Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
МИСИЯТА Е ВЪЗМОЖНА: САМОЛЕТИ ПИЛАТУС PC-7, PC-9 И PC-12 В СЛУЖБА НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ · Тръмп постави две "много прости" условия на Иран · Германски изтребители се сблъскаха в небето на 120 км от Берлин · Англичанка умря на борда на самолет след безметежна почивка в Слънчев бряг · ИЗТРЕБИТЕЛИ СЕ СБЛЪСКАХА В НЕБЕТО НА ГЕРМАНИЯ · Гореща новина: Сблъсък във въздуха на два немски изтребителя Eurofighter ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 24 Jun 2019, 19:48
All times are UTC + 2
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Трагедията в Македония - случаят "Илинден"
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 3 of 7 [97 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 09 Sep 2009, 16:00    Post subject:  

След като вчера освободиха от отговорност помощник-капитана, днес македонците искат и главния да бъде пуснат...
Как ли ще го коментирате?

Охридчани ще събират подписи в подкрепа на задържания капитан на кораба
09 септември 2009 | 16:18 | Агенция "Фокус"
Скопие. Въпреки че бе насрочена за днес, операцията по изваждането на кораба „Илинден” от водите на Охридското езеро не започна, съобщава македонската агенция Инпрес.
Вчера приключи и повторното снимане на 16-те точки от корпуса на потъналия кораб, което бе извършено по искане на хърватски експерти, които част от смесената експертна комисия.
Агенцията посочва, че за понеделник е насрочено събиране на подписи за петиция, която ще бъде израз на подкрепа за младия капитан на кораба Сотир Филески, който бе арестуван.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Wed 09 Sep 2009, 17:56    Post subject:  

Какво да коментираме - тепърва ще се доказва какво точно е ставало. Дори капитана да е виновен, деянието му не е извършено умишлено, и едва ли има нужда да бъде в ареста. Има си и други мярки - домашен арест, подписка и т.н.
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7701
Location: София

PostPosted: Wed 09 Sep 2009, 19:13    Post subject:  

изключително добра статия от македонския Дневник:

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=DBCA9E310062F24FABA2C070AB83FC46
Back to top
View user's profile Send private message 
pgp000
Guest


PostPosted: Wed 09 Sep 2009, 20:27    Post subject:  

Катерина Блажевска се е изказала повече от конструктивно. Да имаше повече такива хора и от двете страни на границата...

Вечна им памет на загиналите и дано политичарите по-бързо ги оставят намира.
Back to top
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 15:42    Post subject:  

“Нова Македония”: За човешка грешка на кораб няма поправителен изпит
11 септември 2009 | 16:06 | Агенция "Фокус"
Скопие. Новината за трагедията с кораба „Илинден” в Охридското езеро, за която официално бе потвърдено, че има и 15 жертви, тези дни с невиждана интензивност присъства във всички хърватски медии, пише вестник „Нова Македония”.
Хърватия като изразено крайбрежна и приятелска страна е особено чувствителна към такива трагедии. Хърватското политическо ръководство веднага изпрати телеграми със съболезнования за загиналите, а хърватската общественост потресена коментира и евентуалните причини, довели до инцидента.
Ръководителят в най-голямата и най-старата агенция „Ядролиния”, опитен капитан и един от най-изтъкнатите хърватски експерти за дълги плавания, Емир Бербич, заяви, че тъй като все още не са потвърдени официално причините за потъването на кораба, те може да се гадаят.
„Техническа грешка не е изключена, но ако става въпрос за човешки фактор, това е недопустимо за трагедия на кораб. До колкото имах възможността да се информирам от хърватските медии, които предадоха новината от Македония, пренатоварването на кораба би могла да бъде фатална. Не става въпрос за 15-те души, които са се качили в повече, а къде са застанали, това е 30% повече товар от разрешения и ако е бил разпределен само на едната страна, това може да бъде решаващо за преобръщането”, обяснява Бербич.
Според него възрастта на кораба не би трябвало да бъде решаваща за трагедията, ако той е бил поддържан редовно и в добро състояние. В „Ядролиния”, най-старата хърватска агенция за превозване на пътници, автомобили, камиони и автобуси по Адриатика има кораби, които са на възраст 70, дори и до 100 години. Но те редовно се поддържат, когато става дума за корпус, машините, както и оборудването за безопасност.
„Това, че на кораба „Илинден” е имало два спасителни пояса е катастрофална грешка. А и екипажът би трябвало да бъде опитен и способен за спасяване, особено, ако във пика на туристическия сезон, когато всички рискове са изключително увеличени. При нас опитните кадри трябва да са прекарали най-малко 10-годишен опит в морето, за да стане капитан на кораб. Също така, непрекъснато се провеждат тренировки за спасяване, но трябва да се предвидят евентуалните опасности, за които трябва да има подготвени решения. Когато на кораб започне да се случва нещо, трудно е да се спре, но трябва да се знае във всеки момент кой и как от екипажа ще действа. Колко е спазено това при „Илинден”, може само да се предположи”, решително посочва Бербич.
Хърватската „Ядролиния”, е на сто години, има кораби, които превозват и до 1 200 пътници плюс автомобили. На такива кораби има и по 100 души екипаж. А нейните многобройни моряци пренасят опита си и в други страни, които имат нужда от това, посочва изданието.
© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 15:45    Post subject:  

„Вест”: Сигурността на кораба не зависи от възрастта
11 септември 2009 | 14:32 | Агенция "Фокус"
Скопие. Германската компания „Германишер Лойд”, която издава сертификати за регистрация на кораби, потвърди, че при последната проверка на 23 май състоянието на кораба „Илинден” било задоволително и че за това е издаден сертификат, който важи до 22 май 2010г., пише днес македонският вестник „Вест”.
С оглед на това, че „Илинден” е построен през 1924г., а ремонтиран през 1990г., „Вест” се обърнал към „Германишен Лойд”, с централа в Хамбург, с въпроса как е възможно толкова стар кораб да получи сертификат за работа и комерсиална употреба?
„Общо взето, корабът получава сертификат, ако отговоря на съответните технически стандарти. Това не зависи от възрастта на кораба.
„Германишен Лойд” е тествала кораба „Илинден” веднъж годишно, от името на македонската държава и съгласно нашия договор с Македония, който се отнася към изпълняване на статутните функции и сертификационите услуги за корабите, регистрирани в Македония.
© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 15:50    Post subject:  

„Вечер”: Местната власт и Капитанството в Охрид трябва да поемат отговорността за трагедията в Охридското езеро
11 септември 2009 | 07:33 | Агенция "Фокус"
Скопие. Местната власт и Капитанството в Охрид трябва да поемат отговорността за трагедията в Охридското езеро, в която загинаха 15 български туристи, пише днес македонският вестник “Вечер”. От Стопанската камара по туризъм са заявили, че трагедията нямало да се случи, ако туристите са имали екскурзовод.
„Ако българските туристи имаха свой екскурзовод трагедията нямаше да бъде толкова голяма, тъй като екскурзоводът би видял, че капацитетът на кораба е по-малък от неговата група и нямаше да позволи да се качат на него”, е заявил Бранко Босилков от Сдружението на екскурзоводите. Според туристическата камара в Охрид имало само трима инспектори, които са регистрирали само един случай на група без екскурзовод, през последните десет години.
„Всекидневно има по 10 групи, които нямат екскурзовод. Той трябва да има документ за работа, но и това няма кой да го регулира”, са заявили от камарата. Председателят на камарата Емил Димитровски е заявил, че в Македония се живее от събитие на събитие.
„Няма правила, нито съществува някакъв контрол. Всекидневно се срамуваме по хотелите, тъй като групите се губят. Оставяме лошо впечатление, тъй като няма контрол в този сектор”, е заявил Димитровски.
© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 08:39    Post subject:  

“Утрински весник”: Представител на фирмата „Германишен Лойд”, отговаряла за техническата проверка на „Илинден”, бяга от журналисти
12 септември 2009 | 08:36 | Агенция "Фокус"
Скопие. Бранко Баич, представител на фирмата „Германишен Лойд”, която в продължение на няколко години е отговаряла за техническата проверка на корабите по Охридското езеро, избягва журналистите, пише днес македонският „Утрински весник”. Изданието посочва, че при опит да се свържат с него, той им затварял телефона, избягвайки по този начин няколко важни въпроса, които „изплуваха на повърхността след големия инцидент с кораб, при който загинаха 15 туристи от България”. Въпреки няколкото опита за контакт с него, журналистите от вестника не успели да се сдобият с изявление дали все още стои зад подписа, който е поставил върху документите, с които потвърждава, че „Илинден” е технически изправен и колко често са били извършвани технически проверки на корабите, които превозват туристи по езерото.
Междувременно, бяха решени дилемите около ваденето на кораба, което се отлагаше с дни. Според последна информация от разследването, потъналият кораб „Илинден”, най-вероятно ще бъде изваден от Охридското езеро от хърватска специализирана фирма с помощта на балони, които засега се смятат за най-сигурния метод корабът да се извлече на сухо без щети.
В разследването ще се включи и смесената комисия, която няколко дни не работи, а трябва да даде експертна оценка за причините за потъването на кораба, което се очаква да бъде ключов елемент за по-нататъшния ход за разследването.
Ако всичко е наред, изваждането на кораба трябва да се случи средата на следващата седмица въпреки информацията, че това ще стане в понеделник. Според източници на вестника, министерството на транспорта трябва да изплати парите на фирмата в началото на следващата седмица, а най-малко един ден ще бъде нужен за носене на оборудването.
След неколкодневния шок от трагедията, станала в събота сутринта, когато потъна корабът „Илинден”, при което се удавиха 15 туристи, три кораба продължават с редовните обиколки на езерото. На охридското пристанище вчера можеше да се видят кораби, блестящи от портокаловите спасителни жилетки, раздадени на всеки един от пътниците преди да потегли корабът, отбелязва вестникът.
© 2009 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 09:19    Post subject:  

А това вече е "след дъжд качулка" Sad

След няколкодневния шок от най-голямата трагедия с потъването на "Илинден" и гибелта на 15 туристи, останалите три кораба продължават редовно да плават по езерото, пише още "Утрински весник".

На охридското пристанище вчера можеше да се види необичайна гледка. Корабите, които се готвеха за плаване, блестяха от оранжевите спасителни жилетки, които бяха раздадени на всеки от пътниците преди да започне обиколката по езерото. Засилените мерки за сигурност вероятно са резултат и на интензивните проверки от страна на полицията, която тези дни проверявала документацията за технически проверки и изправност на всички кораби, плаващи по езерото.

Според източници от охридската полизция проверките показали, че всичко е наред с документите, издадени на трите най-големи кораба - "Кристина", "Галеб" и "Александрия", които всеки ден кръстосват езерото, пише "Утрински весник".

Люпчо Настевски не се чувства отговорен за трагедията, пише "Дневник".

В първото си изявление след нещастието той каза, че "на 23 май експерт от Лойд, опитен корабен инженер, прегледа и петте кораба на пристанището, сред които "Илинден", и не написа нито една забележка към него.

Прегледани бяха всички уреди, корпусът, след което потвърди, че корабът може да плава. Лично аз видях корабното въже, което беше в ред, и под седалките имаше повече от 43 спасителни жилетки. Не сме длъжни всеки ден да ходим на пристанището, при необходимост отиваме на място", обяснява Настевски, цитиран от "Дневник".

"Ако забележим, че корабът е претоварен, наказваме. (интересно!! б.р.) Двата най-големи кораба могат да превозват по 150 пътници, но в нито един сезон няма толкова много заинтересувани пътници", казва Настевски и добавя, че за проверката на кораба отговаря капитанът. (без коментар, нали?)

Настевски признава, че Капитанията има само двама инспектори, както и че не контролира техническата изправност на корабите. (а това вече е много... Sad )

Поради техническа неизправност корабът "Маркони" преди два месеца получи забрана за плаване, добавя той.

"Утрински весник" съобщава, че Бранко Баич, представител на фирмата "Германишер Лойд", която от няколко години извършва техническата проверка на корабите по Охридското езеро, избягва журналистите и щом чуе по телефона, че го търсят журналисти от Македония, веднага затваря слушалката.

от македонската преса.....

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 10:10    Post subject:  

Някой български историци изказват мнение, че е плавал и под наш флаг.

http://morskivestnik.com/compass/news/2009/092009/092009_11.html

А тук - че е плавал под сръбски...

Корабът "Илинден" е потъвал и през Втората световна война
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 10:18    Post subject:  

Всичко това доказва още веднъж, че сме един и същ народ, а политиците си играят с нас....
Exclamation

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 17:51    Post subject:  

Quote:

Двата най-големи кораба могат да превозват по 150 пътници, но в нито един сезон няма толкова много заинтересувани пътници

..... казва Настевски и добавя, че за проверката на кораба отговаря капитанът. (без коментар, нали?)

Настевски признава, че Капитанията има само двама инспектори, както и че не контролира техническата изправност на корабите. (а това вече е много... Sad )



Каква проверка от капитана, кви 5 лева бе Нестевски ?!! Аз искам да возя 60 човека - преустройвам си кораба, създавам необходимия брой места, НО кой прави замерите и изчисленията ??? Кой ми кренова кораба и ми дава документи за стабилитета ?? Кой, на базата на тези документи, ми издава разрешителното ?? Корабът се е обърнал заради претоварване, кво от това, че нямало постоянно толкова желаещи ?!! А ако има и се окаже пак, че корабите не са сметнати за толкова народ ???? Хайде малко сметки - 10 човека X 70 кг. = 700 кг. ; 43 човека X 70 кг. = 3010 кг !!!!! На единия ти борд !! Ами ако хората са по-тежички ??? За да не ме разбере някой погрешно, смятам че вината е колкото на капитана, толкова и на корабособственика (в случая те май са едно и също лице), и СЪЩО ТОЛКОВА и на администрацията издала разрешителното за плаване.

P.S. В МА Варна, за контрола на малките съдове, инспекторите са трима !!! Колко инспектора трябват за македонската локва ???

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 18:27    Post subject:  

Sea Dog,
Не разбирам защо се палиш толкова...
"Аз искам да возя 60 човека - преустройвам си кораба, създавам необходимия брой места, НО кой прави замерите и изчисленията ??? Кой ми кренова кораба и ми дава документи за стабилитета ?? Кой, на базата на тези документи, ми издава разрешителното ??"...(не знам как да направя правилно цитата, затова го копирах...)
Ще ти отговора по тоя начин...чети внимателно...моля...
НАРЕДБА № 2
от 10.01.2003 г. за измерване на кораби, плаващи по вътрешните водни пътища

Издадена от министъра на транспорта и съобщенията, обн., ДВ, бр. 7 от 24.01.2003 г.

Чл. 1. (1) С тази наредба се определят органите, които издават мерителни свидетелства, лицата, които извършват измерванията на корабите, редът за измерване, маркирането на корабите и контролът по измерването.
(2) Наредбата не се прилага за военни и гранично-полицейски кораби.
Чл. 2. (1) Измерването се състои в определянето на обема вода, изместен от кораба в зависимост от газенето му, както и в определянето на техническите данни на кораба, подлежащи на вписване.
(2) Чрез измерването на корабите се определя максимално допустимото им газене, което се маркира на бордовете им, за осигуряване на необходимата запасна плавателност, сигурност на плаването и безопасност на хората и товарите на борда.
(3) Измерването на корабите, предназначени за превоз на товари, може да послужи и за пресмятане на теглото на товара на борда на база на съответното газене на кораба.
Чл. 3. (1) Органи за измерване на корабите са главната служба за измерване на корабите (главна служба) и бюрата за измерване на корабите (бюра за измерване).
(2) Главната служба ръководи и контролира измерванията на корабите в цялата страна и издаването на мерителни свидетелства. Главна служба за измерване на корабите е Изпълнителна агенция "Морска администрация" (ИА "МА").
(3) Бюрата за измерване на корабите извършват измерването, записването и издаването на мерителни свидетелства на корабите и контролират тяхното измерване и маркиране. Бюра за измерване на корабите са дирекция "Морска администрация" - Русе, и дирекция "Морска администрация" - Лом.
(4) Маркирането на кораба се извършва от корабопритежателя по указание на бюрото за измерване.
Чл. 4. Измерването на корабите се извършва от длъжностни лица - експерт-мерители, с квалификация инженер корабостроител, определени от изпълнителния директор на ИА "МА".
Чл. 5. На измерване подлежат всички търговски кораби, плаващи под българско знаме по вътрешните водни пътища.
Чл. 6. Измерванията на корабите са първоначални, повторни и контролни.
Чл. 7. (1) Първоначално измерване се извършва на новопостроен, новозакупен или възстановен кораб.
(2) Първоначално измерване на новозакупен кораб, който има валидно мерително свидетелство, издадено от държава, която е страна по Конвенцията за измерване на корабите от вътрешното плаване от 1966 г., ратифицирана с Указ № 60 от 9 януари 1980 г. (ДВ, бр. 4 от 1980 г.), се извършва след изтичане на срока на валидност на свидетелството.
(3) Не се извършва първоначално измерване на новозакупен кораб, който има валидно мерително свидетелство, издадено от ИА "МА".
И още...
"За да не ме разбере някой погрешно, смятам че вината е колкото на капитана, толкова и на корабособственика (в случая те май са едно и също лице), и СЪЩО ТОЛКОВА и на администрацията издала разрешителното за плаване."

Моля, погледни какво съм писал по тоя повод преди...
Повтарям...Ако трябва някой да пита мен - капитана - 10 год. затвор, а инспектора от МА (в случая капитанията в Охрид) - двойно повече...

От 1972 год. работя по Дунав. Работил съм само на товарни кораби. Нямам опит в пасажерското плаване, но мои колеги, съученици, приятели имат...индиректно знам какво е да си екипаж на кораб превозващ пътници.

Скъсал се щуртроса...е и?...как се излиза от това положение?...коментирал съм го и моля да го прочетеш...
Пасажерите били на единия борд...добре...ама защо са били повече от позволеното?...и кой направи сметките колко е това - позволеното де?...Аз като гледам колко е голямо корабчето се съмнявам, че и 43 пътника са му много...Възможно ли е да не е направена документацията (разбирай изчисленията) както трябва? Ами възможно е...затова и от капитанията трябва да си понесат вината...
Возил съм туристи с яхта по нашето черноморие (в лично съобщение ще ти разкажа кога и къде), но никога не съм си и помислял да кача повече хора от предписанието, макар, че яхтата можеше да побере поне три пъти повече...
А и да не пренебрегваме "македонската локва" - човек може да се удави и в кофа вода...

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 18:45    Post subject:  

С теб говорим (пишем) за едно и също, но не можем да се разберем.

Чл. 4. Измерването на корабите се извършва от длъжностни лица - експерт-мерители, с квалификация инженер корабостроител, определени от изпълнителния директор на ИА "МА".

Нали това и питам - корабособственика иска да вози Y брой пътници, има ли документ за измерването след преустройството на кораба ?? Ако има (нямам съмнение, че няма) може ли да вози въпросния Y брой пътници ?? Или с други думи - мерителят и администрацията дали това разрешение носи (или поне би трябвало да носи) отговорност като собственика. За това и се "паля", защото за пореден път "експерт-администратор" (или какъвто е там Нестевски) говори глупости и прехвърля топката.

В началото на сезона и ние искахме да вдигнем бройката на нашите кораби с 5 човека - ами не ни разрешиха. Толкова.
След малко ще кача и конкретни снимки.

И не става въпрос къде можеш да се удавиш, а че инспекторите във Варна са трима, а в Охрид били двама. Е колко да са, десет ??

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 19:02    Post subject:  

Вярно...за едно и също говорим...
А инспектора и един да е, като си е свършил както трябва работата няма да има проблем...
А Нестевски е все пак от "наше тесто", нали сме си рода ние с македонците...аз не виждам никаква разлика между нас и тях...
Дано у нас не се случи подобно нещо...тогава може и у нас да лъснат някои неща...
Много ми е интересно на каква база е разрешено на такава черупка да вози толкова хора....и наистина ли са правени изчисления или всичко е било на око...което ако е така е вече много голямо престъпление...
А какво ще кажеш за самоконтрола на капитана?...Дали е знаел точната бройка на пътниците?...аз мисля, че и това е от значение...ама пуста алчност..."процес на натрупване на капитали"... Sad

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 3 of 7 [97 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0944s ][ Queries: 13 (0.0049s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker