Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Експлозия до 20 Kt е регистрирана в Южнокитайско море · Полски медии: С-400 няма да може да порази нашите самолети поради... кривината на Земята · Бундесверът си поръча партида израелски ПТРК Spike-LR и ракети за тях · На този ден през 1952 г. бе изстреляна първата крилата ракета в света · Когато разкриването на престъпление се третира като престъпление · САМО ЗА МЪЖЕ : И САМО ЕДНА МИНУТА И ЕДНА СЕКУНДА ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Fri 22 Nov 2019, 05:20
All times are UTC + 2
 Forum index » Авиофотография » Снимки от света. Авиошоутата
Авиошоу "Отопени" - Румъния (актуално 2011)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 3 [40 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Author Message
cyborga_bg

Joined: 07 Sep 2007
Posts: 103

PostPosted: Sat 10 Jul 2010, 16:53    Post subject:  Авиошоу "Отопени" - Румъния (актуално 2011)
Subject description: Авиошоу в Букурещ
 

Здравейте,

Както повечето от вас може би знаят (или не ?) на 17.07 ще има събитие на гражданското летище до Букурещ.

Информация
Румънски Форум
Програма

Ние вече напълнихме един автомобил хора и май ще го посетим Smile
Някой друг намислил ли е да ходи ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
cyborga_bg

Joined: 07 Sep 2007
Posts: 103

PostPosted: Sun 18 Jul 2010, 23:12    Post subject:  

Здравейте,
Нашата екскурзийка до Букурещ завърши благополучно Smile
Насладихме се на шоуто, което ни бяха подготвили и дори се видяхме/запознахме с някои известни (спотърски) лица Smile

Ние позакъсняхме малко заради огромният трафик към летището (и GPS-а, който по някаква причина беше решил че сме пешеходци и докато го разберем вадеше едни маршрути...).
Организацията според мен беше ~~~ . Имам чувството че не очакваха толкова много народ или просто пък мястото с което разполагаха си беше малко... Хубавото беше че целият паркинг пред летището беше безплатен (и препълнен естествено).

Като цяло се оказа че сме изпуснали откриването с леката авиация и полет на Boeing 737.
Докато крачехме по асфалта към "Public Area"-та наблюдавахме
Aerobatic Yakkers

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Тълпи от хора,4м огради и лампи Smile прекрасно се вписаха в някой от снимките Wink
Click to see if image is larger

След Yakkers имаше парашутисти
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Летя един "Делфин"
Click to see if image is larger

Доста стегнато, динамично и ниско Smile
Като действията като цяло се развиваха на около 100м пред нас.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Летя и един шантав литовец (Jurgis Kayris), който правеше едни неща дето... Smile
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

С това приключи леката авиация и започнаха военните
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
и те си имат Спартан ;Р
Click to see if image is larger
и учебна авиация
Click to see if image is larger
и МиГ 21 Smile
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

След откриването проведоха една демонстрационна операция по десант и спасяване.
Един Ан-26 разхвърли десантчиците
Click to see if image is larger

Леки бойни самолети и въоражени Пуми покриваха района докато деснтчиците обезопасяваха и пуцаха Smile
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Накрая дойдоха една Пума да прибере ранените и няколко за десантчиците
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

След това с гръм се появи един МиГ - 21. Динамичен полет и яко форсаж, замириса приятно Cool

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Полетя и този
Click to see if image is larger

Пилотажът тук ме впечатли, огромна машина - близо до земята Cool
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Мечо Пух може да си разпознае главата тук Smile
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Шоуто продължи с демо на един IAR 99 и завърши с още един MиГ 21
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

Като цяло съм определено доволен от видяното. Жестокият пек си беше изпитание, но си заслужаваше Smile

П.С
Искам да помоля ако може за малко критика и съвети към качеството снимките Smile След няколко седмици е Кечкемет и не искам да се мразя като се върна...
Снимам с Canon SX20, сензорчето му е "ей толкова мъничко" и crop трудно се понася(както може би горе се вижда Smile), гледам да компенсирам като се опитвам да хвана обектите в цял кадър. При бързо движещите се обаче скоростта му на фокусиране често ме издънва. В Букурещ го държах на Av с F8.0 (идеята ми беше да "размазва" витлата и т.н, щото иначе заради пека избираше скорости по-бързи от 1/1000), сгрешил ли съм ? Сега като гледам EXIF-a, може би е трябвало да забия и ISO-то на 80/100 ?

Last edited by cyborga_bg on Mon 19 Jul 2010, 12:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42473

PostPosted: Mon 19 Jul 2010, 08:29    Post subject:  

Благодаря за снимките! И румънците имали значи...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
me4o_puhh


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1325
Location: Sofia

PostPosted: Mon 19 Jul 2010, 08:35    Post subject:  

Имаш добри кадри...ама по принцип с тоз апарат тая битка е изгубена по подразбиране. Да се пробвам да ти дам няколко съвета де. Това че снимаш с преоритет на бленда (Аv) е ок даже поздравления че не ползваш разни автоматични простотии. Специално в Събота по-вичоко ISO от 100 беше излишно - свтлина бол, даже 80 щеше да ти е още по-добре, малките матрици с голям "crop" фактор както виждаш дават много цветен шум. Относно перките, имаше твърде много свтлина за ниските скорости, принципно трябва да слезеш на скорости под 1/160, примерно на Пумата винта прави кръг към 1/100 1/60, обаче с това слънце блендата отива към 32 не знам колко може да затвори това твойто нещо. При изтребвачите обратно дигаш скоростите към 1/1000 -1/2000, ако можеш 1/4000 още по-добре. Преоръчвам ти за движещи се обекти да използваш (Tv) - преоритет на скорост за да можеш да контролираш по-добре нещата когато имаш такива смесени изяви и възможно най-ниско ISO ( за твойта камера ). Принципно обаче снимане му е майката, снимаш до откат и после гледаш и мислиш, аз например сам гледам Wink
Успех на Кечкемет.

_________________
AviationListOnLine Photographer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
cyborga_bg

Joined: 07 Sep 2007
Posts: 103

PostPosted: Mon 19 Jul 2010, 19:52    Post subject:  

Благодаря !
Smile Значи като цяло мисълта ми е текла в правилната посока. За ISO-то изобщо не ми мина през акъла да го фиксирам, чак сега като погледнах че е правило някой снимки на ISO 200 ми прищрака.
Максималната бленда е 8.0, скоростта 1/2000 (или 1/3200), за сега толкова... в бъдеще може и да кривна по правият път Smile
До тогава ще продължавам да щракам и ще се стремя спазвам максимата "Понякога си гледам и си мисля,понякога просто си гледам...." Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
me4o_puhh


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1325
Location: Sofia

PostPosted: Fri 23 Jul 2010, 19:49    Post subject:  

е тука малко ...картинки...
_________________
AviationListOnLine Photographer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
LZ1LTD


Joined: 20 Oct 2009
Posts: 5

PostPosted: Sun 25 Jul 2010, 12:19    Post subject: настройки за снимане  

...( идеята ми беше да "размазва" витлата и т.н, щото иначе заради пека избираше скорости по-бързи от 1/1000)
имам едма идея, ако искаш пробвай - вземаш един вентилатор , махаш му предпазната мрежа, слагаш го на силна светлина и почвай проби, поне ще си отговориш на някои въпроси с настройките, успех и не го приемай за майтап...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Grubi

Joined: 03 Sep 2008
Posts: 37

PostPosted: Sun 25 Jul 2010, 19:32    Post subject:  

Благодаря за снимките, cyborga_bg!

Продължавай да снимаш и да постваш. Аз също не съм кой знае колко опитен, но се убедих че Av и Tv режимите, както и М са най-добрите решения. Накоро ми замина автофокуса, така че вече със стария 300D ще се снима само ръчно Very Happy

Ако снимаш със видео камера, може да си намериш радио скенер и да записваш и коментарите от кулата и пилотите - има интересни.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
pgp000
Guest


PostPosted: Sun 01 Aug 2010, 16:03    Post subject:  

me4o_puhh wrote:
е тука малко ...картинки...

Твърде скромен - както винаги Smile
Back to top
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Sat 18 Jun 2011, 17:38    Post subject:  

Тъй като този авиопразник ми направи изключително впечатление, ето малко снимки и от мен:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Бях изненадан от близкото и ниско прелитане при демонстрациите. Дотогава не бях виждал подобен пилотаж с МиГ-21 - тоно със спуснат колесник, на форсаж, на височина около 100 м. и на растояние от публиката 150-200 м. Чудех се, дали съм на авиошоу или на изпитателни полети..
Click to see if image is larger

Прелитане на минимална скорост и височина, със спуснат колесник и с форсаж. Very Happy

Click to see if image is larger
Изненадите от МиГ-21 продължиха. Имаше едно скоростно и ниско прелитане, което изненада много от спотърите. Аз поне не успях да го хвана в по-близък план, щеше да е по-добре, ако я нямаше оградата или бяха направили платформи за зрителите:
Click to see if image is larger
А преди време се появи подобна снимка с български МиГ-29, голям проблем се оказа. (Имаше още една в бгспотърс (която впоследствие е махната), но не се сещам в коя тема беше, на Л. Славов - jetpilot, с борд 37, пак от 2009 г.)А румънците правят това на авиошоу.. Embarassed
Вертолетите не отстъпваха в пилотажа на малка височина:
Click to see if image is larger
и други зрелишни маневри:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Борд 02 летя повече от 10 минути..:
Click to see if image is larger
пак
интересно
94
IAR-316B
106
След приключване на авиопразника:
Click to see if image is larger
DC-10-30(ER)

Имах предвид, че си заслужава да се посети това мероприятие (въпреки жегата и околовръстния път на Букурещ с ..коловози в асфалта Shocked) , предполагам че предстоящото такова на 16.07.11 г. ще бъде също толкова атрактивно, като миналогодишното. Smile

_________________
Едни снимки Smile
Още малко
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42473

PostPosted: Sat 18 Jun 2011, 18:20    Post subject:  

Браво бе! Ти се сети кога да ги покажеш тези красоти. Да се надяваме, че за предстоящото по-бързо ще ни информираш със снимки. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
me4o_puhh


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1325
Location: Sofia

PostPosted: Wed 22 Jun 2011, 07:33    Post subject:  

Той подгрява за тази година Laughing, ама пак някъкви петна по снимките има Sad
_________________
AviationListOnLine Photographer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
BDG


Joined: 11 Sep 2006
Posts: 657
Location: Плевен

PostPosted: Wed 22 Jun 2011, 10:48    Post subject:  

Тъй и тъй разбудихте темата - тези огради там дали ще могат да се ,,избегнат" с една стълбичка? Rolling Eyes Поне ,,low-pass"-овете да се хванат над нея. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
me4o_puhh


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1325
Location: Sofia

PostPosted: Wed 22 Jun 2011, 11:29    Post subject:  

Привет, аз миналата година бях със стълба която беше 1,20 висока трябваха ми поне още 20-30см., но при low-pass-те няма как да избегнеш оградата те просто слизат под нея, висока е към 4м може би.
Поздрави

_________________
AviationListOnLine Photographer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
BDG


Joined: 11 Sep 2006
Posts: 657
Location: Плевен

PostPosted: Thu 23 Jun 2011, 13:23    Post subject:  

Благодаря. Май трябва да се ходи с вишка. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 3 [40 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » Авиофотография » Снимки от света. Авиошоутата
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0913s ][ Queries: 14 (0.0099s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker