В момента е: Вто 19 Фев 2019, 02:28 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Сбогом Boeing 757
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 1 [5 Мнения] |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
Fox Mulder
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3301 Местожителство: София/Димитровград |
Ще си позволя да копирам едно мнение на Св. Скромни от dir.bg:
Снимки от събитието: http://www.airliners.net/open.file/702358/L http://www.airliners.net/open.file/702239/L http://www.airliners.net/open.file/702161/L _________________ In My Humble Opinion ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
frodo
Гост |
Mnogo jalko......................... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Гост
Гост |
Аа-а... 757! Запознах се с тази машина, когато през септември 1984 г. летях от Гатуик до Ираклио в Крит. Конкретният самолет беше G-MONA -- същият, който пиаровете на авиокомпания Монарк бяха държали да бъде доставен с кацане в Лутън в 07:57 ч. на 07.05.84 г. Наскоро бях пътувал с Ту-154 на Балкан и по време на дългичкия полет можех да правя сравнения между двата недотам различни по предназначение самолета, всяко от които излизаше изцяло и подчертано в полза на американската машина. Удобство, шум, дизайн, устойчивост на полета, скороподемност... Колко далеч извън възможното за периода бе да си представиш седем петица в цветовете на Балкан! Впоследствие пътувах доста със седем-петици -- на Монарк, на Еър Юръп, сумата пъти на Бритиш Еъруейс. Можах да го сравня и с А310, който през първата половина на 1980-те бе представян като аналог на 757. Европейският тип откровено бе гола вода -- по-малко удобен, грозноват, дебел. Пазарът си каза думата, де. За Боинг седем петицата бе много знаменателен самолет и предвестник на бъдещото развитие. Идеята за него се появи през втората половина на 1970-те г. под названието 7Е7, като разклонение на разработката 7Х7. Така и стана -- 757 бе разработен в блок със 767. В Сиатъл неофициално наричаха малкият брат The Lean Machine -- тънката, жилава машина. Разправяха колко милиарда долара налели в разработката, колко хиляди часа работили дизайнерите върху интериора, че да придадат на старата тръба, наследена от Боинг 707 един нов и изцяло модерен вид. Седалките във фабричния мокет на салона бяха интересни -- средното и външните кресла на всеки блок се разминаваха с 5см -- почти незабележимо, но достатъчно да се избегне съперничеството за подлакътника. Това не го видях внедрено в нито една истинска седем петица, за съжаление. На времето в Сиатъл бездруго бе ясно, че в най-скоро време ще видим 737, който ще има нов нос тип 757/767, че всички бъдещи Боинги ще имат този нос, че генетичната линия, зачената с Боинг 707 ще си отиде... Но... Стана така, че предвид заплахата от идващият А320, 737-300 изскочи в един недоопечен вид (все едно от лабораторията на Д-р Франкенщайн), вместо да е смалено и доосмислено копие на 757. Чакахме за подобрен и доработен 737 чак до 1997-8 г., но... пак с носа, облетян през 1954 г. на Боинг 367-80 (прототипът на седем нулата). И в Макдонел Дъглас имаха разработка в стил 757. Викаха й ASMR и/или ATMR -- инициали на Авангарден късо- и средномагистрален самолет или Авангарден двудвигателен средномагистрален самолет. Доникъде не я докараха -- на времето ръководството им страдаше от силен запек и смяташе с ДЦ-10 и ДЦ-9 (впосл. МД-80) да покорява света. Назландисваха се, дириха разни партньори за разни полу-разработки (Ериталиа, Фокер, разни гладни за каквото и да било японски фирми, разни китайски партийни фирми) и накрая скръстиха ръце. Покориха ги от Боинг. И -- както е за очакване когато си в близост с боледуващи -- и в Боинг лепнаха същата болест. Току да оправят стареещата седем четворка и някой отгоре все ще се завайка, че тая работа ще излезе много пари и отде да се вземат, по дърветата ли растат? С години се маяха, верно пуснаха 777, пооправиха седем тройката, ама последното си е амелиоративна мярка. На връх всичкото взеха, че смаяха света с тая монументална антирекламна глупост -- Соник Крузър (не "Круизър", както Криле упорито го наричаше...) Ербюс междувременно ги задмина по всички показатели. Смелост, най-вече. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Много интересно, както винаги! ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Almasy
Регистриран на: 17 Окт 2011 Мнения: 794 Местожителство: Бургас |
Eдин единствен път съм летял с 757 (превозвач BA, MADLHR) но трябва да призная, че ми направи чудесно впечатление. Може и да е тяснофюзелажен, но чувството за пространство е несравнимо с 737 във всичките му безкрайни издания. А каква мощ..... Все се надявах да ми се случи още веднъж да литна на него, но така и досега не се случи - аз ползвам основно редовни полети, а като изключим US, машината се оперира основно от чартърни компании. Жалко за самолетчето....Че е и красив на всичко отгоре. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 1 от 1 [5 Мнения] |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0586s ][ Queries: 13 (0.0050s) ][ Debug on ] |