Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 20 Яну 2021, 18:28
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Попитай знаещия
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 38 от 49 [721 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 36, 37, 38, 39, 40, ..., 47, 48, 49 Следваща
Автор Съобщение
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Пет 10 Дек 2010, 11:39    Заглавие:  

Значи, доколкото ми е известно на Солунският фронт през този период февруари 1917 година, оперират 17 и 47 Squadron. Първият е въоръжен 12-RAF B.E2C използвани за разузнаване, и 5 изтребителя 2- DH2 и 3-Bristol Scout. 47 Squadron има RAF B.E2, RAF B.E12 и FK3. Това на снимката ми прилича на RAF B.E12 съдейки по вертикала Rolling Eyes
_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Stan

Регистриран на: 16 Юли 2009
Мнения: 33

МнениеПуснато на: Пет 10 Дек 2010, 12:06    Заглавие:  

Sled 17 suqdron (pristignal na fornta prez Juli 1916), prez septemvri 1916 na fronta pristiga i 47 squadron, vaorazhen osnovno s FK3 i BE2.

Razgledayte pak hubavo verticalniya stabilizator i kormiloto na Armstrong Withford FK.3 (davam link za sverka):
http://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php

Eto i snimka na BE12 : http://www.aviastar.org/air/england/raf_be-12.php

Zabelezhete sashto po-pravite kraishta na krilata, pri BE12 sa mnogo skoseni i po-zaobleni.


Dali samoleta e padnal sled ataka na nash iztrebitel ili sled ogan ot zemyata ne se znae, no spored men mashinata nay-veroyatno e FK.3

Izvinyavam se pak za latinicata - na tozi komp nyamam kirilica Embarassed
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
super mystere


Регистриран на: 17 Фев 2004
Мнения: 593
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Пет 10 Дек 2010, 15:20    Заглавие:  

На Солунския фронт също са действали и френски ескадрили. На някои самолети има кокарда наподобяваща британската. Тя е била без белия кант!
Ето ТУК има малко информация за френските ескадрили на Солунския фронт.
Интересно ми е дали е имало италианска ескадрила, гръцки и сръбски са били съставени от френски самолети и под командване на французите.

_________________
"Човек дори и добре да живее - умира.
И друг се ражда.
И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Пет 10 Дек 2010, 16:35    Заглавие:  

super mystere написа:
На Солунския фронт също са действали и френски ескадрили. На някои самолети има кокарда наподобяваща британската. Тя е била без белия кант!
Ето ТУК има малко информация за френските ескадрили на Солунския фронт.
Интересно ми е дали е имало италианска ескадрила, гръцки и сръбски са били съставени от френски самолети и под командване на французите.


Определено не е френска машина.
Доколкото знам, сърбите са летели съвместно с французите. Бранко Наумович е свален през 1916-та, летейки на на Фраман.
За италианците незнам с какво са оперирали.

_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Stan

Регистриран на: 16 Юли 2009
Мнения: 33

МнениеПуснато на: Пет 10 Дек 2010, 16:44    Заглавие:  

Samoleta na snimkata na Simeon ne prilicha na nikoya ot mashinite s koito sa leteli francuzite na Solunskiya front po tova vreme - Nieuport 10 i 24, Farman MF 11 i F40. Po-rano sa polzvali i Voisin LAS. Ne e nyakoi ot tezi.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Пет 10 Дек 2010, 22:40    Заглавие:  

Simeon написа:
Я колеги дайте малко акъл Very Happy
Днес си подреждах архива и се загледах в тези две снимки.
Това е наш "Сомер"
А това за Бога какво е?

Симеоне, двете снимки ги има в "Изгубената България", като за първия аероплан е дадено, че е Farman MF.7, а за втория - Farman HF.20
Arrow http://www.lostbulgaria.com/?cat=3&paged=4
Не коментирам вярно ли е или не - само цитирам посочения сайт.
Доколкото зная Kapitan е във връзка с този сайт и може да каже повече.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Stan

Регистриран на: 16 Юли 2009
Мнения: 33

МнениеПуснато на: Пет 10 Дек 2010, 23:58    Заглавие:  

ето как изглежда Фарман МФ.7
http://www.wwi-models.org/Photos/Fre/MF7/index.html
Снrмките на Фарман7 са от Musée de l'Air Paris , така че може да им се вярвя
Такъв не сме използвали.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 11 Дек 2010, 08:29    Заглавие:  

Симеон споменава за номер на вертикалния стабилизатор. Това вероятно е друга снимка. Защо не покаже и нея?
Плененият от нашите летци Армстронг ФК.3 "Уитуърт" има № 6219, много близък до споменатия от Симеон №6196.
Делят ги само 24 номера. А тези номера са характерни за дадения тип самолет.
Което навежда на мисълта, че самолетите са еднотипни, т.е. останките са на FK.3 "Уитуърт".
За "Фарман" е излишно да се говори. Френските самолети по това време, особено "Фарман", се различават коренно като концепция.
Това, което се вижда на снимката, в никой случай не може да е "Фарман".

Click to see if image is larger

Плененият британски "Уитуърт", вече с български знаци, но със запзен номер на опашката.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Съб 11 Дек 2010, 10:08    Заглавие:  

Ето близък план на вертикалния стабилизатор и номера.

Click to see if image is larger

_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Съб 11 Дек 2010, 10:23    Заглавие:  

Сега чак успях да зацепя. Това е Армстронг ФК.3 "Уитуърт.
Вижте кормилото за посока е извито надясно и се е получило това странно-стърчащо отпред, което ме хвърли в размисъл

_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Stan

Регистриран на: 16 Юли 2009
Мнения: 33

МнениеПуснато на: Съб 11 Дек 2010, 22:32    Заглавие:  

thumbright
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Yunak

Регистриран на: 26 Май 2009
Мнения: 128

МнениеПуснато на: Нед 19 Дек 2010, 22:52    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Гигантският транспортен самолет Месершмит 323 (Messerschmitt Me 323 Gigant) разтоварва военна техника на българско летище (?)
източник - www.lostbulgaria.com

Кое ще да е това летище? Предполагам Божурище?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 20 Дек 2010, 07:53    Заглавие:  

"Гиганти" са кацали на Враждебна. Разказвал ми е приятел, който е живеел като дете до летището и е наблюдавал кацанията. Поради огромните размери и ниска скорост при подхождането, се създавало впечатление, че самолетът просто "виси" във въздуха! Вероятно и снимката е от Враждебна, макар да не изключвам и кацания в Пловдив. Не се вижда нищо от пейзажа, за да се ориентира човек Surprised !
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Yunak

Регистриран на: 26 Май 2009
Мнения: 128

МнениеПуснато на: Пон 20 Дек 2010, 22:24    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Божурище е.. - http://www.lostbulgaria.com/?p=1539
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Чет 23 Дек 2010, 18:14    Заглавие:  

Интересува ме каква е разликата между Bleriot XI,Bleriot XXI, Bleriot-XI-2. Знам, че са с различни двигатели и само толкова.
Ако може снимки на въпросните машини в профил и ракурс. Very Happy

_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 38 от 49 [721 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 36, 37, 38, 39, 40, ..., 47, 48, 49 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0780s ][ Queries: 13 (0.0140s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker