Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 27 Фев 2020, 20:31
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
ЦАРСКИ И ДЪРЖАВНИ КОРАБИ И ЯХТИ - В България и по света
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [9 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 31 Окт 2008, 23:29    Заглавие:  ЦАРСКИ И ДЪРЖАВНИ КОРАБИ И ЯХТИ - В България и по света  

БНТ разпродаде флота си
2007 г.

ПОВЕЧЕ от месец старичка, но в доста прилично състояние моторно-ветроходна яхта чака новия си собственик в гребната база "Бриз" на Варненското езеро.

Плавателният съд с нежното име "Опал" съществено се различава от лъскавите яхти, с които вече j изобилстват пристанищата по Черноморието.

В същото време "Опал" е s окичена със сантимент, с какъвто скъпите морски возила не могат да се похвалят. Занемарената ветроходна яхта е част от "флота" на БНТ. Въпреки че никой досега и дума не е обелвал по въпроса, през годините държавната телевизия е притежавала няколко яхти, като в момента "Опал" е последната от тях

- научи "168 часа". Някои от тях са закупени от самата телевизия, други са придобити в наследство от студията за игрални филми "Екран". Според бивши шефове на БНТ точният им брой се разминава. От Регионалния телевизионен център на БНТ във Варна споделиха, че яхтите са били около десетина. Бившият директор на БНТ Кирил Гоцев заяви, че са били само три.

"Думата "флот" звучи забавно, но по мое време бяха останали само три яхти. Не знам колко са били преди това. Купени са още по времето на Иван Славков, а Опал" е в най-добро състояние от тях", обясни Гоцев.

Самият Иван Славков пък бе категоричен, че яхтите са били само две. "Не знам каква е тази яхта "Опал", такава нямаше по мое време. Може би сегашните шефове са прекръстили някоя, което си е престъпление спрямо културното наследство на България", възмутено коментира Батето. "Още по-голямо престъпление е, че са решили да я продават. Трябваше да отиде в музей", обобщи той.

Така или иначе, преди около два месеца сегашните шефове на БНТ решили

да се отърват от остарелия вече плавателен съд. За целта бил обявен търг. Първоначалната цена била 78 050 лв. без ДДС (или около 94 000 лв.) Кандидати

за тази сума така и не се намерили. При втората обява цената била смъкната с 13хил. лв. Каква е окончателната съдба на яхтата, все още не се знае.

Иначе плавателните съдове станали собственост на БНТ в "златните години на телевизията", които се свързват именно с Иван Славков - по това време все още зет на Тодор Живков. "През 70-те и средата на 80-те БНТ беше институция наред с Държавния съвет на Тато. Колко му беше да си има и яхтен флот

- припомня си бивша служителка на телевизията.

Почти 99% от младите й колеги на "Сан Стефано" 29 днес изобщо и не знаят, че медията им притежава яхти. За едната от тях телевизията броила преди повече от четвърт век 300 хил. долара, разказа самият Иван Славков. На тази цена по това време можело да се купят около 30 апартамента. Дори днес за подобна сума се продават доста луксозни возила. За сравнение –прословутата яхта на Здравко от "Биг брадър" е наполовина поевтина. Сред по-старите кадри на БНТ на ухо се разказват легенди за купоните, които Батето спретвал на луксозните за времето си возила. Сред тях била и прословутата яхта "Тивия", с която Дончо Папазов обиколи света. В средата на 80-те се появила и "Опал", която в момента БНТ се опитва да продаде като последния и вече

ненужен трофей от някогашния си горд яхтен флот. "Опал" пристигна тържествено в телевизионния център във Варна от Полша някъде през 1985-1986 г. Посрещнахме я с голяма радост. Дори и филм за цялото й пътуване до ^v България беше заснет", раз-л каза Христо Тенев от Радиотелевизионен център - Варна. "После съдбата й бе предимно да забавлява чуждестранни туристи във Варна. БНТ имаше около десетина яхти.. Някои се отдаваха под наем за разходки в морето", допълва той. дини по-късно съдбата и на "Опал", и на останалите яхти на телевизията вече не е за зави-ждане. Навремето возилата се използвали и за заснемане на игрални филми, тъй като БНТ и студия "Екран" били основните продуценти (до миналата година и "Опал" официално е била в реквизита на "Екран", б.а.) След 1989 г. производството на български игрални филми замряло за дълго. Така за яхтения флот на държавната телевизия настанали черни години. Морските возила станали жертва на гладните първи години на демокрацията. Някои от тях впоследствие буквално поели към морското дъно.

В периода 1993-1995 г. тогавашният директор на БНТ Хачо Бояджиев се опитвал някак си да "закърпи" положението. "Беше дал част от яхтите на Техникума по океански и морски риболов в Бургас. Така и оттам се грижеха за тях", спомнят си свидетели.

На "Сан Стефано" 29 днес смятат, че Уляна Пръмова е взела разумното решение вместо "Опал" да изгние окончателно, да бъде продадена.

Христо Тенев от РТВЦ-Варна бил натоварен със задачата да води на оглед потенциалните купувачи на "Опал".

Интерес към нея има но поне засега не знам да е вече купена", сподели пред "168 часа" той. Огледа не пропуснал и един от най-големите спецове в яхтения бизнес у нас - шефът на "LZ Яхтинг" Лъчезар Братоев. Именно той закупи преди две години от БНТ крайно окаяната "Тивия" на Дончо Папазов.

"В интерес на истината, яхтата "Опал" не е развалина, каквато беше "Тивия". В приемливо състояние е и при някои други обстоятелства навярно щях да я купя", призна Братоев.

Дали това ще стане и кой ще купи някогашното бижу "Опал", засега е отворен въпрос. С отговора му тъжно ще се затвори поредната ръждясала страница от някогашната "златна история" на БНТ.

„Златният период на БНТ”. Така труженици ветерани определят времето между 1972 и 1982 година - десетилетието, в което начело на националната ни електронна медия стоял Татовият зет Иван Славков. При управлението на Батето били произведени куп хитови предавания и сериали, но се и харчели шокиращи суми. Пари се трошели за стъписващо високи хонорари и комисионни, напоителни банкети и даже за луксозни морски яхти.
През 70-тте и 80-тте години БНТ се обзавела с флот, на който можели да завидят дори милионерите на Запад. Говори се, че телевизията разполагала с десетина плавателни съда-кой от кой по-баровски.
„Първата яхта се казваше „Еол”- на името на гръцкия бог на ветровете. Трябваше да служи за реквизит на филми, но основната й цел си беше морска”, връща лентата назад Иван Славков.
Друга луксозна лодка на телевизията в онези години била легендарната „Тивия”. С него мореплавателят Данчо Папазов и семейството му обиколили света за 777 дни. На БНТ яхтата излязла 300 000 долара.
„Кръстихме я „Тивия” на Ти Ви. Струваше си парите”, разправя Батето. И допълва, че ако не е бил уволнен от телевизията щял да купи още плавателни съдове. Дори и параходи!
В края на 20 и началото на 21 век флотът на БНТ изгни и част от него бе продадена на безценица. До неотдавна се търсеше купувач и на последната телевизионна яхта-моторно-ветроходната „Опал”. Носят се легенди за това как навремето Батето спретвал шеметни празненства на луксозните БНТ корабчета. На борда се леел алкохол в огромни количества, танцували сексапилни девойки.

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 04 Май 2009, 12:21; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 31 Окт 2008, 23:41    Заглавие:  

За Татовата яхта и за "Балкан"-ската журналистика
в.Черно море, 2001 г.

В неделното издание от 14 октомври на "24 часа" на стр. 9 под тиф "Летящи холандци" колегите писаха, че яхтата "Балкан", известна като "гордостта на Тато", може пак да пори вълните. От борда й Симеон Сакскобургготски щял да показва природните прелести на българското Черноморие.
Пред преразказите ние предпочитаме автентичните разкази на свидетели. Защото уважаваме читателите си. Затова ето изповедите на двама души, чиято съдба някак се е случила на фарватера на тази знаменита и злополучна яхта. Те разсейват някои неточности, неистини, непълноти, недомислия и други "не"-та в гореупоменатата статия.
Кап.дал.пл. Никифор Герчев: Разни подмазвачи искаха да кръстят яхтата "Чавдарци", Тато ги отряза
Абсолютно съм убеден, знам със сигурност, че идеята за представителна яхта не беше на Тодор Живков, а на Огнян Дойнов. Огнян Дойнов на една среща във Варна заяви пред генералния директор на СО "Воден транспорт" кап. Йовчев, че имат намерение да вземат една представителна, престижна правителствена яхта, която при посещение на височайши гости в резиденция "Евксиноград" да ги разхожда на кратки плавания край Албена и другите курорти. По този повод беше стъкмен екип от един човек от "Корабоимпекс", един представител на УБО, защото УБО щеше да стопанисва лодката, и моя милост като ветроходец, специалист и навигатор. Ние направихме подробно проучване на яхтостроенето, къде какви съдове се правят, и отчетохме, че парите, които бяха декларирани като таван (800 000 долара), няма да стигнат, лодката нямаше да отговаря на условията за представителност и лукс.
По-нататък в "24 часа" пише, че сега Министерският съвет подготвя яхтата, да може да я раздвижи, да я пуснат на вода. Действително, тя бе разграбена. Системно беше опустошавана в Атия. Пълна безстопанственост. И господата, които са отговаряли и отговарят за лодката, да не се правят на нещипани моми. Нямам идея кои са.
Мисля, че лодката трябваше да се продаде. Още навремето. За да я запазят, както запазиха "Евксиноград". Тя рано или късно щеше да потрябва. В края на краищата една представителност й трябва на тази държава.
Пишат щуротии, че Живков първо нарекъл яхтата "Чавдарци", на партизанската си бригада, бързо обаче я преименувал на по-родолюбивото "Балкан". Това няма нищо общо с истината. Опитаха се ибрикчиите, подмазвачите около Политбюро да я наименуват "Чавдарци". Може да са били и от УБО. Те дадоха указание под това име да се регистрира лодката. За всеки случай обаче се обърнали към Тато и той казал: "Абе, много "чавдарци" станаха в таз държава, бе!" Това го знам сто процента. Така, както знам (от свидетел: бившия директор на Двореца Краси Димитров), че като откриваха Паметника на българо-съветската дружба, когато Тодор Стойчев взел да говори за Съветите и да спряга "другарю Живков" на всяко изречение, Тато рекъл: "Абе, за нищо не ставате, бе! Издавихте хората в Белослав, какво си взел да ми се хвалиш!" Обърнал се и заминал. Така че, мир на праха му, може да е бил всякакъв, но нещата не трябва да се изкривяват. Той не е в дъното на кръщаването на яхтата.
В "24 часа" твърдят, че не ставала за разходки, за съвещания и т.н. Не е вярно. Яхтата е pleasure boat, тя е точно от типа яхти за разходки и за кратки срещи. Ставаше за такива цели. Ето пример.
Когато докараха "Балкан" тук, още нямаше назначен капитан. А предстоеше посещение на Геншер. Вечерта в осем-девет ме извадиха от къщи, Йовчев ме посочил. Казват: утре-вдругиден Петър Младенов ще посреща Геншер в "Евксиноград" и в плана на визитата е включена разходка с яхтата до Албена. Яхтата трябва да се подкара, а екипаж няма. Питам ги кога трябва да отплаваме, не казват. При тях винаги е пълна мъгла, нарочно, разбира се, охраняват видните особи, така и трябва. Нищо не се знае до последния миг. Вечерта огледах лодката, на сутринта взех двама души за моряци - момчета на редовна служба като пазачи в УБО. За механик извиках Божо. Направихме няколко маневри, за да свикнем. На морската гара във Варна пробвах четири-пет приставания, защото трябва да се "снемам" и да приставам... престижно! Отработихме тези неща.
Него ден никой не дойде. Стояхме си на кея на "Евксиноград". И на следващия ден до обед никой не дойде. Взе да ме гони уртикарията. И изведнъж по обяд на кея спира бял фолксваген. Почнаха да вадят от него термоси, запечатани с пломби. Слязоха и двама оркестранти с калъфи за цигулки. Единият отиде на кърмата, другият - на носа, и - ще си настройват инструментите. Като започнаха да отварят калъфите - снайпери! Сглобиха ги и си застанаха по местата. Няма мърдане. След около час-час и половина идват Младенов и Геншер. Рапортувах им. Геншер ме поразпита какъв съм, благодари и потеглихме. До мен застана един полковник от УБО. Яхтата развиваше голяма скорост, морето беше добро, но имаше омара. Тъй като ми бе казано докога трябва да сме се върнали в резиденцията, аз си правех сметката и карах с висока скорост. Другарите говорят на летния мостик и за да не притеснявам разговора, слязох долу (имаше горен и долен пункт за управление на лодката). И изведнъж идва този, полковникът, и натъртва: "Другарят Младенов каза да минем по-близко до Албена, да може Геншер да я види по-добре, защото Германия се интересува от курорта..." и т.н. Аз му обясних, че по-близко не мога, защото видимостта е лоша, плитко е и има много рибарски лодки. Онзи вика: "Слушай какво ти нареждам, щото като се върнем, и ще те уволня!" (не знаеше, че не съм щатният капитан). Аз му се сопнах, че не може да ме уволни, защото не съм в неговото ведомство и че мойта задача е безопасно да извърша прехода до Албена и обратно, и да върна живи и здрави високите гости, така че и с пистолет да ме плаши, нямам намерение да трепя и давя хората. И се качих пак горе.
Това е. А после лодката бездействаше. Пише: "Чести гости били Станко Тодоров и Огнян Дойнов." Няма такива сведения. От Жоро Петров, който беше щатен капитан по-късно, знам, че само няколко официални правителствени делегации са я ползвали.
Не знам какво ще пуска на вода Симеон, за мен написаното е подигравка. А за лошото състояние на "Балкан" са виновни тези, които са я съхранявали. Но има ли нещо днес в България, което от "90 година насам да е съхранявано като хората! Защото конкретно никой за нищо не отговаря. Пълна съсипия. И "Балкан" е само един ярък пример: от представителната яхта на държавата до заводите ни - всичко е на едно дередже.
Иван Георгиев (Зъбата): Не ни трябваше точно такава яхта
Още ме е яд. Това, че когато им давахме акъл каква яхта да изберат, не слушаха, а и после не слушаха. Но най ме е яд, че този съд, когато вече беше национална собственост, го съсипаха. Жестоко ме болеше. Защото ако бяха разбрали, че това не им трябва, можеха да го продадат. Още в началото. Щяха да си вземат парите и да купят онова, което им е нужно.
Защото "Балкан" не беше подходяща за нашите ширини. А те, като видяха, че не им трябва "Балкан", окрадоха я. Стопаните й - УБО, а после и военните в Атия. В началото ги беше срам, че и бързаха, защото Караманлис качил Тодор Живков на яхта, пък сега той щял да идва у нас. Видяла жабата, че подковават вола...
Но аз избързвам. Извикаха ме като специалист, да им отварям очите каква яхта да вземат, защото да се гледа само по журналите, не е работа. Ама не слушат. "Балкан" не беше подходяща за Черно море. Тук вълната е гъста и къса. Излизаш на кротко, гладко море, а след малко обръща вятърът и почва ситно да те друса, трябва да си с бандаж, ще се изсипеш инак. То затова се нарича Черно това море. И вместо удоволствие, то става давай да се спасяваме. А когато имаш голяма скорост, тресе ужасно. "Балкан" развиваше 22 възла, излишно много. За две минути ще ти сплете червата. А имаше една италианска фирма, която правеше малки корабчета, като "Калиакра"-та на ОСО-то, само с един двигател, дава възможност за по-просторни салони, скоростта е достатъчна (16 - 17 възла) и по-плавно се намалява и усилва.
Но в началото обиколихме всички ривиери и навсякъде знаеха, че България ще купува яхта втора ръка. Откъде знаеха!? Обръщали сме колата, с която пътуваме, да я инспектираме за микрофони, говорехме само по градинки и в капанчета. Но знаеха. И в Ливорно, където в крайна сметка решихме да строим яхтата, също знаеха. Страхотна фирма, прапрадядото (капитан) ремонтирал клипери, защото останал без крак, издълбал 12 мили канал навътре да ги провлачва до доковете. По онова време! Занаят, предаван от поколение на поколение. Нито една стачка в историята на завода. По времето, когато строяхме яхтата, профсъюзите настояха членовете им да протестират два часа. Седнаха работниците на полянката, хапнаха, пийнаха, но след работното време си доработиха двата часа! Бях изумен.
Нямаше нужда този звяр да има три V-образни двигателя на "Дженеръл моутърс" по 1000 к.с. всеки, бързооборотни, ат! Това иска суперинтелигентно отношение към цялата лодка, иска много добри специалисти, на които, за да ги задължиш да правят това, трябва добре да са платени, за да се грижат като за свое. А те не бяха. Обещаваха им апартаменти, нищо не взеха. Седем механици се смениха за една година. Капитаните ги броих до четвъртия. Първият беше Николай Николов от кометите (макар че по документи италианците пуснаха да я връща в България Светльо Тенев - на Николай му отраднаха хюмнетката с всички кетапи, а те и без това не бяха достатъчни), после минаха на дежурство - капитани на разположение. И повечето не бяха "чак". Там имаше голямо табло и капитанът трябваше да знае, че една светлинка на него да примигва, не трябва да тръгва - значи някой уред не е таман. Аз съм отказвал да тръгна веднага, защото са ми трябвали поне два часа да проверя всичко, например дали е налято достатъно гориво.
Яхтата се строи в Ливорно два месеца и половина, излезе на мореходни изпитвания на часа, бяха минали всички сертификати на минутата. Броихме два милиона долара.
Яхтата никога не е била вписвана ни в БКР, ни в ДИК. В началото не беше "Балкан", казваше се "Чавдарци". С такъв надпис излезе от корабостроителницата в Ливорно, аз подбирах шрифта. Надпис със стикер на онова време! Пристигаме в Мраморно море, свързваме се с Йовчев, генералния директор на "Воден транспорт", и той казва: "вижте какво, яхтата няма да влезе в България с името "Чавдарци"! Правете-струвайте, прекръстете я "Балкан"! Брех, ами сега! Вече сме взели контрола, не можем на кей да вършим тая работа, само на котва. И решихме да влезем под Емине към "Елените". На лодбалката пускаме каиши, правим беседка, аз правя шаблоните на кирилица - "Балкан", и четката играе. Посред нощ, с две лампи.
И големият кодош: къде-къде да влезем, хайде в Несебър! И точно на входния фар свърши горивото! Тъкмо сме го минали и сме засилени към кея в 2,30 ч. през нощта. Накрая Светльо скочи с едно хвъргало във водата, доплава до пристана, изтегли едно въже и се вързахме. И идва веднага една кола на КАТ. С една количка, пълна с туби по 20 литра, са мъкнали, да запалим поне единия двигател. Накрая не им и платиха на хората.
Не е вярно, че са я ползвали най-вече Станко Тодоров и Огнян Дойнов. Ползваха я синчетата и лекетата на ЦК-то, цяло лято се връткаха по нея с "панделките" си. Сериозни хора не се качваха. Тодор Живков нито веднъж не е стъпвал на борда, само веднъж я огледа от кея.
Голямото разграбване беше, когато взеха моряци от граничните да служат на нея, едни хайти от Созопол. Бардак, събрали вътре всички проститутки на Варна, тъпчат с токчета и налчета, одраскали тиковото дърво. А на тази яхта се ходеше с бели хавлиени чорапи, както навсякъде (само за държавните глави се прави изключение). На всички правителствени яхти по света на кърмата има знак: мъжка и дамска обувка с ток - зачеркнати. Като видях хардауша, направо ми се доплака. Осрана работа. В скалдовете на БМФ имаше резерв за сервизите: като се счупи чашка, да я подменим. Още при първата подмяна беше установено, че са изчезнали всички сервизи.
Огромна зала за 18 души, отделна за по двама, за един, кубрикът беше за четирима души, разкошен. Имаше откъде да минават сервитьорите. Суперлукс.
Суперяхтите са имот, който иска суперподготвен екипаж, суперотношение.
И ако сега са решили да ремонтират "Балкан", нека питат мен. Всичко е минало през ръцете и през сърцето ми. Няма кой да им даде по-добър акъл как да се постъпи инженерно-технически. Пари не искам. Друг тип яхта трябва. Няма нужда да гониш Михаля из морето като луд тийнейджър. Все едно да се тресеш в една дискотека до припадък.
ГЕОРГИ ВЕНИН
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 01 Ное 2008, 09:07    Заглавие:  

Цитат:
Друга луксозна лодка на телевизията в онези години била легендарната „Тивия”. С него мореплавателят Данчо Папазов и семейството му обиколили света за 777 дни.


Какво е обиколил Дончо? Laughing Че изяде планктона на световния океан, това всички го знаем! Wink

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 04 Ное 2008, 13:31    Заглавие:  

Пазят в тайна бижуто на Тато

Легендарната яхта на Тодор Живков се обви в пълна мистерия, след като моторницата потъна още при първия опит да бъде пусната на вода. Остава тайна къде ще зимува "Балкан", установи "Стандарт". Нейният собственик - русенската фирма "Дунав турс", предпочита да не оповестява мястото, където пази яхтата на Тато.
Моторницата "Балкан" бе продадена на търг с явно наддаване за 700 хил. лева с ДДС през март миналата година. Русенската "Дунав турс" се конкурира с "Капман консултинг" ЕООД, за да притежава уникалната 27-метрова лодка. Първоначалната идея на новия собственик беше да направи основен ремонт на плаващия дворец и да го отдава под наем само на ВИП туристи за средиземноморски и други круизи.
Преди да стане собственост на "Дунав турс", легендарната лодка стоя на сух док във военноморската база "Атия" край Бургас 8 години. А държавата плащаше по близо 7 бона годишно на гардове да я пазят.
Яхтата е построена през 1981 г. в италианския град Пиза. Тя е заръчана от Политбюро под името "Чавдарци". По-късно обаче на път за България държавниците ни решили, че ще променят името й. Това станало в един от заливите. Там именно на кърмата на лодката е сложен надписът на български "Балкан". Яхтата е плавала само 700 часа. Грубите сметки показват, че тя е била на вода едва 29 дни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 25 Май 2009, 21:09    Заглавие:  

Продадоха на търг яхта на Тито за 150 000 долара
BLITZ - 23 Май 04:37
Властите в хърватския град Риека купиха на търг в петък легендарната яхта “Чайка” на бившия югославски президент Йосип Броз Тито за 150 000 долара, съобщи белградската информационна агенция “Бета”.
Предложението на властите бе единственото на търга. Планира се яхтата да бъде проборудвана като музей. “Чайка е построена през 1938 г. в италианския град Генуа. Дълга е 116,7 метра и иима водоизместимост 1 930 тона. Използвана е като товарен кораб, като е известно, че най-често е служила за превоз на банани. През Втората Световна война е потопена от германците, а след края на войната е извадена и оборудвана за нуждите на комунистическия вожд. След смъртта на Тито през 1980 г. до края на 90-те години на ХХ век “Чайка“ престоя в черногорско пристанище, като през това време оборудването й стана напълно негодно за употреба или бе разграбено. През 2001 г. тогавашните собственици, властите в Сърбия и Черна гора, я продадоха на компанията “Placid Sea“, собственост на гърцкия корабен магнат от американски произход Джон Пол Папаниколау. Корабът бе изтеглен от пристанището в Риека и закаран за консервация. През 2006 г. хърватското министерство на културата го обяви за културно наследство, след което предупреди собственика му да го приведе в съответното състояние. Папаниколау не реагира на предупрежденията, затова министерството предложи на управата на Риека да поеме грижата за яхтата. През 2007 г. за поддръжката й бяха отпуснати 68 000 евро, а в съда бе предявен иск за конфискуване на имуществото на “Placid Sea“, която не е осигурила необходимата “грижа“. Папаниколау се опита да оспори конфискуването на “Чайка“, но не успя. Вероятно той ще се опита да оспори и вчерашния търг. Тито е направил с яхтата безброй морски пътувания и приемаше на нея мнозина световни политици. Яхтата и досега бе предмет на интерес от редица бизнесмени, които желаеха да я използват за свои цели, в това число и за организиране на екскурзии.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 25 Май 2009, 21:10    Заглавие:  

Мисля, че тази новина тук е по-вярна. Чувал съм, че се казва "Галеб" - гълъб, а не чайка...

Риека купи луксозния кораб на Тито "Галеб"

Пристанище Риека стана новият собственик на луксозния кораб на Йосип Броз Тито "Галеб" ("Гълъб"), за който плати на търг 150 000 долара, съобщава сръбското радио Б92. Градските власти на хърватския град направиха единствената оферта за закупуване на кораба, собственост на либерийската фирма "Плесид си" на гръцкия корабен магнат Джон Пол Папаниколау.

"Галеб" бе оценен на 275 194 долара, а за най-ниска приемлива оферта е приета тази за 150 000, която е направил град Риека. Корабът е дълъг 116,7 и висок 8,75 метра, изграден е през 1938 г. като товарен кораб.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 22 Юни 2009, 15:06    Заглавие:  

Яхтата на Тато ще разхожда филмови звезди
в."Народно дело"

Бившата яхта на Тодор Живков „Балкан“ ще вози филмови звезди и богаташи по Френската Ривиера. Собствениците от „Дунав турс“, част от „Индустриален холдинг България“, планират скоро 27-метровият плавателен съд да се отправи към Кан, съобщи изпълнителният директор на холдинга Данета Желева.
„Балкан“ вече е пусната на вода след изключително скъп ремонт в Турция. Той приключва и следващия месец ще премине ходови изпитания. „Или ще бъде чартирана, или ще бъде придвижена в някой район с добри възможности“, посочи Желева. В момента яхтата се намира в Истанбул.
2 милиона евро струва ремонтът. Плавателният съд е направен почти наново. Рехабилитацията бе невъзможна дори в корабостроителницата „Булярд“. „Надяваме да запазим името „Балкан“ и в бъдеще, защото яхтата има история, която е интересна за всички. „Дунав турс“ е корабособственик, който е известен по реката, но има богат опит в обслужването на туристи. Ние вече повече плаваме под български флаг. Корабите носят имена на български градове. Защо и „Балкан“ да остане така“, коментира Желева.
Скоро „Балкан“ ще бъде представен на туроператори на френско изложение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7335
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 04 Яну 2011, 00:17    Заглавие:  

Тито, Тато - в тая тема само тоталитарни безвкусни лодки се виждат (е, хайде, споменава се там за ОПАЛ и ТИВИЯ)...
Шегичка, разбира се. Но ето нещо по-класно - руски императорски яхти. Не бях предполагал дори, че са толкова много:

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 11 Фев 2011, 19:12    Заглавие:  

30 млн. евро - новата яхта за Медведев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [9 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0833s ][ Queries: 14 (0.0051s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker