Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
И Гърция за общ европейски авиофлот срещу пожарите · Турски кметове: Не трябва да допуснем Volkswagen да избере България! · Евродепутати искат забрана на трофейния лов на застрашени видове животни · Според Валери Симеонов през септември предстоят промени в управляващата коалиция · Съветник на Тръмп потвърди интереса му към покупка на Гренландия · Ракетният крайцер "Маршал Устинов" влезе в Ламанша ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 19 Авг 2019, 07:39
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Пълно образование
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 3 [39 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Автор Съобщение
airtop

Регистриран на: 09 Яну 2008
Мнения: 27

МнениеПуснато на: Пет 01 Май 2009, 14:22    Заглавие:  

След две години може и да няма Долна!

'Дъуан', ако не стане с Луфтханза заминавай за САЩ - бързо, евтино, качествено! Няма да съжаляваш.

А относно мечтите - гони ги докрай и не слушай хората, които ще ти казват 'Това не може да стане' или 'Няма начин'! Такива ще срещнеш много.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
theohne

Регистриран на: 22 Окт 2008
Мнения: 9

МнениеПуснато на: Пет 01 Май 2009, 14:46    Заглавие:  

А какво ще кажете за ЧТК
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
theohne

Регистриран на: 22 Окт 2008
Мнения: 9

МнениеПуснато на: Пет 01 Май 2009, 16:04    Заглавие:  

А вижте тук какво открих http://caa.gateway.bg/page.php?category=26 има много училища и някой даже пишат че дават PPL CPL ATPL IR ...
И още един въпрос нужно ли е да имам висше за да съм пилот или ми трябват само часове и лицензи
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 02 Май 2009, 14:28    Заглавие:  

theohne написа:
А вижте тук какво открих http://caa.gateway.bg/page.php?category=26 има много училища и някой даже пишат че дават PPL CPL ATPL IR ...
И още един въпрос нужно ли е да имам висше за да съм пилот или ми трябват само часове и лицензи

Тази страница е мнооооого стара и не е ъпдейтвана скоро.

Висше не ти трябва, трябва ти теория и нальот.

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Сря 06 Май 2009, 22:16    Заглавие:  

theohne,
Като гледам сайта на ГВА-то май само информацията за Бълг. въздухоплавателен център не е актуална. Те май вече са към Ер София и посочените контактни точки не са верни. Но пък я има информацията за Бриз Авиейшън - където летят каращите теория в ИВТ. Лично аз съм притеснен от нивото на обучение (и теоретично, и летателно) в някои от съществуващите учебни центрове. Сега като публикуваха официално и FCL-а дано нещо подобрят организацията като се лицензират като FTO. В крайна сметка най-важно си остава личното участие в процеса. Без сериозна самоподготовка няма нищо да стане. Защото нещата за учене са страшно много и са сложни. Особено за CPL. От чисто практична гледна точка е важно да учиш в място, където ще те забележат по-лесно ако проявиш добри качества, дисциплина и постоянство. Далеч от София това няма как да стане. А е важно да те забележат и да те ангажират с перспектива, защото само тогава ще можеш да се надяваш да направиш като обзървър изискващите се часове след задължителните по програмата за обучение, а не да си ги плащаш и тях от джоба. По мое скромно мнение именно от гледна точка на завършен цикъл FTO и по-късно TRTO на едно място си струва да поразпиташ по-подробно как са нещата в ИВТ. Там имат пълен симулатор на MD-80, а усилено се говори и за А-320. И ако MD-то след три-четири години може и да го няма, то това за А-320 ако стане, значи в България ще може на едно място да се изкара тайп рейтинг за самолет, който ще го правят поне още десетина години. А това за тайп рейтинга не е маловажно. Някои се пънат да правят само теоретично обучение за тайп рейтинг, но не съм сигурен как ще изглеждат финансовите условия за тренажорната подготовка на такива обучаеми...
Това за Долна Митрополия е много "умно". Военновъздушните сили са държавни - държавата може да си обучава пилотите за тях. Както го и прави. Нелогичното е държавата да плаща скъпо и прескъпо за нещо, което после ще го ползва частника. Очевидно на някой му се присънват стотиците хиляди, които държавата продължава да изсипва нелогично за нещо, което не ползва. И е решил и той да се пребори за още. Като за едни минава, ще мине и за други... Ама то всяка тъпотия си има край. Добре ще е обучението на военните да се централизира на едно място и това е най-добре да е Долна. Ясно е. Но обучението на пилоти за гражданската вече изцяло е поето от частната инициатива, нещата започват (вярно - недостатъчно бързо и недостатъчно добре) да се наместват, особено след въвеждането на FCL-а. Сега остана само ГВА-то да я припознаят (моля без ехидни усмивки!) и току виж след година-две нашите бревети да станат европейски... Да се разбутва обучението наново наистина не е логично и едва ли ще стане.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vorkosigan


Регистриран на: 09 Окт 2008
Мнения: 41
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 09 Май 2009, 19:56    Заглавие:  

Цитат:
След 2 години в Долна Митрополия се очаква да се обучават пилоти за гражданската и военна авиация!


Като имам в предвид настоящата ситуация е доста странно твърдение..

Цитат:
Нелогичното е държавата да плаща скъпо и прескъпо за нещо, което после ще го ползва частника.


Нелогично е, наистина Very Happy , но е процес , който се повтаря всяка година..

Цитат:
само информацията за Бълг. въздухоплавателен център не е актуална. Те май вече са към Ер София и посочените контактни точки не са верни.


Актуалните координати са : сграда на "Ер София" - 02/9459170 и летище ИХТИМАН...

Цитат:
Лично аз съм притеснен от нивото на обучение (и теоретично, и летателно) в някои от съществуващите учебни центрове. Сега като публикуваха официално и FCL-а дано нещо подобрят организацията като се лицензират като FTO.


Имам молба към колегата да се изрази по-конкретно,(за което предварително Благодаря, ако го направи), защото общия знаменател малко разводнява мнението му Smile

_________________
....... Ако искаш да плуваш, трябва да се намокриш ......
Very Happy Very Happy .... За да полетиш - опитай се да подскочиш .... Smile Very Happy Very Happy
Това сме ние.. www.airsofia-fto.com [align=center]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Нед 10 Май 2009, 22:51    Заглавие:  

След като разсъждавам за нещата по принцип, мисля, че съм се изказал достатъчно конкретно. Ако става въпрос за факти, които ми дават основание за подобно мнение, то вземи и прочети внимателно докладите на Звеното за разследване на авиационните събития за събитията в обучаващите фирми. И честно кажи колко от тях не биха се случили, ако нещата са били както трябва. При това неща абсолютно елементарни. Какво означава трети път да се каца без колесник? (Единият път на самолет на друга фирма-?!) И трите пъти с инструктор!!! (Ако е отказ - ще се извиня, ама ако пак са го забравили?) Какво означава цени за обучение по 20 - 30 % по-ниски от останалите? Само едно - Претупване на летателното обучение и надписване на часове без те да са изпълнени. Претупване и на теоретичното обучение. В резултат имаме неграмотни пилоти, които не могат да разбират схемите от джепсъна, нарушават ги, не знаят, че навлизането във въздушното пространство на Израел се извършва по различна процедура... Да не припомням и за известните случаи на наши пилоти, тръгнали да взимат тайп рейтинг в чужди центрове. Та къде са учили тези пилоти? Може и да са единични случаи, но поне мен ме хваща срам, че точно такива неща се случват на български пилоти. И още повече ме е срам като гледам как нещата у нас се претупват, потулват, как тия хора си летят все едно, че нищо не се случвало... Ми то така се насърчава производството на ментета! Значи едни могат да карат по книга, а други да оферират по-ниски цени и да карат ей тъй, през куп за грош! Та затови и казвам на младежите да си отварят очети на четири като проучват възможностите за обучение у нас. Достатъчно ли съм ясен и конкретен?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vorkosigan


Регистриран на: 09 Окт 2008
Мнения: 41
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 12 Май 2009, 18:54    Заглавие:  

Да така е малко по-конкретно .. Smile

Аз няма да коментирам състоянието на този или онзи учебен център, защото не съм в подходяща позиция да го правя.
Само ще отбележа, че има Авиационни власти, които създават критерии за безопасност и трябва да следят спазването им. Изпълнението на тези критерии се прави от хора, които събирателно притежават средно-национален манталитет (бит и душевност - биха измъркали нЕкои социолози ) Аз само ще цитирам скандалното изявление на една модерна напоследък персона, която каза: " МАТ'РИАЛА НЕ СТАВА"

А лично мисля , че

Как се изпълняват разпоредбите - е въпрос на РАЗУМ, ТРУД и на налагане .. ( Smile Пък ако нужно и с тояга )

_________________
....... Ако искаш да плуваш, трябва да се намокриш ......
Very Happy Very Happy .... За да полетиш - опитай се да подскочиш .... Smile Very Happy Very Happy
Това сме ние.. www.airsofia-fto.com [align=center]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ванката

Регистриран на: 08 Яну 2008
Мнения: 60

МнениеПуснато на: Вто 12 Май 2009, 21:21    Заглавие:  

Разбирам добре какво искаш да кажеш. Ще си позволя малко тълкуване и разсъждения, защото някой може да те разбере неправилно.
За щастие на целия бранш правилата вече са европейски, а не национални. Включително и на тема "обучение". Ако има нещо, което не е у ред, то това е контролът по спазването им. Както и практиките по прилагането им, налагани от определени персони от контролния орган. В старанието си да създават пазарни предимства на едни, те, освен, че съучастват в производството на ментета, обезсърчават тези, които искат да си вършат работата по правилата, развращават (най-общо казано) младежите, които искат да се учат и да станат част от авиацията ни. Няма нищо по-страшно от това отрано да заживееш с мисълта, че и в авиацията, както на редица други места, нещта стават като "бутнеш" на правилния човек. Но ако един неграмотен чиновник с фалшива диплома може и до пенсия да изкара на някоя синекурна длъжност, един неграмотен и/или некадърен пилот може да погуби (освен себе си) и невинни хора. Предполагам, че като цитираш "Мат'ряла не става" (казвайки "Изпълнението на тези критерии се прави от хора..."), имаш предвид именно контрола по изпълнението на критериите и тези, които разчитат не на честната пазарна битка в рамките на правилата в бранша, а на корумпираните чиновници. А нямаш предвид по-малките ни братчета и синовете ни, които са тръгнали тепърва да се учат да изълняват правилата и наученото да им стане траен навик за цял живот.
За разума, труда и тоягата си абсолютно прав. В нашето противоречиво (за малко да напиша "шибано") време за труд и разум не е много модерно да се говори. Ние имаме късмет, че сме в един отрасъл, където романтиката не е само гола муза на някои неудачни поети, а е силна мотивация наред с предизвикателството да станеш част от най-високите технологични постижения на съвременната цивилизация. Така че съм сигурен, че мъдрите житейски съвети, концентрирани в тези две думи, успешно дават кълнове в повечето младежи, както и оставам с реалната надежда тези кълнове да дават дълги години зрели плодове на много успешни авиационни кариери. И това за мат'ряла изобщо не се отнася за тях.
Та значи остава тоягата... Мисля, че в момента тоягата не е в точните ръце и ролята на кучетата се изпълнява неправилно и неподходящо. Нужен е пълен реверс. Но затова е нужна и революция. С предреволюционна ситуация... Помниш, нали? Върховете не могат да управляват по старому, низините не желаят да живеят по старому... Ако си по-млад, отколкото предполагам, оттеглям "помниш, нали?"... Пък после след революцията пак всеки да си поеме ролята, която е избрал...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 3 [39 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0648s ][ Queries: 13 (0.0038s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker