Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Райчев: Нямаше наказателен вот · Две експлозии убиха трима в Катманду! Петима са ранени · Хамид Хамид: Мустафа Карадайъ ще се откаже от мястото си в ЕП! Пеевски ще реши дали да отиде евродепутат · Радан Кънев: Показахме, че в България има истинска алтернатива на ГЕРБ · Джамбазки се надява на два мандата за ВМРО · Каракачанов не знае какво да очаква от малката коалиция вече ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 27 Май 2019, 07:37
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
История...
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [4 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 12 Май 2009, 20:56    Заглавие:  История...  

НЯКОГАШНАТА ФАБРИКА ЗА САМОЛЕТИ "БАЛКАН"- ЛОВЕЧ СЕГА ПРАВИ
НАЙ-ДОБРИТЕ МОТОКАРИ И ЕЛЕКТРОКАРИ

в.Новинар

Пламен Василев залага на формулата, че за да се развива едно производство, са необходими две неща: съвременно оборудване и висококвалифицирани кадри

Една от най-старите машиностроителни фирми в Ловеч е "Балкан" АД. Дружеството е основано през 1941 година с указ на цар Борис III като държавна самолетна фабрика. Отначало са се произвеждали самолетите "ЛАЗ" и "ДАР" и по време на войната са се извършвали ремонти на немските самолети "Месершмид". През годините след това тук са се изработвали трансформатори и електродвигатели, а през 1956 г. започва производството на небеизвестните мотопеди "Балкан" и мотоциклети от 250 кубика. Но през 70-те години дружеството основно е преориентирано за производство на възли и агрегати за каростроенето.

Днес "Балкан" АД е основен производител в страната на агрегати, възли и трансмисии за електрокари и мотокари."Ние сме основни доставчици на всички заводи от системата на бившия "Балканкар" с двигателни мостове и хидродинамични предаватели за мотокари. През последните години усвоихме като крайно изделие и производството на мотокари от 2,5 т до 5 т. А на тазгодишния Технически панаир в Пловдив представихме за първи път електрокар високоповдигач с товароподемност 1,6 тона. Изделията, които произвежда фирмата, са доста престижни както на вътрешния така и на външния пазар", пояснява инж. Пламен Василев, заместник-директор на "Балкан" АД-Ловеч.

Продукцията на завода е основно за износ. Готовите изделия - мотокарите, намират добър прием в Русия, Турция, Румъния. А двигателните мостове и хидродинамичните предаватели се изнасят главно за страните от Арабския свят като Иран, Алжир. Според инж. Василев загубата на необятния руски пазар се оказва голяма грешка в държавната политика на страната. Затова усилията на мениджърския колектив в последните години са насочени в завоюване отново на този пазарен сегмент и продажбите за Русия са увеличени.

Във фирмата работят 450 човека. Базата за техническо развитие и висококвалифицираните специалисти са предпоставки за реализиране на интересни инвестиционни проекти. Благодарение на това всяка година дружеството участва с ново изделие на Пловдивския панаир и други международни изложения.



Приоритетни направления във фирмената политика на дружеството са непрекъснато обновяване на оборудването със съвременни металообработващи машини. Основни цехове са:

Пресови цех - снабден с преси различна големина и гилотина с дължина на ножа 2500 мм и дебелина на разкройвания материал до 8 мм.

Автоматичен цех, в който се правят крепителни елементи, по-дребни детайли. Той е оборудван с над 30 броя хоризонтални шпинделни автомата с възможности за обработка на прътов материал.
Автомобилен цех - с площ над 10 дка. Първоначално е оборудван по проект на "Фиат". Цялата инфраструктура е съобразена с този род дейност и от тук може да се осъществи пряка връзка с националната и международната жп мрежа. В цеха има асфалтова площадка от 20 дка, която е сабдена с портални кранове 20 дка за товаро-разтоварни работи, както и товарна рампа. На място тук се осъществява захранване с природен газ.

Съвместно с "Фиат" досега са били монтирани около 1500 автомобила. После цехът е преустроен за монтаж на автомобили "Москвич"

Днес фирмата е много популярна за тези, които предпочитат велосипедите пред бензиновите двигатели. "Балкан" АД е лидер в страната по производството на велосипеди. Тях можете да намерите в магазините на "Метро".

Награди

Международен технически панаир - Пловдив
2003 г. - Златен медал за цялостно представяне на цялата гама мотокари.
2004 г. - Златен медал за хидродинамичен предавател за мотокари, тип 6804
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
airburner


Регистриран на: 02 Дек 2006
Мнения: 692

МнениеПуснато на: Чет 21 Май 2009, 13:54    Заглавие:  

Имам един въпрос: някой знае ли защо и как регистрацията на българските самолети е избрана да бъде LZ? Имам една теория но не съм сигурен.
_________________
Малко снимки

И още малко тук
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Май 2009, 16:43    Заглавие:  

От проф. д-р Цветан Лазаров.
_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Нед 20 Дек 2009, 16:54    Заглавие:  

24 декември 1919 година - начало на гражданската авиация в България и по-точно на авиацията с общо предназначение

След Първата световна война на България са наложени позорните условия на Ньойския договор. На България се разрешава да има само гражданска авиация и самолетите трябва да се закупуват от победителите във войната. Българското правителство се обръща с молба към Междусъюзническата комисия, да разреши използването на конфискувани наши самолети, които трябва да бъдат унищожени за граждански цели. На 24 декември избухва Транспортната стачка на работещите в железниците. По нареждане на правителството в периода от 24 декември 1919 година до 21 януари 1920 година самолети започват да превозват пощата между големите градове. След като опита завършва с успех, в началото на 1920 година правителството създава към Министерство на железниците „ Отделение за въздухоплаване“. За първи негов началник е назначен Асен Агов, обществен деец и авиатор, който създава основата на гражданското въздухоплаване. На 15 юли 1924 година „Отделение за въздухоплаване“ се преобразува в „Дирекция по въздухоплаване“.
В края на 1924 година броя на новозакупените самолети от „Дирекция по въздухоплаване“ достига 17. От тях 12 са пощенски, два учебни и три хидроплана.

Click to see if image is larger
Реплика на първият самолет изпълнил полет с общо предназначение
Самолет: C V
Производител: Deutsche Flugzeug Werke GmbH

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [4 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0426s ][ Queries: 13 (0.0054s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker