в самото пристанище!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad
_________________
ALWAYS PORT TO PORT!

Que Sera Sera...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ice_queen^^


Регистриран на: 18 Яну 2004
Мнения: 1191
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пет 10 Апр 2009, 15:24    Заглавие:  

Аз си мислех, че за сърф е най-добре в Лозенец? Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
viessman


Регистриран на: 21 Дек 2007
Мнения: 148
Местожителство: Бургас-Варна

МнениеПуснато на: Нед 12 Апр 2009, 10:33    Заглавие:  

зависи за какъв сърф иде реч! уейв и боди се карат на много места... но там е най-доброто!!! Wink
_________________
ALWAYS PORT TO PORT!

Que Sera Sera...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 09 Апр 2010, 10:24    Заглавие:  

“Черната перла” “отплува” от Ахтопол
Плажният атракцион-кораб стоя там 5 години
Яна Донева

Една от забележителностите на морския курорт Ахтопол вече я няма. Корабът-дискотека “Черната перла”1 е изнесен от плажа, където радваше курортистите последните 5 години. Металната конструкция, голяма около 400 кв.м. бе една от трите по родното Черноморие. Такива кораби имаше в Несебър и за малко в Бургас, но оттам бяха махнати със заповеди на кметовете.

Пиратският кораб бе сред топ дискотеките на Ахтопол, защото част от него се къпеше в морето, а другата половина бе на самия пясък, в края на плажната ивица. Съоръжението обаче от доста време пустее, което го превърна в реална опасност за летуващите. Няколко инцидента са ставали там, поради факта, че никой не го пази и стопанисва, а иначе е собственост на Магърдич Саркисян. Той е построил подобен атракцион дори и в Дубай.

В община Ахтопол никой не вдигна телефона, за да обясни точните мотиви за махането на кораба, както и това кой и кога ще почисти мястото, на което беше той. В момента там е осеяно с дъски, по които вероятно на буксир е било изтеглено съоръжението. Една от дюните пък е напълно унищожена. Местните жители също не коментират. Единственото, което ги интересува е дали предстоящият сезон ще бъде по-силен от миналия, белязан основно от загуби.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7395
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 09 Апр 2010, 16:32    Заглавие:  

Preslav написа:
...никой не вдигна телефона, за да обясни точните мотиви за махането на кораба, както и това кой и кога ще почисти мястото, на което беше той.

...Единственото, което ги интересува е дали предстоящият сезон ще бъде по-силен от миналия...


За съжаление второ цитирано изречение е в отговор на първото. Както и на повечето от "недоразуменията" по черноморието Exclamation

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 18 Окт 2011, 15:41    Заглавие:  

Arrow Рибарите в Ахтопол поискаха от Георги Лапчев изграждане на модерно пристанище
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 04 Апр 2012, 18:55    Заглавие:  

Arrow Обсъдиха проблемите на Ахтопол, жителите искат готов пътя Царево-Резово
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 09 Май 2012, 12:06    Заглавие:  

Удариха бракониери на калкан

Гранични полицаи от Царево задържаха четирима бракониери на калкан, уловили в мрежите си над 254 килограма риба. Трима от мъжете от Ахтопол, а четвъртият - от Бургас.

Вчера към 17 часа граничен полицейски наряд от ГПУ-Царево получил информация от локалния координационен център в Созопол, че рибарска лодка, прибираща се от плаване в открито море, променя курса си и се отклонява към неустановено място за пристан - скалистия бряг на нос Ахтопол. Това съобщи агенция БЛИЦ.

Пътувайки натам, двамата гранични полицаи видели, че от риболовната лодка четирима мъже изхвърлили на около 10 метра от брега бели найлонови чували. След това лодката се отправила към пристанище Ахтопол. Пристигайки на мястото, граничният наряд установил, че в залива плават 9 чувала, завързани на въже. Краят на въжето бил изхвърлен на брега и завързан за голям камък. Чувалите били пълни с калкан - общо над 254 килограма.

От 15 април до 15 юни уловът на плоскодънната риба е забранен. Бракониерите са задържани. Уведомена е районната прокуратура. В ГПУ-Царево е образувано досъдебно производство за бракониерство.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [13 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0990s ][ Queries: 13 (0.0040s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker