Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Коварна болест повали лидера на "Ислямска държава", главорезите се събират спешно, за да изберат наследник · Нинова съгласна с Борисов за подкрепата за Унгария · Порожанов е получил уверенията на част от големите търговски вериги да не слагат надценка на хляба · Проф. Давид Хаят: Повече няма да се страхувате от рака · Vеlосіtу Міnеrаl oчaивa дa cпeчeли $100 милиoнa oт нoв пpoeит зa злaтoдoбив в Бългapия · Талибаните са готови да участват в среща за Афганистан в Москва ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 20 Сеп 2018, 00:16
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » КЛУБ МОДЕЛ-статии от списанието
В ПОМОЩ НА МОДЕЛИСТА
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [21 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Чет 28 Юни 2007, 14:23    Заглавие:  

Камуфлажи във Въздушни войски 1943 -1944 г.

(продължение от брой 1/99)

Click to see if image is larger

За да си направите стендово копие на български изтребител Ме -109 G или D-520 C1, е необходимо да си купите пластмасов сглобяем модел в мащаб 1:72, или по-голям (1:48, 1:32, 1:24).Такива модели произвеждат фирмите: Italeri, Airfix, Revell, Academy и др. За улеснение на работещите, преди време неизвестен автор (инструкцията е подписана с инициалите "DS") пусна в продажба в мащаб 1:72 опознавателни знаци на Въэдушни войски до 1944 г., за Ме -109 G-2, G-6 и Ш-328 "Врана". Тези знаци позволяват достоверно да се направят копия на следните самолети:
1. Ме -109 G-2 No 7 (бял) на летище Карлово през 1943 г.
2. Ме -109 G-6 No 1 (червен) на летище Враждебна през 1944 г. Летец-поручик Стоян Стоянов.

Click to see if image is larger
S-528 "Врана", Божурище, 1943 г.
(Легенда: т. зелено е щрихованото, точките - жълт, бялото е св. сиво-синьо, черното е черно)

Click to see if image is larger

3. Ме -109 G-6 No 8 (бял) на летище Враждебна през 1944 г.
4. Ш-328 "Врана" No 47 (бял) на летище Божурище през 1943 г.
Този списък не изчерпва моделите, на които могат да се поставят българските хиксове. Самолетът, който е представен по долу, е "Девоатин" D-520, в мащаб 1:72, на фирмата NOVO (каталожен номер Ф-155). Наборът за сглобяване се произвежда в Русия, с матрица на отдавна несъществуващата английска фирма FROG. Геометрията на модела е лоша, разшивката е далеч от реалната, ако нкояй от вас се съмнява в това твърдение, да провери чрез сравнение с чертежи в същия мащаб. След като разбрах слабите страни по отношение на копийноста, се отказах да правя абсолютно точно копие на конкретен български "Девоатин". Моделът, който виждате на снимките, няма голям прототип, защото не съм ползвал оригинални снимки от онова време, нито цветни рисунки, правени по такива. Боядисан е в нестандартен немски камуфлаж - светло сиво-сини неправилни ивици върху тъмнозелен основен цвят, съответно No 27 и No 30 по каталог на Humbrol. Отдолу крилото, хоризонталният стабилизатор и коремът на самолета са в авиационно синьо (Humbrol No 65). Опознавателните знаци, регистрационният триъгълник, номерата и тигровата глава в бял кръг, са с основно предназначение за Ме-109 G, но добре пасват на "Девоатин"-а. Работата по модела, включително боядисването, ми отне не повече от 4 работочаса, разпределени в два дни.
...
автори: Венцислав ЧАКОВ (първа част)
Калоян МАТЕВ (втора част)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Пет 29 Юни 2007, 12:07    Заглавие:  

Камуфлажи във въздушните войски 1943 - 1944 г.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

МЕСЕРШМИТ МЕ 109G-6
През януари 1944 г. Luftwaffe подарява на въздушните войски 28 нови изтребителя Messerschmitt Bf 109G-6. С тези машини са въоръжени 216 и 316 орляк на 6-и изтребителен полк, базирани съответно на летища Враждебна и Божурище.
Камуфлажът е типичен немски за този период - тъмнозелени и чернозелени редуващи се зони, покриващи горната част на крилете и тялото, а отстрани то е изпъстрено с множество безформени петна, които покриват вертикалния стабилизатор. Отдолу самолетът е оцветен в сивосиньо. Жълтата маркировка е характерна за всички машини на Оста по това време. В жълто са оцветени краищата на крилете, кормилото за завой, пръстен, опасващ тялото до опашката и долната носова част. Българският боен знак се поставя зад пилотската кабина, а също на крилете отгоре и отдолу. Бордовите номера на всички орляци в 6-и изтребителен полк са оцветени за по-лесно визуално диференциране. Щабното ято е с жълти номера, за първото ято те са бели с червени кантове, за второто зелени с бели кантове, а за третото червени с бели кантове. На вертикалния стабилизатор е щампована бяла рамка на триъгълник, като в него са изписани бордният номер, а под него българският регистрационен номер на самолета (No 1).
Вторият камуфлаж е “побългарен”, като по тялото и крилата са нашарени бели петна за допълнително камуфлиране. Както се вижда, жълтата маркировка е сведена до минимум, като остава само пръстенът и краищата на крилата. Това облекчава максимално техниците, които освен честите ремонти на самолетите трябва да се грижат и за добрия им външен вид (No 2).
“ДЕВУАТИН
D-520”
Принципна камуфлажна схема
Макар и поостарял, френският изтребител е добре дошъл за подсилване на рехавата ни противовъздушна отбрана. По спомени на ветерани някои машини пристигат у нас с френския си камуфлаж, който представлява сиви, зелени и кафяви вълнообразни зони, покриващи крилете и тялото на самолета. Коремът е сивосинкав. Кокът на витлото в повечето случаи е оцветен в характерната за изтребителите спирала, която пилотите шеговито наричат “охлюв”.
Жълтата маркировка се поставя на краищата на крилете, кормилото за завой, кока на витлото (понякога), много дебелият жълт пръстен опасва тялото зад пилотската кабина. Широкото тяло изисква и по-голям отличителен боен знак (№ 1).
Камуфлажна схема
...
Б.Р.: Редакцията не споделя напълно вижданията на автора за камуфлажните схеми.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Пон 02 Юли 2007, 10:43    Заглавие: ИЛИЯ РАЧЕВ  

МИНИАТЮРКИТЕ НА ИЛИЯ РАЧЕВ

Click to see if image is larger

Преди няколко години посетих един мой приятел от Кюстендилския край. Неговата къща беше истински битак, в който можеше да се открие всичко, за което мечтае колекционерът.
В дъното на стаята на една маса стояха два малки макета на Наполеонови оръдия, които ми привлякоха вниманието със своето изящество. Бронзовите цеви лъщяха на слънцето като истински. Имах удоволствието вече да съм виждал такива миниатюрки в София и затова не се поколебах да спомена името на Илия Рачев. Оказа се, че не съм се излъгал. Нашият общ приятел обича в свободното си време да изработва действащи макети на оръдия и на локомотиви. А щедрата му ръка прави подаръци на добрите приятели.
Илия Рачев изработва от дълги години умалени мащабни копия на различни оръдия, използвани в най-известните битки. Вече е направил над 50 експоната, но в собствения си дом е запазил само четири. Останалите украсяват холовете на неговите приятели. Илия Рачев проучва историята, търси чертежи или сам си ги прави. Оръдейните дула изработва от бронз. Десетки операции претърпява грубата отливка, докато блесне. А той има възможности за това, защото цялото му мазе е оборудван с разнообразни машини и инструменти.
Най-много време му отнема изработването на дървените части и колелата. Всяко отделно парче се изрязва, обработва се с малки пилички и дребна шкурка. След това се припасва към останалите елементи и се монтира. Почти не употребява лепила. За сметка на това обаче използва малки декоративни месингови пирончета, които придават особена красота на макета. В тези макети е събрано толкова майсторство и любов, че като ги погледнеш, никога не можеш да ги сбъркаш с тези от витрините на западните магазини. Защото у нас вече още такива неща не се продават. Българинът не си е надвил на “масрафа”, за да купува подобни скъпи вещи. Но за сметка на това може да си прави сам.
Илия Рачев държи не само на външния вид на оръдията. Те задължително трябва да могат и да стрелят. Разбира се, с малки заряди чер барут. Ей така... за удоволствието на душата. Друго е, когато се “чуе гласът” на такова малко гърмящо творение на изкуството. Това е обикновено атракцията пред многобройните му гости.
Но златните му ръце не изработват само оръдия. В спалнята си има един огромен уникат - миниатюрно копие на локомотив. С парен двигател. И най-важното е, че работи. Години наред е събирал части, за да сглоби това истинско произведение на приложното изкуство. Представям си колко труд и фантазия се изисква, за да може да се конструира такава малка действаща машина. Всичко е нестандартно - от колелетата до комина. Но Илия Рачев е намерил време да увековечи едно човешко творение, което отдавна не бълва дим по железните пътища. Не е случайна любовта му към локомотивите. Неговият баща е бил един от вносителите на мощните “железни коне” и животът му е минал в мирис на сажди, смесени с масло и пара. Преди няколко години Илия Рачев вижда красиви американски каталози на локомотиви и вагони. И решава да спонсорира едно луксозно българско издание за жп техниката, използвана у нас. Днес тя му е една от любимите настолни книги. От нея сега подготвя нов действащ макет на стар локомотив.
...
Георги МАРИНОВ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пет 11 Сеп 2009, 16:21    Заглавие:  

Приятели, знаете ли тоя сайт?...Може с дебитна карта да си поръча човек каквото иска и му го пращат...наистина!!!!

http://shop.conrad.at/ce/de/category/SHOP_B2C_Modelling/Modellbau;jsessionid=BDBBA8FC0BA2D4FFF376C04814141947.ASTPCCP3

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
yuri_ninov


Регистриран на: 07 Мар 2009
Мнения: 237
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Вто 15 Сеп 2009, 08:12    Заглавие: за ,,конрад,,
Описание на темата: -
 

Колега магазини ,,Конрад,, имат магазин и в Русе , имат каталози поръчваш и да 1-2 седмици ти го доставят и те уведомяват по тел. че е при тях ,,и елате когато ви е удобно моля ,,! Това е тел. в Русе 83 60 75 взех го от по стар каталаг, пробвай така - коректни са !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Вто 15 Сеп 2009, 11:29    Заглавие:  

Знам. Все пак сом Русенец... Smile
Това може да улесни тия дето са по-далеко от Русе, например...

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [21 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » КЛУБ МОДЕЛ-статии от списанието
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0642s ][ Queries: 13 (0.0047s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker