Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Как възстановихме честването на празника на Карловския гарнизон? · Румънският премиер се кандидатира за президент · Тръмп обмисля как да накаже Ердоган · Поставили фалшива бомба срещу Путин · Карловските запасни по пътя на Стремци през Балканската война · България е основна пречка за "Южен поток", не е сигурен партньор! ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 24 Jul 2019, 10:44
All times are UTC + 2
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Трагедията в Македония - случаят "Илинден"
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 7 of 7 [97 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Mon 28 Feb 2011, 10:13    Post subject:  

Започвам от критериите....НАШ ЧОВЕК...а какъв капитан е и какъв опит има? Гладен бил и му е нужен тоя поминък. А дали може да го практикува? Дали е достатъчно подготвен?
Навремето имах проблем като капитан на учебния кораб...не съм имал достатъчно плавателен стаж...(пак опряхме до критерии)
А колкото до адекватното заплащане - това е проблема и точно той е в основата......И точно в развитието на грешките е проблема. Грешка е младок без достатъчно проплавани часове, години и т.н. да вземе в свои ръце живота на нищо неподозиращи пътници.
Нима ще оспорим, че да превозваш пътници трябва да си малко по-опитен от другите? Или това няма значение?
Съжалявам, че по тоя начин засягам интересите на ваканционните капитани, но смятам, че с това не трябва да се шегуваме и е много сериозен въпрос. И това, че не са ставали произшествия не означава, че трябва да сме спокойни!
Не е достатъчно да имаш 20 БРТ и да управляваш лодка (корабче) с туристи. Карай си твоята лодка, прави си удоволствието с приятели, но да поемаш отговорност за пътници е почти безумие (безумие на тоя дето разрешава това)
Така поставен въпроса не е ли достатъчно да се замислим за критериите, които да се прилагат при определяне кой и кога да може да изпълнява тая дейност?
И накрая, всички сме ГОЛЕМИ КАПИТАНИ докато не ни дойде до главата такъв случай........и започнем да търсим вината някъде другаде.........
Моето мнение си е за мен, но ми се струва, че трябва да се замислят повече хора в тая насока и затова пиша. Грешка ли е, че поставям така въпроса? Трябва ли да чакам да има потърпевши, че да ги питам дали съм прав?

Колкото до опита...човек се учи не само от собствените си грешки, а е добре да разбере и опознае всеки случай.
Разбрал съм, че добрия капитан не е тоя, който може да излезе от всяка трудна ситуация, а тоя, който предвижда ситуациите и прави така, че да не изпада в трудна ситуация. Това му помага и когато изпадне и в непредвидена такава....
Опита не се състои в големи аварии и поражения...
Затова има добри, посредствени и лоши капитани....

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Mon 28 Feb 2011, 11:18    Post subject:  

Имам усещането, че си пиша с двама човека.............


Quote:
Започвам от критериите....НАШ ЧОВЕК...а какъв капитан е и какъв опит има? Гладен бил и му е нужен тоя поминък. А дали може да го практикува? Дали е достатъчно подготвен?
Навремето имах проблем като капитан на учебния кораб...не съм имал достатъчно плавателен стаж...(пак опряхме до критерии)


Къде видяхте определяне по метода "наш човек" ??? Къде ???
Това, че вие на времето сте имали проблем от подобен характер, не ви дава право да поставяте всички под един знаменател. Още повече, след като не познавате реалната ситуация !!
Критериите за заемане на определена длъжност, на плавателно средство с определени характеристики е описано в наредба (знаете коя), и свободните съчинения по темата са безмислени. Няма "наш", няма "ваш" - или отговаряш на изискванията или не.

Quote:
А колкото до адекватното заплащане - това е проблема и точно той е в основата......


Quote:
Пак до заплата опряхме....точно това няма да ни оправи


Последно, кое от двете е вярно ???

Quote:
Грешка е младок без достатъчно проплавани часове, години и т.н. да вземе в свои ръце живота на нищо неподозиращи пътници.
Нима ще оспорим, че да превозваш пътници трябва да си малко по-опитен от другите? Или това няма значение?


Има значение, но си има и правоспособност, според която имаш право или нямаш право да возиш пътници. Останалото е морална дилема, която е несъвместима както с нормативната база, така и с "изкарването на насъщния".

Quote:
Съжалявам, че по тоя начин засягам интересите на ваканционните капитани, но смятам, че с това не трябва да се шегуваме и е много сериозен въпрос.

Не е достатъчно да имаш 20 БРТ и да управляваш лодка (корабче) с туристи.


Нищо не засягате, защото по същество нищо не казвате.
За 20 брт. - според разпоредбите на МА е достатъчно, ако качваш до 10 човека. А корабчета с този тонаж трудно ще ги претовариш. В случай, че това все пак става - проблема е административен - разрешение и контрол.
За превоз на хора над 12 човека, се искат други документи, за които се иска определен стаж и правоспособност, които мога да извадя по надлежния ред и на 25 години - това прави ли ме по-малко подготвен, от трети или втори пом. кап. на големите кораби (за нуждите на сезонния превоз Варна - Галата, разбира се) ??

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Mon 28 Feb 2011, 12:01    Post subject:  

Quote:
Критериите за заемане на определена длъжност, на плавателно средство с определени характеристики е описано в наредба (знаете коя), и свободните съчинения по темата са безмислени. Няма "наш", няма "ваш" - или отговаряш на изискванията или не.

Точно това имам предвид де...точно тия критерии...
Quote:
Това, че вие на времето сте имали проблем от подобен характер, не ви дава право да поставяте всички под един знаменател. Още повече, след като не познавате реалната ситуация !!

Много добре съм запознат...поне такава ми е работата...и виждам дори отстъпления в изискванията...
Quote:
Цитат:
А колкото до адекватното заплащане - това е проблема и точно той е в основата......


Цитат:
Пак до заплата опряхме....точно това няма да ни оправи

Не си разбрал...проблема ни е в заплащането, той е в основата, но това няма да оправи нещата...може би не съм се изразил правилно...
Quote:
За превоз на хора над 12 човека, се искат други документи, за които се иска определен стаж и правоспособност, които мога да извадя по надлежния ред и на 25 години - това прави ли ме по-малко подготвен, от трети или втори пом. кап. на големите кораби (за нуждите на сезонния превоз Варна - Галата, разбира се) ??

Прави те, разбира се, след като не си практикувал занаята...а това може и с изпит да се провери...
Всъщност не се заяждам, а търся причините за произшествието. За мен са само субективни. Като се почне от "дострояването" на надстройката, претоварването с пътници, неадекватното поведение в ситуацията от капитана и задълженията на наблюдаващия орган за безопасността на това начинание. Дори нямам предвид какво е по нашето черноморие....

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vh1


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1805
Location: Русе

PostPosted: Tue 05 Jul 2011, 10:27    Post subject:  

Не знам какво да кажа....мен ми се струва много малко!
Та това са 15 невинни хора!
Quote:
"Според съда Сотир Филевски не се придържал към наредбите за корабоплаването и лекомислено сметнал, че няма опасност като качва на борда на кораба над 50-те български туристи. "

Тук разковничето е "лекомислено".
При такава работа нямаш право да си лекомислен!!!!!!
И още...лекиомислие проявява само неподготвения...мога да кажа незнаещия....или както му казваме "лабавия капитан".............

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 05 Jul 2011, 17:13    Post subject:  

Arrow Минимални присъди за трагедията на кораба “Илинден“
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 06 Apr 2012, 13:57    Post subject:  

Arrow Потвърдиха присъдите по делото „Илинден"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 12 Nov 2012, 10:06    Post subject:  

Arrow Роднините на загиналите на “Илинден” са завели иск от 10.5 млн. лв.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 7 of 7 [97 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Общи приказки
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0858s ][ Queries: 13 (0.0097s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker