Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 28 Мар 2020, 22:34
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Авиоотряд 28 с нови самолети
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 4 [52 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Чет 06 Авг 2009, 07:52    Заглавие:  

Лично аз приветствам това. Страната изнемогва, от една страна световна криза, от друга страна тежко наследство в дългосрочен план, от трета страна идиотско управление много години наред... Още тогава подскочих, как така се хвърлят десетки милиони долара точно в този момент!

А нещата са още по-зле, ако е истина това, че с разни дребни технически хватки е пренебрегната оферта за НОВИ самолети, само с 4 милиона по-скъпи, а е прието да се вземат стари, но от придворен снабдител...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Чет 06 Авг 2009, 19:37    Заглавие:  

Това, което медиите казват и което новият министър на транспорта каза в "Челюсти" по Нова ТВ е, че НОВИТЕ Еърбъс, които са предлагани са с 4 млн. евро по-евтини от тези от подписания договор.
_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 06 Авг 2009, 20:41    Заглавие:  

И още информация по въпроса:

Обявяват за нищожна сделката за доставка на правителствените самолети
06 август 2009 | 12:05 | Агенция "Фокус"
София. Държавата ще заведе иск за обявяване за нищожна на сделката за доставка на правителствените самолети. Това каза на пресконференция министърът на транспорта Александър Цветков при представянето на двамата си заместници Камен Кичев и Ивайло Московски, предаде репортер на Агенция „Фокус”.
Министър Цветков заяви, че ще направят ревизия на всички по-крупни сделки. На въпрос дали изплатените за правителствените самолети 14 млн. лева са загубени безвъзвратно, министър Цветков посочи, че те няма да бъдат отписани. „Финансовото състояние на министерството е сведено до средства за заплати и консумативи. В Министерство на финансите и в Министерство на транспорта няма такива средства за следващи плащания. Сделката за правителствените самолети ние ще я оспорваме, тъй като самолетите не отговарят на техническите характеристики, записани в договора. Доставката на два самолета в условия на криза за сумата от 110 млн. долара, е меко казано неантикризисно. Бюджетни средства за следващите вноски не са осигурени. В Договора се предвиждат и неустойки, но след изтичане на петдневен срок договорът може да бъде развален от страна на лизингодадетеля”, поясни Цветков.
Той оприличи купуването на правителствените самолети като купуване на стара кола на лизинг, за която имате само първата вноска. По думите му Министерски съвет е бил дори в известна степен подведен.
Десислава АНТОВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Чет 06 Авг 2009, 21:24    Заглавие:  

Мога само да поздравя подобно развитие. Едно безсрамие по-малко !
_________________
Click to see if image is larger PANZERLIED http://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
NEOфенщина https://www.youtube.com/watch?v=Dug-YEIvoe8
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 14 Авг 2009, 15:20    Заглавие:  

Министри ще летят с чартъри
Публикувана: Сряда, 12-ри Август 2009, автор: 24 Часа;



Договор с частна авиокомпания, от която да се чартират самолети за нужди на правителството, президента и Народното събрание, ще трябва да сключи транспортният министър Александър Цветков. Вчера правителството го натовари с тази работа, след като преди седмица бе решено да се прекрати лизингът за двата самолета “Еърбъс”, които купи предишното правителство.

Чартърите щели да се наемат само когато правителственият авиоотряд не може да обслужи полета. След връщането на самолетите Авиоотряд 28 разполага със 7-местен самолет "Фалкон" и злополучния Ту-154 М.

Цветков ще трябва да уреди и връщането на еърбъсите на Дойче банк и BHair.(24часа)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 22 Авг 2009, 19:39    Заглавие:  

Самолет на властта е бит от градушка и купен на сляпо
автор: Ивайло Крачунов - Труд

Грандиозни злоупотреби открили магистрати при разследването на договора за доставка на двата самолета за властта. Оказало се, че едната машина е била купена на юнашко доверие без изобщо да е огледана преди това.

Когато през миналата година експерти от правителствения “Авиоотряд 28” били командировани във Франция, за да проверят на място техническото състояние на самолетите, се оказало, че единият от тях се ремонтирал от последици от градушка. Специалистите не били допуснати до хангара, в който го поправяли.

Договорът за доставката на двата “Еърбъс А319” сключен с фирмата “Би Ейч Еър” бе предаден на прокуратурата миналата седмица, след като комисия, назначена от новия транспортен министър Александър Цветков, установила, че в процедурата, започнала на 12 август 2008 г., били допуснати груби нарушения. В хода на проверката станало ясно, че самолетите, с които са щели да летят първите мъже в държавата, не могат да осъществяват междуконтинентален полет без спиране за презареждане и не били снабдени с необходимото оборудване.

По време на разследването магистратите разкрили, че при подаването на техническата документация за участие в конкурса от “Би Ейч Ер” не са представили задължителната декларация, в която се описва какви ремонти са били извършвани на двата “Еърбъс А319”. Без ключовия документ компанията изобщо не е трябвало да бъде допускана до конкурса, категорични са магистратите. “Въпросната декларация е била депозирана едва седмица, след като “Би Ейч Ер” е спечелила обществената поръчка”, възмутени са разследващите.

“В момента сформираме екип от независими експерти и университетски преподаватели. С тяхна помощ ще установим дали е настъпила щета от договора за доставката на самолетите”, заяви пред “Труд” прокурор Пламен Георгиев, който наблюдава разследването по случая. На разпит ще бъдат привикани и всички участници в комисията по провеждането на търга. Засега екстранспортният министър Петър Мутафчиев няма да бъде разпитван.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 22 Авг 2009, 21:25    Заглавие:  

Новите ни управници нещо много почнаха да разбират от всичко... А щом и до университетските преподаватели опряха да оценяват самолети (повечето от които не знаят откъде се влиза в самолета) - работата става интересна. Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 28 Авг 2009, 22:02    Заглавие:  


Турбуленции в правителствения авиоотряд

Междуведомствена работна група обмисля варианти за бъдещето на отряда, сред които е и закриването му

От Светлана Ненова, в."Капитал"

България най-вероятно скоро ще се раздели с един от символите на властта - авиационното звено на управляващите, известно като отряд 28. Каква ще е ползата за обществото от тази стъпка засега е трудно да се оцени - всичко около спецотряда се пази в дълбока тайна. Опитът ни да разберем какво точно прави отрядът, колко струва целогодишната издръжка на самолетите, екипажите и помощните служби, както и какви са разходите за пътуванията в близки и далечни страни на президента, съпругата му, премиера, председателя на Народното събрание и съпътстващите ги делегации не се увенчаха с успех. Можем само да предполагаме, че всичко това струва безобразно скъпо, след като едно от първите неща, които обяви новото правителство, е, че планира делегациите да пътуват с чартърни полети. Междувременно междуведомствена работна група вече обмисля варианти за бъдещето на отряда, сред които е и закриването му. До развръзката се стигна, след като се разбра, че значителна част от бюджета на транспортното министерство трябва да отиде за плащане на лизинговите вноски на двата самолета "Ербъс 319" втора ръка, поръчани от кабинета на Станишев. Правителството реши да прекрати неизгодната сделка, а прокуратурата образува досъдебно производство по нея.

Строй се, преброй се

"Отрядът при всички положения трябва да се преструктурира", коментира зам.-министър Кичев. В момента спецзвеното е машина за пилеене на пари. То разполага с два самолета - Ту-154 и деветместен "Фалкон", както и с десетместен хеликоптер МИ. В отряда работят 82 души, от които инженерите и пилотите са общо 20. За полетите се харчат по 7 млн. лв. годишно. Най-голяма част от разходите са за гориво, резервни части и кетъринг. Допълнително 1.5 млн. лв струва издръжката на персонала за една година. За обслужване на един полет на Ту-154 например лети екипаж от 11-12 души, на които освен заплатите - около 2000 лв. месечно, се плащат и командировъчни за всеки от извършените полети - средно 89 на година. При вземането на нови самолети екипажите се обучават в центрове на производителя. По данни на транспортния министър само обучението на екипите за работа с наетите ербъси е струвало на държавата 800 хил. лв.

Колко струва един полет

Полет по дестинация София - Брюксел с чартър ще струва около16 хил. евро, а с правителствения Ту излиза около 20-25 хил. евро, изчисляват експерти. Оскъпяването идва от по-голямото количество гориво, което харчи руският самолет. Ербъсът харчи по 2.4 тона керосин на час, а Ту-154 - 5.5тона. По дестинация София - Москва сметката за чартъра е около 25-30 хил. евро при 50 хил. евро с правителствения самолет. Изчисленията са направени за големи делегации и не включват таксите за обслужване на пътници и кацане, отчисленията за лизинг.
Още малко статистика: Лизингът, който превозвачите плащат обичайно за ербъси и боинги, е 400 - 480 хил. долара на месец. Месечната вноска за двата ербъса, взети на лизинг за нуждите на отряд 28, е 2 млн. долара. Командировъчните при полет в частните превозвачи са средно140 евро на човек, колко получават екипажите в правителствения отряд е тайна. Кетърингът в чартърите е до 1000 лв., с правителствените самолети се е случвало да надхвърли и 2000 лв.

"Златните ербъси"

Сделката за наемане на дава ербъса за авиоотряда също поставя въпроса необходимо ли е да се поддържа специализираното звено, след като се използва като параван за корупционни практики. Изборът на Би Ейч Ер, чийто мажоритарен собственик е "Балкан холидей сървисиз", управлявано от Радка Минева - член на надзорния съвет на Първа инвестиционна банка и съпруга на един от основните й акционери, изглеждаше предопределен от самото начало на тръжната процедура. Другите два кандидата - американска компания "Авиейшънс адвайзърс" и кипърската "Гален авиейшън", бяха отстранени с аргумента, че цената им е висока. Американците със специално писмо предупредиха премиера Сергей Станишев и транспортния министър Петър Мутафчиев, че конкурсът е опорочен и условията са направени така, че да спечели българският участник. Въпреки това сделката беше сключена.

Така отряд 28 получи самолети втора ръка, всеки от които струва 44.2 млн. долара. Според авиационни експерти на тази цена може да се намери и нов самолет. А договорените месечни вноски по лизинга изглеждат убийствено високи на фона на това, което плащат частните авиокомпании (виж карето). Държавата вече похарчи 14 млн. лв. от договорените 110 млн. долара, за да плати за доставката на самолетите, с които може да лети без зареждане само до 2 часа. Това прави невъзможни презокеанските полети. А такива до Китай, Азербайджан или Туркменистан например, с които имаме активна размяна на визити в последно време, ще се правят с поне две кацания за презареждане. Което в повечето случаи означава допълнителни разходи и загуба на време. Оказа се, че всъщност изобщо не са необходими два самолета Сделката не само е неизгодна, но в никакъв случай не може да се каже, че е антикризисна мярка, коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. Той обясни, че държавата ще иска лизингодателят да върне парите. Потърсен за коментар, изпълнителният директор на "Би Ей еър" Янко Иванов заяви, че в момента авиокомпанията преговаря с министерството по прекратяване на договора.

"Куцото Ту" отново е на линия

След връщане на ербъсите правителството отново ще ползва Ту-154, докато бъдат избрани авиокомпании за чартърните полети. Тази машина стана известна като "Куцото Ту" след аварията с предния колесник над Азорските острови, която през миналата година претърпя президентът Георги Първанов на път към Мексико. Именно тази авария беше използвана като повод да се вземат на лизинг на двата ербъса. Ресурсът му може да бъде удължен, което би струвало по експертни оценки около 300 хил. долара, но е възможна цената да е значително намалена. Въпросът е дали си струва усилието. Първо, защото се използва рядко. Данните на транспортното министерство сочат, че с този самолет се изпълняват само около 27 полета за година. "Фалконът" - с 62 полета годишно, се оказа предпочитан от властта за полети на къси разстояния в Европа - например до Брюксел и Берлин, както и полети от София до Варна. Освен това полетът с руската машина струва много скъпо заради големия разход на гориво.

Спасителните чартъри

Така или иначе, след като двата ербъса бяха върнати, а Ту-154 е пред спиране поради изтекъл ресурс, ще се наложи властта да си наема и чартъри. Вече има решение на правителството и още тази есен ще бъдат избрани авиокомпаниите, с чиито самолети ще летят правителствените делегации. Експертите на транспортното министерство твърдят, че тези полети ще излязат с около 60% по-евтино в сравнение с полетите на авиоотряда, защото компаниите ще се състезават да предлагат по-добри условия и ще работят с по-малка от 5% печалба. Според представители на авиокомпаниите, ако правителството реши да наеме стоместен самолет, превозвачът трябва да намери допълнително 15 полета за машината, за петте дни например от визитата на премиера или президента, когато тя ще стои на съответното летище в очакване на обратния полет. Според изискванията на мерките за сигурност на държавните лидери обаче самолетът трябва да е на разположение на летището денонощно. Ако това условие се спазва, е спорно дали подобна оферта ще бъде атрактивна за компаниите. Груби изчисления показват, че, след като полетите на правителствените делегации са освободени от таксите за кацане и за обслужване на пътниците на летищата, чартърите за властта могат да се окажат изгодни и за авиокомпаниите, пресметнаха експерти от бранша.

Засега преобладава мнението, че трябва да има поне един приличен самолет, с който да летят президентът и министър-председателят. Въпросът е къде да бъде регистриран той. Според зам.-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев, след като държавата го е платила, е изключено той да бъде включен в състава на някоя от авиокомпаниите, защото това ще се смята за държавна помощ за превозвача. Един от вариантите, които обсъжда междуведомствената работна група, е отрядът да бъде прехвърлен към военното министерство. В повечето европейски страни практиката е Военновъздушните сили да се грижат за транспорта на властта (виж карето). Другата обсъждана възможност е отрядът да се запази като самостоятелна структура, но екипите и техниката да се натоварят с допълнителни задачи, свързани с наблюдения за нуждите на земеделското министерство и на околната среда. Ръководителят на отряда Цвятко Луканов коментира, че с десетместния хеликоптер Ми преди време са организирали спасителни операции. "Фалконът" пък е подходящ за проучвателни полети за нуждите на "Ръководство на въздушното движение". Последното решение ще бъде на правителството.

Как е по света

Както и на пазара за пътнически самолети, авиогигантите Boeing и Airbus си оспорват най-големите поръчки и за правителствeни нужди. Някои страни поддържат един или няколко самолета за своите държавни глави, премиери и министри. Други използват услугите на определени авиокомпании. В повечето случаи машините се поддържат или от ВВС на съответната държава, или от националния превозвач.

Може би най-популярният самолет на държавен глава е Boeing 747, известен като "Еър форс 1" на президента на САЩ. Машините са поддържани от американските ВВС. В момента Белият дом използва два самолета 747-200В, влезли в експлоатация през 1990 г. Пентагонът планира да купи три нови машини, които да бъдат доставени през 2017, 2019 and 2021 г. Изборът е между моделите на Boeing 747 и 787. Според неофициални информации Airbus се е отказал да се бори за поръчката.

Английската кралица Елизабет Втора, цялото кралско семейство, както и премиерът Гордън Браун и негови министри летят както с машини от специален ескадрон на британските ВВС, включващ хеликоптери и самолети, така и с чартърни самолети и редовни полети на British Airways. Разходите на кралицата за въздушен транспорт през 2008 г. достигнаха 6.5
млн. лири в сравнение с 4.5 млн. лири през 2005 г. За да ги намали, кралското семейство обяви през юли, че ще купи използван самолет от Вritish Аirways на стойност 3 млн. лири, но не даде повече подробности какъв ще е моделът.

Гръцкият премиер лети с луксозния Gulfstream V, който е под контрола над гръцките ВВС. Самолът беше купен от правителството на бившия премиер Костас Симитис за нуждите на гръцкото председателство на ЕС през 2003 г.и за подготовката на олимпиадата в Атина през 2004 г. За по-дългите си полети висшите държавни представители използват Airbus A340-300x на националния превозвач Olympic Airlines.

Румънската държавна авиокомпания Romavia, която е под контрола на министерството на отбраната, отговаря за полетите на президента и премиера. В авиопарка й влизат остарелите Boeing 707, използван от президента, и BAC 1-11, с който основно лети министър-председателят.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
dragon x


Регистриран на: 26 Яну 2004
Мнения: 1641
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 31 Авг 2009, 00:58    Заглавие:  

Горе-доле е добре статията, като изключим поредното позоваване на "експерти" - широко понятие което може да включва 2-3 пенсионирани пилоти, кварталния месар и ученик от 5ти клас, и естествено това изречение: "...самолетите, с които може да лети без зареждане само до 2 часа. " - ясно е, че става дума за режим на полет с 1 двигател.
_________________
Click to see if image is larger РОТА, ШАГНУВШАЯ В БЕССМЕРТИЕ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
pach

Регистриран на: 27 Юни 2007
Мнения: 726
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 01 Сеп 2009, 07:56    Заглавие:  

Dimitar Stavrev написа:
... Самолетите са нови, преминали са обслужване, осигуряват конфорт, както за правителствените мъже/жени, така и за придружаващите ги лица (бизнесмени, журналисти, чиновници). Определано сделката е много добра, навреме и след години ще се разберат икономическите ползи от избраната схема. Вярно, всички съжаляваме за Ту-154М, прекрасен самолет, но за съжаление липсата на типов сертификат и трудното му обслужване като само 1 от вид в България и трудното осигуряване на нальот на пилотите го обрекоха след извеждането на Ту-154 от другите български авиокомпонии.

(подчертано и удебелено е от мен)

Не е лошо г-на Ставрева ( Laughing ) сега де се извини и да си промени поста в тая тема , така както аз си промених моя малко по-надолу, щото съм бил много черноглед като зададох въпроса "Сега нас световната финансова криза не ни ли касае , та купихме нови самолети?".

pach написа:
Да са ни честити новите....
Ясно е ,че не може със стари самолети , та не тях визирам за финансовата криза...
_________________
Всичко ново е добре забравено старо!

Последната промяна е направена от pach на Сря 03 Юни 2009, 17:00; мнението е било променяно общо 1 път


Пък "...то се оказаха не компютри, а компоти ..." та и схемата на закупуване и т.н. Май всичко е казано най-добре в статията от "Капитал"
pach написа:
А може някога тази страна и да се оправи все пак...за нашата говоря...!

Четейки коментарите , малко виноват го раздавам , ама г-н Ставрев , не става въпрос да се оплюват новите самолети , а дали сега беше момента да се купуват (щото тия лизингови заеми - ние ги изплащаме)?
То за такива самолети отдавна плачат, необходимо зло са , ама сега ли е момента (преди избори все стават тия неща) пък и защо два!?

Както казва Мечо , да са им честити на авиоотряд 28 - безкрайни и безаварийни полети!!!

Колкото до това ,че те уважават в чуждите страни и по това от какво слизаш - да се чудиш на едни бели държави дето правителствата им летят с чартъри на националните превозвачи и въобще не се замислят за специални самолети.Пък да кажем ,че е така , щото са бедни , си е направо лъжа.(тук по запознатите да кажат - май шведите са едни от тях!?)

И нашите държавни крадци ,ако ще и на "Еърфорс 1" да качиш , пак никой няма да ги погледне с уважение по света!
Най-много да ни разследват , от къде тия пари , когато не можем да си дотираме фермерите или пък нямаме никаква промишленост ... и т.н и т.н.

Ще очаквам материала по въпроса в "Криле" - новото си е ново все пак , дори и в "чумавите" времена - може пък следващите политици на България да заслужат и оправдаят ползването на тези самолети...



И какво стана тя? Без да съм специалист, някакси май се оказах по-прав , макар да нямах факти и практически аргументи?
Пък те тия самолети ни излезнаха (щяха) златни на квадрат , сега след като излезнаха фактите на лице...
Стааавреееев , не ме разбирай грешно - грешно е да се изказват категорични мнение, когато всеки знае че не е безгрешен!
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
(то и аз правя такива грешки но си ги признавам де...)

_________________
Всичко ново е добре забравено старо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 01 Сеп 2009, 23:34    Заглавие:  

Германци скъсали самолетите от полети 5 месеца след търга
Буш звънял срещу сделката с еърбъсите
в."Стандарт"

Избрали победител, декласиран по-рано заради липса на система за сигурност

Правителството на Бойко Борисов е пред разваляне на сделката с двата еърбъса А 319, които трябваше да возят държавните мъже. Процедурата по избор на победител бе дадена на прокуратурата. Според новия министър на транспорта Александър Цветков тя е очевидно нецелесъобразна. Заради кризата хората от властта ще използват чартъри за по-дългите разстояния. Работна група пък обсъжда дали да не се закрие прословутият Авиоотряд 28, който гълта по 7 млн. лв. само за поддръжката си. Толкова ще струва и ако кабинетът ползва чартъри.


Според екс транспортния министър Петър Мутафчиев процедурата била прозрачна, а той следял всеки детайл от нея
Джеб Буш, брат на президента Джордж Буш, се е опитал да спре скандалната сделка с двата еърбъса А 319. Той се обадил и поискал съдействие от американската посланичка Нанси Макълдауни. Намесата на бившия губернатор на щата Флорида е била последвана от две срещи на Макълдауни с екс транспортния министър Петър Мутафчиев. Дори президентът на американския участник в конкурса "Авиейшънс адвайзърс" Боб Доулби в края на октомври изпратил нарочно писмо до премиера Сергей Станишев. В него пространно обяснил за пореден път как конкурсът е опорочен и предрешен в полза на българския участник. Нищо обаче не могло да спре чиновниците от транспортното министерство, които обявяват за победител "BH Air" напук на нарушенията по време на процедурата.
Заради тях обаче сега кабинетът на Бойко Борисов най-вероятно ще спести половината от общо 14,8 млн. лв., платени като лизингови вноски за двата еърбъса на властта. "Има много нарушения в процедурата, при която е избран победителят в търга за двата самолета", съобщиха експерти от транспортното министерство. В момента текат сложни преговори и исканията на двете страни ще се срещнат по средата, предполагат експерти.
Изборът на победителя в процедурата бил повече от предопределен. Представителите на българската "BH Air" били толкова убедени, че печелят, че нарушили процедурата няколко пъти. Първо, не представили изисквания в техническото задание документ, че аеропланите досега не са претърпявали инциденти и катастрофи. Затова едва след като "BH Air" спечелила търга на 3 ноември 2008 г., на 9 ноември комисията написала писмо до дружеството да подкрепи "сведенията" документално, че самолетите нямат инциденти.
Второто нарушение на фирмата победител било, че към момента на сделката те нямали права над самолетите. В писмо до комисията "BH Air" заявява, че ще подпише договор с оператора "Еър Берлин", след като бъде обявен за победител. Така на практика фирмата спестила банкова гаранция от 300 000 долара, с която за определен период от време тя е ексклузивен продавач на самолетите.
Най-важният недостатък обаче очевидно е, че дори след спечелването на конкурса през ноември "Еър Берлин" продължава да експлоатира самолетите като за последно. Според специализирания сайт LebhomeRadar те са летели в продължение на следващите 5 месеца до 12 февруари тази година. Полетите са на кратки разстояния, например Хамбург-Нюрнберг, което е 604 км. Има дни, в които самолетите са правели по 8 полета, показва справка в сайта.
На практика в момента на получаването на самолетите у нас те са били амортизирани с още 25 на сто спрямо обявените от "BH Air" данни в началото на търга.
Още нещо е направило силно впечатление на американците. В предишната процедура броени месеци по-рано българската фирма е декласирана, защото в офертата й няма задължителната система за сигурност ETOPS 120. Това е система от мерки, които позволяват на самолета да лети с един двигател най-малко 120 минути, без наоколо да има резервно или аварийно летище. Сега обаче "BH Air" е пусната със същите самолети и при липсата на същата система. Само министър Мутафчиев и главният му секретар Румен Христов знаят какво е променило изискванията им.
Това ще стане ясно след разпитите им, обявиха вчера прокурори.
Димитър Илиев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 03 Сеп 2009, 09:42    Заглавие:  

Нов вариант и обрат?

Взимаме "Еърбъс" с отстъпка
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 23 Сеп 2009, 10:53    Заглавие:  

Искат прекратяване на договора за единия правителствен самолет
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 26 Сеп 2009, 01:11    Заглавие:  

Самолетите на властта купени по скандална схема
автор: Ивайло Крачунов

Нови скандални разкрития изплуваха от договора за доставка на двата самолета за властта. Оказало се, че компанията спечелила конкурса - “Би Ейч еър”, не е разполагала със собствени самолети, което е сред основните изисквания, за да бъде допусната до участие в обществената поръчка.

“Само заради това, че въпросната компания не отговаря на това условие, е трябвало да бъде изключена от обществената поръчка”, заяви вчера пред “Труд” прокурор Пламен Георгиев, който наблюдава разследването по случая. В хода на проверката магистратите установили, че след като “Би Ейч еър” печели състезанието за доставката на двата “Еърбъс А319”, тя е подписала споразумение с правителството и е поискала заем от Дойче банк за купуването им. С отпуснатия й кредит фирмата е купила самолетите от “Берлин еър”. А след това ги предоставя на лизинг на кабинета “Станишев”.

“Получава се така, че “Би Ейч еър” не само не е имала самолети, но и не е разполагала със собствени средства, за да ги плати. На всичкото отгоре българското правителство изплаща заема й към Дойче банк, възмутен е прокурор Георгиев. Според него изключително странен е фактът, че кабинетът с лека ръка е пренебрегнал оферта, с която чуждестранна фирма предлага два чисто нови “Еърбъс А319” за по 42 млн. долара, при положение че взема същите модели с по 2 млн. долара по-скъпо, и то втора ръка.

Вчера правителството бе раздвоено по въпроса за самолетите. Една част от министрите настоявали да се върнат и двата, друга - да бъде оставен единият, за да не се плащат неустойки, съобщи премиерът Бойко Борисов. Решение какво да се прави ще бъде взето идната сряда.

Договорът за доставката на двата “Еърбъс А319”, сключен с фирмата “Би Ейч еър”, бе предаден на прокуратурата, след като комисия, назначена от министър Александър Цветков, установила, че в процедурата, започната на 12 август 2008 г., били допуснати груби нарушения.

“По случая е образувано досъдебно производство срещу виновните длъжностни лица”, каза прокурор Георгиев. На разпит ще бъдат привикани и всички участници в комисията по провеждането на търга.


Борисов: Не ни трябват толкова големи аероплани

“Освен откъде да се спести, правителството обсъжда кой е по-добрият вариант - да загубим 15 млн. лева или 30 млн. лева от сделката за двата правителствени самолета “Еърбъс”, заяви вчера премиерът Бойко Борисов. Загубата зависела от това дали ще върнем единия или и двата самолета.

Борисов изрази възмущение не само от единичната цена на машините - $ 44 млн., но и от капацитета им, тъй като те са 140-местни. “Като се знае колко е президентската администрация, ако пътува президентът, цялата да я качим, остават места. Цялото правителство да пътува, пак са много големи, при това два.

Парламентът да качим - които са в момента на заседание, няма да се съберат толкова да ги возим на един самолет. Правителството ще има все едно авиокомпания, да почнем да чартираме полети ли”, коментира Борисов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 30 Сеп 2009, 20:22    Заглавие:  

Ще имаме 1 нов правителствен самолет
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 4 [52 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0891s ][ Queries: 13 (0.0063s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker