Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Американските военни бази в Германия: какво се знае за тях? · Припомняме 13.12.2017.БОРИСОВ : 98-99 процента от бюджета за техника в отбраната през годините отива за авиацията · Макрон: Съвременният капитализъм е деградирал · НАСА разследва първото космическо престъпление · Зад пожарите в Амазония стои световният апетит за бразилско говеждо и бразилска соя · Борис Джонсън лобира против Кристалина Георгиева ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 25 Авг 2019, 07:49
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Ледоразбивач в екваториални води?
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Автор Съобщение
b0b0

Регистриран на: 09 Мар 2007
Мнения: 81

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2011, 20:27    Заглавие:  Ледоразбивач в екваториални води?  

Гледам в момента "Стани богат" и смисълът на въпроса беше: с какъв плавателен съд не може да се стигне от Мурманск до Рио де Жанейро - шхуна, ветроходна яхта, атомен ледоразбивач и подводница. Правилният отговор - ледоразбивачът.

Логиката на водещия бе, че ледоразбивачът нямало да може да се охлажда в топлите води на юг. Сторими се странно, наистина ли е така?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2011, 20:43    Заглавие:  

Аз също го гледах и не разбрах много логиката. По-точно разбрах я - заради значително по-топлите води около екватора, температурата на задбордната вода е значително по-висока от полярната, от което охлаждането на реактора няма да е ...как да кажа, пълноценно. Но тогава следва да запитаме, атомните подводници ако плават в надводно положение в същия район, няма да се охлаждат или от там минават само в подводно положение...... Не ми се вярва. Нещо куца ама какво ???
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7171
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2011, 20:47    Заглавие:  

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
"Ето за това тази игра е толкова велика!"
А за сериозната разлика между шхуните и ветроходните яхти да не говорим...

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2011, 20:54    Заглавие:  

Такаааа, след каратко запитване до "чичо Гого" (Гугъл), излезе това ...

Атомный лихтеровоз-контейнеровоз «Севморпуть»
Уникальный атомный транспорт

Это грузовое судно с ядерной энергетической установкой было не первым, но на сегодня оно остается единственным на Земле действующим атомным транспортом. Отчасти предшественник «Севморпути» атомное грузопассажирское судно «Саванна», давно переоборудовано американцами в музей. По причине экономической неэффективности статус ядерного транспорта утратил и немецкий грузовоз «Отто Ган».



Первые годы эксплуатации атомного лихтеровоза-контейнеровоза на международных линиях Одесса – Вьетнам – Владивосток, Владивосток – КНДР и других показали, что «Севморпуть» может работать в любом районе мирового океана, причем, инспекционные проверки судна иностранными администрациями на соответствие требованиям безопасности Кода IMO неизменно завершались положительными заключениями. Но основная деятельность атомного транспорта проходила в районе плавания, имя которого он носит. Несколько лет уникальное судно успешно обеспечивало грузоперевозки на ведущей трассе Северного морского пути Мурманск – Дудинка – Мурманск, заменяя на грузоперевозках данного направления 2-3 специализированных сухогруза.

Click to see if image is larger

Толкова по великата игра............

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Мар 2011, 22:34    Заглавие:  

Железни сте, момчета! Тъкмо мислех да оплюя случката, ама гледам, че вече сте ме изпреварили.
Моят риторичен въпрос по повода е следния: как американски, руски или японски ледоразбивач ще стигне до водите на Антарктида, при положение, че ще трябва да премине през екваториални води? Отговорът по логиката на играта е, че не, няма да може. Тогава американските, руските или японски ледоразбивачи, които са в Антарктическия океан, явно са построени на място, за да са там... Rolling Eyes

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind

Последната промяна е направена от Принц Ойген на Чет 17 Мар 2011, 10:57; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Жоро


Регистриран на: 03 Май 2009
Мнения: 434
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2011, 08:36    Заглавие:  

Има ли начин да поискаме отговор от Ники Кънчев, след горе изложените мнения?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2011, 18:13    Заглавие:  

В Гугъла изписват следния адрес за контакти:
ОЛД СКУЛ ЕООД
1618 София
ул.Коломан 1
e:stanibogat@oldschool.bg

В допълнение на публикуваното от Sea Dog:
Търговски атомни кораби на три други държави са кръстоствали моретата:
САЩ - N/S"Savannah"
Click to see if image is larger
Германия, Otto Hahn
Click to see if image is larger
Япония, N/S Mutsu
Click to see if image is larger

Тия кораби не пътуваха ли из Световния океан? Но най-вероятно на застаряващия водещ със боядисаната коса тия факти не му са известни! Ама какво да очакваш от човек, за когото морето е само ходене на плаж. Ех, защо не си седя в Червен бряг.........та в кръчмата да ги разтягаш тия локуми?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
polaris


Регистриран на: 08 Фев 2007
Мнения: 208

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2011, 18:57    Заглавие:  

Причината е, че охладителната система на реактора е направена така, че да работи само в много студен климат, това бяха последните думи на водещия, по памет. Конструкторите са решили да се възползват от студения климат, за да охлаждат по-лесно водата в системите, реактора, което както за съжаление виждаме е много тънко място.
Ето какво намерих за руските ледоразбивачи клас "Арктика": These ships must cruise in cold water, in order to cool their reactors. As a result, they cannot pass through the tropics to undertake voyages in the Southern Hemisphere.
От тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear-powered_icebreaker#Lenin_class
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
b0b0

Регистриран на: 09 Мар 2007
Мнения: 81

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2011, 20:23    Заглавие:  

Ама чак да генирализираме за всички ледоразбивачи... все пак, не ми се струва чист и въпросът и отговорът.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
polaris


Регистриран на: 08 Фев 2007
Мнения: 208

МнениеПуснато на: Чет 17 Мар 2011, 20:41    Заглавие:  

b0b0 написа:
Ама чак да генирализираме за всички ледоразбивачи... все пак, не ми се струва чист и въпросът и отговорът.

Така е, вероятно въпроса важи само за този клас ледоразбивачи, с този тип реактори.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 19 Мар 2011, 14:47    Заглавие:  

b0b0 написа:
...не ми се струва чист и въпросът и отговорът.

Ми то това важи с пълна сила и за два от другите възможни отговора - шхуна и ветроходна яхта.

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0633s ][ Queries: 13 (0.0035s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker