Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Бунтовници предизвикаха голям пожар с дрон · Бабата на убитата Криси: В линейката не се качи лекар при детето ми да даде първа помощ. То дишаше, то говореше ВИДЕО · Възпитател открадна 100 000 лв. от ученик · Кой ще ме избави от тялото на тая смърт? /Римляни 7:23/ · Оперират по спешност Жан-Клод Юнкер · НАСА хранила хлебарки със скали от Луната ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 17 Авг 2019, 23:07
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Вътрешните линии на Табсо/Балкан
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [25 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
bozho

Регистриран на: 29 Юли 2004
Мнения: 8

МнениеПуснато на: Вто 28 Мар 2006, 01:10    Заглавие:  

скипаджията написа:
Самолетите също ги облитали на вътрешни полети след ремонти -- оттам и Ту5 до Търговище...

Май и през зимата им оставаха по-малко полети и за това ги пускаха по вътрешните линии за да не бездействат - не вярвам да са били толкова много, че цяла зима да ги облитат, а до Търговище имаше години, в които през зимата по разписание имаше два полета дневно с ту5 ( и още 3 с ан24)
И бяха пълни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Attila


Регистриран на: 04 Май 2004
Мнения: 193
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Мар 2006, 08:25    Заглавие:  

Ето, болярите от САЩ добре си спомнят за полетите София - Горна Оряховица и обратно Wink
Точно така, билетът струваше 12лв. и обикновенно се купуваше седмица по-рано за да си сигурен че ще има. Полетите бяха 2-3 дневно с Ан 24. Около 35 мин. Имам спомени че конкретно през 1983г. сутрешните полети се изпълняваха с Ту 154 - виждал съм ги поне 5-6 пъти когато снижаваха за кацане над с. Първомайци. Минаваха точно над консервната фабрика където бях на бригада.
Иначе много развита беше карго авиацията. Имаше дни с по 2 Ил-76 на Аерофлот. Отделно Ан-12 на Балкан с плодове, зеленчуци или ... агнета за арабските страни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
delyan

Регистриран на: 28 Мар 2004
Мнения: 362

МнениеПуснато на: Вто 28 Мар 2006, 14:39    Заглавие:  

За съжаление не съм се случвал да попадна на този Ту-154 който е летял до Горна. Спомням си, че Ту-134 го взе за 25 минути. А Анчетата го взимаха за 45-50 минути. Освен Ил-76 имаше и обичаините Ан-2.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Сря 29 Мар 2006, 11:20    Заглавие:  

Благодаряна всички за написаното!

В тази връзка ми изникнаха следните два въпроса:

1/ Какви средства за навигация са имали българските Ил-14 (за руските ми е ясно). Питам, защото в книгата на Цв. Цаков по повод на катастрофата на ЛЗ-ИЛА се споменава, че самолета е бил оборудван единствено с радиополукомпас със слухова настройка ?!?! На руски бордове Ил-14 си има АРК-9/15, някои от тях са с СП-50 (руския ИЛС), а тези летяли в полярните райони са и с ДИСС и НАС-1...?

2/ Какви са били средствата за навигация по "малките" летища, а именно Ст. Загора, Силистра и Видин - имало ли е поне приводни - или само визуално се е летяло?

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Емо


Регистриран на: 09 Ное 2005
Мнения: 53
Местожителство: STR

МнениеПуснато на: Чет 30 Мар 2006, 01:36    Заглавие:  

за първия въпрос не знам, но за втория съм почти сигурен, че са използвали visual aids за кацане.

Като дете съм летял на Ан24 SOF-VAR-SOF и SOF-BOJ-SOF, както и с Ту3 и Ту5 по същия маршрут. Билетите бяха по-особени по онова време, май зелени, нямаха формата на сегашните, и имаха една червена лентичка, която май се отлепваше от стюардесата на вратата на самолета. А и май нямаше места, летеше се a la germanwings Wink Като летяхме с Ан24, винаги сядах под крилото, за да зяпам механизацията на колесника... Яка работа. А и все се чудех как транспортираха багажа ни до морето, след като го бяхме "оставили" в София Embarassed ами, малък бях, много съм гледал къде е baggage claim-а... Имам и хубави спомени от Бургас: В BOJ много ми харесаха gate-овете: Нещо като малка градинка с цветенца, чисти, боядисани пейчици, а на няколко метра от теб през портичката е "задницата" на един Ту3 или Ту5, когого приготвят за София.

На борда беше пак изживяване: Сервираше се чай или кафе. На борда на Туполевците даваха и сини бонбонки с емблемата на БГА Балкан. Обаче нещо ми се губят инструкциите от страна на екипажа, не знам дали са били показвани или аз съм блеел из Аксаковската/Сарафовската шир, докато екипажът е правил демонстрациите.

Поздрави
Емо
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Чет 30 Мар 2006, 16:37    Заглавие:  

dimovlz,
доста години минаха от времето когато свободно обикалях и гледах в пилотските кабини на разни самолети.Това което си спомням от кабината на ИЛ14-че зад мястото на командира беше мястото на щурмана/както и на ИЛ18/,а зад 2-рия пилот беше радиста.Макар,че
на вътрешни линии щурман и радист нямаше,апаратурата се поддържаше в исправност. Това за което пише Цв.Цаков предполагам е обикновен слухов радиопеленгатор -''гониометър''./Една стрелка-ръчно придвижвана и поставена в азимутален кръг.Настройката е по минимум т.е най слабия сигнал е посоката на радиофара,но мисля,че имаха и друго навигационно и радио оборудване защото когато летяха по външни линии бяха винаги пълен/цял/екипаж,а ако няма оборудване какво ще правят щурмана и радиста-компания и кафе на
останалите от екипажа Question
За летище Силистра си спомням за една разправия-шефа на летището
който май беше и всичко останало на едно такова летище/билетопродавач,стартьор,метео,радио и т.н.спец/ го викаха да му се карат защото радиофара и радиостанцията на летището се изключили и се наложило Пчьолката да прави един или два кръга над летището докато се ориентира в обстановката-посока на вятъра и
получи разрешение за кацане.Цялата работа била,че захранването на радиоколата/военните радиоколи-предполагам ги знаеш от казармата/прекъснало,аварийния агрегат бил
без бензин и докато намерят бензин Пчьолката кацнала.Полетите до
Силистра бяха визуални на 1200м.и при излитане от Варна по телефона от нашето летище се обаждаха на Силистра да си включат
радиото и радиофара които работели до кацането на самолета.Предполагам/тогава не се интересувах много от радио/че радиофара е работел на дълги вълни-NDB,а радиостанцията на междинни или КВ.УКВ връзките мисля,че малко по-късно влязоха в
авиацията. Ако нещо друго се сетя ще го пиша.............
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Чет 30 Мар 2006, 17:54    Заглавие:  

Емо, точно така -- нямаше запазени места и упътвания за безопасност. Макар, че съм летял и преди, първият полет, който си спомням по-добре беше с Ан-24 LZ-ANG SOF-VAR през лятото на 1968 г.

Пристигаш във вестибюла за вътрешни линии (днес Вход С между изхода за пристигащи и входа за заминаващи, които печатът грандиозно нарича "терминали"). На изхода на отсрещния край на вестибюла има грамаден кантар с кръгъл циферблат поне фи 750. Мерят там куфара и го дават на един чичка със сини дочени дрехи и кепе. Той го отниса и го туря на един електрокар отвънка. После излизаш и ти отвън. Асфалтирана пътечка 15-20 метра с две градински чугунени пейки от дясно. Отвъд пейките -- тревица, а в нея -- чешмичка с декоративна асма около нея, още пейки и храсти. Отляво на пътеката -- тревно бордюрче метър-два, а зад него -- електрокари и подвижни стълби.

Народът (50-ината човека за ана, де) постепенно се струпва на края на пътечката. Бариери няма, но все пак не се пръскат по перона, а си пушат до голям знак "Пушенето строго забранено!" и чакат...

По едно време иде един друг чичка с дочени дрехи и вика, "Айде за Варна! И цигарите дотук, до след излитане!" И хората се чудят накъде да тръгват, а отсреща, отвъд рольожката стои ANG. "Ама кой е самолетът?", питат чичката, а той -- "еми ей го отсреща -- "анге"!" До стълбата на самолета една кака в тъмна пола и бяла блуза нещо вика и маха. То не, че има много шанс за объркване, де -- на перона я има, я няма два-три самолета.

Пеша до "анге" -- 50-ина метра. Всички тръгват нормално, ама след секунда-две някои почват да подтичкват. Към края на петдесетината метра практически всички тичат яко. Каката до стълбите, обаче, ги овиква и ги спира с вдигнати ръце: "Майки с деца и възрастни хора първо!" Следва обичайното дву-триминутно висене, докато нещо донатъкмавят вътре. Чак тук вземат билетите! Влизаш, сядаш и туй-то! Няма бонбончета, няма упътвания. Билетът на времето да е бил десетина лева. През 1975 г. вече беше 15.50 лв., която стойност няма да забравя докато съм жив (друга история!).

След кацането, самолетът ролира до старата аерогара, която силно наподобява американски кънтри-клуб, аристократично бунгало или много луксозен обществен клозет с керемидените си покриви, тухлени комини, декоративни пълзящи растения по едноетажната фасада и обилните храсти наоколо.

Слиза народът и отива (без някой осезателно да го насочва, а ей така, осмотично) отдясно на аерогарата. И чака на едно асфалтирано пътче с храсти отстрани и избеляло табло "Наша гордост -- отличили се производственици 1965-66 г." След има-няма три минути пристига електрокарче с куфари. Чичка в сини дочени дрехи вади куфарите (ама само за баби, дядовци и майки с деца). Ухилва се на който му даде стотинка-две и вика "Уу-у! Благодаре!", а пред който не дава пъшка страдалчески и реди под нос "Уфф-ф, дъйбъ мама му и кон дъйбъ аз!". Младите и майките без деца сами си вземат багажа (тежки кафяни картонени и платнени куфари, облепени с десетки обли етикетчета от хотели, параходи и железници; колелетата за куфари още не са изобретени) и ги затътря към площадчето пред аерогарата, където със спрял мотор чака син автобус с ТАБСО отстрани...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Чет 30 Мар 2006, 18:31    Заглавие: TABSO Timetable 1956  

Можеш да провериш в тази книжка...

Click to see if image is larger

Летец
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
vasilam


Регистриран на: 02 Апр 2006
Мнения: 400
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 18 Май 2009, 10:08    Заглавие:  

Аз също имам смътни спомени от 80-те години. Летял съм няколко пъти по линията София - Бургас.
Возил съм се на Ан-24, Ил-18, Ту-134 и Ту-154. Помня, че много време се чакаше докато потегли Ил-а. Все пак запускаше 4-ри двигателя.
Помня също, че в средата на 80-те години, на летище Бургас имаше много Ан-12, които ги товареха с живи кози. На къде ги изнасяха обаче не мога да кажа. Славни времена бяха.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slavild

Регистриран на: 27 Дек 2007
Мнения: 27
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 19 Май 2009, 03:35    Заглавие:  

В края на 80-те основно "експлоатирах" линията София- Търговище-София - средно по около два до три пъти месечно).
Вариантие няколко
6 полета дневно с Ан 24 или - два с Ановете и два с Ил 18
През лятото пускаха +един екстра (без събота и неделя) Як 40
Понякога и Ту 134
билета беше 16 лева, а полета между 30 и 45 минути, в завислимост от самолета.
Когато нямаше билет - пътувах София-Варна-София, а там самолетите върваха като трамваите по центъра на София. Общо взето - през час. утрин, обед и вечер пускаха и Ту154.
Летял съм и до Видин - само Анове
за 12 лв и за 35 минути.
Както и Кърджали с Ми 8 - за час, билета беше 20 лв. - обяснимо.... Но не са раздавали шумозаглушителни слушалки.
Общо взето беше така -
Варна и Бургас - 10-20 полета дневно (22 и 20 лева, съответно) - с всички възможни самолети.
Търговище - 5-6 (16 лв.) Ту 134, Ан 24, Ил 18, Як 40
Горна - 4-5 (12 лв.) Ту 134, Ан 24, Ил 18, Як 40
Русе - 3 (16 лв.) Ан 24, Як 40
Видин, Силистра, Кърджали - 2 (12, 22 и 20 лв, съответно) Ан 24, Як 40 и Ми 8 (за Кърджали)
88 -90 година - възстановяване на полетите до Стара Загора - 2 дневно с Хемус Еър ( не зная цената) с Л 410
Кърджали беше сезонна линия (лятото) и то без нощни полети


.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Yahoo Messenger 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [25 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0838s ][ Queries: 13 (0.0047s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker