Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ИЗБОРЪТ НА F-16 ЩЕ ДАДЕ ВЪЗМОЖНОСТ НА ИНДУСТРИЯТА И УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ ДА СЕ ВКЛЮЧАТ В ПРОУЧВАНЕТО И РАЗВИТИЕТО НА БЕЗПИЛОТНИ СИСТЕМИ · И Анкара подкрепи Прищина за армията · ГАЛЕРИЯ: ЗА СЕДЕМНАДЕСЕТИ ПЪТ СПИСАНИЕ КЛУБ ОКЕАН ВРЪЧИ НАГРАДИ НА НАЙ-ДОБРИТЕ ВОЕННИ МОРЯЦИ · 37-и български военен контингент встъпи в изпълнение на своите задължения в мисията на НАТО в Афганистан Решителна подкрепа · Тайланд си създава подводен флот · Новогодишен празник за ветераните от авиацията (ГАЛЕРИЯ) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 17 Дек 2018, 21:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Пристанище "Свилоза" (до Свищов)
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [4 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пон 09 Мар 2009, 17:57    Заглавие:  Пристанище "Свилоза" (до Свищов)  

Пристанище на завод „Свилоза”, десен бряг, км 558
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vencho

Регистриран на: 03 Мар 2009
Мнения: 15

МнениеПуснато на: Пет 08 Яну 2010, 17:17    Заглавие:  

свилоза ад продаде пристанището на стомана Индъстри
http://www.investor.bg/?cat=5&id=92171
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пет 08 Яну 2010, 19:29    Заглавие:  

Жалко. Криза.
От "Свилоза" имаха големи проекти и цели.
"Стомана" не бяха ли и те в криза преди 1 година. Смела постъпка, сега ще си изнасят предимно своята продукция, но такива са условията на пазара. Поне няма да спре да функционира порта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 10 Яну 2010, 02:15    Заглавие:  


"Стомана" намери пристан

След няколко неуспешни опита да вземе концесия от държавата, металургичният завод си купи пристанището на "Свилоза" в Свищов

От Калина Горанова

Дългогодишно чакане, участие в процедури за конценсия, съдебни дела. Всичко това накратко описва опитите на "Стомана индъстри" от няколко години да се сдобие с пристанище на река Дунав. Идеята на компанията е да гарантира сигурния и безпроблемен износ на продукцията си. В края на 2007 г. производителят на стомана е на крачка от реализирането на целта си. Избран е за концесионер на пристанището във Видин. Странно решение на Върховния административен съд обаче отстранява победителя, чийто основен конкурент в конкурса е Параходство "Българско речно плаване", собственост на "Химимпорт". Компанията не успява да се пребори и за концесионирането на още едно друго дунавско пристанище - това в Сомовит.

В края на 2009 г. обаче постоянството на "Стомана индъстри" най-накрая се увенча с успех. И то не на концесия от държавата. През декември компанията завърши сделката си със "Свилоза", с която производителят на целулоза и хартия продава частното си пристанище в Свищов. Преговорите се водят от по-малко от година. Цената на сделката заедно с необходимата първоначална инвестиции е от порядъка на 5-6 млн. евро, съобщи Антон Петров, член на управителния съвет на "Стомана индъстри" и регионален мениджър на "Виохалко" за България. Пристанището до момента е в активите на "Свилоза", като е приватизирано през 1999 г. заедно със самото предприятие. Решението на свищовското дружество да продаде пристанището си не е изненадващо. От началото на годината до последните 2 седмици на декември предприятието на практика не работи. Причината не е единствено в кризата.

"Държавата на практика ни изхвърли от пазара с ценовата си политика в горския сектор", коментира Красимир Дачев, мажоритарен собственик на компанията. "Когато навсякъде по света цената на дървесината падаше, в България тя растеше нагоре", допълва още той. "Опитваме се да спасим предприятието. Нямахме възможност ние да инвестираме в развитието и увеличаването на работата на това пристанище. По-добре беше да намерим някой, който може да направи това." От сделката на практика ще "пострада" единствено пристанище Лом, което, след като се раздели с товародател от калибъра на "Кремиковци", сега ще трябва да се лиши и от товарите на "Стомана".

Планове на котва

"Стомана индъстри", част от гръцкия индустриален концерн "Виохалко", закупи пристанището в Свищов съвместно с германската компания "М. Праймессер Бетайлигунгс". Производителят на стомана ще има мажоритарен дял, като и двете дружества ще участват в оперативното управление на пристанището. Изборът на партньор не е случаен. "М. Праймессер" е водеща компания в сферата на речната логистика и работи с едни от най-големите автомобилни производители. Дружеството оперира около 10 пристанища в Германия, Австрия и Унгария, като някои от тях са негова собственост. Германската компания от години предоставя логистични и спедиторски услуги на "Стомана". "Съчетанието между един крупен товародател, какъвто е "Стомана индъстри", и един професионалист по превозите по реката и оперирането на пристанища ще е изключително силно и тази формула ще помогне за бързото развитие на пристанището", коментира Антон Петров. Покупката на пристанището на "Свилоза" става през дружеството "Порт Видин норд", с което "Стомана индъстри" и "М. Праймессер" кандидатстваха за концесията на пристанище Видин, като името му впоследствие се очаква да бъде променено.

Новите собственици на пристанището в Свищов предвиждат неговото значително разширяване и планират инвестиции от порядъка на 10 млн. евро. Към момента пристанището е с 2 кейови места и само с открити складови площи. За година през него минават около 30-50 хил. тона товари, или малко повече от товаропотока през пристанище Видин. "Искаме да разширим капацитета на това пристанище и смятаме, че то ще може да достигне капацитет от 500 хил. тона годишно", обясни Антон Петров. За целта новият собственик вече е закупил 2 терена до пристанището от 50 декара и от 10 декара. Предвижда се увеличаване на кейовите места, както и изграждането на закрити складови площи. Отчуждаването на земята е започнало още когато собственик е била "Свилоза". "Няколко години след приватизацията му инвестирахме в инфраструктурата му. Сега нямахме възможност да го разширяваме, но се надявам в бъдеще да се включим във втората фаза на неговото разширяване с още около 200 декара", коментира мажоритарният собственик на "Свилоза" Красимир Дачев.

По коридор №7

Сроковете за възвръщане на инвестицията, както и самото бъдещо разширяване на пристанището зависят от това дали ще настъпи раздвижване на пазара. "Важното е, че това пристанище ще бъде управлявано от нас и то до голяма степен решава много неизвестни, които имахме по възможностите за транспортиране като вход и изход на наши материали и готова продукция", обяснява още Антон Петров. Разширяването на пристанището е необходимо и за самите нужди на компанията. Преди кризата "Стомана" е имала почти 300 хил. тона товари по Дунав, обеми, които трудно биха се поели при сегашния му капацитет.

Въпреки че пристанището е частно, то ще е отворено за всеки товародател. Очакванията на компанията са, че товарите на "Стомана" ще сформират около 50% от товарооборота му в бъдеще. Потенциални клиенти се явяват компаниите от региона, всички компании от групата "Виохалко" -
"Стилмет" и "София мед", и т.н. Антон Петров изтъква като предимства на пристанището по-голямата му дълбочина, географското му разположнеие по средата на българската част от Дунава, близостта му с Русе и жп връзката, с която разполага. Пристанището е и еднакво отдалечено от София, колкото и това във Видин. Другото пристанище в Свищов, което беше концесионирано от "Драгажен флот Истър" за срок от 31 години, пък е специализирано в обработката на товари като зърно, пясък и т.н.

Сега компанията обмисля тарифната си политика. "Към момента тарифите на пристанището са с около 10-20% по-ниски от тези в Русе, Лом и Видин", обяснява Антон Петров, което го прави конкурентно.

Примерът с частното пристанище в Свищов обаче е един от малкото положителни. Конкурсите за отдаването на концесия на държавните пристанища често стигат до задънена улица. Така редица съоръжения по Дунава остават без инвеститори, които да ги превърнат в конкурентен бизнес, привличащи товари. А такива пристанища би трябвало да има. Според редица доклади плавателният капацитет на река Дунав се използва едва на 7-15%. Според екоидеите на Европейския съюз обаче превозите по реката имат бъдеще.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [4 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0573s ][ Queries: 13 (0.0038s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker