Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ердоган: Идват още руски ракети · В САЩ говорят за оръжията на "Страшния съд" на Русия · Военните формирования на Сухопътните войски показаха отлично взаимодействие на съвместното тактическо учение с бойни стрелби на учебен полигон Корен · Кораби от състава на ВМС заминават за участие в операции и учения зад граница · ВМС получиха подводен движител · ТРИ ПЪТИ ЕГЕО ИЛИ НАСЛЕДНИЦИ НА БЕЛОМОРЦИ! ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 19 Oct 2019, 11:17
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Слухове за българските ВВС и армията
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 5 [75 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5 Next
Author Message
Patriot


Joined: 11 Dec 2009
Posts: 38

PostPosted: Mon 15 Feb 2010, 20:00    Post subject:  Слухове за българските ВВС и армията  

Понеже гледам, че много слухове витаят за модернизацията на българските ВВС, а се слагат в теми за новини или за самолети, се чудя не е ли по-добре да си има тема за "Слухове".
Демек - "Новини преди да станат реалност, ако изобщо станат".
Надявам се админа Преслав да удовлетвори желанието ми.
А ако станат истина някой неща, то ще се радвам, че съм първия в този форум, дето ги е казал, а те са станали новини.
Дето се вика - авиационния форум ще каже истината и пак ще е номер 1 в тази си сфера - пръв да показва актуални новини.

Та ето няколко слуха, които витаят във ВВС напоследък. Ако искайте ги коментирайте.

1. Долна Митрополия се закрива. Учебната база барабар с техниката отива в Графа. Стар слух - все още несбъднат и дано да не стане.
2. Няма да има пари за Л-39 и тази година. Както и за 2 броя "Пилатус", ще бъдат ремонтирани само 4. Пак добре, че ще има на какво да летят младите.
3. Пари ще има може би за Ан-26, Ан-30 и Л-410 - те са предпочетени от СОК пред учебното звено. Мен това лично не ми харесва ИЧ.
4. Напоследък се търкаля в пресата новината за американска ПРО в България. Поради това хора от българското МО обсъждат различни варианти за връщане на някои български закрити авиобази.
Хора от НАТО са ни заявили, че трябва да служим като граница на ЕС и поради това трябва да си помислим, не е ли добре да се върнат отново летищата Балчик и Сарафово. В по далечен план можело и да се мисли Графа и Равнец да станат запасни летища...
5. Тази година може би ще бъдат намерени бая пари за ремонт на Миг-29-ките.
6. Витае и слух, че в края на годината най-накрая ще стартира абсолютно честен и открит конкурс за нов изтребител.
Съставена е програма, като ще се търси нов боен самолет за ВВС, отговарящ на много критерий за многоцелеви самолет.

Пак казвам - това са само слухове. Като станат реалност ще се радвам, че новината е излязла първо от този наистина ценен форум.
Сега коментирайте.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Mig-28


Joined: 17 Apr 2009
Posts: 981
Location: Pld

PostPosted: Mon 15 Feb 2010, 21:50    Post subject:  

Едва ли някога Графа ще стане някакво запасно летище особенно след средствата които са инвестирани в него .

Но, друго да питам и мисля, че ще е най удачно в тази тема .
Защо фирмата Йотов и син която купува бойни самолети и ги държи на склад, пример с Л-39 и Миг-23БН в село Катуница както и с инфото което Преслав пусна в тематза за Су-25, че въпросната фирма била купила и няколко Су-25 ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 15 Feb 2010, 21:58    Post subject:  

Не ти разбрах въпроса.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Mig-28


Joined: 17 Apr 2009
Posts: 981
Location: Pld

PostPosted: Mon 15 Feb 2010, 22:03    Post subject:  

Питах с каква цел фирмата Йотов и син закупуват бойни самолети от нашите ВВС и ги съхраняват в Катуница ?

Както и за "частните" Су-25 - какво се предполага да става с тях ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 15 Feb 2010, 22:10    Post subject:  

Търсят страни, обикновено африкански, за да ги продадат - засега никой няма интерес
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Mig-28


Joined: 17 Apr 2009
Posts: 981
Location: Pld

PostPosted: Mon 15 Feb 2010, 22:26    Post subject:  

А самолетите в Катуница в летателна годност ли се поддържат ?
Все си мислех, че тези в Катуница са ги взели като фонд за резервни части които разпродават на други оператори на такива машини в третия свят.

Другия въпрос на каква цена са купени тези Су-25 за които спомена в темата за Су-25? А самолетите в Катуница като скраб ли са били закупени ?

Последните Ми-24ки които заминаха за Мали ( и по принцип всичките ни летателни апарати от ВВС които са били препордавани на чужди ВВС ) на каква цена и от кой са били купени и на каква цена са били препродадени ?

Нали от новото правителство обичат да разкриват стари далавери Very Happy еми да се заитерерсуват от сделките които са били направени през годините с техника от ВВС която е била купена на безценница, а после е била препродавана за много по високи суми с което се е ощетявала държавата .
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Patriot


Joined: 11 Dec 2009
Posts: 38

PostPosted: Tue 16 Feb 2010, 00:33    Post subject:  

Може би тук се крие отговора на въпроса ти. Новината бе отпреди 3-4 дни.

Quote:
Продавали военни самолети за 2000 лева

СОФИЯ. НДСВ е съсипало армията по време на 8-годишното си управление. Това обяви съпредседателят на ПГ на ГЕРБ Красимир Велчев в парламента вчера. От парламентарната трибуна той обяви, че преди време 140 военни самолета са били продадени като старо желязо за по 2000 лв.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=313371


Нека се върнем към темата. Пропуснах да спомена, че и "Рафал" е сигурно, че ще се включат в един евентуален конкурс. Това май е новина, а?!
А относно използването на Балчик и Сарафово, нека кажат запознатите дали е възможно. Аз съм чувал, че Балчик май е частно - 5 годишна концесия от страна на "Албена АД" и ако договорът бъде развален по вина на МО ще има огромни неустойки пак платени от МО.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
a_godumov

Joined: 04 Jan 2008
Posts: 103

PostPosted: Tue 16 Feb 2010, 10:23    Post subject:  

Quote:
Аз съм чувал, че Балчик май е частно - 5 годишна концесия от страна на "Албена АД" и ако договорът бъде развален по вина на МО ще има огромни неустойки пак платени от МО.

А не може ли да се използва след тези 5 години? До колкото разбирам това е някаква дългосрочна идея (дано наистина да има такава, а не да е просто слух), а не от днес за утре.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
me4o_puhh


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1325
Location: Sofia

PostPosted: Tue 16 Feb 2010, 11:20    Post subject:  

Самолетите купени настаро са си за препродажба, купени са от "излишъка" на ВВС и МО. Нищо странно, явно не се подържат в летателна годност но може да са консервирани тези в Катуница, какот се вижда има и румънски Л-39. МиГ-23 БН не знам да се екслоатира някъде по света или поне не масово че да се използват за резервни части.
Quote:
Последните Ми-24ки които заминаха за Мали ( и по принцип всичките ни летателни апарати от ВВС които са били препордавани на чужди ВВС ) на каква цена и от кой са били купени и на каква цена са били препродадени ?

Сигурно този въпрос го задаваш сериозно..?
Сигурно искаш да разбереш и Су-25 дето заминаха за Грузия за колко пари са продадени Wink
Слез малко на земята.
Относно слуховете Графа не вярвам след толкова години парадна база на ВВС да стане запасно летище. Относно Балчик той и сега се ползва от ВВС по време на морска подготовка и стрелби. Зора за вкарване на Турция в ЕУ е много голям така че едва ли Равнец ще бъде активно понеже вече Турция ще е външна граница след приемането и / надявам се да не стане/. Иначе би могло да се използва поне част от него от вертолетите който бяха закупени за охрана на външната граница, само че малко вероятно по простат причина че всичко вече е достатъчно разрушено и трябва да се гради наново.
Логично е Ан-30 Ан-26 и Л-410 да се възтановяват тази година най-малкото Спартана е наникъде една летяща машина един екипаж, като гледам проекта си е задънена улица.
Дано не закрият Долна макар че това е много вероятно съдейки по изказванията на някой отговорни фактори. По-добрият вариянт ще си е учебна ескадрила на някое действащо летище.
Идеята за разполагане на ПРО за мен е много лоша, понеже някой други старни защитиха националните си интереси и отказаха, американските герой търят нови места за разполагане на ПРО, а както ни е добре известно нашите политици умират да си дават задниците и да целуват големи задници.
29-те не минаха ли ремонтите сега не трябва ли само регулярната подръжка да се извършва ..?
Конкурс за "нов" изтребител ще има, но нито изтребителя ще е нов, нито конкурса ще е честен и прозрачен, такова нещо е невъзможно да не кажем недупостимо в тази китна страна.

_________________
AviationListOnLine Photographer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 19 Feb 2010, 14:27    Post subject:  

Интервю с К.Попов, началник Щаб по подготовка на ВВС.
Пускам го тук, защото само преди 5 дни Патриот написа нещо, което се припокрива 100% с думите на генерала.
Така че форумът на "Криле" за пореден път пусна изпреварващ слух, който вече е новина. Пак сме първи, а сега нека другите мазньовци ни копират. Very Happy
Ако другите слухове се потвърдят пак ще сме номер 1.

Quote:
Patriot написа на 15 февруари

6. Витае и слух, че в края на годината най-накрая ще стартира абсолютно честен и открит конкурс за нов изтребител.
Съставена е програма, като ще се търси нов боен самолет за ВВС, отговарящ на много критерий за многоцелеви самолет.



Думите на ген.Попов

Ще има програма за нов боен самолет на ВВС
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 11 Mar 2010, 15:35    Post subject:  

Нови 3 слуха:

- модернизация на 6 броя Ми-17, 2 наистина отиват в Афган.
- модернизация на 4 броя Су-25 - дано да е вярно.
- "Кугърите" спират да летят в края на годината, ако не се намерят пари за ремонт.

Last edited by Preslav on Mon 29 Mar 2010, 23:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 17 Mar 2010, 23:51    Post subject:  

Слух, който ще стане реалност.
На 15 юни "Пилатусите" спират да летят.
Редно е всички четящи тук настоящи пилоти да се замислят откъде са тръгнали.
Точно от учебната авиация. И точно тя да бъде приоритет при вземането на каквито и да е парични решения във ВВС тази година.
Кое е по-необходимо на ВВС - да не летят "Пилатусите", или да лети "Ан-24"???
Помислете господа за това откъде сте тръгнали и защо за пореден път режете крилата на младите курсанти като Кирил Гинев и останалите в Долна Митрополия.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
BDG


Joined: 11 Sep 2006
Posts: 657
Location: Плевен

PostPosted: Thu 18 Mar 2010, 12:37    Post subject:  

Какъв е този Ан-24 и каква е вероятната причина за спирането? Нали трябваше скоро да се възстановят още два?
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 18 Mar 2010, 14:59    Post subject:  

Грешка - Ан-26 и Л-410.
Вероятна причина. На всеки 6 години се прави задължителна смяна на "муцуната".
На 15 юни изтича този срок.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 29 Mar 2010, 23:15    Post subject:  

Нови слухове. След като и г-н Ангелов потвърди това, което написахме преди 2 месеца - относно конкурса за изтребител през 2011 г., сега остава отворен въпросът:
- ще изчезне ли авиобаза "Чайка"...
- ще бъде ли затрита авиобаза "Безмер"...
Защо клоним към тези мисли, а и има такива слухове във ВВС.
Ми-14 ще извърши последният си полет през април.
След това трябва да мине КВР за около година, година и половина. Пари за КВР няма...
Очаква се 2 варианта - или новите "Пантери" да бъдат намалени до 3 и да дойдат чак след 2 години, или просто да не дойдат.
Като "Кугърите" ще поемат и морските задачи. Макар, че нямат нужното оборудване.
Докато чакаме дали "Пантерите" ще дойдат, то 2 години в Чайка няма да каца хеликоптер. Какво става? Базата си отива.
Относно "Безмер"... Тъжно.
Американците твърдо са заявили, че искат базата, но без български самолети.
Су-25 си отиват приятели, американците искат част от персонала на Безмер да бачка за тях. Това е.
Както се вижда г-н Ангелов прави генерални промени и радикални съкращения в БА. Времето ще каже дали е било за добро.
Чакам вашите коментари.
Напоследък не пишете. Ясно защо - не ви харесва всичко, което става във ВВС.
Но коментирайте. Изкажете си възмущението, критиката или пък съгласието с действията на МО.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 5 [75 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4, 5 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0763s ][ Queries: 13 (0.0040s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker