Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Несметно съкровище: Започна операцията по изваждането на руския крайцер със злато за над 130 милиарда долара на борда (ВИДЕО · ПАН.БГ - БЕЗ КОМЕНТАР : ВСЕОБЩА ЕВТАНАЗИЯ НА БЪЛГАРИЯ · Военнослужещи от Сухопътните войски участват в националното военноморско учение Бриз - 2018 · Владимир Жириновски иска да съди Европа за 1 трлн. евро · Тръмп: Някои предпочитат война с Русия · Президентът Румен Радев ще посети авиобаза Граф Игнатиево ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 19 Юли 2018, 02:18
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАН АРЧАР
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [6 Мнения]  
Автор Съобщение
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 21 Мар 2007, 12:13    Заглавие:  ПРИСТАН АРЧАР  

Село Арчар (Акчар), десен бряг, км 770,4

Село Арчар е разположено на двата бряга на р. Арчар, при нейното вливане в Дунава, и отстои на 2 км източно от пътническото пристанище. Селището е наследник на процъфтяващия римски град Рациария, останките от който са на 2 км западно от селото. Рациария възникнала през II в. като постоянна станция на римската дунавска флотилия. Името u произлиза от „ратис”, което значи кораб, съд. От античния град започнал важен път през Найсос (Ниш) за Адриатика. По време на император Аврелиан Рациария станала главен град на провинцията Дакия Рипензис (крайбрежна Дакия). Подобно на Сердика, Пауталия и Ескус, към името на Рациария било добавено Улпия - фамилното име на император Траян Август. Летописците отбелязват, че улпия Рациария е богат и многолюден град. Златарските му изделия били прочути в цялата Римска империя. През 586 г. те отново го разрушили, този път завинаги. За някогашната слава на града напомнят архиологическите находки, между които гробът на знатна девойка със златни накити - верижка за коса, гривни и пръстени.
Арчарското блато бе пресушено преди около 50 години. Източно от селото са българските острови Довлек, Скомля, Добрина, Скомен и румънският Петрич (Петришул).

======================================================================

Снимки от екип на сп.”Клуб ОКЕАН” от февруари 2007 г. Пристан Арчар, използван до средата на 90-те години на миналия век.

Click to see if image is larger

Лодки от близкото до Арчар село Симеоново.
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от brr на Сря 21 Мар 2007, 13:56; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 21 Мар 2007, 13:58    Заглавие:  

Това е бившата сграда на пристанището:

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 21 Мар 2007, 14:05    Заглавие:  

Изглед от пристан Арчар към Румъния

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

На тази снимка по дърветата се забелязва нивото на наводнението миналата година:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Пет 23 Мар 2007, 20:38    Заглавие:  

Село Арчар се намира на 27 км югоизточно от Видин. Населението е около 3 000 души. Към селото има изоставено пристанище на река Дунав, което последно е използвано под аренда през 1992 г.

Село Арчар (Акчар), десен бряг, км 770,4

Click to see if image is larger

Село Арчар е разположено на двата бряга на р. Арчар, при нейното вливане в Дунава, и отстои на 2 км източно от пътническото пристанище. Селището е наследник на процъфтелия римски град Рациария, останките от който са на 2 км западно от селото. Рациария възникнала през II в. като постоянна станция на римската дунавска флотилия. Името й произлиза от "ратис", което значи кораб, съд. От античния град започвал важен път през Найсос (Ниш) за Адриатика. По времето на император Аврелиан Рациария станала главен град на провинция Дакия Рипензис (крайбрежна Дакия). Подобно на Сердика, Пауталия и Ескус, към името Рациария било добавено Улпия - фамилното име на император Траян Август. Летописците отбелязват, че Улпия Рациария е богат и многолюден град. Златарските му изделия били прочути в цялата Римска империя. През 447 г. хуните го разрушили, но бил бързо възстановен. През 586 г. те отново го разрушили, този път завинаги. За някогашната слава на града напомнят археологическите находки, между които гробът на знатна девойка със златни накити - верижка за коса, гривни и пръстени. Източно от селото са българските острови Довлек, Скомля, Добрина, Скомен и румънския Петрич (Петришул).



Арчар е бивша столица на римска област. В ранните векове селището се е казвало Рациария. Римското селище е възникнало през І век. През ІІ-ІІІ век става богат град с пристанище, грънчарски и златарски център, скулптурно ателие, занаяти. намерени са останки от амфитеатър и две бронзови театрални маски. През 1981-1991 г. са правени разкопки от българо-италиански екип, по договор между БАН и катедрата по стара история в Болоня. След 1991 г. пари за разкопки няма и тук нахлуват иманярите. От музея във Видин казват, че инвазията с тракторите е започнала през 2001-ва година. На места останките са с дълбочина до няколко метра и златотърсачите са прибегнали до булдозери. Изринатото се разстила от машината и всяка педя се проверява с металотърсачи.

Новини
Опит за незаконно зареждане на гориво предотвратиха видински гранични полицаи съвместно с колегите им от Митница - Видин. Информация на НСГП.
В понеделник гранично-полицейски наряд забелязал, че към пристанище Арчар се приближава автоцистерна. В това време там бил акостирал моторният кораб "Христо Ботев". След сигнала към мястото незабавно е изпратена оперативно-издирвателна група от РГС - Видин. Установено е, че от цистерната на кораба се прехвърля гориво.
За инцидента са уведомени митническите власти. При проверката е констатиран опит за незаконно зареждане на гориво на неопределено за целта място и без необходимото митническо разрешение.
Н пристанището в Лом корабът декларирал към 4 тона гориво. При замерванията на пристанище Арчар е разкрито, че горивото е около 10 тона.
На капитана на плавателния съд и на собственика му - присъствал на преточването на горивото - са съставени актове за митническо нарушение.
----------------------------------------------------------------------------------

На 12 март 2001 г. край пристанище в Арчар е задържан корабът "Христо Ботев". Собственикът Александър Стамболийски и капитанът Ботьо Ганчев са уличени в контрабанда за около 350 000 лв. В момента на задържането се източвала нафта в цистерна. Обяснението на уличените е, че

в 4 сутрина се правели ремонти на кораба

и трябвало да се източи нафтата. Според Костов и в този случай няма улики за контрабанда. И да е имало, от митница Видин добре са ги прикрили, твърди той. Корабът има документ за 86 т гориво, което трябвало да разтовари на сръбското пристанище Прахово. Костов твърди, че не знае дали горивото е разтоварено. На 12 март корабът се върнал във Видин. Митничар, чието име Костов не казва, написал в документите, че в кораба има 4,5 т гориво. След като в митницата прикриват нещата не можела прокуратурата да докаже, че има преточване от кораба в цистерната. Митничар е измерил горивото и е сложил печат, казва прокурорът, който е прекратил полицейското дознание. Това обаче е

второ задържане на "Христо Ботев"

И в двата случая наблюдаващ е бил същият прокурор и те са прекратени на ниво дознание. Пак Костов спрял и дело 309 от 1998 г. срещу Агим Салии и Адрияна Радован от Хърватска за контрабанда на наркотици. Костов заяви, че когато това дело дошло при него, той имал само 2 г. стаж като прокурор. Затова изпълнил препоръката на НСС делото да се прекрати. Ето защо във Видин и в региона осъдени за контрабанда няма. Просто районният прокурор прекратява дознанията, защото винаги му липсват доказателства.
06.06.2001
----------------------------------------------------------------------------------
Спряха контрабанда на 78 т нафта от кораб
Горивото е преточвано на пристанището на с. Арчар в цистерна на българо-сръбската фирма “Булкат 98”

Полицията във Видин осуети контрабанда на 78 т нафта на пристанището на село Арчар. Полицаите са получили сигнал, че неизвестни преточват гориво от кораб в автоцистерна "Мерцедес" с видинска регистрация. На пристанището е акостирал моторният кораб "Христо Ботев". Плавателният съд и цистерната са били свързани с шланг и така са преточени 78 тона. Корабът е собственост на видинската фирма "Булкат 98". Вероятно целта на източването е препродажба на горивото. То е купено от терминали без акцизи и ДДС. Срещу собственика е образувано митническо дознание по чл. 242 от НК. Осемте души екипаж на възраст от 30 до 50 години и шофьорът на цистерната са задържани за изясняване на случая. До вчера следобед срещу тях не беше издадено прокурорско постановление за арест. Фирмата е смесена между български и сръбски гражданин - Йерелич Боголюб и Александър Крайнянов. Управител и представител на фирмата е сръбският гражданин. По неофициални данни дизеловото гориво е натоварено от терминал на турската фирма "Текстил санай", собственост на Фуат Гювен. Горивото е заредено за нужди на кораба. Той официално извършва плаване до сръбското пристанище Прахово. От продажбата на контрабандно гориво на вътрешния пазар печалбата е веднъж от спестените пари от неплащането на акциз и ДДС и след това от продажбата на горивото в страната по цени на вътрешния пазар. Чистата печалба на тон гориво е от 150 до 200 процента. Моторният кораб "Христо Ботев" е заловен да източва гориво и през май 2000 г. в района на видинската петролна фирма "Фанти Г". От митницата вчера отказаха информация, като обясниха, че случаят е изцяло полицейски.
Първолета Цветкова

Информацията е от в.Стандарт и в.Новинар, journey.bg, както и от сайта http://yc-portruse.hit.bg/dunav1txt.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Чет 16 Юни 2011, 21:21    Заглавие:  

brr написа:
Това е бившата сграда на пристанището:

Click to see if image is larger


Тази сграда вече я няма. Останала е само 1 метър колона от нея. Циганите са посегнали и на нея, и на кнехтовете и на всичко що е желязо на пристана. Само за 3 години са му е... мамата.
Днес го видях с очите си. Трагедия. Снимки по-късно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Сря 29 Юни 2011, 19:45    Заглавие:  

С голямо съжаление:

Arrow Циганите видяха сметката на пристанище Арчар
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [6 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0825s ][ Queries: 13 (0.0042s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker