Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 10 Юли 2020, 20:40
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Новини-ЛЮБИТЕЛСКО ЛЕТЕНЕ
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 11 от 15 [224 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 Следваща
Автор Съобщение
ayahuasca


Регистриран на: 20 Май 2007
Мнения: 1183

МнениеПуснато на: Пон 23 Мар 2009, 15:26    Заглавие:  

Крачка към мечтата на талива,като мен,по-лесен начин да летиш:

[vbox]http://www.vbox7.com/play:688ff85b[/vbox]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 17 Апр 2009, 10:39    Заглавие:  

Първенство по парапланеризъм предстои в Гоце Делчев през почивните дни

17 април 2009 | 11:08 | Агенция "Фокус"
Гоце Делчев. Открито първенство по парапланеризъм в дисциплината “целно кацане” ще се проведе през почивните дни в Гоце Делчев, предаде кореспондентът на радио “Фокус”-Пирин. Организатори на проявата са община Гоце Делчев, Туристическо дружество “Момини двори” – Гоце Делчев и клуб по делта и парапланеризъм – Перник. Това е шестото първенство по парапланеризъм за купата “Неврокоп”, което ще се проведе в околностите на Гоце Делчев в местността “Мокра поляна”, която се намира по пътя Гоце Делчев – Попови ливади. Състезанието е включено в спортния календар на FAI и ще носи точки за /WPRS/ Световна ранглиста,. То е първото за сезона и в него ще се допускат пилоти притежаващи валиден FAI лиценз за 2009 година. Излитането ще става от източен склон с надморска височина 690 м, а кацането на ливада с площ от около 10 хиляди кв.м. Състезанието да започне утре в 9 часа с регистрация на участниците и техническа Конференция. Начало на полетите се планира да бъде дадено в 10 часа, като цялото състезание ще приключи около 18 часа. Тогава ще бъде обявено класирането и наградени победителите. Неделният ден е обявен за резервен, в случай на лошо време в събота. Освен това за 19 април са предвидени свободни полети от връх ”Ореляк” и “Кадънката” до с. Делчево, които по програма трябва да започнат около 9.30 часа. Очаква се да вземат участие отбори от различни клубове по парапланеризъм в България, както и от Македония, Гърция и Турция. Организаторите съобщиха, че класиралите се на 1, 2 и 3 място – индивидуално и отборно ще получат купи. Индивидуалните първенци ще получат парични награди: за І място - 500 лв., за ІІ място - 300 лв., и за ІІІ място - 200 лв.
Даниела КРАНТЕВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 30 Юни 2009, 21:24    Заглавие:  


Самолет със слънчеви батерии

От Дневник

Прототип на самолет, захранван изцяло със слънчеви батерии, ще бъде представен на 26 юни на летище близо до Цюрих, Швейцария, съобщи "Би Би Си".
Solar Impulsе, както е наречена машината, е оборудван с четири литиеви батерии, тежащи по 100 кг. Общото тегло на самолета обаче е само 1600 кг - колкото на автомобил.
Независимо от размера му, размахът на крилете е голям колкото на пътнически самолет - 63 м.
Първият изпитателен полет ще бъде в края на тази година, според Андре Боршберг, ръководителят на проекта.
Евентуално през 2010 г., след много изпитания и тестове, машината ще се издига на максималната височина от 8500 м.
На това равнище достъпът до нужната за захранване слънчева светлина ще бъде непрекъснат през деня и ще се акумулира достатъчно енергия, която да държи машината във въздуха през нощта.
Боршберг се надява Solar Impulse да бъде първият в света слънчев самолет, способен да лети в продължение на 36 часа без гориво.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 13 Юли 2009, 23:21    Заглавие:  

Жалко, лека му пръст! Sad

Парапланерист загина на скалите край “Дивдядово”
Източник: в. "Позвънете новини" 10:14 / 13.07.2009
© Varna24.bg

34-годишен инженер от Шумен и известен парапланерист загина в пропаст на Дивдядовските скали край града. Засега като най-достоверна се приема версията за самоубийство. Според нея инж. Ивайло Братоев посегнал на живота си, след като не издържал конкурс за работа в столична фирма. Досега не е намерено предсмъртно писмо, което безспорно да докаже, че е самоубийство, а не нещастен случай. Младият мъж не е бил с парапланера си, а е скочил от ръба на скалата. При падането в 40-метровата пропаст клон пронизал тялото на Иво в коремната област. Той е живял няколко часа след това, а смъртта е настъпила от травматичен шок. Тялото му било извадено с помощта на спасителния отряд на "Гражданска защита" в Шумен.

Иво бил открит случайно в събота в ранния следобед от полицаи, които правели обход в природния парк "Шуменско плато" и видели изоставена "Шкода Фаворит". По-късно видели върху скалите 40 метра по-надолу тялото на младия мъж. Ивайло бил от ятотото, което наричало себе си "небесните номади", т.е. от дълги години е парапланерист. Вероятно е лежал мъртъв поне от два дни, преди да го намерят. В колата имало само спален чувал, не носел и храна.

Предполага се, че е направил фаталния скок в четвъртък или петък. Родителите му били на почивка и се върнали в Шумен в четвъртък. След като вечерта не се прибрал, нямало я и колата му, на другия ден го обявили за общодържавно издирване. Последно говорили с него във вторник. В Шумен се говори, че през тези дни от София дошло съобщение, че не е спечелил конкурс за работа в столична фирма, в която кандидатствал за топлинен инженер. Според майка му, това го е срутило. Той е бил свръхамбициозен, завършил е Националната природоматематическа гимназия в София и бил изключително ерудиран и умен.

Според д-р Явор Плашилски, председател на клуб по парапланеризъм "Shumen-XC", Иво Братоев участвал в състезание миналата неделя. Те не вярват, че се е самоубил, не било в характера му да се предава. Други обаче твърдят, че напоследък бил умислен. Според негови близки, преди години Иво вземал наркотици, но сега бил чист. Полицаите са взели кръвна проба, а химическа експертиза ще докаже наличието на наркотици. 34-годишният Ивайло е син на един от известните топлинни счетоводители в Шумен Валентин Братоев, собственик на фирма "Топлоинженеринг" ЕООД.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27539
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 15 Юли 2009, 21:35    Заглавие:  

Cool Cool Cool
39 души са скочили за пръв път с парашут от началото на годината в Северозападна България. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” инструкторът по парашутизъм и съсобственик на летателен център „Ава” Ани Стаменова. Тя обясни, че това са хора, скочили в центъра напълно самостоятелно, а най-разпространеният тандемен скок са опитали над 90 души от началото на 2009 година. Общо 2000 са всички скокове от януари до сега, каза още тя. „Всеки, който има повече желание, отколко страх, може да скочи с парашут. Много хора казват „Вие сте изключителни”. Това изобщо не е така. Всички парашутисти са съвсем обикновени хора – има доктори, адвокати, обикновени работници. Разликата между нас, които скачаме и тези, които не скачат е че при нас желанието е повече от страха”, каза Стаменова.
Тя обясни, че долната възрастова граница с скок с парашут с инструктор е 11 години. „За старостта праг няма, стига човек да се чувства добре и да няма някакви сериозни тежки заболявания на сърцето. Иначе всеки един човек би могъл да скача, стига да има желание”, заяви тя. Най важното при скок с парашут е да се слуша инструктора, каза тя. „Не трябва да се правят своеволия. Това касае всички видове спорт. Колкото повече слушаш инструктора, толкова повече напредваш”.
Веселина ФОТЕВА

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 23 Юли 2009, 23:51    Заглавие:  

25 – 26 июля в Подмосковье пройдет Фестиваль Воздухоплавания и Сверхлегкой авиации

23 июля. AVIA.RU - 3-ий Фестиваль Воздухоплавания и Сверхлегкой авиации пройдет 25 – 26 июля в Подмосковье в Foresta Tropicana Hotel. На Фестивале будут проводится полеты на вертолетах Robinson, Eurocopter, самолетах Як 12 и Пайпер, а также на дельтапланах, мотопарапланах и аэростатах.

Всю летную программу обеспечивают специалисты компании «Русские Вертолетные Системы».

Помимо показательной программы этих воздушных машин, пройдут демонстрационные полеты на вертолетах, принадлежащих компании Heliexpress – Robinson R 44 и Eurocopter As 355 – все желающие смогут прокатиться на этих винтокрылых машинах.

Десяти минутный полет для троих человек на удобном «игрушечном» R 44 обойдется в 4 тыс. 200 рублей, а на солидном двухдвигательном – том, на котором летают спасатели МЧС – 8 тыс. 700 рублей на 4 – х.
Полеты будут проходить с 11 до 19 часов в 20 км от Москвы по Пятницкому шоссе в Foresta Tropicana Hotel.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 27 Юли 2009, 09:35    Заглавие: Аеронавигационна карта в мащаб 1:500 000 от ДП РВД  

Phone: +359 2/ 937 12 50
FAX: +359 2/ 980 00 43
Telex: +67/ 22 353 ATSA BG
AFTN: LBSFYOYX
E-mail: ais@bulatsa.com REPUBLIC OF BULGARIA
BULGARIAN AIR TRAFFIC SERVICES AUTHORITY
AERONAUTICAL INFORMATION SERVICE
1, Brussels blvd., 1540 Sofia AIC
04/ 09
05 AUG 2009


АЕРОНАВИГАЦИОННА КАРТА - 1:500 000
AERONAUTICAL CHART - 1:500 000


1. УВОД
Целта на този циркуляр за аеронавигационна информация е да информира операторите на въздухоплавателни средства и други ползватели на въздушното пространство на Република България за публикуването на аеронавигационна карта 1:500 000 от 05 август 2009г. Тази карта не е част от сборника Аеронавигационна информация и публикация на Република България и преиздаването и ще изисква нов абонамент. 1. INTRODUCTION
This aeronautical information circular is intended to give notification to aircraft operators and other users of the Bulgarian airspace concerning the publication of aeronautical chart 1:500 000 with effect from 05 AUG 2009. This chart is not part of AIP Republic of Bulgaria and is not distributed by amendment service.
2. КОНТАКТИ
Заявката за абонамент на аеронавигационна карта 1:500 000, дадена в приложението, се попълва задължително и се изпраща до отдел „Аеронавигационно информационно обслужване” на ДП „Ръководство на въздушното движение” (ДП РВД) по един от следните начини: 2. CONTACT DETAILS
The aeronautical chart 1:500 000 should be ordered through Bulgarian Air Traffic Services Authority (BULATSA) - AIS Department using one of the following ways to send by return the obligatory Order Form given in the Appendix below:
2.1 По поща, на адрес:
2.1 By postal address:

1540 гр. София
Бул. „Брюксел” № 1
ДП „Ръководство на въздушното движение”
Oтдел „Аеронавигационно информационно обслужване”
Bulgarian Air Traffic Services Authority
Aeronautical Information Service
1, Brussels blvd.
1540 Sofia
Republic of Bulgaria

2.2 По FAX: + 359 2 980 00 43;
2.2 By FAX: + 359 2 980 00 43;

2.3 По e-mail: ais@bulatsa.com.
2.3 By e-mail: ais@bulatsa.com.

3. ПЛАЩАНЕ
Картата ще бъде изпратена на абоната след получено в ДП РВД потвърждение за извършено плащане.
Всички банкови такси и комисионни са за сметка на клиента. 3. PAYMENT
Subscription will be effective after BULATSA will receive the confirmation that payment has been made as due.
All bank charges and commissions are in client responsibility.
Цените са без включен ДДС.
VAT not included.



Плащането ще се извършва по банков път чрез:
Payment shall be made by bank transfer to:
1. За плащания в лева /BGN/:
For bank transfer in BGN:
УниКредит Булбанк АД
Агенция България Еър
Бул. „Христофор Колумб” № 1
София 1540
IBAN: BG44 UNCR 7630 1000 0444 22
BIC code: UNCRBGSF
2. За плащания в Евро:
For bank transfer in EURO:
UniCredit Bulbank
Regional Subsidiary Sofia - Sveta Nedelya
7, Sveta Nedelya Square
Sofia 1000
Republic of Bulgaria
IBAN: BG32 UNCR 7630 1400 0444 11
BIC code: UNCRBGSF



- край / end -


Приложение към AIC 04/09
Appendix to AIC 04/09


ЗАЯВКА ЗА АБОНАМЕНТ
ORDER FORM

AERONAUTICAL CHART - 1: 500 000 Брой копия
Number of sheets Цена за 1 копие
Price per 1 sheet
............. 22 EUR

ДАННИ ЗА КЛИЕНТА/ IDENTIFICATION OF CUSTOMER

Абонат/ Subscriber: ………………………………………..………………….

VAT №:/ VAT number: ………………………………………………...……….
(За абонати, членки на Европейския съюз/ For subscribers from EU member states)

Tel: …………………………………………

Fax: …………………………………………

E-mail: …………………………………………

Пощенски адрес/ Postal address:
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
Адрес за изпращане на фактура/ Invoice address:
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...
……………………………………………………………...



Дата/ Date: …………....……… Печат и подпис/ Stamp and signature: …………………
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
venelin

Регистриран на: 14 Авг 2009
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Пет 14 Авг 2009, 21:55    Заглавие: моторизирахме планер и той полетя!!!!!
Описание на темата: КА-8 и двигател Валкерджет
 

Днес бе един хубав ден за българската ултралека авиация!!!!!
На летище Ерден след като изгубихме цели два часа да закрепим част от парамотор върху един планер ,чудото стана....
Безпомощното планерче от петдесетте години на миналия век се превърна в един чудесен ултралек самолет....Голямо аеродинамично качество и лек и мощен двигател-сбъдната мечта....на много поколения...
Очаквайте-специален пилон точно за този планер и мотор....с по малко съпротивление и по правилен ъгъл на поставяне на двигателя.... снимки на http://picasaweb.google.bg/venkost/MotoKa6#
_________________
Летете безопасно!
До среща във въздуха!
Венко
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 27 Авг 2009, 14:29    Заглавие:  

Парапланеризъм: Българин - шампион на Турция в открития шампионат (целно кацане)

27 август 2009 | 15:11 | Агенция "Фокус"
София. Преди минути получихме вестта, че българският състезател по парапланеризъм в дисциплината целно кацане Методи Методиев стана за втори път в своята кариера шампион на Турция в откритото им държавно първенство.
Мария Николова
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
coloninbus

Регистриран на: 19 Юли 2008
Мнения: 16

МнениеПуснато на: Съб 29 Авг 2009, 17:34    Заглавие:  

АВЕ ХОРТА ТАЗИ СЕДМИЦА НЯМА ЛИ ДА ИМА АВИО ШОУ НЯКАДЕ
МАИ В БУХОВО .НЯКОИ МОЙЕ ЛИ ДА МИО ОБЯСНИ КАДЕ Е ТОВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
MRilax

Регистриран на: 14 Яну 2008
Мнения: 39

МнениеПуснато на: Съб 17 Окт 2009, 15:46    Заглавие:  ОТВОРЕНО ПИСМО
Описание на темата: За оптимално либерализиране на частното летене в България
 

ОТВОРЕНО ПИСМО ДО БЪЛГАРСКАТА АВИАЦИОННА ОБЩЕСТВЕНОСТ

Уважаеми приятели, във връзка със създалите се условия за законодателни промени с цел подобряване на условията за любителско въздухоплаване с леки и свръхлеки въздухоплавателни средства /ВС/ в Република България, Българската асоциация на леката авиация /БАЛА/ събира вашите идеи и предложения за оптимално и реалистично регламентиране на тази дейност с промени в действащия от 1972г. Закон за гражданско въздухоплаване или създаване на нов Кодекс на въздухоплаването.
Сега е момента да изпреварим в това отношение другите държави от Европейския съюз!
Нека европейските граждани да дойдат тук, за да регистрират хвърчилата си и летят при по-либерални условия над красивата на страна!
Ето и петте основни въпроса „Как” :

1. Как да става обучението и лицензирането на пилоти-любители на частни ВС /самолети, въртолети, автожири, моторни делтапланери, моторни парапланери, балони и др./ с максимално излетно тегло примерно 750кг, включително и определянето и продължаването на медицинската им годност?
2. Как да става първоначалното определяне на експлоатационната годност на горепосочените ВС и нейното продължаване във времето, включително и на експериментално построените и нововнесени такива?
3. Как да се обслужва въздушното движение за целите на частното любителско въздухоплаване?
4. Как да се удостоверява експлоатационната годност на летателни площадки за целите на частното любителско въздухоплаване с горепосочените ВС?
5. Как да се застраховат дейностите в този сегмент на въздухоплаването /гражданска отговорност, злополука на местата, каско и др./?

Действащото законодателство може да намерите на интернет страницата на ГД „ГВА” към Министерство на транспорта: www.caa.bg

Очакваме отговорите ви на e-mail: bala2005@abv.bg
Приятни полети!

28.09.2009г.
Гр. София
От УС на БАЛА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Сря 11 Ное 2009, 08:20    Заглавие:  

"Cirrus Aircraft" вече ще монтират и "Entegra 9" в своите самолети!

Cirrus introduces Entegra 9 to its piston line-up

Cirrus is offering the Avidyne Entegra Release 9 integrated flightdeck system as an option on selected new SR20 and SR22 light aircraft.
The Cirrus family of piston singles has been equipped with Entegra glass cockpits since 2003, says the airframer. "We are now making Entegra Release 9 available as an option on new aircraft to meet the needs of those customers desiring the next-generation Avidyne avionics platform," it adds.

Click to see if image is larger

Повече за "Entegra 9" на http://www.avidyne.com/

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
izifly


Регистриран на: 19 Окт 2004
Мнения: 124
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Съб 21 Ное 2009, 18:05    Заглавие: ужасна новина  

днес е паднал Пената от Севлиево .
ЛЕКА МУ ПРЪСТ Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

_________________
Ако затегне - напъни го!
Ако се счупи ... значи му е било време да се смени !!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
lsbg

Регистриран на: 27 Юли 2009
Мнения: 137

МнениеПуснато на: Нед 22 Ное 2009, 13:46    Заглавие:  

Вчера са загинали двама души при катастрофа с
мото делтапланер в с. Горна Росица между Габрово
и Севлиево.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 23 Ное 2009, 08:44    Заглавие:  

Делтапланерът, който в събота отне живота на двама души в севлиевското село Горна Росица е самоделно изработен от пилота.
Това сподели Чавдар Димитров, познат на единия от загиналите делтапланеристи пред Агенция "Фокус". Той допълни, че около 60% от делтапланерите в България са самоделни и без регистрация заради високите суми за лиценз.
Стана известно също, че наскоро се е налагало на загиналия пилот да приземява принудително машината си заради технически проблеми, свързани с двигателя.
Двамата загинали при инцидента са 54-годишният Пенчо Е., който е пилотирал мотоделтапланера, и Милко Х., на 49 години.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 11 от 15 [224 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0788s ][ Queries: 13 (0.0098s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker